لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

طب سوزنی صورت

طب سوزنی صورت|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


طب سوزنی یکی از روش‌های طبی چین باستان، به عنوان یک روش‌ درمانی برای اختلالات و مشکلات مختلف پوستی می باشد. در این مقاله از پزشکت، هر آنچه که باید در مورد طب سوزنی زیبایی، از جمله تاریخچه، مزایای بالقوه، عوارض جانبی و سایر مسائل مربوط‌ به آن، بدانید، بررسی شده است.

طب سوزنی زیبایی، که به آن طب سوزنی پوست صورت نیز گفته می‌شود، بر وضعیت زیبایی صورت بیمار تمرکز می‌کند. این روش شامل قرار دادن سوزن‌های بسیار نازک و استریل شده به صورت هدفمند در نواحی مختلف پوست با هدف تحریک جریان خون و متعادل کردن “چی” بدن است. چی، در ترجمه به معنای «انرژی حیاتی» در طب سنتی چینی است.

در این روش از طب چینی، از نقاط مخصوص در اطراف صورت و بدن استفاده می‌شود.

جوانسازی پوست با طب سوزنی|| پزشکت

متخصصان پوست و طب چینی به طور یکسان در مورد اثرات مثبت این روش صحبت کرده‌اند. به عنوان مثال، انجام طب سوزنی زیبایی تولید کلاژن پوست را افزایش می دهد. همچنین، این روش درمانی، می‌تواند میزان جریان خون را افزایش دهد، بروز پاسخ‌های ایمنی را تحریک کند و به این ترتیب التهاب را کاهش دهد.

هرچند درباره تاثیرات مثبت طب سوزنی، تحقیقات کاملی انجام نشده‌ است، با این حال برخی از پزشکان انجام این طب را با برخی از اثرات مثبت بر سلامتی کلی فرد، مرتبط می‌دانند. با این حال، اگر قصد انجام طب سوزنی دارید، بهتر است ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید و سپس برای انجام طب سوزنی به دنبال افراد متخصص باشید.

آیا طب سوزنی صورت شما را جوان‌تر می‌کند؟

طب سوزنی بخشی از روش طب سنتی چینی است که به درمان دردهای بدن، سردرد یا حتی حالت تهوع کمک می کند. اما مزایای تکمیلی آن ممکن است شما را شگفت زده کند.

انجام طب سوزنی در صورت، روش جایگزین ایمن‌تری نسبت به جراحی یا بوتاکس می باشد که به طور طبیعی به جوان‌تر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر رسیدن پوست افراد کمک زیادی می‌کند.

برخلاف روش‌های تزریق، طب سوزنی صورت نه تنها نشانه‌های پیری را برطرف می‌کند، بلکه به بهبود سلامت کلی پوست نیز کمک می‌کند. به طور کلی، مزایای انجام این طب برای بهبود ظاهر پوست شما، می‌تواند قابل توجه باشد.

آیا انجام طب سوزنی بی‌خطر است؟

این طب هزاران سال است که استفاده می‌شود و توسط سازمان بهداشت جهانی طبق دستورالعمل‌های خاصی به رسمیت شناخته شده‌ است. در ایالات متحده آمریکا، متخصصان طب سوزنی از طرف وزارت بهداشت مجوز دریافت می‌کنند.

اگر‌ مایل هستید تحت درمان این روش قرار بگیرید، ابتدا با یک پزشک مشورت کنید و سپس به دنبال یافتن متخصصین دارای مجوز باشید. انجام این روش سنتی توسط افراد غیر‌متخصص می‌تواند برای سلامتی کلی شما مضر و نامطلوب باشد.

توضیح علمی انجام طب سوزنی صورت

بعد از انجام طب سوزنی کل بدن، متخصص به انجام این روش بر روی صورت خواهد پرداخت. اگر متخصص فقط قسمت صورت را انجام دهد تمام انرژی در سمت صورت جمع شده و منجر به خستگی، کسلی، سردرد و ناراحتی در فرد می شود.

زمان شروع این روش، می‌توانید یک جریان کامل انرژی را تجربه کنید که به حمایت از صورت نیز کمک می‌کند. پس بهتر است که این روش به طور کامل و بر روی تمام قسمت‌های بدن انجام شود.

با این حال، برای درمان صورت فرد مراجعه کننده، متخصص 40 تا 70 سوزن ریز را به آرامی و بدون درد وارد پوست او خواهد کرد. هم زمان با اینکه که سوزن‌ها از پوست فرد مراجعه کننده عبور می‌کنند، زخم‌هایی در آستانه آنها ایجاد می‌شود که به آن میکروترومای مثبت می‌گویند. در واقع، وقتی بدن شما این زخم‌ها را حس می‌کند، به حالت ترمیم روی می‌آورد.

میکروندلینگ|| پزشکت

میکرونیدلینگ نیز به همین شکل عمل می ‌کند. با این تفاوت که شدت زخم‌ها در طب چینی کمتر بوده و ​​حدود 50 سوراخ کوچک بر روی پوست می باشد، در حالی که میکرونیدلینگ صدها سوراخ از طریق دستگاه به پوست فرد اعمال می‌کند.

این سوراخ‌ها سیستم لنفاوی و گردش خون شما را تحریک می‌کنند تا با همکاری یکدیگر مواد مغذی و اکسیژن را به سلول‌های پوست برسانند. به این ترتیب، پوست از سمت درون به بیرون مواد مغذی مورد نیاز خود را بیشتر از حالت عادی دریافت می‌کند.

این وضعیت به یکدست شدن رنگ پوست و افزایش درخشندگی آن کمک می‌کند. علاوه براین، میکروترومای مثبت تولید کلاژن را تحریک می‌کند تا به بهبود خاصیت ارتجاعی و حداقل رساندن چین و چروک کمک می‌کند.

پیش آگهی طب سوزنی صورت

نتیجه اصلی افراد مراجعه کننده به کلینیک‌های طب سوزنی، روشن شدن رنگ پوست است. به گونه‌ای که گویا پوست از یک خواب طولانی و عمیق بیدار شده‌ است. خون تازه و اکسیژن به سمت صورت جاری می‌شود و واقعاً آن را زنده می‌کند.

برخلاف بوتاکس یا پرکننده‌های پوستی، طب سوزنی صورت سریع عمل نمی کند. در یک برنامه درمانی طب سوزنی زیبایی، تمرکز بر ایجاد تغییرات بلندمدت در سلامت پوست و بدن است. رفع سریع و کوتاه مدت مشکلات پوستی توسط این روش عملی نخواهد شد.

در صورت انجام برنامه درمانی طولانی مدت طب سوزنی، نتایج مثبتی همچون تحریک بهتر تولید کلاژن، روشن شدن رنگ پوست، کاهش تنش فک و نرم‌ تر شدن پوست در کنار مزایای دیگر ‌برای سلامتی مانند کاهش اضطراب و تنش به دست خواهد آمد.

طب سوزنی و رفع چروک|| پزشکت

اکثر افراد تنها پس از پنج جلسه طب سوزنی صورت، بهبودهایی را مشاهده می‌کنند. با این حال، برخی از متخصصین انجام 10 جلسه درمانی را یک یا دو بار در هفته توصیه می‌کنند تا نتایج بهتری به دست آید.

پس از آن، می‌توانید وارد مرحله‌ای شوید که متخصصین به آن “مرحله نگهداری” می‌گویند. یعنی مرحله‌ای که در آن هر چهار تا هشت هفته یک بار درمان انجام خواهد شد. طب چینی، یک روش درمانی عالی برای کسانی است که واقعاً پرکار، پرتحرک و فعال هستند. این روش به بدن این زمان را می‌دهد تا استراحت کند و سلامتی آن بازیابی شود.

با این حال، اگر زمان و پول کافی برای برنامه درمانی این طب سنتی ندارید، می‌توانید پوست خود را از طریق مصرف یک رژیم غذایی متعادل و مراقبت مناسب از پوست به کمک محصولات بهداشتی ایمن، سالم و شاداب نگهدارید.

راه‌های جایگزین طب سوزنی صورت برای حفظ سلامتی پوست

شما می‌توانید به صورت روزانه از غذاهای مفید و مغذی برای حفظ سلامتی بدنتان استفاده کنید. از مصرف شکر، الکل و غذاهای تصفیه‌شده اجتناب کنید. علاوه براین، پوست خود را با مصرف دوز بالایی از مواد مغذی و آبرسانی مناسب برای حفظ سلامتی و عملکرد آن، سالم و بدون نقص نگهدارید.

عوارض طب سوزنی صورت

در هر روش درمانی، ممکن است با بروز برخی از عوارض جانبی مواجه شد. بیشترین عارضه جانبی مربوط به انجام طب سوزنی، ایجاد کبودی است. بروز کبودی، فقط در 20 درصد مواقع اتفاق می‌افتد و در اغلب موارد نیز به سرعت بهبود می یابد.

برای پیشگیری از کبودی و در عوض دستیابی به بهترین نتایج، فردی که تحت درمان قرار می‌گیرد باید از سلامت کامل برخوردار باشد تا ظرفیت درمان به حداکثر برسد. به همین علت، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا دیابت نوع 2 کنترل نشده نباید به دنبال این روش درمانی سنتی باشند.

سخن آخر

بنابراین، آیا می‌توان گفت که طب سوزنی زیبایی یک روش مفید به حساب می‌آید؟ هرچند نتایج تحقیقات امیدوار‌ کننده به نظر می‌رسند، اما نتیجه‌ گیری مزایای این روش برای سلامتی و مراقبت از پوست کامل انجام نشده است.

با این حال، در صورتی که برای رفع دردها، ناراحتی‌ها یا نیازهای دیگر (مانند سردرد یا آلرژی) به دنبال انجام یک دوره برنامه درمانی هستید، ممکن است درخواست انجام طب چینی بر روی صورت برای شما مورد نیاز نباشد.

اگر‌ درباره طب سوزنی و اثرات آن بر زیبایی و سلامتی پوست صورت سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با پزشکت تماس بگیرید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز