لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

فیلر پوستی چقدر دوام دارد؟

فیلر پوستی چقدر دوام دارد؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اگر به فکر پرکننده‌ها یا فیلر هستید و اینکه فیلر های پوستی چقدر دوام دارد، اما می‌خواهید در مورد مدت زمان ماندگاری آن‌ها، انتخاب کدام یک و خطرات احتمالی بیشتر بدانید، این مقاله پزشکت می‌تواند در پاسخ به این سؤالات به شما کمک کند.

وقتی نوبت به کاهش چین و چروک و ایجاد پوستی صاف و جوان‌تر می‌رسد، برخی افراد به پرکننده های پوستی یا فیلر های پوستی روی می آورند. پرکننده های یک ژل تزریقی است که از اسید هیالورونیک ساخته شده است. این اسید به طور طبیعی در پوست ما یافت می شود و خاصیت فوق العاده ای دارد که می تواند هزار برابر وزن خود رطوبت را حفظ کند. نیازی به گفتن نیست که برای پوست های خوش رنگ ضروری است.

بسیاری از انواع درمان های زیبایی پوست در طول سی سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند. اولین مورد بوتاکس بود. بوتاکس سم بوتولینوم ضعیف شده است که قسمت کوچکی از پوست را فلج کرده و چین و چروک ها را نامرئی می کند.این روش عوارض جانبی زیادی دارد، از جمله کبودی و لبخند کج. خوشبختانه اسید هیالورونیک اختراعی است که متخصصان پوست منتظر آن بوده اند. بی خطر و بدون هیچ گونه عوارض جانبی است و لبخند را به طور کامل باز می گرداند.

فیلرهای پوستی چه کاری انجام می دهند؟

با افزایش سن، پوست شروع خاصیت ارتجاعی خودش را از دست می دهد. ماهیچه ها و چربی روی صورت نیز شروع به نازک شدن می کنند. این تغییرات می تواند منجر به ظاهر شدن چین و چروک و ایجاد پوستی شود که مانند گذشته صاف یا پر نیست.

پر کننده‌ های پوستی یا «پرکننده‌های چین و چروک» می‌توانند به رفع این مشکلات مرتبط با افزایش سن کمک کنند:

  • حجیم کردن پوست
  • صاف کردن خطوط
  • بازیابی حجم از دست رفته

فیلر پوستی از مواد ژل مانندی مانند اسید هیالورونیک ، هیدروکسی لاپاتیت کلسیم و اسید پلی ال لاکتیک تشکیل شده که پزشک به زیر پوست تزریق می کند. تزریق فیلر پوستی یک روش کم تهاجمی در نظر گرفته می شود که نیاز به حداقل زمان استراحت دارد.

مطالعه بیشتر: فیلرهای چین و چروک صورت

برای ویزیت تصویری با متخصص پوست و مو آنلاین کلیک کنید.

نتایج تزریق فیلر-پزشکت

نتایج فیلرهای پوستی معمولا چقدر طول می کشد؟

درست مانند هر روش دیگر مراقبت از پوست، نتایج فردی استفاده از فیلرهای پوستی در افراد مختلف، متفاوت است. دکتر ساپنا پالپ از درماتولوژی  می‌گوید: «برخی از پرکننده‌های پوستی می‌توانند 6 تا 12 ماه دوام داشته باشند، در حالی که سایر پرکننده‌ها 2 تا 5 سال دوام می‌آورند».

پرکننده های پوستی حاوی هیالورونیک اسید، یک ترکیب طبیعی است که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. در نتیجه، ساختار و حالتی شاداب به پوست می بخشد و ظاهری مرطوب تر به فرد می دهد.

پرکننده پوست چقدر طول می کشد؟
Juvederm Voluma حدود 24 ماه با یک درمان مکمل در 12 ماهگی
Juvederm Ultra و Ultra Plus حدود 12 ماه، با امکان درمان مکمل در 6 تا 9 ماهگی
Juvederm Vollure تقریباً 12-18 ماه
Juvederm Volbella تقریبا 12 ماه
Restylane Defyne، Refyne و Lyft حدود 12 ماه، با امکان درمان مکمل در 6 تا 9 ماهگی
رستیلن ابریشم تقریباً 6-10 ماه.
Restylane-L تقریبا 5-7 ماه.
رادیس تقریبا 12 ماه
Sculptra می تواند بیش از 24 ماه دوام بیاورد
بلافیل می تواند تا 5 سال دوام بیاورد

طول عمر فیلرهای پوستی به چه عواملی بستگی دارد؟

علاوه بر نوع محصول پرکننده‌ای که استفاده می‌شود، چندین عامل دیگر نیز می‌توانند بر طول عمر پرکننده پوستی تأثیر بگذارند. این ها شامل:

  • چه مقدار مواد تزریق می شود.
  • جایی که فیلر روی صورت استفاده می شود.
  • سرعتی که بدن آن مواد پرکننده را متابولیزه می کند.

در چند ماه اول پس از تزریق، فیلرها به آرامی شروع به تحلیل خواهند کرد. اما در نهایت نتایج قابل مشاهده، ثابت می ماند زیرا پرکننده ها توانایی جذب آب را دارند. با این حال، در حدود اواسط مدت زمان مورد انتظار پرکننده، متوجه کاهش حجم خواهید شد.

انجام یک درمان پرکننده لمسی در این مرحله می تواند بسیار مفید باشد، زیرا نتایج را برای مدت طولانی تری حفظ می کند.

جهت مشاوره فوری و آسان با متخصص پوست و مو همین الان کلیک کنید.

انتخاب فیلر-پزشکت

کدام فیلر برای من مناسب است؟

یافتن پرکننده پوست مناسب تصمیمی است که باید با پزشک خود بگیرید. با این اوصاف، ارزش این را دارد تا کمی هم تحقیق کنید و سوالاتی را که ممکن است قبل از قرار ملاقات دارید بنویسید.

مهم‌ترین تصمیمی که باید در هنگام انتخاب فیلر بگیرید این است که آیا برگشت‌پذیر است یا خیر. به عبارت دیگر، می خواهید فیلر چقدر دائمی باشد؟

هنگامی که تعیین کردید چه چیزی برای شما بهتر است، مرحله بعدی محل تزریق و ظاهری است که می خواهید دنبال کنید. آیا می خواهید ظاهری ظریف یا دراماتیک تر داشته باشید؟ این عوامل کمک می کند تا انتخاب های خود را محدود کنید.

برای بهترین نتیجه، یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک با تجربه پیدا کنید. آنها می توانند کمک کنند تصمیم بگیرید کدام پرکننده به بهترین وجه با نیازهایتان مطابقت دارد. متخصصین همچنین می‌توانند در درک تفاوت‌های بین انواع پرکننده‌ها و نحوه هدف قرار دادن هر یک از مناطق و مسائل خاص به شما کمک کنند. به عنوان مثال، فیلرهای خاص برای صاف کردن پوست زیر چشم مناسب تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای حجیم کردن لب ها یا گونه ها استفاده می شود.

مطالعه بیشتر: فرق بوتاکس و فیلرهای پوست

آیا پر کننده ها عوارض جانبی دارد؟

شایع ترین عوارض جانبی پرکننده های پوستی، عبارتند از:

  • التهاب
  • کبودی
  • سرخی

این عوارض معمولاً در عرض 1 تا 2 هفته از بین می روند.عوارض جانبی جدی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت
  • توده ها
  • التهاب شدید
  • تغییر رنگ پوست
  • یک واکنش آلرژیک
  • نکروز پوست یا زخم در صورت تزریق در رگ خونی

برای کاهش خطر عوارض جانبی جدی، یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک باتجربه انتخاب کنید که فقط از پرکننده های پوستی مورد تایید FDA استفاده می کند. این پزشکان سال ها آموزش پزشکی دارند و می دانند چگونه از اثرات منفی پیشگیری کنند یا آن را به حداقل برسانند.

آیا پرکننده های پوستی قابل برگشت هستند؟

اگر پرکننده اسید هیالورونیک دارید و می‌خواهید نتایج را معکوس کنید، پزشک می‌تواند از هیالورونیداز برای حل کردن آن استفاده کند. به همین دلیل اگر قبلاً فیلر پوستی مصرف نکرده‌اید و مطمئن نیستید چه انتظاری دارید، این نوع پرکننده را توصیه می‌کنند. متأسفانه در مورد برخی از انواع پرکننده‌های پوستی مانند Sculptra و Radiesse باید منتظر بمانید تا نتایج از بین بروند.

چرا به پر کننده پوست نیاز دارید؟

در زیر بالاترین غشای پوست، کوتیکول و اپیدرم، دو نوع بافت کلاژن و الاستین وجود دارند. آنها از پروتئین ساخته شده اند و ساختار وبافت پیچیده ای دارند.زمانی که فرد جوان است، این بافت آنقدر قوی است که بتواند از پوست حمایت کند. زمانی که سن بالاتر می رود وکمی بعد از 25 سالگی، ساختار کلاژن و الاستین شروع به ضعیف شدن می کند.

البته این تخریب زمان می برد و حداقل یک دهه طول می کشد تا پوست به طور قابل توجهی افتادگی و در جاهایی دچار چین و چروک شود. بعد از 50 سالگی سرعت آن افزایش می یابد. رایج ترین مکان برای تشخیص کاهش کلاژن، صورت است. به همین دلیل است که صورت در سنین بالا دچار افتادگی پوست می شود.

علاوه بر این، پوست می تواند رطوبت را برای مدت کوتاهتری حفظ کند و خشک شود. فقدان مولکول های آب باعث می شود چروکیده تر به نظر برسد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، همانطور که در ورزش های خارج از منزل دیده می شود، به آسیب می افزاید.

در صورت لزوم همین الان با متخصص پوست و مو آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

چرا پرکننده های پوست بسیار محبوب هستند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا این درمان تا این حد محبوب شده است. در حالی که بوتاکس برای دور چشم بسیار عالی است، پرکننده های پوستی برای چین و چروک های عمیق تر بسیار بهتر هستند.

معمولاً فقط به یک بار مراجعه به پزشک نیاز دارد. با یک تزریق و فویل، لب ها پر و ابروها دیگر شیار ندارند.  این در تضاد شدید با هر دسته دیگر از درمان های زیبایی است که زمان زیادی را صرف می کند و باعث ایجاد جای زخم می شود. شما می توانید تقریباً در همان مدت زمانی که برای بازدید از سالن و انجام آرایش صورت نیاز است، یک درمان پرکننده پوست انجام دهید.

پرکننده ها می توانند به عنوان یک بازدارنده برای پیشگیری از ظاهر شدن خطوط استفاده شوند.وزن خود را با رژیم غذایی و ورزش کنترل و صورت را با پرکننده های پوستی جوان نگه دارید و در 50 سالگی می توانید 25 ساله به نظر برسید.

اسید هیالورونیک بسته به اندازه ذرات آن می تواند کارهای زیادی انجام دهد. نوع اسید هیالورونیک مورد استفاده طیف گسترده‌ای از درمان‌های زیبایی از پرتر نشان دادن گونه‌ها تا ناپدید شدن چین و چروک‌های پیشانی را انجام می دهد.

مطالعه بیشتر: جایگزین های بوتاکس

ماندگاری پرکننده های پوست چقدر است؟

در نهایت، پر کردن پوست یک روش مراقبت از پوست است. نتایج بسته به ژنتیک و سبک زندگی فرد متفاوت خواهد بود.

بسته به مارک پرکننده پوست، آنها می توانند بین 6 ماه تا دو سال دوام بیاورند. حتی زمان طولانی‌تر با تعمیر و نگهداری در این بین امکان پذیر است.بدن تمام بافت ها را متابولیزه می کند. پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. سرعت شکسته شدن پوست قدیمی و ایجاد پوست جدید در افراد مختلف بسیار متفاوت است.

به همین دلیل مدت اثر آن کاملاً به فرد بستگی دارد که چه مدت از 6 ماه تا دو سال طول می کشد.

آیا خطراتی با استفاده از پر کننده ها وجود دارد؟

این اشتباه است که بگوییم هیچ خطری وجود ندارد. حتی واکسن آنفولانزا نیز می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. اما این ناراحتی حداقل است و برای درصد کمی از افراد تحت درمان روی می دهد. مهم ترین خطر این است که این کار توسط متخصص انجام نشود. فناوری می تواند به بسیاری از وظایف دست یابد، اما نه همه آنها. تجربه در این میان خیلی مهم است.

یک ویزیت قبل از عمل برنامه ریزی کنید و در مورد عوامل خطر مرتبط با نام تجاری فیلرهایی که پزشکتان استفاده می کند بپرسید. یک عمل نادرست ممکن است به این معنی باشد که باید چهره خود را به مدت یک ماه از دوستان و همکاران خود پنهان کنید.

یک هفته قبل از عمل، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند کلوپیدوگرل و آسپرین را با نظر پزشک قطع کنید. همچنین از ویتامین E و خار مریم پرهیز کنید. اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید یا مشکل پوستی شدیدی مانند لوپوس دارید، نباید از درمان پرکننده پوست استفاده کنید.

سخن اخر

پرکننده های پوستی گزینه ای محبوب برای کاهش ظاهر چین و چروک و ایجاد پوستی پرتر، سفت تر و جوان تر هستند. نتایج می تواند متفاوت باشد و طول عمر پرکننده به موارد زیر بستگی دارد:

  • چه مقدار تزریق می شود.
  • جایی که از آن برای تزریق استفاده می شود.
  • نوع محصولی که برای تزریق انتخاب می کنید.
  • بدن چقدر سریع مواد پرکننده را متابولیزه می کند.

اگرچه زمان از کار افتادگی و بازیابی حداقل است، اما خطرات مرتبط با این روش همچنان وجود دارد. برای به حداقل رساندن عوارض، یک متخصص پوست با تجربه را انتخاب کنید.

اگر مطمئن نیستید که کدام فیلر مناسب است، پزشک می تواند به سوالاتان پاسخ دهد و شما را در انتخاب پرکننده ای که برای نتایج مورد نظر مناسب تر است راهنمایی کند.

اگر می خواهید پوستی نرم و جوان داشته باشید، پرکننده های پوستی انتخاب معمولی هستند. این روش آنقدر رایج شده که سالانه میلیون ها نفر از آن استفاده می کنند. درمان هیچ خطری ندارد و کمترین عوارض جانبی دارد، اما زیبایی چهره را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز