لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

سلامت زنان

علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

قاعدگی یک نقطه عطف در زندگی و رشد جسمی دختران نوجوان محسوب می شود. سن شروع​​ قاعدگی به طور میانگین بین 12 سال تا 13 است. اما با این حال عوامل محیطی مختلف از جمله شرایط اقتصادی، تغذیه و دسترسی به مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه، می توانند بر سن بلوغ تأثیر بگذارند. پریودهای نامنظم در دختران نوجوانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند در اغلب موارد طبیعی بوده و معمولا پس از گذشت چند سال به تدریج منظم می شود. به طور کلی والدین باید در مورد انتظارات اولین قاعدگی و مدت زمان طبیعی چرخه قاعدگی به دختران نوجوان خود آموزش دهند. شناسایی الگوهای غیر عادی قاعدگی در دوران بلوغ به نوجوانان کمک می کند که در صورت وجود هر گونه مشکل در چرخه قاعدگی بتوانند هرچه سریع تر آن را شناسایی کرده و برای درمان آن با پزشک مشورت کنند.

مطالعه بیشتر: چرا دو بار در ماه پریود می شوم؟

جهت ویزیت آنلاین با متخصص زنان روی لینک کلیک کنید.

علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان چیست؟ | پزشکت

دوره های نامنظم قاعدگی چیست؟

چرخه قاعدگی اگر طولانی تر یا کوتاهتر از حد متوسط ​​باشد، نامنظم تلقی می شود. چرخه قاعدگی دختران نوجوان ممکن است به دلیل تأثیرات هورمونی کمی نامنظم باشد. قاعدگی در دوران بلوغ به ویژه از چرخه اول تا چرخه دوم اغلب نامنظم است. اغلب دخترها در اولین قاعدگی خود به مدت 2 تا 7 روز خونریزی می کنند.

عدم بلوغ محور هیپوتالاموس – هیپوفیز – تخمدان در طی سالهای اولیه قاعدگی اغلب منجر به عدم تخمک گذاری شده و در نتیجه چرخه ها ممکن است تا حدی طولانی باشند. با این حال، 90٪ از چرخه ها در محدوده 21-45 روز خواهد بود. اگرچه چرخه های کوتاه مدت کمتر از 20 روز و چرخه های طولانی بیشتر از 45 روز نیز ممکن است رخ دهد. تا سال سوم پس از قاعدگی طول چرخه ها مانند بزرگسالان به تدریج منظم می شود.

پریودهای نامنظم با آمنوره (فقدان قاعدگی) متفاوت است. با این حال، عوامل موثر در پریودهای نامنظم می توانند در بروز آمنوره هم نقش داشته باشند. آمنوره در دختران نوجوان دو نوع است:

  • اولیه، زمانی که یک دختر در سن 15 سالگی هنوز اولین قاعدگی خود را تجربه نکرده است.
  • ثانویه، زمانی که یک دختر پس از شروع قاعدگی، بیش از سه ماه دچار فقدان قاعدگی شود. این وضعیت ممکن است ناشی از عوامل جسمی یا عاطفی باشد.

مطالعه بیشتر: درمان قاعدگی طولانی مدت

علل نامنظم بودن قاعدگی در نوجوانان

نامنظم بودن عادت ماهیانه در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

سلامت بانوان

علل نامنظم بودن قاعدگی در دختران نوجوان، عبارت است از:

  • استرس
  • اختلالات اشتها
  • ورزش های سنگین
  • ترشح زیاد آندروژن
  • استفاده از مواد مخدر
  • مصرف برخی داروها
  • مصرف زیاد کربوهیدرات
  • کاهش وزن یا افزایش وزن شدید
  • کاهش میزان کالری و سوء تغذیه
  • بالا یا پایین بودن سطح هورمون تیروئید

خونریزی شدید قاعدگی و خونریزی غیرطبیعی رحم در دختران نوجوان ممکن است به دلیل شرایطی مانند اختلالات انعقاد خون، مشکلات تخمدان و یا تغییرات هورمونی رخ دهد.

به طور کلی هر یک از عوامل بالا می توانند باعث ایجاد آمنوره یا از بین رفتن عادت ماهیانه شوند. بنابراین اگر دختر شما در سن بلوغ دچار بی نظمی در قاعدگی و یا (آمنوره) قطع کامل قاعدگی شده است باید حتما با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان زنانعلت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان -پزشکت

عوارض قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان

پریودهای نامنظم در یک دختر نوجوان ممکن است خطر ابتلا به مشکلات زیر را افزایش دهد:

  • درد شدید قاعدگی

پریودهای نامنظم ممکن است با درد شدید قاعدگی همراه باشند. این درد ممکن است به طور موقتی فعالیت‌های روزمره را محدود کند و کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

  • خونریزی نامنظم

دوره‌های قاعدگی نامنظم ممکن است با خونریزی بیش‌ازحد یا خونریزی ناکافی همراه باشند. این مشکل می‌تواند باعث ناراحتی و نگرانی شود.

  • کم خونی

بررسی ها نشان می دهد که خانم ها به طور میانگین در هر قاعدگی 30 میلی لیتر خون از دست می دهند. از دست دادن بیش از 80 میلی لیتر خون باعث ابتلا به کم خونی می شود. اگر دختر شما در سن بلوغ قاعدگی سنگینی دارد، به دلیل از دست دادن مقدار زیادی خون خطر ابتلا او به کم خونی وجود دارد. جریان قاعدگی که در هر یک الی 2 ساعت نیاز به تغییر نوار بهداشتی داشته باشد خونریزی سنگین در نظر گرفته می شود.

مطالعه بیشتر: لکه بینی قبل از قاعدگی

  • اختلال در رشد 

نامنظمی پریود ممکن است باعث اختلال در رشد و توسعه جنسی دختران نوجوان شود. این ممکن است باعث نگرانی و ناراحتی درباره تأخیر در بلوغ جنسی و نامنظرف بودن رشد جسمی شود.

  • ضعف استخوان ها

اغلب اوقات، قاعدگی های نامنظم یا از دست رفته با سطح پایین استروژن بدن مرتبط هستند. استروژن هورمونی است که باعث جذب کلسیم از روده ها شده و روند استخوان سازی را تقویت می کند. در نتیجه قاعدگی نامنظم به مرور زمان به پوکی استخوان (نازک شدن استخوان ها) منجر شده و آنها را در برابر شکستگی آسیب پذیر می کند. بررسی ها شنان می دهد که قاعدگی زودرس باعث افزایش تراکم استخوان شده و قاعدگی دیررس با کاهش تراکم استخوان ها همراه است.

  • عوارض روانی

پریودهای نامنظم و نامنظمی در سیکل هورمونی ممکن است با تأثیر بر روحیه دختران نوجوان باعث افزایش استرس، اضطراب، افسردگی و ناراحتی عمومی شود.

  • مشکلات باروری

قاعدگی نقش بسیار مهمی در باروری زنان دارد. نامنظم بودن دوره های قاعدگی نشان دهنده آن است که تخمک گذاری به درستی انجام نمی شود. در برخی از دختران نوجوان ممکن است دوره های نامنظم قاعدگی تا سال های باروری ادامه پیدا می کند. در نتیجه باعث مشکلات باروری در آنها شوند.

قاعدگی نامنظم در اغلب دختران نوجوان طبیعی بوده و پس از چند سال به تدریج منظم می شود. اما با این حال این وضعیت می تواند بر کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. به همین دلیل مشورت با پزشک برای پیشگیری از عوارض بعدی اهمیت بسیار زیادی دارد.

علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان چیست؟ | پزشکت

درمان پریود های نامنظم در دختران

پریودهای نامنظم در دختران می‌توانند به علت چندین عامل مختلفی از جمله تغییرات هورمونی، عوامل روانی، تغذیه نامناسب، وضعیت وزنی نامتعادل و سایر مشکلات به وجود آیند. تغییرات در تغذیه و سبک زندگی می‌توانند به حفظ سلامت و نظم قاعدگی کمک کنند. در زیر تغییراتی که ممکن است در درمان نامنظمی قاعدگی موثر باشند را بررسی می‌کنیم:

  1. تغذیه سالم: مصرف یک رژیم غذایی سالم و متنوع می‌تواند به تعادل هورمونی و نظم قاعدگی کمک کند. مصرف مواد غذایی غنی از مواد مغذی مهم مانند میوه‌ها، سبزیجات، محصولات کامل غلات، منابع پروتئینی با کیفیت (مثل ماهی، گوشت سفید، حبوبات و سویا) و گردشگری مواد مغذی می‌تواند مفید باشد.
  2. مدیریت استرس: استرس می‌تواند عواملی موثر در نامنظمی قاعدگی باشد. تمرین های استرس مدیریتی مانند روش‌های تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا، تمرینات تن آرامش‌بخش و یافتن روش‌های خود برای مدیریت استرس می‌تواند به حفظ نظم قاعدگی کمک کند.
  3. وزن سالم: وزن غیرطبیعی، بالا یا پایین بودن، می‌تواند بر نظم قاعدگی تأثیر بگذارد. حفظ وزن سالم و مناسب برای بدن شما می‌تواند به حفظ نظم قاعدگی کمک کند.
  4. ورزش و فعالیت بدنی: فعالیت بدنی منظم می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها و رشد سلول‌های تخمدان کمک کند. تمرینات معتدل مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا می‌توانند به حفظ نظم قاعدگی و تنظیمات هورمونی کمک کنند.
  5. خواب کافی: خواب کافی و کیفیت خوب خواب نقش مهمی در حفظ نظم قاعدگی دارد. تلاش کنید روزانه حداقل 7-8 ساعت خواب ببینید و روش‌های بهبود کیفیت خواب را رعایت کنید.

مهم است بدانید که تغییرات ممکن است در هر شخصی به صورت متفاوت تأثیرگذار باشد. در صورتی که نامنظمی قاعدگی مزاحمتی برای شما ایجاد می‌کند، بهتر است با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: پریود یا قاعدگی دیررس

تشخیص علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان

دختران جوان ممکن است به دلیل آشنا نبودن با روال طبیعی چرخه قاعدگی والدین خود را در مورد بی نظمی های قاعدگی و یا از دست رفتن قاعدگی خود مطلع نکنند. همچنین آنها در این سن معمولا تمایلی به صحبت در مورد قاعدگی با والدین خود ندارند. این مساله باعث می شود که دختران در سنین بلوغ از غیر طبیعی بودن الگوی خونریزی خود مطلع نباشند. در نهایت قاعدگی های نامنظم و عوارض ناشی از آن سلامت دوران بزرگسالی آنها را در معرض خطر قرار می دهد. در صورت نامنظم بودن قاعدگی پزشک با ارزیابی الگوی چرخه و سابقه سلامتی، نامنظم بودن چرخه های قاعدگی را تشخیص می دهد. اگر نمودار یا تقویم قاعدگی فرزندتان را داشته باشید، تشخیص این امر برای پزشک آسان تر خواهد بود.

پزشک ممکن است برای شناسایی علل نامنظم بودن قاعدگی آزمایش های زیر را تجویز کند:

آزمایش خون: پزشک از طریق آزمایش خون می تواند سطح هورمون های بدن را ارزیابی کند. این آزمایش همچنین می تواند به تشخیص بارداری و عوارض خونریزی های شدید مانند کم خونی کمک کند.

سونوگرافی لگن: تصویربرداری سونوگرافی از ناحیه لگن یکی دیگر از آزمایشات است که پزشک از طریق آن هرگونه ناهنجاری جسمی در اندام های تولید مثل را تشخیص می دهد.

یادداشت کردن روزهای قاعدگی می تواند به تشخیص بی نظمی چرخه قاعدگی کمک کند. به همین علت بهتر است فرزند نوجوان خود را تشویق کنید که روزهای قاعدگی خود را در یک تقویم یادداشت کند.

مطالعه بیشتر: راهکارهای تسکین درد قاعدگی

در هر زمان و مکانی که هستی سوالتو از متخصص زنان آنلاین بپرس.

علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان چیست؟ | پزشکت

چه موقع با پزشک مشورت کنیم؟

در صورت مشاهده موارد زیر با یک متخصص زنان مشورت کنید:

  • احتمال بارداری
  • وجود لکه بینی بین دو قاعدگی
  • رشد موهای زائد در صورت و بدن
  • فاصله بیش از 45 روز بین چرخه ها
  • رخ دادن دوره ها در کمتر از 20 روز
  • طول کشیدن قاعدگی بیشتر از هفت روز
  • سابقه شخصی یا خانوادگی اختلالات خونریزی
  • همراه بودن قاعدگی با درد و گرفتگی شدید شکم
  • نامنظم و غیر قابل پیش بینی شدن چرخه قاعدگی
  • آمنوره یا قطع شدن قاعدگی به مدت 90 روز یا سه ماه
  • منوراژی یا خونریزی شدید طوری که در طی یک تا دو ساعت بیش از یک پد خیس شود.

اگر یک دختر نوجوان به دلیل برخی شرایط زمینه ای دچار مشکلات قاعدگی شود، تشخیص به موقع می تواند به درمان سریع تر کمک کند.

سخن آخر

پریودهای نامنظم در دختران نوجوانی که به تازگی به سن بلوغ رسیده اند در اغلب موارد نیاز به درمان ندارد. پزشک معمولا برای رفع این مشکل راهکارهایی مانند تغییر سبک زندگی از جمله رعایت یک رژیم غذایی سالم، ورزش و غیره را توصیه می کند. با این حال، اگر بی نظمی های قاعدگی در کیفیت زندگی تداخل داشته و قابل کنترل نباشد، ممکن است درمان هورمونی، از جمله پروژسترون و داروهای ضد بارداری خوراکی تجویز شود.

در برخی موارد بیماری های زمینه ای مانند اختلال در عملکرد غده‌ تیروئید، دیابت، اختلالات تغذیه ای، کم خونی و آندومتریوز باعث نامنظم شدن چرخه قاعدگی می شوند. این موارد پزشک با تجویز داروهای لازم به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند.

در بی نظمی های قاعدگی ناشی از ناهنجاری های ساختاری معمولا مداخلات جراحی برای درمان توصیه می شود.

مطالعه بیشتر: بهترین چای برای دردهای قاعدگی

منبع
acog

نوشته های مشابه

248 دیدگاه

  1. سلام خانم دکتر من 12 سالمه چند بار پریود شدم این ماه 15 روز از وقت پریود شدنم گذشته میشه منو راهنمایی کنید؟ خیلی استرس دارم

    1. سلام ابتدا مقاله را بدقت مطالعه نمایید اگر با راه کارهای مقاله مشکلتان رفع نشد با ماما مشاوره نمایید.

        1. سلام در صورت تکرار احتمالا شاید نشانه عفونت و یا مشکلات هورمونی و یا …. باشد اگر تکرار شد به ماما و یا متخصص زنان و مامایی مراجعه نمایید.

          1. سلام من ۱۸ سالمه همیشه دو سه روز پریودم نامنظم هست اما من ۲۰ اسفند پریود شدم حالا فروردین تمام شده اما من هنوز پریود نشدم دل درد و کمر دردم دارم کنم کنید

          2. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

      1. سلام تقریبا 15 ساله میشم و همیشه نامنظم بوده الان 37 روز از قاعدگی قبلیم گذشته است دکتر هم رفتم گفتن تخمدان هام کم کار هستش الان لازمه به دکتر دوباره مراجعه کنم ؟؟

        1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

      2. سلام من ۱۵ سالمه و پریودم بی نظم هست و ی ماه پریود شدم الان هم ۴ روزه که نشدم هنوز نگرانم

    2. سلام من ۱۲ سالگی پریود شدم از همون موقع منظم پریود نمیشدم مثلا یکماه اول ماه پریود میشدم یکماه وسط ماه و الان که ۱۶ سالمه هم همینطورم آیا این طبیعیه یا من باید به دکتر مراجعه کنم؟؟ لطفا جواب بدید خیلی استرس دارم

      1. سلام نامنظم بودن عادت ماهیانه در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود

      2. سلام من ۱۷ سالم هس و الان نزدیک سه ماه هست که پریود نشدم نیازی هست که به پزشک مراجعه کنم؟

        1. سلام علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

    3. سلام دختر من ۱۲ سالشه امروز دهمین روزی هست که دخترم پریود شده ولی پریودیش قطع نشده زیاد هم شده ایا مشکلی داره اگر مشکلی داره مشکلش چیه ؟ ممنون میشم اگه جواب بدین!

      1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

    4. سلام ببخشید من این ماه کلا پریود نشدم
      ۱۵ سالمه آیا لازمه به دکتر مراجعه کنم ؟؟

      1. سلام اگر سكس نداشتين اختلال هورموني بلوغ هست قرص GnRH بخوريد

  2. سلام لطفا مقاله را با دقت بخوانید و راهکار های آن را عمل نمایید اگر رفع نشد با ماما مشاوره نمایید.

  3. سلام من ۱۴ سالمه در سن ۱۲ سالگی سه بار پریود شدم نامنظم بود و بعد این چرخه قطع شد و حدود یک سال و نیم من پریود نشدم بعد از اون دوباره شدم دوبار اما باز دوباره الان دوماهه که نشدم .

    به پزشک هم مراجعه کردم و مشکلی نداشت ازمایش هام .

    وزنمم طبیعی هست

    یعنی این مورد مشکلی نداره؟
    عادیه؟

    1. سلام در سن شما این نامنظمی پریود نرمال هست.

      1. سلام دخترم کلاس چهارمه زودترازموعدپریودمیشه امانامنظم یکسره لک بینی داشت بردمش متخصص زنان وزایمان بهش دارودادالاندوهفتس پریودشده قطع نمیشه چکارکنم نگرانش شدم

        1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

      2. سلام من ۱۴ سالمه تازه ۶ ماه میشه پریود میشم
        ولی هربار میشم فاصلش ۴۰ روز بیشتره ولی الان تقریبا ۳ ماهه پریود نشدم این بده

      3. من ۱۷ سال دارم و قبل از تاریخ پریود از شربت رشد استفاده میکردم و حالا پریود عقب افتاده آیا عادی است ؟ یا شربت رشد را استفاده نکنم ؟

    2. سلام دختر من ۱۲ سالشه بعضی علایم بلوغ رو داره همسن هاش پریود شدن ولی اون نه کی پریود میشن لطفا بگید

      1. سلام خسته نباشید دختر من ۱۱ سالو نمیشه امسال میره تو ۱۲
        ۲شهریور ۱۴۰۰پریود شد و فقط ۲ بار پریود شدو دیگه نشد
        تا به الان
        میشه یک راهکار بدین که زود تر پریود بشه یا همون پریود منظمی داشته باشم و میشه بگید دلیلیش چیه و تا کی باید منتظر پریودی منظمش باشیم ؟؟؟؟

        1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  4. سلام من 15 سالمه و تو اواخر 10 سالگی عادت شدم همچی عادی بود فقط تو ماه های مبارک رمضان من یک ماه تاخیری داشتم بعد درست میشد اما امسال از اواخر ماه رمضان به مدت دومروز عادت شدم بعد قطع شد دوباره هفته بعدش به مدت یک هفته عادت بودم بعد از اون موقع هنوز عادت نشدم و خیلی استرس دارم ولی همه میگن عادیه

    1. سلام در سن شما این نامنظمی پریود نرمال هست.

      1. سلام من ۱۲سالمه و ۱۸ خرداداولین پریودم بودم
        ورزش میکنم ولی یکم بهم زور میاره
        الان ۲۰ تیر ماهه ولی هنوز پریود نشدم
        یکم نگرانم

        1. سلام جهت تنظیم پریود از GnRH استفاده کنید

    2. سلام.
      من در سن 13 سالگی پریود شدم که بعد از چهاربار پریود شدنم الان حدودا یکماعه که پریود نشدم.
      میشه بگید چه مشکلی هست؟
      چون واقعا استرس بدی گرفتم سر این مورد.

      1. سلام وقت بخیر من تو ۱۲ سالگیم پریود شدم و تقریبا چهار یا پنج بار به صورت نامنظم پریود شدم و الانم شش ماهه که پریود نشدم خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی کنین؟

        1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  5. سلام وقتتون بخیر
    من ۱۴ سالمه از ۱۰ سالگی پریود شدم همیشه منظم بود نهایتا یه دو روز بینشون فاصله میوفتاد ولی اواخر ۱۲ سالگی از اسفند ماه پریود نشدم تا خرداد بعد منظم شد تقریبا تا باز دوباره اسفند ۱۳ سالگی اینطور شد ایندفعه تا اواخر فروردین نیومد فروردین اومد باز دوباره تا حالا که مرداد ماه نیومده
    من چیکار کنم به مادرم هم گفتم میگه چیزی نیست ولی خودم خیلی نگرانم
    لطفاً جواب بدید مرسی

    1. سلام بی نظمی عادت ماهیانه در این سن طبیعی هست مشروط به نداشتن هیچ علامت دیگر

  6. سلامم من 13 سالمه تازه چند ماهه پریودشدم و همیشه زودتر از موقع میشم به مدت یه هفته جلوترولی اینبار هنوز یک هفته نشده از اخرین پریود و دوباره شدم میشه لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام بی نظمی عادت ماهیانه در این سن طبیعی هست مشروط به نداشتن هیچ علامت دیگر.

  7. سلام خسته نباشید
    من ۱۱ سالم بود که پریود شدم
    و از همون موقع منظم نبود
    مثلا آبان که پریود شدم برای پریود بعدیم ۸ روز تاخیر داشت و هیچوقت منظم نبود
    مثلا دو ماه میشدم سه ماه نمیشدم
    و الان از اسفند و تا الان که شهریور هست که میشه ۶ ماه یه بارم پریود نشدم و الان ۱۲ سالمه
    آیا این عادیه ؟

    1. سلام اگر 6 ماه شده که پریود نشدین به متخصص مامایی و یا متخصص غدد مراجعه نمایید.

  8. سلام من ۱۹ سالمه الان سه ماهه ک من پریود نشدم دلیلش چیه؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید.

      1. سلام من ۱۶سالگی رو تازه تموم کردم
        کلا از وقتی پریود شدم خیلی منظم نبوده
        الان یک ماه و نیم هست ک تا حالا سه بار پریود شدم نسبت ب گذشته خونریزیم خیلی کم شده و خون هم سیا و قهوه ای رنگ شده قبلا هم یبار دوران پریودیم این اتفاق افتاد اما طولانی نبود
        میشه راهنماییم کنید ؟امکان داره مشکلی داشته باشم

        1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

    2. سلام من 13 سالمه و در سن 12 سالگی مریض شدم چند ماه شدم و دوماه نشدم دوباره یک ماه شدم و الان سه ماهه که نشدم، آیا نیازه به دکتر مراجعه کنم؟

      1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

        1. سلام خسته نباشید ببخشید من ۱۴ سالمه ولی هنوز پریود نشدم علائم دیگه ی بلوغ رو دارم آیا خطرناکه که هنوز پریود نشدم ؟

          1. سلام خطری وجود ندارد بزودی پریود می شوید.

  9. سلام من ۱۸ سالمه دارم میرم تو ۱۹ سال خیلی دیر ب دیر پریود میشم ینی هر ۸ ۹ ماه ی الانم چن روز پیش پریود شدم ولی فقد یکم خونریزی دتشتم با ی سری چیزای گوشتی رنگش صورتی کم رنگه

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  10. سلام من ۱۳سالمه توی ماه اسفند۱۳۹۹پریود شدم تا توی ماه مرداد تا وسطای مرداد بعد دیگه پریود نشدم تا الان که میشه سه ماه، میشه لطفا کمکم کنید چون هم خجالت میکشم هم میترسم به مامانم بگم

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  11. سلام من ۱۸ سالمه و ۱۴ سالگی پریود شدم اولا خوب اما امسال‌ از اول تابستون فقط یک بار پریود شدم چرا ؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  12. سلام من 15سالمه و در 11 سالگی پریود شدم من از همون اول دیر به دیر پریود میشدم بعدش تو 14 سالگیم رفتتیم دکتر سنگرافی انجام دادیم دکتر گفت تنبلی تخمدان داری و قرص داد من 5 ماه اون قرص ها رو استفاده کردم بعد دوبار با صورت منظم پریود شدم ولی الان سهماهه پریودنشدم وزنم هم نرماله من الان باید چیکار کنم لطفا میشه جواب بدین

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنی

  13. سلام من 19سالم هست
    و از 16 سالگی قاعدگی شروع شد
    الان 3 سال میگذره ولی همچنان نامنظم هست5-7روز هم طول میکشه همیشه
    و خیلی نامنظم و غیر قابل پیش بینی هستش و تایم مشخصی نداره
    خبری هم از درد های وحشتناک و اینا نیست
    ب نظر شما چیکارکنم ؟ نیاز هست ب پزشک مراجعه کنم ؟ جای نگرانی هست ؟
    گاهی هم خونریزی زیاد هست البته ن شدید و گاهی هم کم ( نه خیلی کم)
    هیچ کدوم از اون مورادیک گفتید هم ندارم فقط اینکه غیر قابل پیش بینی هستش همین ( شدیدا نامنظمه)

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  14. سلام من امسال 14 سالمه وامسال تازه پریود شدم و پریودم خیلی نامنظم بوده تا الان 2 بار پریود شدم وبار تعخیر بوده پریود دومم 2 ماه تعخیر داشت و 16 ماه اسد تا آلن پریود نشدم آیا این طبیعی است

  15. سلام من ۱۳ سالمه
    من تقریبا ۳ ماه پیش کرونا گرفتم و همون موقع هم پریود شدم و الان ۲ ماهه که پریود نشدم

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  16. من الان ۱۶ سالمه از ۱۳ سالگی پریود شدم اوایل پنج یا شش ماه نیومد بعد فاصله اش کم شد ولی هنوز منظم نشده الان دوماه و خورده ای هست که نشدم نگرانم ی مدت فاصله ها کم بود حداقل یماه ی بار

    1. با سلام خدمت شما استاد و دکتر های محترم دخترم 15ساله هست دو ساله پریود میشه ،از اول هم خیلی منظم نبود ی کم درد زیر شکم هم داشت ولی در همین دو سال هم ماه اول زمستان که میشه مدت پریود هاش خیلی زیاد و خونریزی زیاد هم هست شاید ۱۵ تا ۱۸ روز هم طول بکشه،با بهداشت صحبت کردم گفتند قرض ال دی مصرف کنه خوب میشه پارسال دادم خورد خوب شد تا چهار پنج ماه به موقع و کم ولی امسال سه ماه پاییز یک بار شد از دی ماه تا الان ام هر ماه ۱۵ روز طول کشیده خیلی خیلی رنگ پریدگی داره البته مواد غذایی مثل جگر و اسفناج و….و قرص آهن هم واسش گرفتم شبی یکی استفاده می کنه.لطفا راهنمایی کنید،کم رو هست و راضی به دکتر رفتن نمیشه

      1. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  17. گاهی اوقات هم لکه های صورتی دیده میشه ولی منظم نیست الان دو ماهه نشدم

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

      1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

        1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  18. سلام من امسال 14 سالمه وامسال تازه پریود شدم و پریودم خیلی نامنظم بوده تا الان 2 بار پریود شدم وبا تعخییر بوده پریود دومم 3 ماه تعخیر داشت و از 16 ماه اسد تا آلن پریود نشدم و اون علایمی رو که گفتین رو هم.3،4 روزی میشه که دارم ولی تا الان پریود نشدم آیا این طبیعی است یا باید پزشک مراجعه کنم ممنون میشم جوابشو زودتر بدین

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  19. سلام خسته نباشید
    دختر من 13سالشه از اخر فروردین پریود شد اولين پریودیش اصلا درد نداشت
    الان پریود شده درد نداره اصلا
    اما الان دوماه هست که قاعدگیش بیشتر از7روز طول میکشه خونریزیش زیاد نیست
    مشکلی هست؟ اخه الان تقریبا 6ماه هست که پریود میشه و درد هم نداره
    ممکنه مثلا سری بعد پریودیش درد داشته باشه؟ اخه طاقت درد رو نداره میخواستم بدونم که سری بعد که قاعدگیش شروع میشه درد هم ممکنه داشته باشه؟؟ لطفا سریع پاسخ بدید ممنون

    1. سلام درد ملاک قاعگی نیست امکان داره بدون درد هم باشه

  20. سلام اما مدت قاعدگیش طولانیه ماه پیش تقریبا 2هفته پریود بود مشکلی هست؟ اما کمتر خونریزی داره

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  21. سلام
    من ۱۵ سالمه و ماه پیش که شهریور بود پریود شدم و کامل ولی این مهر ماه یهویی بدونه اینکه وقتم باشه پریود شدم و الان هم ۱۱ روزه خونریزی می کنم دلیلش چیه ؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  22. سلام
    من 16 سالمه و از 11 سالگی پریود شدم ،… تو این پنج سال قاعدگی نامنظم داشتم و حتی یک بار هم منظم نشده… البته لاغر و زیاد استرسی هستم ، به نظرتون باید به پزشک مراجعه کنم یا در این سن عادیه ؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  23. سلام من ۱۴سالمه ۱۲ سالگی پریود شدم چند ماه اول منظم بود ولی بعد تند تند پریود میشدم و خونریزیمم خیلی شدید بود رفتم دکتر دارو مصرف کردم خوب شدم بعد چند وقت بازم پریدم نامنظم شد

  24. سلام من در ۱۲ سالگی پریود شودم الان ۱۶ سالمه وتا حالا فکنم ۶ بار عادت شودم ای بار بعداز ۷ ماه عادت شودم والان ۵ ماه میشه که عادت نشودم وتا حال پیش پزشگم نرفتم وخیلی نگرانم که مشکل خاصی داسته باشم

    1. سلام همانگونه که در مقاله آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک ماما مشاوره کنید

  25. سلام خسته نباشید
    پیشگیری از تشکیل کیست های تخمدان چیکار باید کرد؟
    عاقدگیم بدون درد هست اصلا درد ندارم تقریبا چند ماهه پريود شدم ممکنه در آینده مثلا تا یه سال دیگه با درد باشه؟
    و پیشگیری از کیست تخمدان؟؟
    ممنون میشم کامللللل توضیح بدید

    1. سلام این موضوع در مقاله18 مهر 1400 کار شده آن را مطالعه بفرمایید.

  26. سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و چند ماهه که پریود شدم اما پریودم تموم نشده طول کشیده نزدیک یک ماهه
    کم خونی دارم و خیلی خیلی واسه امتحانا و درس و اینا استرس داشتمو دارم خودم فکر میکنم واسه استرس زیادمه باید استرسم رو کنترل کنم
    و ورزش کنم

  27. سلام من ۱۳ سالمه ۲ ماه پیش اولین قائد گی من بود که ۱۲ روز طول کشید از آن روز به بعد که دو ماه پیش از اولین قاعدگی من میگذره که هنوز هم پریود نشدم آیا مشکلی دارم یا طبیعیه؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید

  28. با سلام من ۱۳ سالم هستم و خیلی از قائدگی خیلی میترسم و وقتی که شروع میشه استرس میگیرم لطفاً من رو راهنمایی کنید
    چه جوری قائدگی کم بشه و من در یک مقاله خواندم که اگر لیمو ترش بخوری باعث عقب افتادن میشه
    و چگونه روزها قائدگی کم بشه لطفاً راهنمایی کنید.

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید. درضمن مصرف لیمو باعث قطع قاعدگی نمی گردد.

  29. سلام من تو سن 11 سالگی پریود شدم الان 14 سالمه ولی هنوز نامنظم پریود میشم مثلا 2 ماه نمیشم بعد وقتی میشم 20 روز دلم درد میکنه و گاهی هم دل درد های خیلی شدید دارم ک از درد زیاد گریم میگیره میخواستم بدونم علتش چیع و خطرناک باید ب دکتر مراجعه کنم؟!

  30. سلام من ۱۲ سالمه الان اولین بار عادت میشم اما خیلی خونریزی شدیدی دارم ولی ن دل درد دارم ن بدن درد اما هر ۲ یا ۳ ساعت ی بار باید نوار بهداشتیمو عوض کنم خونریزی خیلی شدیدی دارم میشه بگید دلیلش چیه؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید

  31. سلام خسته نباشید
    من ۲۱ سالمه الان ۵ روز از زمان پریودیم میگذره که نشدمه باید ۱۹ آبان میشدم که نشدم و کلا پریودی من نامنظم رفتم دکتر کیست داشتم که برطرف شد با دارو و دوباره رفتم ولی کیست نداشتم الان هنوز با برطرف شدن کیست پریودی من منظم نشده باید برم پیش دکتر ؟؟؟

    1. سلام اگر علایم ادامه دارد به پزشک مراجعه فرمایید.

  32. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  33. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  34. سلام خسته نباشید
    من ۱۲ سالمه
    ۱۱ سالگی عادت شدم و بعدش سه ماه نشدم و وقتی شدم به طور منظم سه ماه شدم
    ولی الان ۳ ماه عادت نشدم علائم دارم ولی نشدم علتش چیه؟
    باید به دکتر مراجعه کنم

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  35. سلام من ۱۲ سالگی پریود شدم و الان ۱۳ سالمه ..اوایل منطم بود..ولی الان به ماهه نشدم..طبیعیه؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  36. سلام خسته نباشید ،من ۱۵سال دارم از ۱۴سالگی پریود میشم ،،،،،اولین و دومین در پریود دردی نداشتم ،،،،بعد درد پریودم شروع شد سه چهار ماه درد پریود داشتم ولی بعد اون دیگه درد پریودم قطع شد☹️☹️این اشکالی داره چندین ماهه اصلا درد ندارم ممکنه بعضی وقتا یه ذره انقباض داشته باشم ،،،پریودم این ماه نه روز جلو افتاده بدون هیچ دردی ،،،ایراد داره ممنون میشم زود پاسخ بدین

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  37. سلام خسته نباشید ،،،من ۱۵سالمه و یکسال هست پریود میشم،،،،اولین و دومین بار درد پریود نداشتم بعد ان چند دوره درد داشتم و بعدش قط شد چند ماهی هست که دیگه درد ندارم ایا این ایرادی داره؟ در ضمن این ماه یک هفته جلوتر از موعد پریود شدم ،،،،مشکل بنده چیه؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  38. سلام من ۱۲سالمه و خرداد عادت شدم دفعه اول خوب بود ولی دفعه بعدی ۲ ماه نشد بعد شد
    پریود قبلیم تا یه هفته خون کم میومد یعنی نیاز به نوار نبود الان هم دیشب شدم ولی مثل قبل نه و کم میاد در حد دستمال لطفا کمکم کنید خیلی استرس دارم

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

  39. سلام من ۱۸ سالمه و حدودا دوماه پیش پریود شدم و الان با گذشت دوماه و چند هفته هنوز پریود نشدم
    سال پیش هم همینطور شدم . مشکل چیه بنظر شما ؟؟
    آخه من به متخصص هم مراجعه کردم و قرص دادن گفتن پریودیم منظم میشه ولی نشده
    بنظر شما چیکار باید کرد ؟؟

    1. سلام همانگونه که در مقاله علت قاعدگی نامنظم در نوجوانان آمده است دلایل متفاوتی باعث اختلال نظم در عادت ماهیانه می گردد. اگر پس از مطالعه مقاله فوق و عمل به آن، مشکلتان حل نشد با یک متخصص زنان و یا ماما مشاوره کنید.

    2. سلام من سه ماه مونده به ۱۴ سالگی پریود شدم بد اولای پریود ۱۰ روز یا ۱۵ روز پریود میشدم ولی تازه گی ها ۴۵روز طول کشید و بد
      ی هفته لکه بینی و قاعدگی که ۲۷روز حساب شد بد الان ۲۲ روز هست که هنوز نشدم و اینکه ۳ روز مقدارش زیاد و بد کم شد علتش چیه

      1. سلام از GnRH صناعی یا قرص ال دی تری فازیک استفاده کنید

  40. سلام وقتتون بخير
    من 14 سالم هست و حدود 6، 7 ماه هست كه پريود نشدم
    استرس و اضطراب شديد دارم و از افسردگي نسبتا شديد رنج ميبرم
    از اول پريودم كمي بي نظم بود ولي اين بار از هميشه طولاني تر شده
    ممنون ميشم راهنمايي كنيد

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  41. سلام من ۱۸ سالمه و از آذر پارسال (۹۹) پریودم نا منظم شده. یعنی بعضی وقتا ۱ماه درمیون یا ۲ماه در میون پریود میشم، بعضی وقتا هم ۲ماه پشت هم منظم پریود میشم! ?
    یعنی اگه ماه پیش پریود شده باشم و بعد این ماه پریود نشم، ماه بعدش پریود میشم ولی ۲ماه بعدش پریود نمیشم??
    و از اون موقع مثله روتین شده حتی روزای پریودم کاملا منظمه و روز پریودمم به ماه قبلش بستگی داره!
    بهم میگن که طبیعیه ولی به نظر خودم نیست!

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  42. سلام ببخشید من 13 سالمه فقط یکبار پریود شدم
    نزدیک 4 ماه پریود نشدم میتونه مشکل ایجاد کنه؟

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  43. سلام .
    من ۱۳ سالم هست و از۱۲ سالگی پریود شدم .
    میتونم بگم که تقریبا همیشه منظم پربود میشدم اما الان ۳ ماهه که دلدرد و کمر درد شدید دارم اما پریود نمیشم و دردم هم خیلی شدید هست میشه لطفا راهنمایی کنید ??

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  44. سلام من۱۴ سالمه فکر کنم ۳ ماه پریود نشودم مجردم هم هستم هیچ رابطه جنسی هم نداشتم علت پریود نشودنم چیه خیلی نگرانم لطفا بگید

  45. با سلام،،، دختر من 13 سالشه و اولین بار هست که عادت میشه،،، ولی بعد از ده روز که گذشته همچنان لکه بینی داره و هنوز قطع نشده،،، آیا این طبیعی ست؟؟

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  46. سلام من 15 سالمه از 13 سالگی پریود میشدم اوایل 15 سالگیمیی پریودم به کل نامنظم شده و الان از مهرماه تا الان پریود نشدم توروخدا راهنماییم کنید دارم میمیرم از استرس

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  47. سلام . من ۱۴ سالمه و از ۱۲ سالگی پریود میشم. من تو این دو ماه پنج بار پریود شدم یعنی هر بار که پریودم تموم میشه دوباره بعد چند روز شروع میشه . و اینم بگم من استرس و افزایش وزن هم دارم . لطفاً راهنمایی کنید آیا نیاز هست که دکتر برم؟

    1. علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  48. سلام من از ۱۶یا ۱۷سالگی پریود میشم ولیییی خیلی نامنظمه چند ماه یبار ولی این بار دیگه خیلییی طول کشیده از مهر تا الان نشدم و چند روزه خیلییی دلم درد میگیره امکان داره بخاطر پریود نشدنم باشه؟ من نمیدونم چکار کنم

    الان ۱۸ سالمه واقعا خیلی میترسم که کیست یا چیز دیگه باشه میشه راهنماییم کنید دسترسی به ماما و … هم ندارم

    1. سلام اگر 18 سال کامل دارید و این مشکل همچنان پابرجاست به متخصص زنان و زایمان مراجعه فرمایید.

      1. سلام من ۱۵ سالمه و هر ماه فرق میکنه روز عادت ماهانه یک ماه پانزدهم یک ماه بیستم یک ماه بیست و پنجم آیا مشکلی هست باید به دکتر مراجعه کنم ؟

        1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

          1. سلام ببخشید من ۱۴ ساله هستم و سه ماه مونده به ۱۴ سالگی پریود شدم اولا ۱۰ روز یا ۱۵ روز پریود می شدم بد تازه گی ها ۴۵ روز طول کشید تا بشم و بد ۱۵ و الانم ۲۲ روز گذشته که نشدم علتش چی هست؟

  49. سلام
    من تازه وارد هجده سالگی شدم و هفد سالگیم تموم شده
    تا الان یه بار فقط پونزده سالگی پریود شدم
    و بعد دیگه‌ی دیگه نشدم
    دلیل خاصی داره ؟

    1. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  50. سلام خانم دکتر من ۱۲سالمه ۱۰آذر ۱۴۰۰یبار پریود شدم و الان۳ماهو خرده ای که برام پریود نشده خیلی نگرانم ????????

    1. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

      1. سلام خوبین ببخشید من تو سن ۱۴ سالگی تو ماه آذر بود پریود شدم بعدش دیگه نشدم تا هشت ماه دیگش تقریباً شدم ولی الان بیشتر از هشت ماه دیگه گذشته ولی دیگه نشدم همون دوبار پریود فقط شدم الانم ۱۵ سالمه دیگه میخوام برم تو ۱۶ سالگی خیلی خیلی نگرانم اگه کمکم کنید لطف می کنید

  51. سلام
    من در اواخر ۱۴ سالگی هستم و از اواسط ۱۱ سالگی پریود می‌شدم و منظم نبوده یعنی گاهی اول ماه بوده گاهی وسط ماه و زمان مشخص نداشته.اوایل هر ماه اتفاق میوفتاد اما کم کم دو ماه یکبار می‌شد و گاهی غیرقابل پیش‌بینی بود.الان بیشتر از دوماهه که پریود نشدم و خیلیییی بابتش نگرانم که مشکل هورمونی نداشته باشم و اینا.
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  52. سلام من 14 سالمه دیگ کم کم دارم میرم 15. من بیشتر اوقات8 روز پریود میشدم یه بارم پشت سر هر دو بار پریود شدم که مال دوسال پیش و الان اخرین باری که پریود شدم بعد حموم کردن دیدم روی شرتم لکه های خون هستش که الان سه چهار روز طول کشیده و هنوز بند نیومد حس میکنم داره زیاد میشه. اینم بگم من این بار که پریود شدم دو بار یه روز در میون ورزش سنگینربه مدت حداقل20تا30دقیقه ورزش کردم اخع قبلا ورزش نمیکردم. میشه زود جواب بدید من خیلی استرس دارم

    1. سلام جای نگرانی نیست در نوجوانی معمولا عادات ماهیانه نامنظم بوده و بعد از گذشت زمان منظم می گردد.

  53. سلام ببخشید
    من12سال و نیمم هست و
    برای اولین بار پریود میشوم و الان بیشتر از 7 روز گذشته ولی هنوز خونریزی دارم
    5 روز اول خونریزی خیلی کمی داشتم و حتی در حد نوار بهداشتی هم نبود ولی بعد از 5 روز نسبتا زیاد شد
    میخواستم بپرسم این طبیعی هست یا نه چون بار اولم هست
    و سر این موضوع خیلی استرس پیدا کردم

    1. سلام این نامنظی ها در سن شما طبیعی هست نگران نباشید.

    2. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  54. سلام خسته نباشید من ۱۴ سالم هس
    خ دکتر میخواستم بدونم من الان یک ساله ک پریود شدم
    و نامظم هستش یعنی ممکنه دو ماه نشم و بعد باز بشم
    یا ممکنه ۲۰ روز دیرتر از وقتش بشم
    بعد ی چیز دیگ خانم دکتر من وقتی عادت میشم ممکنه بیشتر از ۷ روز طول بکشه یعنی اون چن روز اضافه همش لکه بینی باشه
    موردی نداری

    1. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

    2. سلام
      دختر من ۸۱ روز پریود نشه عادیه؟؟
      ۱۳ سالشه و فقط دوبار پریود شد

      1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  55. سلام من ۱۶ سالمه همیشه در پریود شدنم تاخیر داشت گاهی اوقات به ۴ ماه میکشید بعد پریود میشدم ولی اللن ۶ یا ۷ ماه است من پریود نشدم خیلی نگران هستم آیا این عادیه؟ یا مشکلی است؟

    1. سلام هر گونه تاخیر و تغیی سیکل ماهیانه تا 18 سالگی نرمال است

  56. سلام من ۱۵ سالمه ی بار چرخه قاعدگیم ۲۶ روزه اس ی بار ۲۸ روزه ایا طبیعیه؟

  57. سلام من ۱۴ سالمه ی ساله پریود میشم اوایل نامنظم‌ بود و بعدش منظم شد اما الان چن روز عقب افتاده ایا طبیعیه؟

    1. سلام هر گونه تاخیر و تغیی سیکل ماهیانه تا ۱۸ سالگی نرمال است

      1. سلام دختر من ۱۳ سالشه ۸۱ روز از دومین پریودم گذشت آیا خوب میشع؟؟؟
        لطفا جواب بدید

          1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

        1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  58. سلام آقای دکتر خسته نباشید من تازه رفتم ۱۶ سالگی و ۱۲سالگی پریود شدم کلا اولین باری که پریود شدم نامنظم بود یعنی لکه بینی داشتم الان سه ساله که همینطوری نامنظمه یعنی بین دو قاعدگی نامنظمه
    مثلا هر ۱۰ روز یک بار لکه میبینم ولی ۱۰ روز بعد لکه بینی نیست میشه یک لطفی کنید کمکم کنید تا بدونم مشکلم چیه حتی به دکتر هم مراجعه کردم

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود.

  59. سلام من14سالمه دارم میرم تو15سال من از کلاس چهارم پریود شدم و خیلی خون ریزی داشتم تا اینکه نزدیک یکساله پریودیم نا منزم شده واین دفعه اصلا پریود نشدم فقط چند بار چند قطره اومد ولی زیاد شبیه به خون نبود نارنجی بود و منم به خاطر همون لکه های نارنجی مجبور شدم نوار بزارم و الان نزدیک یکی دو هفتس که اینطوری شدم و حالا در حدی رسیدم که بدنم زخمی شده و خیلی بدجور میسوزه و از ظهر هم در حدی رسیدم نمیتونم از سرجام تکون بخورم چون لباسم میخوره به زخم ها و میسونه برای همین داخل گوگل سایت های مختلف رو گشتم و خوندم و اینطوری که معلومه شاید کم کاری تیروئید داشته باشم ولی به خاطر بی پولی پدرم نشد به دکتر برم همیجوری تازگیا به خاطر معدم تو زحمت افتادن ولی این مشکل خیلی جدی بود و تصمیم گرفتم نظر بدم و از شما کمک بخواهم لطفا اگر میدونید چرا اینطوری شدم کمکم کنید خیلی نگران شدم راستی تازگیا خیلی هم اضطراب و استرس داشتم و حتی افسردگی هم دارم ایا ممکن هست به این دلیل باشه

    1. علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی و با افزایش سن برطرف می شود. البته استرس هم بی تاثیر نیست.

  60. سلام ، وقت بخیر
    من ۱۳ سالمه و اولین بار تابستون پارسال پریود شدم
    اوایل تا اخر سال ۱۴۰۰ منظم بود اکثر وقتا ۷ ،۶ میشدم
    ولی از شروع سال جدید یعنی سال ۱۴۰۱ مقداری نا منظم شد
    فروردین ماه پریود شدم ولی فقط لک شد ینی ندیدم خونریزی کنم ولی لک داشتم بعد ازاونم اصلا پریود نشدم
    لطفا بگید چیکار کنم مثل قبل بشم خیلی استرس دارم
    و اینکه ترشح هم دارم ولی خیلی کم و بی رنگ هست تقرییا ترشج

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  61. سلام وادب وقت بخیر
    من یکبارپیم گذاشتم جوابی ندادین میشه محبت کنید پاسخ بفرمایید
    دخترم ۱۵سالشه دوسال هستش که پریودمیشه
    سه ماه پریودنشده بودبعدازسه ماه که پریودشده الان دوفته بیشترهستش که پریوده وتموم نمیشه
    خیلی نگرانم متاسفانه دکترهم نمیاد ممنونتون میسم راهنماییم کنید

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.این مطلب در مقاله آمده است.

        1. دختر من 11سالشه رفته تو 12سالگی اولین پریود رو تومهر21 ماه شد الان که تو آبان هستیم6ابان شد دوباره 21ابان هم دوباره پری شد یعنی این ماه دوبار پری شد چی کارکنم لطفا راهنماییم کنید خونریزی زیاد داره ولی چهار روزه قطع میشه. قرصی چیزی نباید بخوره که منظم بشه

  62. سلام روز بخیر من ۱۵ سالمه الان تقریبا ۲ ماه هست که پریود نشدم تقریبا از اون موقع که امتحانام شروع شد تا همین الان که تموم کردم و …اول فکر کردم برای استرسمه چون خیلی استرسیم مخصوصا برای درسام اما بعد از امتحانات همچنان پریود نشدم و اینکه هر سال تابستونا مرداد ماه پریود نمیشم من از ۱۳ سالگی پریود شدم

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  63. سلام من ۱۱ سالگی تو ۳ آبان پریود شدم و ماه بعدش ۲۸ آذر پریود شدم و بعدنا که پریود میشدم بعضی وقتا نامنظم بود و الان که تیرماهه پریود نشدم و ازین قضیه نگرانم

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  64. سلام من ۱۸سالمه و امسال کنکور دادم دو ماهه که پریود نشدم امکانش هست به خاطر استرس کنکور باشه؟

  65. سلام من ۱۳ سالمه
    توی این ماه دوبار پریود شدم و این دومین بار خیلی خیلی پریودم شدیده و کم خونی دارم و قرص آهن هم میخورم خیلی اذیت میشم
    این شدید بودنش طبیعیه؟یا باید به دکتر مراجعه کنم ؟؟؟؟

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  66. سلام خانم دکتر خوب هستید؟
    من 12 سالمه و الان حدود 7،8 ماهه که دارم پریود میشم.. 6 ماهه اول خیلی منظم بود اما الان نامنظم شده.. مثلا در ماه حتی به سن بارم میرسه که پریود میشم.. فقطم 2 روز بیشتر طول نمیکشه.. میشه بگید دلیلش چیه من خیلی استرس دارم

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  67. سلام من ۱۱سالمه یک بار پریود شدم ۱۹ خرداد شدم بعد باید۱۹ تیر میشدم که امروز ۲۳ تیر هست این دفعه میشد دفعه دوم ولی خیلی استرس دارم شکمم درد میکنه میشه بگید مشکل چیه

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  68. سلام دخترم ۱۷ سالشه ۵ ساله که پریود شده، ماه قبل ۱۵ روز دیرتر پریود شد،(یعنی بعد ۴۵ روز) و خونریزی خیلی کمی داشت و برای این ماه نسبت به ماه قبل ۲۰ روزه هنوز پریود نشده(بعد از ۵۰ روز) باید چیکار کنه؟

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  69. سلام خسته نباشین، من۱۳ سالم هست وقتی پریود شدم از ۱۹ تیر تا ۳ مرداد طول کشید و هنوزم تموم نشده میشه منو راهنمایی کنیدخیلی استرس دارم

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  70. سلام
    من۱۶سالمه از وقتی که امتحانام شروع شد پریودیم هم نامنظم شد به خاطر استرس اما الان با اینکه دوماه میگذره و استرسم کمتر از قبل شده پریودم. یعنی پریودیم خیلی طولانی شده و فاصله یک پریودیم با پریودیه دیگم تقریبا چهار یا پنج یا یک هفته است. قبلا هم اینجوری بودم و رفتم سونوگرافی کیست داشتم و دارو خوردم. الانم میتونه کیست باشه؟

  71. سلام من امسال میرم کلاس دهم و ۱۶ سالم کامل میشه ، از اخرای کلاس هفتم که ۱۳/۱۴ سالم بود پریود شدم
    و ازون موقع به بعد در طی این سالها عادت ماهیانم نامنظم بوده و شاید در سال یکی دوبار پریود میشدم
    بنظرتون نیاز هست به دکتر مراجعه کنم؟؟
    خیلیا گفتن شاید تنبلی تخمدان داری استرس گرفتم خطرناک باشه برام
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  72. سلام من ۱۲ سالمه ماه قبل پریود شدم ولی این ماه فقط دل درد و کمر درد داشتم و پریود نشدم خیلی استرس دارم
    میشه بگید چرا

    1. سلام این استرستان نرماله اگر شدید بود با روانپزشک مشاوره نمایید.

  73. سلام من متولد ۱۳۸۶هستم یعنی ۱۴رو دارم تموم میکنم پارسال اوایل اردیبهشت پریود شدم وتا دیگه اواخر پاییز دیگه نشدن و اون موقع یک باز دیگه شدم و هر کدوم دو یا سه روز بیشتر. طول نکشید و دکتر به من گفته بود که کمبود هثرمون رشت دارم چون قدم کوتاه و تنبلی تخمدان دلیلش چیه ؟؟؟

    1. سلام علت قاعدگی نامنظم بودن در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود

  74. سلام من ۱۶ سالمه و پرویودی هام تقریبا نامنظم بوده همیشه ولی هر ماه شدم
    اما الان تقریبا یک ماه و نیم است که پریود نشدم آیا خطرناکه

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  75. سلام اقای دکتر
    خواهرم 16سالشه تقریبا دوساله پریود میشه تو این سال سه بار فقط پریودش عقب جلوش بقیه پریود هانهایتا دو تا چهار روز عقب میندازه و بقیشم کلا منظم
    ازمایش داده سالم
    یکماه اخیر وزن کم کردت ریزش مو گرفته پریودشم عقب افتاده خیلی نگرانه میخاستم بپرسم مشکلی هست؟

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  76. سلام من ۱۴ سالمه و حدود ۱ ماه است ک پریود نشدم
    ایا این مورد در این سن طبیعی است؟

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  77. سلام،من ۱۴سالمه و تیر ماه برای اولین بار پریود شدم و تا الان که تقریبا ۵ ماهه پریود نشدم،طبیعیه؟؟

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

      1. سلام دکتر من ۱۳ سالمه و ۳یا ۴ بار پریود شدم و چرخش ۲۰ یا ۲۲ روزه بود اما الان ۳۷ روزه پریود نشدم آیا مشکلیه باید به پزشک مراجعه کنم؟؟؟؟

        1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  78. سلام من ۱۵ سالمه ، من الان دو ماه قبل پریود شدم‌ از این به بعد دیگه پریود نشدم .
    من بیشتر وقتا این جوری میشم .
    آیا علت خاصی داره؟

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  79. سلام من در دوازده سالگی پریود شدم ۴ یا ۵ بار همیشه بعد از ۲۰ روز پریود میشدم اما الان ۳۷ روزه نشدم
    باید چیکار کنم لطفا جواب بدید

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  80. سلام وقت بخیر
    ۱۶ سالمه تو سال جدید اردیبهشت ماه ۱۷ میشم الان فردا ۱۹ روزه که پریودم اصلا قطع نمیشه قبلا ماما رفتم گف طبیعیه چون دختری هورمونات بهم میریزه قرص فولیک اسید و اهن داد سونو هم داده بودم گف چیزی نیس پس چرا قطع نمیشه مشکلم چیه کمکم کنید؟؟؟

    1. سلام قاعدگی نامنظم در دختران نوجوان در اغلب موارد به عنوان بخشی از تغییرات بدن در این دوران امری طبیعی بوده و با افزایش سن برطرف می شود.

  81. سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه و پریودام نامنظم بود چهار ماه بود که منظم شده بود الان دو ماهه پریود نشدم الانم وقت پریودمه درد دارم اما پریود نمیشم
    طبیعیه؟؟
    چقدر طول می‌کشه که کاملا منظم بشه؟
    ممکنه کیست داشته باشمم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید خیلی نگرانممم

  82. سلام من ۱۲ سالمه در یک ماه دو یا سه بار پریود میشوم بعضی وقتا هم زیاد خونریزی میکنم این نشانه ی چیست و من چیکار باید بکنم؟

  83. سلام دکتر خسته نباشید
    من ۱۲ سالمه و و حدودا یکی دو ماهی هست که پریود نشدم و خیلی میترسم ازتون خواهش می کنم لطفا کمکم کنید.

  84. سلام 16سالمه یه 12روز بود لکه خون می‌دیدم ولی کامل پریود نمی‌شدم الان دو روزه تازه پریود شدم مشکل چیه؟

    1. سلام هورمون های جنسی زمان بلوغ منظم نیست ترشحشون

  85. با سلام من دخترم ۱۳ سالشه و از تقریبا ۱۲ سالگی پریودیش شروع شد . بعد این ماه پریود شد ولی خیلی طولانی شد و ماه قبلش هم شد ولی اینبار الان دوهفته است تمومی هم ندارم . مشکلی داره باید ب پزشک مراجعه کنیم یا نه

    1. سلام از قرص ال دی تری فازیک جهت نظم دادن به قاعدگی ها با توجه به نبود عملکرد موثر هورمونی کمک بگیرید

  86. سلام و وقت بخیر خدمت شما ببخشید من ازقبل عید نوروز پریود نشدم دختر ۱۶ ساله هستم م وزن ۵۷ کیلو هستش چاق نیستم متوسط یعنی بخاطر چی هستش بعضی وقتا پریودم به تاخیر میوفتاد ولی این دفعه مدتش زیاد شده
    عفونت هم دارم و زیر شکمم تیر میکشه
    دکتر رفتم گفتن یه قرص متروماکس رو بخور ولی تغیری نکردم که باید سنوگرافی برم اما بنابر یه سری دلایل الان نمیتونم برم میشه بگید چیکار کنم ممنون میشم

    1. سلام بحث عفونت ربطی به قاعدگی نداره جهت تنظیم قاعدگی در سن بلوغ از قرص ال دی یا GnRH استفاده کنید

  87. سلـام من 18سالمه تقریبا6سال پیش پریود شدم ولی پریودیم نامنظمه به چن روز عقب میفته سر موقعه نیست مثلا الان بیستم پریود شم ماه دیگ 15میشم مشکل از چیه میشه بگین

  88. سلام خسته نباشید من چهارده سالمه
    و نزدیکه یک ساله پریود میشم و
    آخرین باری که پریود شدم ۶ مرداد شروع شد و ۱۱ مرداد تموم شد
    امروز ۲۶ مرداد بازم پریود شدم
    آدم استرسیم هستم

    آیا این خطرناکه ؟؟؟
    لطفا راهنمایی کنید خیلی استرس دارم

  89. سلام وقت بخیر
    من 17 سالم هست و تقریبا چهارساله ک دارم پریود میشم
    تقریبا 5 ماهی هست ک خونریزی پریودم بشدت کم شده و گاهیم لکه بینی هست
    ب چ دلیل هست این قضیه؟
    میشه لطفا راهنماییم کنید.

  90. سلام من 14سالمه 4ماه به طور عادی پریود شدم
    اما الان 2ماه و نیمه نشدم
    مشکلی هست

    1. سلام نه اوایل طبیعی هست بدلیل ترشح نامتناسب هورمون های جنسی

  91. سلام خسته نباشید من 13سالمه قدم 156و وزنم 35 هستش 02/5/8 پریود شدم ولی الان دوماه هست که پریود نشدم و ترشحات سفید که قبل پریودیم بود دوباره میان و مادرم چون حساس هستن جرعت ندارم که بهشون بگم چه اتفاقی افتاده خیلی نگرانم میشه لطفا راهنمایی کنید

  92. سلام.من از۱۳سالگی یکبار پریود شدم بعد از اون نشدم به دکتر مراجعه کردم اما فقط با خوردن دارو پریود میشوم الان ۲۰سالمه چی کار کنم.
    شنیدم خوردن قرص برای دختر ضرر دارد.سونوگرافی هم دادم میگن تنبیه تخمدانه

  93. سلام من 21سالمه 14ام برج7پریود شده ام و الان 5روزه از موعد پریودیم میگذره و پریود نشدم چیکار باید بکنم خیلی استرس دارم

  94. سلام من 14و نیم سالمه و من سه ماه هستش که پریود نمیشوم 15شهریور شدم ولی الان نمیشم و من دیروز درد خیلی بدی گرفت و من پریود نشدم

  95. سلام من ۲۱ سالمع مجردم تو یه ماه دوبار پریود شدم آخرین پریودم مال بیستو هشتم بو بعد شونزدهم آذرم پریود شدم مشکلی دارم

  96. سلام خسته نباشید من ابان ماه دوبار پریود شدم آخرین پریودمم بیستو هشتم آبان بو الان شونزدهم اذر شدم مشکلی دارم میشه راهنمایی کنید

  97. سلام من ۱۷ سالمه و الان دوماه هست که پریود نشدم خیلی میترسم که شاید مشکلی پیش اومده برام ایا این طبیعی هستش که دوماه یه بار بشم اونم از تابستون تا الان که زمستان هستش؟

  98. سلام من دخترم 12 سالشه داره میره تو 13 سالگی بعد پریود نشده و هر روز ازش ماده سفید رنگ ترشح میشه
    علتش چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز