لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

اندازه ​​آلت تناسلی چقدر است؟

اندازه آلت تناسلی || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اندازه آلت تناسلی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا حد زیادی بر اعتماد به نفس فرد در رابطه جنسی تأثیر بگذارد. این در حالی است که بر اساس مطالعه ای که در مجله روانشناسی سلامت منتشر شد، حدود 68 درصد از مردان مورد بررسی گفتند که در مورد اندازه آلت تناسلی خود نگران هستند. نگرانی‌ها عمدتاً ناشی از انتظارات غیرواقع بینانه در مورد اندازه طبیعی و متوسط آلت تناسلی است.

برخی از افراد نسبت به سایز آلت تناسلی خود کنجکاو هستند و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهند بدانند سایز طبیعی آن چقدر است. به طور کلی، اندازه آلت تناسلی معمولا مستقیماً بر عملکرد جنسی تأثیر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد، اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خطر بروز مشکلات جنسی را تا حدودی افزایش دهد. بررسی های صورت گرفته نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد افرادی که فکر می‌کنند آلت تناسلی‌ کوچکی دارند، بیشتر در معرض اعتماد به نفس پایین، اضطراب عملکرد، مشکلات رابطه‌ای و اختلال در نعوظ هستند. آنها همچنین کمتر به دیگران، از جمله پزشکان اجازه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند به آلت تناسلی آنها نگاه کنند. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت تمام جزییات مربوط به اندازه متوسط ​​آلت تناسلی در مردان را مورد بررسی قرار دهیم.

اندازه متوسط ​​آلت تناسلی چقدر است؟

از نظر آماری، متوسط ​​طول آلت تناسلی در حالت نعوظ 6 اینچ یا 15.24 سانتی متر است، در حالی که متوسط ​​دور 5 اینچ یا 12.70 سانتی متر است. متوسط ​آلت تناسلی شل (نرم) 3.6 اینچ یا 9.14 سانتی متر طول دارد و دور آن تقریباً یکسان است. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آلت تناسلی خود را با خط کش یا متر نواری اندازه گیری کنید. اما بهتر است برای اطمینان از اندازه گیری دقیق موارد زیر را در نظر بگیرید:

طول:

  • لبه بالایی آلت تناسلی خود را اندازه بگیرید. سمتی که وقتی به پایین نگاه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن قسمت را ببینید.
  • از نوک تا استخوان لگن اندازه گیری کنید. خط کش را به کشاله ران خود فشار دهید.
  • هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که آلت تناسلی شما صاف است، با خط کش در زاویه قائم با بدن خود اندازه گیری کنید. اگر آلت تناسلی شما خم شده است، از یک نوار اندازه گیری انعطاف پذیر برای پیروی از منحنی استفاده کنید.

دور:

  • میانه شفت را اندازه گیری کنید، جایی که ضخامت آلت تناسلی یکنواخت تر است.
  • نوار اندازه گیری را به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به اطراف بپیچید تا کاملاً نرم شود.
  • اگر نوار منعطف ندارید، از کاغذ، بند کفش یا مقداری نخ برای پیچیدن استفاده کنید، سپس آن طول را اندازه بگیرید.

دانستن اندازه آلت تناسلی خود هنگام خرید کاندوم مهم است. اما بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که سایز شل آلت تناسلی با اندازه آن در حالت نعوظ ارتباط چندانی ندارد. همچنین اندازه آن در هنگام شل بودن، هیچ مقیاسی برای اندازه آن در حالت نعوظ نیست. علاوه بر این، اندازه آلت تناسلی ثابت نیست و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند با دما تغییر کند. وقتی آلت تناسلی شل شده در معرض سرما قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد، برای حفظ گرما، اندازه آن کوچک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. از طرفی هم افزایش سن نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به کاهش اندازه آن شود.

سایز آلت مردان || پزشکت

آیا آلت تناسلی در مردان کوچک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟

به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد جدا از ژنتیک، عامل دیگری بر اندازه آلت تناسلی تأثیر ندارد. رشد آلت تناسلی تا حد زیادی تحت تأثیر افزایش تستوسترون در دوران بلوغ، معمولاً بین سنین 10 تا 14 سالگی است. آلت تناسلی احتمال دارد تا زمانی که فرد حدود 21 سال دارد به رشد خود ادامه دهد.

علی رغم آنچه برخی افراد ممکن است به شما بگویند، اندازه پا، اندازه بینی، قد و وزن افراد ارتباط چندانی با سایز آلت تناسلی ندارد.

یک مطالعه نشان داد که مردان قد بلندتر با آلت تناسلی با اندازه متوسط ​​نسبت به مردان کوتاه قد با آلت تناسلی مردانه آلت تناسلی “کوچکتر” دارند. همین امر هنگام مقایسه مردان دارای اضافه وزن با مردان لاغر مشاهده شد. پس وزن و قد مردان هم هیچ تاثیری در اندازه آلت تناسلی آنها ندارد. نژاد و قومیت در اندازه آلت تناسلی نقش دارند، اما به طور مستقیم بر آن تاثیر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد.

آیا اندازه آلت تناسلی قابل تغییر است؟

رژیم غذایی، قرص ها و ورزش به هیچ وجه بر اندازه آلت تناسلی تأثیر نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد. همین امر در مورد دستگاه‌های «بزرگ‌کننده آلت تناسلی» مانند پمپ‌های آلت تناسلی نیز صدق می‌کند. آنها ممکن است در صورت استفاده بیش از حد با ایجاد بافت های اسکار، دور آلت تناسلی را افزایش دهند، اما همچنین احتمال دارد باعث بی حسی دائمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

یکی از مواردی که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند اندازه آلت تناسلی را تغییر دهد جراحی است. برخی از روش ها، مانند پروستاتکتومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رادیکال (برداشتن پروستات)، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند آلت تناسلی را کوتاه کند. برای رفع این مشکل، ممکن است از یک جراحی شناخته شده VY برای افزایش طول آلت تناسلی با بریدن رباطی که آن را به استخوان لگن متصل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، استفاده شود.

با این وجود، VY plasty می‌تواند آلت تناسلی را بی‌ثبات کند و در حین نعوظ باعث چرخش ناخوشایند آن شود. یکی دیگر از بیماری های رایج که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند اندازه آلت تناسلی را کاهش دهد، بیماری پیرونی (PD) است. PD معمولاً مردان مسن را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود آلت تناسلی به طور غیر طبیعی انحنا پیدا کند. در این شرایط ممکن است بافت اسکار در محل خم شدن ایجاد شود و طول آلت تناسلی را تا نیم اینچ کاهش دهد.

مردان

اندازه آلت تناسلی چقدر برای یک شریک جنسی مهم است؟

بسیاری از افراد معتقدند که اندازه آلت تناسلی بسیار مهم است و کوتاهی آن ممکن است منجر به بروز استرس در افراد شود. از طرفی هم برخی افراد معتقدند داشتن آلت تناسلی بزرگ‌تر، برای شریک جنسیشان جذاب‌تر است و باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود آنها مردانه‌تر به نظر برسند. اما واقعیت این است که این باورها تا حد زیادی نادرست و غلط هستند.

بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد بین آنچه که شریک زن و مرد در مورد اندازه آلت تناسلی احساس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، ارتباط وجود ندارد. در مطالعه ای بر روی افراد دگرجنسگرا مشخص شد، 85 درصد از زنان از اندازه آلت تناسلی شریک زندگی خود راضی بودند، در حالی که 45 درصد از مردان فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردند که آلت تناسلی آنها خیلی کوچک است.

آلت تناسلی مردان || پزشکت

آلت تناسلی “خیلی بزرگ” یعنی چه؟

داشتن آلت تناسلی بزرگتر از حد طبیعی ممکن است همیشه چیز خوبی نباشد. در واقع، یک مطالعه نشان داد که در بین 75 زن مورد بررسی، از هر 15 زن، یک نفر رابطه خود را ترک کرده است، زیرا سایز آلت تناسلی شریک زندگی آنها “بسیار بزرگ” بود.

نگرانی های دیگری نیز وجود دارد. بزرگ بودن آلت تناسلی، به ویژه آلت تناسلی ختنه نشده با خطر بالای ابتلا به واژینوز باکتریایی (BV) یعنی عفونت واژن مرتبط است، چون افزایش اصطکاک در برابر دیواره واژن به بافت‌ها آسیب می‌زند و باکتری‌های بیشتری را وارد واژن زن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند .

اندازه متوسط ​​آلت تناسلی در سراسر جهان

اما واقعا اندازه متوسط آلت تناسلی در مردان ​​چقدر است؟ برخی از حقایق کلیدی از 16 مطالعه مختلف در سراسر جهان نشان داده است که:

  • حدود 45 درصد از مردان معتقدند که آلت تناسلی کوچکی دارند.
  • طول متوسط آلت تناسلی ​​در حالت شل از 7 تا 10 سانتی متر (2.8 تا 3.9 اینچ) بود.
  • دور آن بین 9 تا 10 سانتی متر (3.5 تا 3.9 اینچ) در حالت شل بود.
  • ارتفاع متوسط ​​​​از 12 تا 16 سانتیمتر (4.7 تا 6.3 اینچ) متغیر بوده است.

سوالات متداول

چه زمانی رشد آلت تناسلی متوقف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود؟ رشد آلت تناسلی مرد معمولاً در سنین 18 تا 21 سالگی متوقف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

چه عواملی بر اندازه آلت تناسلی تأثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد؟ ژنتیک بیشترین نقش را در تعیین اندازه آلت تناسلی دارد. با این حال، عوامل دیگری از جمله هورمون هایی مانند تستوسترون در این امر نقش دارند. برخی شرایط ژنتیکی مانند سندرم کلاین فلتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تولید تستوسترون را در پسران مختل کند.

آیا بزرگ کردن آلت تناسلی تاثیری دارد؟ شواهد کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وجود دارد که چیزهایی مانند پمپ آلت تناسلی یا کشش واقعاً تاثیر داشته باشند. علاوه بر این، استفاده نادرست از این محصولات می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث آسیب هایی شود که بر عملکرد آلت تناسلی تأثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد. همین امر در مورد تزریق چربی و جراحی‌هایی مانند VY plasty نیز صدق می‌کند که ممکن است قطر یا طول آلت تناسلی را افزایش دهد، اما همچنین می‌تواند باعث تغییر شکل یا بی‌ثباتی آن شود.

سخن آخر

نگرانی در مورد اندازه آلت تناسلی مردانی که فکر می‌کنند آلت تناسلی‌شان کوچک است، می‌تواند باعث استرس و اختلال در عملکرد جنسی شود. در واقع، طول متوسط ​​آلت تناسلی مردانه 6 اینچ است، در حالی که دور متوسط ​​آن حدود 5 اینچ است. مطالعات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که زنان آلت تناسلی با سایز متوسط را در مقایسه با سایز بزرگ ترجیح دهند.

هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که بلوغ کامل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اندازه آلت تناسلی تا حد زیادی “تنظیم” می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در حالی که برخی چیزها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند اندازه آن را کاهش دهند، مانند جراحی یا بیماری پیرونی، موارد کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در افزایش سایز آن موثر باشند.

اگر نگران این هستید که اندازه آلت تناسلی شما انتظارات همسرتان را برآورده نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، با یک پزشک اورولوژی یا یک درمانگر صحبت کنید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به شما کمک کند دیدگاه بهتری به این موضوع داشته باشید.

در حالی که ممکن است بحث در مورد اندازه آلت تناسلی با همسرتان دشوار باشد، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید راهکارهای دیگری را در نظر بگیرید و از شریک زندگی خود بپرسید که از چه چیزی از نظر جنسی لذت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد. سعی کنید روی صمیمیت و ارتباط تمرکز کنید، که بسیاری از زنان آن را به اندازه رابطه جنسی مهم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز