لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی

قرص های بزرگ کننده آلت || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

اکثر شرکت های تولید کننده دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی مدعی هستند که این قرص ها تا حد زیادی می توانند در افزایش اندازه آلت تناسلی مردان موثر باشند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای این ادعا وجود ندارد. با این حال برخی از آقایان اصرار و تمایل به مصرف دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی دارند، بدون اینکه از عوارض آنها اطلاعاتی داشته باشند. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت هر آنچه که باید در مورد دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی بدانید از عوارض تا درمان های جایگزین آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی چیست؟

قرص‌های بزرگ‌کننده آلت تناسلی، محصولاتی هستند که تولیدکنندگان آنها ادعا می‌کنند می‌توانند آلت تناسلی فرد را بزرگ کنند. حتی سطح انرژی و عملکرد جنسی او را افزایش دهند. بسیاری از برندها این مکمل ها را به عنوان قرص های تقویت کننده مردانه به بازار عرضه می کنند. در حالی که هنوز هیچ یک از این ادعا ها اثبات نشده اند. برخی افراد که در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستند، احتمال دارد برای افزایش اندازه آن، این تقویت کننده ها را خریداری کنند. اما مردان بهتر است در هنگام تصمیم گیری برای خرید این قرص ها به این موضوع توجه داشته باشند در اصل برخی از افرادی که معتقدند آلت تناسلی آنها کوچکتر از حد متوسط ​​است، ممکن است در واقع اندازه آلت تناسلی آنها متوسط ​​باشد.

یک مطالعه در سال 2019 توضیح می دهد که افرادی با اندازه ​​آلت تناسلی متوسط که معتقدند اندازه آلت تناسلی آنها کمتر از حد طبیعی است احتمال دارد دچار اختلال بدشکلی آلت تناسلی باشند. این وضعیت باعث می شود افراد در مورد اندازه آلت تناسلی خود اضطراب شدیدی را تجربه کنند.

در حالی که بسیاری از افراد دارای اندازه و طول آلت تناسلی متوسط هستند، برخی از بیماری های زمینه ای در مردان وجود دارد مانند میکروپنیس و بیماری پیرونی که ممکن است باعث کوچکتر شدن آلت تناسلی شود.

  • میکروپنیس یک بیماری نادر است که در آن آلت تناسلی به میزان قابل توجهی کوچکتر از حد متوسط است. در برخی افراد، میکروپنیس با عدم تعادل هورمونی مرتبط است.
  • بیماری پیرونی زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی در هنگام نعوظ خمیده می شود. این وضعیت ممکن است آلت تناسلی را کوچکتر از حد معمول نشان دهد.

سیالیس|| پزشکتآیا مصرف دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی تاثیری دارد؟

اگرچه سازندگان دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی ادعا می کنند که این محصولات اندازه آلت تناسلی را افزایش می دهند، اما هیچ شواهد بالینی وجود ندارد که ثابت کند آنها می توانند عملکرد جنسی فرد را افزایش یا طول یا دور آلت تناسلی را افزایش دهند.

بر اساس سازمان غذا و دارو (FDA) حتی بسیاری از برندها، محصولات تقویت کننده جنسی را به عنوان مکمل های غذایی به بازار عرضه می کنند. این مکمل ها ممکن است حاوی مواد پنهانی باشند که برای سلامتی بدن مضر و خطرناک محسوب می شوند. این مواد احتمال دارد حاوی داروهایی مانند تادالافیل و سیلدنافیل، ترکیبات فعال ویاگرا و سیالیس باشند. این داروها اختلال نعوظ (ED) و بزرگی پروستات را درمان می کنند.

این در حالی است که مصرف سیلدنافیل با برخی از داروهای تجویزی حاوی نیترات مانند نیتروگلیسیرین می تواند باعث تداخل دارویی شود. پزشکان نیترات را برای فشار خون بالا و بیماری قلبی تجویز می کنند. تداخل بین این دو دارو می تواند باعث کاهش فشار خون شود . این وضعیت جدی و خطرناک است.

چرا برخی ادعا می کنند دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی موثرند؟

بسیاری از تولید کنندگان دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی ادعا می کنند که فرمول های اختصاصی خود از گیاهان، ویتامین ها، مواد معدنی، هورمون ها و مواد گیاهی، نشاط و زندگی جنسی افراد را به حدی افزایش می دهد که باعث بزرگتر شدن اندازه آلت تناسلی آنها می شود.

با این حال، این قرص‌ها ممکن است حاوی مواد گزارش‌نشده برای درمان ED باشند که دستیابی و حفظ نعوظ را برای فرد آسان‌تر می‌کند. در نتیجه ممکن است شخصی احساس کند که آلت تناسلی او بلندتر شده است.

برخی از تولید کنندگان ادعا می کنند که دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی در موارد زیر تاثیر مثبتی دارند:

مردان
  • افزایش تستوسترون تام و آزاد
  • افزایش حجم منی و تستوسترون
  • بهبود جریان خون به آلت تناسلی با داروهای گشادکننده عروق

این در حالی است که امکان دارد یک قرص بزرگ کننده آلت تناسلی از مواد زیر ساخته شده باشد:

  • tongkat ali، که ظاهراً سطح تستوسترون را افزایش می دهد.
  • ماکا، گیاهی که وب سایت ادعا می کند استقامت جنسی را افزایش می دهد.
  • ترکیبی از ریشه های جینسینگ برای افزایش میل جنسی، افزایش سطح تستوسترون و مبارزه با التهاب.
  • ال آرژنین، اسید آمینه ای که به گفته شرکت می تواند باعث رشد بافت جدید آلت تناسلی و بهبود جریان خون شود.

عوارض مصرف دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی

طبق بررسی های صورت گرفته رایج ترین مواد موجود در دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی، یوهیمبه، ماکا، علف هرز بز شاخی و جینکو بیلوبا است. با این حال، بررسی ها نشان می دهد که این مواد تاثیری در افزایش اندازه آلت تناسلی افراد ندارد. حتی می‌توانند منجر به بروز عوارض جدی مانند تغییرات خلقی، اضطراب و توهم شوند.

طبق برخی بررسی های دیگر، مصرف مکمل‌های تقویت‌کننده کاملاً طبیعی که شرکت‌ها به عنوان مکمل‌های غذایی به بازار عرضه می‌کنند، می‌توانند منجر به عوارض نامطلوبی مانند فشار خون پایین، ضربان قلب نامنظم و بالقوه افزایش خطر سرطان شوند. این خطرات تا حدی به دلیل مواد فعال اعلام نشده مانند سیلدنافیل است.

مرکز ملی سلامت تکمیلی و یکپارچه (NCCIH)هشدار می دهد که بسیاری از شرکت ها میزان yohimbe را در محصولات خود اعلام نمی کنند. در حالی که این ماده می تواند باعث اضطراب و افزایش خطر حملات قلبی و تشنج در مصرف کنندگان شود.

توصیه می شود افرادی که از مهارکننده های مونوآمین اکسیداز، نوعی داروی ضد افسردگی استفاده می کنند، باید از مصرف یوهیمبه اجتناب کنند تا از بروز عوارض جانبی این داروها پیشگیری شود. برخی دیگر از داروهای ضد افسردگی که باید از مصرف همزمان آنها با دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی خودداری شود شامل فنلزین (ناردیل) و ترانیل سیپرومین (پارنات) هستند. همچنین مصرف مکمل عصاره جینکو بیلوبا نیز با خطراتی همراه است. این ماده می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، به خصوص اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون استفاده کند. سایر عوارض احتمالی مصرف این مکمل با داروها شامل سردرد، یبوست و درماتیت آلرژیک است.

جایگزین دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی

به طور کلی به مردانی که نگران اندازه آلت تناسلی خود هستند توصیه می شود که به یک اورولوژیست یا پزشک متخصص در زمینه سلامت جنسی مراجعه کنند. آنها می توانند گزینه های درمانی مختلف برای بزرگ تر به نظر رسیدن آلت تناسلی را به آنها معرفی کنند. برخی از گزینه های درمانی احتمالی که ممکن است به عنوان جایگزین برای قرص های تقویت کننده در مردان، عبارتند از:

تغییر سبک زندگی

مردانی که فکر می کنند اندازه آلت تناسلی آنها کوچکتر از حد طبیعی است می توانند با ایجاد برخی تغییر در سبک زندگی تا حدودی دید خودشان را تغییر دهند:

  • نظافت: افراد می توانند موهای ناحیه تناسلی اطراف آلت تناسلی خود را کوتاه کنند تا آن را بزرگتر نشان دهند.
  • حفظ وزن مناسب: داشتن معده بزرگتر که روی ناحیه شرمگاهی آویزان است می تواند آلت تناسلی را کوچکتر نشان دهد.
  • درگیر شدن در فعالیت بدنی منظم: افزایش تناسب اندام کلی ممکن است منجر به افزایش اعتماد به نفس در مردان و رابطه جنسی بهتر منجر شود.

افزایش آلت || پزشکتدستگاه های کششی

دستگاه های کششی با کشش بافت آلت تناسلی ممکن است منجر به افزایش طول آلت تناسلی شود. افراد می توانند هر روز حدود یک ساعت از وسایل کششی یا اکستنشن آلت تناسلی استفاده کنند. این دستگاه ها ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری پیرونی مفید باشد.

دستگاه‌های کششی یا فریم‌های کشیده ممکن است به میزان نسبتا کمی در افزایش اندازه آلت تناسلی مردان، به‌ویژه برای افرادی که آلت تناسلی کوچک‌تری دارند، موثر باشد. با این حال، این افزایش اندازه معمولاً تنها چند سانتی متر بوده و ممکن است چندین ماه درمان طول بکشد تا به دست آید.

دستگاه های نعوظ خلاء

افراد مبتلا به اختلال نعوظ ممکن است استفاده از پمپ های خلاء را برای کمک به حفظ نعوظ در نظر بگیرند. آنها این دستگاه ها را روی آلت تناسلی خود قرار می دهند و هوا را به بیرون پمپاژ می کنند تا خلاء ایجاد شود. خلاء خون را به داخل آلت تناسلی می کشد تا باعث تورم شود. پمپ های وکیوم اندازه آلت تناسلی را افزایش نمی دهند، اما ممکن است به فرد در رسیدن به نعوظ کمک کنند. دستگاه های وکیوم می توانند ED را درمان کنند، اما شواهد بالینی دال بر افزایش اندازه آلت تناسلی این دستگاه ها وجود ندارد.

طبق یک مطالعه در سال 2014، پزشکان ممکن است دستگاه‌های نعوظ خلاء همراه با دارو، مانند سیلدنافیل را پس از درمان سرطان پروستات برای رفع اختلال نعوظ توصیه کنند.

ماساژ Jelqing

افراد ممکن است تمرینات jelqing را انجام دهند که شامل استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره برای کشیدن آلت شل شده و بهبود جریان خون است. این تکنیک ممکن است طول و دور آلت تناسلی در حالت نعوظ را افزایش دهد. با این حال، هیچ مطالعه علمی اثرات تمرینات jelqing را بررسی نکرده است. علاوه بر این، برخی از عوارض جانبی این تکنیک عبارتند از:

  • کبودی
  • درد
  • فیبروز

گچ آلت تناسلی

گچ‌های آلت تناسلی ابزارهای حمایتی هستند که فرد می‌تواند در طول رابطه جنسی از آن استفاده کند. این دستگاه ها ممکن است طول و استحکام ساقه آلت تناسلی را افزایش دهند. آنها در اندازه های مختلف وجود دارند و روی آلت تناسلی قرار می گیرند.

عمل جراحي

انجمن مراقبت های اورولوژی بیان می کند که جراحی برای افرادی که آلت تناسلی کمتر از 7.5 سانتی متر (3 اینچ) در حالت کشیده دارند، مناسب است.

سه نوع روش جراحی برای بزرگ کردن آلت تناسلی وجود دارد:

  • لیپوساکشن: با لیپوساکشن، جراحان از مونس پوبیس یا ناحیه ای از بافت چربی که استخوان شرمگاهی را می پوشاند برای حذف چربی های اضافی استفاده می کنند. تا آلت تناسلی برجسته تر به نظر برسد.
  • جراحی رباط تعلیقی: پزشک رباط تعلیقی را که آلت تناسلی را به استخوان عمومی متصل می کند، برش می دهد. این جراحی باعث می شود زاویه آلت تناسلی افت کند و در هنگام نعوظ طولانی تر به نظر برسد.
  • تزریق چربی: جراحان در این روش چربی هایی را از سایر قسمت های بدن فرد جدا کرده و برای افزایش دور آلت تناسلی آن را به آلت تناسلی فرد تزریق می کنند. با این حال، این روش می تواند منجر به زخم، توده و عفونت شود.

داروها

هیچ قرصی وجود ندارد که بتواند آلت تناسلی را بزرگ کند، اما برخی از داروهای تجویزی ممکن است برای افراد مبتلا به ED مفید باشد. این دارو می توانند جریان خون در آلت تناسلی را افزایش دهند و نعوظ را برای افراد آسان تر کنند. برخی از داروهایی که پزشکان ممکن است در این شرایط تجویز کنند، عبارتند از:

  • سیلدنافیل (ویاگرا): این داروی نسخه ای در دوزهای 20 تا 100 میلی گرم در دسترس است.
  • تادالافیل (سیالیس): یک داروی نسخه ای است که در دوزهای 5 تا 20 میلی گرم در دسترس است.
  • آوانافیل (Stendra، Spedra): این داروی نسخه ای در دوزهای 10 تا 20 میلی گرم در دسترس است.

مصرف این دارو ها قبل از فعالیت جنسی ممکن است با بروز برخی عوارض مانند سردرد، سوزش سر دل و درد عضلانی همراه باشد. علاوه بر این، این داروها می توانند با سایر داروها مانند نیترات ها تداخل ایجاد کنند.

سخن آخر

بسیاری از شرکت ها، دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی یا سایر مکمل های جنسی را به عنوان مکمل های غذایی به بازار عرضه و ادعا می کنند که این داروها در افزایش اندازه آلت تناسلی بی خطر و موثر هستند.

با این حال، در حال حاضر هیچ شواهد بالینی دال بر اثربخشی دارو های بزرگ کننده آلت تناسلی وجود ندارد. در عوض، تحقیقات نشان می‌دهد که این مکمل‌ها می‌توانند خطرناک باشند، زیرا ممکن است حاوی موادی باشند که اغلب در داروهای تجویزی یافت می‌شوند. اگر آلت تناسلی یک فرد واقعا کوچکتر از حد متوسط است، یا فردی در مورد درک خود از آن مضطرب است، باید با یک متخصص پزشکی مشورت کند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز