لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

برای پاکسازی کلیه چی بخوریم؟

برای پاکسازی کلیه چی بخوریم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

برخی گیاهان ممکن است به پاکسازی و حفظ سلامتی کلیه و مثانه کمک کنند اما بهتر است قبل از مصرف 10 گیاه فوق العاده برای پاکسازی کلیه با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی و سایر بیماری های زمینه ای مناسب نباشند. همچنین ممکن است مصرف داروی گیاهی برای پاکسازی کلیه با داروهای خاصی که شما مصرف می کنید، تداخل داشته باشند.

کلیه ها، اندام های لوبیایی شکلی هستند که در قسمت خلفی شکم شما قرار دارند، آنها وظایف بسیار مهمی را در بدن انجام می دهند. آنها مسئول حذف سموم و مواد زائد از خون هستند. علاوه بر این، آنها سه هورمون مهم اریتروپویتین، رنین و کلسیتریول را آزاد می کنند. این هورمون ها نقش کلیدی در حفظ سلامتی دارند. کلیه ها به طور 24 ساعته با سایر اندام ها برای تنظیم فشار خون، افزایش تولید گلبول های قرمز و سنتز ویتامین D کار می کنند.

کلیه ها در واقع اندام های خود تمیز شونده هستند. برای پشتیبانی از این عملکرد، باید مایعات کافی مصرف کنید، که می تواند شامل غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات و همچنین آب و سایر مایعات باشد. علاوه بر حذف سموم، پاکسازی صحیح کلیه نیز می تواند به کنترل فشار خون و بهبود عملکرد دستگاه ادراری و مثانه کمک کند.

مطالعه بیشتر: ساختار و عملکرد کلیه

داروهای گیاهی برای پاکسازی کلیه

رژیم غذایی مناسب، ورزش و هیدراته ماندن برای مراقبت از کلیه ها ضروری است. برای کمک بیشتر، می توانید برخی از گیاهان را در رژیم غذایی خود بگنجانید که می توانند به پاکسازی کلیه های شما کمک کنند. در ادامه شما را با 10 گیاه فوق العاده برای پاکسازی کلیه ها آشنا می کنیم:

اگر در رابطه با مصرف داروهای گیاهی سؤالی دارید با متخصصان آنلاین مشورت نمایید.

جعفری برای پاکسازی کلیه-پزشکت

جعفری

جعفری یک گیاه ادرارآور طبیعی و قوی است که می تواند کلیه ها را پاکسازی کند. این باعث افزایش خروجی ادرار می شود تا به دفع باکتری ها و میکروب ها از کلیه ها کمک کند. جعفری اثر ادرار آور خود را مدیون ترکیبات آپیول و میریستسین است.

حدود یک هفته چند فنجان چای جعفری بنوشید تا کلیه های خود را پاکسازی کنید. برای تهیه چای، 1 قاشق غذاخوری جعفری تازه له شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و به مدت 5 دقیقه دم کنید، سپس آن را صاف کنید.

روش دیگر، با مخلوط کردن ¼ فنجان آب جعفری، ½ فنجان آب و کمی عسل و آب لیمو، یک نوشیدنی سم زدایی تهیه کنید. آن را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. شما همچنین می توانید این گیاه را در سالاد و غذاهای دیگر خود بگنجانید.

بیماری های کلیوی

توجه: اگر باردار هستید از خوردن مقدار زیادی جعفری خودداری کنید.

مطالعه بیشتر: بهترین داروهای ادرارآور خانگی

گل ختمی

گل ختمی حاوی خواص دیورتیک است که باعث افزایش جریان ادرار می شود. این به پاکسازی کلیه ها از تجمع سموم کمک می کند و به سلامت کلیه ها کمک می کند. علاوه بر این، گل ختمی می تواند با عفونت کلیه، مجاری ادراری و مثانه مبارزه کند.

1 قاشق غذاخوری ریشه و برگ گل ختمی خشک شده را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. روی آن را بپوشانید و 8 تا 10 دقیقه دم کنید، سپس آن را صاف کنید. روزانه 2 فنجان از این دمنوش گیاهی را به مدت یک هفته بنوشید تا کلیه های خود را پاکسازی کنید.

توجه: در صورت بارداری، شیردهی یا دیابت از خوردن گل ختمی اجتناب کنید.

مطالعه بیشتر: علائم عفونت مثانه

چای زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از گیاهان پاک کننده موثر برای کلیه ها است. می تواند به دفع سموم و مواد مضر از کلیه ها و همچنین بهبود هضم کمک کند. این گیاه برای پاکسازی کبد شما نیز مفید است. یکی از بهترین راه ها برای لذت بردن از خواص پاک کنندگی زنجبیل، نوشیدن چای زنجبیل است. برای تهیه چای، 2 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده را در 2 فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید. صاف کنید، عسل و آب لیمو را به سلیقه خود اضافه کنید و 2 یا 3 بار در روز بنوشید. همچنین، زنجبیل خام یا خشک را در آشپزی روزانه خود بگنجانید تا کلیه های خود را در سلامت کامل نگه دارید.

برای ویزیت تلفنی با متخصص کلیه و مجاری ادراری همین الان کلیک کنید.

برای پاکسازی کلیه چی بخوریم؟ | پزشکت

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از گیاهان شناخته شده است که خاصیت پاک کنندگی دارد. کلیه ها را تمیز، کبد شما را سم زدایی می کند و خون را تصفیه می کند. علاوه بر این، حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند به پیشگیری و درمان التهاب و عفونت کلیه کمک کند.

۱ قاشق چایخوری آب زردچوبه خام، آب نصف یا ۱ لیموترش، یک پیمانه فلفل هندی و کمی عسل را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را یک بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

گزینه دیگر این است که ½ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و پودر زنجبیل خشک را به 2 فنجان آب جوش اضافه کنید. 10 دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کنید. آب ½ لیمو و 1 قاشق غذاخوری شربت افرا را اضافه کنید. آن را یک بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. همچنین می توانید کمی زردچوبه خام بخورید یا به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

مطالعه بیشتر: روش های سم زدایی بدن

دم اسبی

دم اسبی یک گیاه رایج با خاصیت ادرارآور است. خروجی ادرار را افزایش می دهد تا سموم و مواد مضر را از بدن خارج کند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی آن فواید زیادی برای کلیه ها و سیستم کلیوی دارد.

برای تهیه چای دم اسبی، 1 تا 3 قاشق چایخوری دم اسب تازه یا خشک شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. روی آن را بپوشانید، به مدت 5 تا 10 دقیقه دم کنید و قبل از نوشیدن چای، گیاه را صاف کنید. برای پاکسازی کلیه ها می توانید روزانه 2 تا 3 فنجان از این چای را به مدت یک هفته بنوشید. همچنین می توانید از مکمل های دم اسبی برای تقویت جریان ادرار استفاده کنید. قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

گزنه

گزنه همچنین می تواند به پاکسازی کلیه ها کمک کند. به دلیل خاصیت ادرار آور، تولید ادرار را افزایش می دهد، به دفع مواد زائد متابولیک کمک می کند و دفع کلیوی را افزایش می دهد. در عین حال، این گیاه به جلوگیری از تشکیل کریستال ها به سنگ کمک می کند و باکتری ها را دور نگه می دارد تا خطر عفونت کلیه را کاهش دهد.

2 قاشق چایخوری گزنه تازه یا خشک را در یک فنجان آب داغ دم کنید. اجازه دهید حدود 10 دقیقه دم بکشد. صاف کنید و کمی عسل اضافه کنید. این چای گیاهی را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

توجه: از آنجایی که این گیاه می تواند با داروهای رقیق کننده خون، فشار خون بالا، ادرار آور و داروهای دیابت تداخل داشته باشد، همیشه قبل از گنجاندن آن در رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

جهت ویزیت فوری و آسان با متخصص کلیه و مجاری ادراری همین الان کلیک کنید.

گیاه انگور خرس برای پاکسازی کلیه-پزشکت

Uva Ursi

Uva ursi یا انگور خرس گیاهی است که دارای خواص ادرارآور طبیعی است که به پاکسازی کلیه ها و مبارزه با عفونت های کلیه کمک می کند. ترکیب اصلی uva ursi یک گلیکوزید فنولیک به نام آربوتین است که این گیاه را دارای طبیعت ادرارآور می کند.

خواص قابض آن سموم و باکتری های مضر را تشویق می کند تا از کلیه ها خارج شوند. این گیاه همچنین به حفظ تعادل pH ادرار از اسیدی شدن بیش از حد کمک می کند. می توانید از این چای گیاهی یا فرم مکمل برای پاکسازی کلیه های خود استفاده کنید. برای دوز و روش صحیح مصرف این گیاه با پزشک مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی سنگ کلیه

کرفس

کرفس دارای خواص ادرار آور طبیعی است. با افزایش ادرار به دفع سموم و مواد مضر از بدن کمک می کند. علاوه بر این، کرفس حاوی مواد مغذی ضروری است که کلیه های شما را تحریک می کند. در واقع، مصرف منظم کرفس می تواند از سنگ کلیه و عفونت جلوگیری کند.

به مدت چند هفته هر روز 1 لیوان آب کرفس بنوشید. روش دیگر، با مخلوط کردن 2 دنده کرفس، ½ فنجان جعفری تازه، 1 هویج و 1 خیار در آبمیوه گیری، یک لیوان آب میل کنید. این را یک بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

ریشه قاصدک

قاصدک به عنوان یک ادرارآور در انسان عمل می کند و تولید ادرار را افزایش می دهد. به دلیل خاصیت ادرار آور، هم به پاکسازی کلیه ها و هم کبد کمک می کند. علاوه بر این، قاصدک احتباس آب و تحریک سیستم ادراری را تسکین می دهد.

برای پاکسازی کلیه ها می توانید دو فنجان چای قاصدک را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. برای تهیه چای ۲ قاشق چایخوری ریشه خشک شده قاصدک را در ۱ فنجان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. حرارت را خاموش کنید، درب آن را ببندید تا حدود 10 دقیقه دم بکشد. آن را صاف کنید، مقداری عسل اضافه کنید و چای را بنوشید. می توانید این چای را با چای کیسه ای قاصدک نیز درست کنید.

توجه: از آنجایی که این گیاه ممکن است با برخی داروها واکنش نشان دهد، قبل از استفاده از قاصدک برای پاکسازی کلیه ها با پزشک مشورت کنید.

ابریشم ذرت

ابریشم ذرت طبیعتا ادرار آور است و تولید ادرار را برای دفع مواد زائد و آب از کلیه ها تحریک می کند. می توانید از آن برای درمان عفونت مثانه، سنگ کلیه و عفونت های ادراری استفاده کنید.

2 قاشق چایخوری ابریشم ذرت خشک را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوش بریزید و روی آن را بپوشانید و 10 تا 15 دقیقه دم کنید سپس آن را صاف کنید. این چای را ۲ یا ۳ بار در روز بنوشید. هنگامی که از چای ابریشم ذرت برای پاکسازی کلیه های خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که مقدار زیادی مایعات دیگر بنوشید.

توجه: از آنجایی که این گیاه ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: درمان های خانگی عفونت ادراری

برای پاکسازی کلیه چی بخوریم؟ | پزشکت

سایر راهکارها برای سم زدایی کلیه ها

علاوه بر راهکارهای زیر برای پاکسازی کلیه، راهکارهایی وجود دارد که می توانید با در نظر گرفتن آنها به بهبود عملکرد کلیه های خود کمک کنید، از جمله:

  • از مصرف غذاهای سرخ شده و نمک زیاد خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از کم آبی در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید.
  • از استعمال دخانیات، محصولات تنباکو و مصرف  الکل و کافئین خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات سبز و غذاهای سبوس دار پیروی کنید.
  • برای حفظ فشار خون و سطح قند خون طبیعی تلاش کنید. سطح کلسترول خود را کنترل کنید.
  • اگر اضافه وزن دارید، سعی کنید وزن خود را کاهش دهید و وزن بدن خود را در حد مناسبی ثابت نگه دارید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2.8 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

1 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب خسته نباشید و سپاسگزار از این هم اطلاعات مثمر ثمر که نمیتوان جبران کرد خسته نباشید
    اجر شما با حضرت عشق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز