لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

 آیا عفونت گوش از علائم کرونا است؟

آیا عفونت گوش از علائم کرونا است؟ | پزشکت

فهرست مطالب

آیا عفونت گوش از علائم کرونا است؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


عفونت گوش و کرونا علائم مشابهی مانند سردرد و تب را ایجاد می کنند. با این حال، هر بیماری نیز علائم منحصر به فرد خود را دارد. خود عفونت گوش از علائم شایع COVID-19 نیست. اگر متوجه تغییراتی در سلامتی خود شده اید و مطمئن نیستید که دچار عفونت گوش یا COVID-19 هستید، با پزشک خود مشورت کنید تا تشخیص دقیق داده شود و یک برنامه درمانی برای شما تهیه کند.

عفونت گوش می تواند در بزرگسالان و کودکان اتفاق بیفتد و معمولاً یکی از شایع ترین دلایلی است که ممکن است باعث شود فرزند شما به پزشک مراجعه کند. عفونت گوش عموماً در نتیجه عفونت باکتریایی یا ویروسی در گوش میانی ایجاد می شود و مایع در فضای پشت پرده گوش شما جمع می شود. COVID-19 ناشی از ویروس SARS-CoV-2 است. این فقط یک بیماری تنفسی نیست، اما اکثر علائم رایج آن تنفسی است.

علائم همپوشانی عفونت گوش و کرونا

هم COVID-19 و هم عفونت گوش می تواند باعث تب و سردرد شود. عفونت گوش می تواند منجر به تب 100 تا 104 درجه فارنهایت شود. گزارش شده است که حدود 50 درصد از کودکانی که دچار عفونت گوش می شوند تب خواهند داشت. سردرد به طور مرتب در افراد مبتلا به عفونت گوش میانی مشاهده می شود. با توجه به اینکه COVID-19 هنوز یک بیماری نسبتاً جدید است، هنوز علائم آن بسیار ناشناخته است. در حالی که برخی از افراد مبتلا به COVID-19 تشخیص داده می شوند بدون علامت هستند، بسیاری می توانند علائمی مانند تب و سردرد ایجاد کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

با توجه به اینکه COVID-19 و عفونت های گوش چقدر می تواند متغیر باشد، نباید سعی کنید خودتان آن را درمان کنید. برای اطمینان از اینکه شما COVID-19 را به دیگران منتقل نمی کنید، باید با یک ارائه دهنده خدمات درمانی تماس بگیرید یا از منابع محلی در منطقه خود برای پیدا کردن مکانی برای آزمایش استفاده کنید. عفونت گوش نیز همینطور است. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث علائم شما شده است، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. اگر سردرد یا تب شما به طور فزاینده ای شدید شد، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علائم خاص COVID-19

آیا عفونت گوش از علائم کرونا است؟ | پزشکت

علائم رایج ویژه COVID-19 می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کبودی لب ها و صورت
  • سرفه، خشک بدون مخاط
  • درد قفسه سینه
  • لرز و بدن درد
  • ملتحمه یا صورتی چشم
  • مشکلات گوارشی، از جمله اسهال
  • از دست دادن بو، مزه
  • احتقان بینی
  • تنگی نفس
  • گلو درد
  • خستگی

برخی از علائم COVID-19 جدی تر از بقیه هستند و برخی نیز وجود دارند که در برخی موارد کمتر خود را بروز می دهند. در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر، فوراً با ارائه دهنده خدمات درمانی خود تماس بگیرید:

  • انگشتان پا COVID: این اشاره به رنگ ارغوانی یا قرمز انگشتان پا دارد. انگشتان پای شما احساس درد و خارش می کنند.
  • هذیان: سردرگمی و تغییر جهت می تواند ناشی از تأثیر COVID-19 بر سیستم عصبی مرکزی بدن باشد. این می تواند بسیار جدی باشد، بنابراین اگر دچار هذیان شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • ترومبوز ورید عمقی: برخی از افراد مبتلا به COVID-19 ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ایجاد این لخته شدن خون در ساق پا یا ران باشند. این می تواند جدی باشد زیرا می تواند منجر به آمبولی ریه شود، جایی که لخته خون تا رگ های خونی ریه حرکت می کند. اگر متوجه شدید که پاهای شما علائم این بیماری را نشان می دهند، مانند تورم، گرفتگی، تغییر رنگ و خارش، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.
  • سکته مغزی: لخته شدن خون می تواند منجر به سکته مغزی شود، اما این به ویژه نادر است. مشخص شده است که افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند در صورت ابتلا به COVID-19 در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی هستند. اگر علائم سکته مغزی را مشاهده کردید، از جمله گیجی و تاری دید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

علائم خاص عفونت گوش

آیا عفونت گوش از علائم کرونا است؟ | پزشکت

برخی از علائم رایج ویژه عفونت گوش عبارتند از:

  • درد گوش
  • پری در گوش
  • تخلیه مایعات از گوش
  • از دست دادن اشتها
  • اختلال در خواب

سایر علائم عفونت گوش عبارتند از:

بیماری ژنتیک
  • اوتیت میانی با افیوژن: این بیماری به عنوان اوتیت میانی ترشحی نیز شناخته می شود که به تجمع مایع در گوش میانی اشاره دارد. شما ممکن است این را پس از عفونت گوش میانی تجربه کنید. هنگامی که مایع تجمع می یابد، باکتری ها می توانند رشد کرده و در نهایت منجر به عفونت گوش شوند. این می تواند باعث کم شنوایی خفیف تا متوسط، ترک خوردن صداها هنگام بلع و پری در گوش شود.
  • عفونت مزمن گوش: اوتیت مزمن مزمن ممکن است به این معنی باشد که در صورت ابتلا به سرماخوردگی، علائم و تکرار عفونت را تجربه می کنید. با سردردهای مزمن و مداوم، تخلیه از گوش، کاهش شنوایی و خستگی، می تواند زندگی روزانه شما را مختل کند.

آیا COVID می تواند باعث عفونت گوش شود؟

عفونت گوش در اثر ویروس یا باکتری ایجاد می شود. ممکن است به عنوان یک سرماخوردگی به ظاهر خوش خیم یا عفونت تنفسی شروع شود. سپس ویروس یا باکتری می تواند از طریق لوله استاش به گوش میانی برسد و در نتیجه لوله ممکن است ملتهب شود. این التهاب و تورم می تواند منجر به انسداد لوله شود و مایع به جای تخلیه در گوش میانی باقی بماند.

به نظر نمی رسد عفونت گوش از علائم شایع بیماری کووید -19 باشد. با این حال، تحقیقات بیشتر نشان می دهد که چگونه COVID-19 می تواند بر گوش انسان تأثیر بگذارد. اختلال شنوایی و علائمی مانند ناراحتی های شدید معده و لخته شدن خون که منجر به گانگرن می شود، از جمله علائم جدی تری است که در برخی از افرادی که به ویروس کرونا در هند مبتلا شده اند گزارش شده است.

برخی تحقیقات همچنین نشان داده است که COVID-19 در گوش میانی تشخیص داده شده است. یک مطالعه در ژوئیه 2020 نشان داد که کالبد شکافی دو نفر که با COVID-19 فوت کرده بودند، در گوش میانی این ویروس مثبت بود.

نویسندگان این مطالعه نوشتند که این لزوماً به معنای علامت شناسی اتولوژیک فعلی یا آینده در افرادی نیست که عفونت COVID-19 در گوش میانی آنها وجود دارد. برای درک بهتر آثار COVID-19 در گوش انسان، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.

تشخیص عفونت گوش

پزشک شما گوش شما را با وسیله ای به نام اتوسکوپ معاینه می کند. در حین آزمایش گوش شما، آنها ارزیابی می کنند که آیا این پرده گوش سالم است، خاکستری مایل به صورتی و شفاف است یا عفونی است. پرده گوش عفونی ممکن است قرمز رنگ، متورم و متورم با التهاب به نظر برسد.

اتوسکوپ پنوماتیک وسیله ای است که هوا را به داخل پرده گوش می فرستد و باعث حرکت آن به جلو و عقب می شود. این برای ارزیابی این است که آیا احتباس مایعات در گوش میانی وجود دارد یا خیر. اگر مایع تجمع کرده باشد، پرده گوش به راحتی به جلو و عقب حرکت نمی کند.

تمپانومتری نیز ممکن است مورد استفاده قرار گیرد. این آزمایشی است که از فشار هوا برای بررسی احتباس مایعات در گوش میانی استفاده می کند.

این آزمایشات کیفیت شنوایی را بررسی نمی کند. اگر ارائه دهنده شما فکر می کند لازم است، یک آزمایش شنوایی جداگانه توسط یک شنوایی شناس انجام می شود تا ببیند آیا شما کم شنوایی دارید. در صورت ابتلا به عفونت مزمن گوش یا مایعی که از تخلیه آن خودداری می کند، این امر بسیار مهم خواهد بود.

درمان عفونت گوش

طیف وسیعی از درمان ها برای عفونت گوش در دسترس است. بسته به شدت عفونت، علائم، سن فرد تحت درمان و میزان احتباس مایعات متفاوت است. اگر عفونت خفیف باشد، ممکن است ارائه دهنده از شما بخواهد چند روز صبر کنید تا ببینید آیا عفونت به خودی خود از بین می رود یا خیر. اگر نه، آنها ممکن است درمان هایی را برای کمک به علائم شما تجویز کنند.

داروها

ممکن است برای درمان عفونت گوش داروهای آنتی بیوتیکی برای شما تجویز شود. به طور کلی، ارائه دهنده شما قبل از تجویز دارویی برای درمان عفونت گوش، سابقه پزشکی، تعاملات با سایر داروها و سن شما را ارزیابی می کند.

آکادمی اطفال آمریکا توصیه های زیر را برای درمان کودکان بیان می کند:

  • اگر علائم عفونت گوش در یک یا هر دو گوش مبتلا به کودکان 6 ماه یا بیشتر است، باید علائم آنتی بیوتیک برای حداقل 48 ساعت یا درجه حرارت آنها 102.2 درجه فارنهایت یا بالاتر تجویز شود.
  • اگر عفونت در هر دو گوش وجود داشته باشد و علائم خفیفی را در کمتر از 48 ساعت و تب کمتر از 102.2 درجه فارنهایت نشان داده باشد، برای کودک 6 تا 23 ماهه تجویز می شود.
  • کودکان 6 تا 23 ماهه با عفونت در یک گوش با علائم خفیف به مدت کمتر از 48 ساعت و تب کمتر از 102.2 فارنهایت باید آنتی بیوتیک دریافت کنند یا تحت نظر باشند، مگر اینکه علائم آنها در عرض 48 تا 72 ساعت بهبود نیابد.
  • به کودکان 24 ماه یا بیشتر مبتلا به عفونت در یک یا هر دو گوش که دارای علائم خفیف کمتر از 48 ساعت و تب کمتر از 102.2 F هستند توصیه می شود که تحت مراقبت قرار گیرند یا با آنتی بیوتیک درمان شوند. در صورت مشاهده، اگر علائم آنها در عرض 48 تا 72 ساعت بهبود نیافت، باید به آنها دارو داده شود.

آموکسی سیلین به طور کلی آنتی بیوتیک رایج انتخابی برای درمان عفونت گوش است که پس از مشاهده از بین نمی رود. اگر شما یا فرزندتان به پنی سیلین حساسیت دارید، می خواهید در مورد داروهای جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. قطره گوش با بی حسی موضعی نیز ممکن است تجویز شود.

درمان و روش های خانگی

ممکن است از داروهای بدون نسخه (OTC) برای تسکین درد ناشی از عفونت گوش استفاده کنید. اینها شامل ایبوپروفن (Advil یا Motrin) یا استامینوفن (Tylenol) هستند. همیشه دستورالعمل های ارائه دهنده خود را در مورد بهترین روش استفاده از داروهای بدون نسخه و داروها دنبال کنید و بهترین دوز و دوره درمانی را برای شما یا فرزند خود بررسی کنید.

عفونت های مزمن گوش که اغلب عود می کنند یا باعث تجمع مایع مداوم در گوش میانی می شوند، ممکن است نیاز به درمان با لوله های گوش داشته باشند که استوانه های کوچکی هستند که از طریق پرده گوش قرار می گیرند تا هوا به راحتی به گوش میانی منتقل شود. آنها در طی یک عمل جراحی سرپایی که به عنوان میرنگوتومی شناخته می شود، قرار داده می شوند.

سوالات متداول عفونت گوش و کرونا

آیا COVID-19 می تواند باعث درد گوش شود؟ گوش درد یکی از علائم شایع COVID-19 نیست. با این حال، تحقیقات نشان داده است که COVID-19 در چند مورد خاص خود را در گوش انسان نشان داده است.

آیا وزوز گوش نشانه COVID-19 است؟ در حالی که برخی از مواردی وجود دارد که افراد مبتلا به کووید -19 دچار وزوز گوش در گوش شده اند، این موارد برای اثبات ارتباط بین این دو کافی نیست. در حال حاضر تحقیقات کافی برای تعیین اینکه آیا COVID-19 می تواند باعث وزوز گوش شود وجود ندارد.

آیا انواع کرونا ویروس باعث عفونت گوش می شود؟ در حال حاضر هیچ مطالعه قطعی وجود ندارد که نشان دهد COVID-19 و انواع مختلف آن به طور مستقیم باعث عفونت گوش می شود. با این اوصاف، یک گزارش اخیر در هند برخی از موارد کاهش شنوایی را در بین افرادی که به نوع دلتا مبتلا شده بودند نشان داد.  تحقیقات بیشتری باید انجام شود، اما در حال حاضر COVID-19 با عفونت گوش ارتباط ندارد.

سخن آخر

COVID-19 و عفونت های گوش علائم مشابهی مانند سردرد و تب را ایجاد می کنند، اما علائم متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال، COVID-19 باعث تنگی نفس می شود، در حالی که عفونت گوش اینطور نیست. اگر علائم COVID-19 را دارید، برای شما مهم است که آزمایش شوید و مطمئن شوید که آن را به دیگران منتقل نمی کنید. عفونت گوش ممکن است خود به خود برطرف شود، اما در صورت عدم وجود آن، شما به آنتی بیوتیک ها و سایر درمان های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود نیاز خواهید داشت.

همه گیری کووید -19 یک بحران بهداشت عمومی است که همواره در حال تحول است و با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری در مورد تأثیر ویروس بر سلامتی ما در حال آموختن است. علائم COVID-19 می تواند شبیه علائم سایر بیماری های شایع مانند عفونت گوش باشد.

در صورت مشاهده علائم COVID-19 یا عفونت گوش، فوراً با پزشک خود مشورت کنید. مهم است که از COVID-19 برای پیشگیری از شیوع ویروس آزمایش شوید. عفونت گوش که به خودی خود برطرف و درمان نشود، می تواند منجر به درد و مشکلات شنوایی شود.

اگر علائم شما شدیدتر شد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

https://www.verywellhealth.com/ear-infection-and-covid-19-5192058

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز