لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

عمومی و داخلی

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

پیاده روی با پای برهنه روی چمن، مدتی است که مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. مردم در سرتاسر کره زمین از انجام این کار صبح زود قبل از شلوغی و ساعات اوج کاری لذت می برند. در این ساعت از روز، هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. نور خورشید بی نظیر است. محیط اطراف همچنان آرام و ساکت است، که یک محیط ایده آل برای قدم زدن را فراهم می کند.

قرار گرفتن در زیر نور آفتاب، به ویژه در زمستان ها، به شما کمک می کند تا گرم شوید. بدن تان ویتامین D لازم را تامین می کند. علاوه بر این، از آنجا که هوا در این ساعات پایین هوا تا حد زیادی فاقد آلودگی خودرو است، می توانید اکسیژن تازه تنفس کنید که عملکرد کلی بدن شما را بهبود می بخشد.

بنابراین، روش ایده آل برای شروع روز این است که زود بلند شوید. به یک پیاده روی با پای برهنه در پارک، در چمن، یا در هر قسمت تمیز از چمن پوشیده است، بروید. اگر دوست ندارید که در صبح پیاده روی کنید، بهترین گزینه بعدی پیاده روی آرام در اواخر بعد از ظهر است. در این ساعات آلودگی هوا و صدا نسبتاً کم است.

زمین در پیاده روی با پای برهنه چه تاثیری می گذارد؟

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن | پزشکت

ما در دوره ای کاملاً دیجیتالی زندگی می کنیم که ما را ناامیدانه به فناوری، به ویژه دستگاه های الکترومغناطیسی وابسته کرده است. ابزارهایی برای انجام ساده ترین کارها وجود دارد. ما به طور منظم استفاده بیش از حد از آنها راحتی را به جای سلامتی انتخاب می کنیم.

بهتر است سعی کنید زیاد در معرض تابش مداوم تابش الکترومغناطیسی ناشی از دستگاه هایی مانند تلفنهای هوشمند، رایانه لوحی، رایانه، بخاری برقی، اجاق مایکروویو، کنترل از راه دور و دستگاههای بی سیم قرار نگیرید.

با جذب این اشعه های مضر، بدن ما به دلیل تجمع تدریجی الکترون های مثبت که رادیکال های آزاد تشکیل می دهند، در معرض التهاب صدمه می بیند. رادیکال های آزاد وظیفه دارند بدن ما را تحت درجات مختلف استرس اکسیداتیو، که در بنیاد بیماری های مختلف و سرطان است، قرار می دهد.

هنگامی که با پای برهنه روی زمین ارتباط مستقیم برقرار می کنید، کانالی را برای بار منفی زمین ایجاد خواهد شد تا الکترون های مثبت که بدن را سمی می کنند را بدن دفع شود.

با توجه به اینکه زمین خود پر از انرژی است، اتصال به فرکانسهای آن به شما امکان می دهد استرس منفی خود را به زمین تخلیه کنید. این فرایند تقریباً در امتداد تنظیم مجدد بدن به حالت هموستاز است که با تعادل درونی بین تمام عناصر فیزیولوژیکی و روانشناختی مشخص می شود.

بررسی ها داده  که پیاده روی روی چمن، باعث کاهش التهاب حاد و مزمن، گلوکز خون در بیماران دیابتی، تجمع گلبول های قرمز (RBC) و انعقاد خون می شود.

همچنین باعث ایجاد بهبود علامتی در درد مزمن عضلات و مفاصل، کاهش سطح استرس و تنش های کلی، افزایش خلق و خوی مثبت، بهبود تنوع ضربان قلب و بهبود پاسخ ایمنی می شود. علاوه بر آن، هر کسی می تواند از این نوع ورزش نرم، بدون تعریق لذت ببرند.

آیا پیاده روی با پای پرهنه بر روی زمین خطراتی هم دارد؟

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن | پزشکت

پا برهنه راه رفتن روی چمن می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. پیاده روی بدون کفش روی چمنهای علفی می تواند باعث شود پاهایتان در معرض خراشیدن اجسام تیز مانند خار و سنگ قرار بگیرند. وقتی تازه وارد این تجربه شدید، تحمل این عوارض روی پاهایتان بسیار ناخوشایند است. کمی درد و تمرین نیز به شما کمک می کند تا آن را تحمل کنید. با پیاده روی های کوتاه مدت 5 دقیقه ای شروع کنید و مسافت طی شده را به تدریج افزایش دهید.

چگونه این کار را درست انجام دهیم؟

راه رفتن روی چمن مرطوب بر چمن های خشک ترجیح داده می شود. زیرا آب به هدایت الکترونهای ناپایدار از بدن به داخل زمین با مثرتر کمک می کند.

کف پای شما به سرعت انرژی زمین را جذب می کند. سموم از زمین نیز می توانند از طریق همان کانال وارد سیستم شما شوند. به همین دلیل، از راه رفتن روی چمن یا خاکی که مملو از خاک، مدفوع سگ، فضله پرندگان و غیره باشد، خودداری کنید. در عوض، برای پیاده روی لکه های تمیز از شاخ و برگ، چمن جنگل یا خاک ساحل شروع کنید.

در صورت وجود زخم باز در کف پا، بدون کفش راه رفتن توصیه نمی شود. زیرا انگلی و قارچی که پاهای شما در طول راه می گیرند می توانند از طریق پارگی پوست به طور آزاد وارد شوند. پس از بازگشت از قدم زدن، پاها را کاملاً با آب و صابون بشویید. این کار باعث خواهد شد از خاک، ریزه ها، مواد زائد و مواد دیگر پاک شود.

این فرم تمرینات زمینی بخصوص اگر اخیراً در پرواز بوده اید توصیه می شود. هوابرد بودن باعث ایجاد اختلال در ریتم بیوالکتریک طبیعی بدن می شود. در این شرایط زمین کمک می کند تا تعادل الکتریکی برقرار شود.

با این وجود، قبل از اینکه با پای برهنه در چمن بیرون بروید، به یاد داشته باشید که همان اقدامات احتیاطی را که در مورد باغبانی یا فعالیت در فضای باز انجام می دهید، در این شرایط مورد نیازاست. خود را از عوارض جانبی جانبی مانند آفتاب سوختگی، آفات و آسیب ها در امان نگه دارید.

فواید پیاده روی بدون پابرهنه روی چمن چیست؟

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن | پزشکت

کفش های خود را در بیاورید. مدتی را با پاهای برهنه پیاده روی کنید. این شکل از روستیک تراپی به شما کمک می کند تا عملکرد بدن و مغز به بهترین شکل ممکن برگردد. ارتینگ برای تمام وجود شما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.

برخی از شایع ترین فواید پیاده روی روزانه با پای برهنه روی چمن، عبارتند از:

کاهش درد و التهاب

پیاده روی یک روش آسان و کاملاً طبیعی برای کاهش تورم و التهاب ناشی از جراحات است. ما اغلب به دلیل فشار وارد شده بر بافت عصبی احساس درد می کنیم. پیاده روی با پای برهنه بر روی چمن و خاک تقریباً یک عمل فوری کاتارسیس را تحریک می کند تا با کاهش التهاب، سطح کلی درد را کاهش دهد و در نتیجه خون اکسیژنه را آزادانه و کارآمدتر در بدن جریان دهد. با بهبود گردش خون، خون مواد مغذی ترمیم کننده سلامتی را به دورترین و کوچکترین قسمت بدن منتقل می کند و باعث بهبود سریعتر می شود.

به گفته دانشمندان، این اثر بهبودی را می توان مستقیماً به الکترونهای زمین نسبت داد که از طریق فرایند زمین با بدن تماس مستقیم دارند و به سلامت بدن کمک می کنند.

بهبود چرخه خواب

بررسی های اخیر تأثیر مثبت راه رفتن برهنه بر روی چمن را بر روی خواب نشان داده است. پیاده روی می تواند با ایجاد یکنواختی در ریتم شبانه روزی، به ثبات ساعت بدن کمک کند، که اساساً به این معنی است که به همگام سازی چرخه خواب و بیداری با چرخه شبانه روز کمک می کند.

علاوه بر این، این فعالیت همچنین باعث ایجاد یک خواب عمیق و آرام است. تماس فیزیکی با سطح زمین به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن کمک می کند، که این امر اثر زمین را برای تقویت خواب سالم توضیح می دهد.

بهبود بینایی

پاهای شما دارای مناطق مختلف رفلکسولوژی است که با اندام های مختلف بدن از جمله چشم ها مطابقت دارد. هنگامی که پابرهنه راه می روید، حداکثر فشار را بر انگشتان اول، دوم و سوم که نقاط فشار اصلی رفلکسولوژی برای چشم ها هستند، وارد می کنید. تحریک این نقاط به بهبود بینایی و به سلامتی کل بدن کمک می کند. علاوه بر این، نگاه به رنگ سبز چمن چشم ها را آرام می سازد. علاوه بر آن، شبنم صبحگاهی روی چمن برای سلامت چشم نیز مفید است.

حفظ سلامت پا

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن | پزشکت

پابرهنه راه رفتن یک تمرین عالی برای پاهایتان است. باعث تقویت و کشش عضلات، تاندون ها و رباط های پا، مچ پا و ساق پا می شود. این به جلوگیری از آسیب دیدگی، کشیدگی زانو و مشکلات کمر کمک می کند. همچنین قدرت خمشی را بهبود می بخشد. برای افرادی که کف صاف پا دارند مفید است. علاوه بر این، پیاده روی به حالت ایستاده نگه داشتن بدن کمک می کند. حتی خطر ایجاد پینه، کشیدگی و سفتی کف پا را کاهش می دهد.

کاهش استرس

پابرهنه راه رفتن روی چمن، به خصوص صبح، به جوان شدن حواس و آرامش ذهن کمک می کند. ترکیب هوای تازه، نور آفتاب گرم، محیط سبز و فضای آرام صبحگاهی از بسیاری جهات به شما کمک می کند.

 اکسیژن تازه برای اندام های بدن شما مفید است. نور خورشید سنتز ویتامین D را فعال می کند. فضای آرام در آرامش کل بدن و ذهن شما موثر است. اینها به نوبه خود استرس را برطرف می کند.

علاوه بر این، شروع 30 روزه راه رفتن با پای برهنه روی چمن به شما کمک می کند تا کارهای روزمره خود را به راحتی و به صورت آرام انجام دهید. 30 دقیقه پیاده روی با پای برهنه در عصر، به شما کمک خواهد کرد تا ذهن خود را باز کنید.

تامین ویتامین D

وقتی با پای برهنه روی چمن قدم می زنید، اشعه های خورشید با فعال سازی تولید ویتامین D که به آن ویتامین آفتاب نیز می گویند، به تغذیه بدن کمک می کنند. ویتامین D استخوان های شما را سالم نگه می دارد و از آرتروز و سایر بیماری های مرتبط با استخوان و مفصل جلوگیری می کند.

سطح پایین ویتامین D با افزایش خطر فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 1، مولتیپل اسکلروزیس، آلزایمر، آرتریت روماتوئید و برخی سرطان ها در ارتباط است. ویتامین D برای زنان باردار نیز بسیار مهم است. علاوه بر این، نور خورشید پر از انرژی های درمانی است که نشاط را فراهم می کند. برای حداکثر کردن مزایای آن، از پیاده روی در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر که آفتاب شدید نیست لذت ببرید.

خنثی سازی انرژی های الکتریکی

فواید پیاده روی با پای برهنه روی چمن | پزشکت

استرس رادیکال آزاد در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه، چربی های ترانس، سیگار، حشره کش ها، سموم دفع آفات و سایر عناصر مضر بدن شما را به طور مداوم از الکترون خالی می کند و زمین منبع خوبی از الکترون های متلاشی کننده رادیکال های آزاد است. این الکترون ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی هستند که به مبارزه با استرس اکسیداتیو، که با التهاب و بیماری ها مرتبط است، کمک می کند. رفتن به طبیعت راهی عالی برای شروع صبح و همچنین پایان شب است. بنابراین، کفش های خود را دربیاور و با طبیعت همراه باشید.

بهبود ریتم های شبانه روزی و سیستم عصبی

راه رفتن روی سطح زمین با پای برهنه نیز می تواند به نفع سیستم عصبی خودمختار و ریتم شبانه روزی ما باشد. ریتم شبانه روزی به هر فرآیند بیولوژیکی داخلی از جمله دمای بدن، ترشح هورمون، هضم و فشار خون، از جمله موارد دیگر که یک چرخه 24 ساعته را دنبال می کند، گفته می شود.

 اتصال به زمین می تواند به طور موثری ریتم شبانه روزی ما را با چرخه شبانه روز هماهنگ کند. در نتیجه از تعدادی از مشکلات سلامتی مرتبط با اختلال در ساعت های داخلی بدن شما جلوگیری می کند.

مکانیسم اصلی تأثیر مثبت زمین بر روی بزرگترین عصب سیستم عصبی خودمختار، عصب واگ است. از مغز تا روده بزرگ انتشار می یابد و نقشی حیاتی در عملکردهای قلب، ریه و هضم غذا دارد.

 منبع: https://www.top10homeremedies.com/news-facts/benefits-walking-barefoot-grass.html

 

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز