لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

تاثیر کمربند لاغری در کاهش چربی

آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ | پزشکت

فهرست مطالب

تاثیر کمربند لاغری در کاهش چربی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

چربی شکم سرسخت و خطرناک است. ثابت شده است که یک رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. آیا این بدان معنی است که کمربندهای لاغری یک فریب کامل هستند؟ برای بررسی تاثیر کمربند لاغری در کاهش چربی، لازم است بدانید که، کمربندهای لاغری ممکن است به طور موقت به کاهش چربی از کمر شما کمک کنند. می‌توانید از یکی استفاده کنید یا به سرعت آخرین ذره چربی شکم را از بین ببرید. آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ همچنین در مورد نحوه استفاده از آنها، انواع، فواید و عوارض جانبی آنها و اینکه کدام یک را بخریم صحبت می کنیم.

کمربند شکمی یا لاغری چیست؟

کمربندهای شکمی کمربندهای پهن و کششی هستند که دور شکم و کمر می‌پیچند. آنها دارای گیره یا قلاب برای سفت کردن و شل کردن هستند. آنها معمولاً برای خلاص شدن از شر چربی های شکم بعد از بارداری که در نتیجه جراحی سزارین ایجاد می شود استفاده می شوند. انواع مختلفی از کمربندهای شکمی در بازار وجود دارد که به طور خاص برای کاهش وزن مردان و زنان ساخته شده است. دریابید که چگونه هر یک از آنها باعث کاهش وزن می شود.

تاثیر کمربند لاغری در کاهش چربی

آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ | پزشکت

کمربندهای شکمی برای کاهش وزن در ناحیه شکم شما طراحی شده اند، جایی که وزن سریعتر از هر قسمت دیگری از بدن افزایش می یابد. این کمربندها با فشار دادن کمر ، ظاهری باریک و ساعت شنی به بدن می بخشند. آنها جمع و جور هستند و ممکن است هنگام بیرون رفتن یکی را زیر لباس خود بپوشید. انواع مختلف کمربندهای شکمی به روش های مختلفی برای کاهش وزن کار می کنند. در اینجا سه نوع کمربند شکمی و نحوه کار آنها آورده شده است:

کمربندهای شکمی ساده

اینها کمربندهای کششی هستند که در اطراف ناحیه شکم پیچیده می شوند تا آن را فشرده کنند. آنها همچنین عضلات را فشرده می کنند. گرمای تولید شده یک اثر سونا ایجاد می کند . این فرآیند به فرد کمک می کند تا چند اینچ از دست بدهد و ناحیه شکم را تقویت کند.

کمربندهای شکمی تحریک الکتریکی

کمربندهای برقی شکمی حاوی پدهای الکتریکی هستند. آنها با تحریک یک تکانه الکتریکی، ناحیه شکم را تقویت یا کوتاه می کنند. آنها سریعتر از تسمه های غیر برقی کار می کنند. آنها ماهیچه ها را منقبض می کنند و گرمای آنها متابولیسم را در ناحیه افزایش می دهد و به سوزاندن کالری کمک می کند. کمربندهای شکمی برقی دارای یک کنترل کننده برای افزایش و کاهش سطح ضربه هستند.

کمربندهای شکمی کاهش اشتها

اگر مدام احساس گرسنگی می کنید، کمربند شکمی کاهش اشتها می تواند کمک کننده باشد. این کمربند با مسدود کردن پیام‌های گرسنگی به مغز، اشتها را کاهش می‌دهد. هر چه اشتهای شما کمتر باشد، کالری کمتری مصرف می کنید. بنابراین، آنها به شما کمک می کنند تا چربی های ناحیه شکم را سریعتر از بین ببرید.

بهترین مزیت پوشیدن کمربند شکمی

آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ | پزشکت

صرف نظر از نوع کمربند شکمی که استفاده می کنید، از مزایایی برخوردار خواهید شد. ما در قسمت زیر همین را ذکر کرده ایم.

کاهش اندازه شکم بعد از بارداری

رایج ترین استفاده از کمربند شکمی شکل دادن به ناحیه شکم بعد از بارداری است. بارداری باعث افزایش چربی زیر شکم و شل شدن پوست می شود. فلپ پایین شکم بدنام و نامطلوب به خوبی توسط یک کمربند لاغری مهار می شود. ناحیه تحتانی شکم را فشرده می کند و ظاهر برآمدگی بعد از بارداری را کاهش می دهد.

توجه: از کمربند فقط پس از مشورت با پزشک مجاز استفاده کنید.

بهبود وضعیت بدن

کمربند شکمی می تواند به بهبود وضعیت بدن شما کمک کند. معمولاً از مواد نئوپرن که نرم، سفت و بادوام است ساخته می شود. با ارائه حمایت از کمر و صاف نگه داشتن ستون فقرات وضعیت شما را بهبود می بخشد. یک وضعیت خوب به کاهش احتمال کمردرد و گردن کمک می کند. اگر شکم برآمده یا دستگیره های عاشقانه شما را ناراحت می کند، می توانید یک کمربند شکمی در نظر بگیرید .

خلاص شدن از شر چربی های طولانی شکم

کمربند شکمی به فرد کمک می کند تا آخرین ذره چربی شکم را که یک برآمدگی کوچک اما قابل مشاهده ایجاد می کند، دفع کند. زمانی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم همراه باشد بهتر عمل می کند.

همه فرم های بدن به یک اندازه مطلوب هستند. اما اگر بخواهید، کمربند شکمی می تواند به شما کمک کند تا به آن شکل ساعت شنی برسید. کمر شما را می‌چرخاند و ناحیه سینه و باسن را ترک می‌کند. این توهم شکل ساعت شنی را ایجاد می کند. اما به یاد داشته باشید که کمر خود را خیلی سفت نکنید – ممکن است پوست خود را کبود کرده یا حتی به اندام های داخلی خود آسیب برسانید. باید بتوانید راحت نفس بکشید.

استفاده راحت در هر زمان و مکان

می توانید در هر مکان و هر زمان از کمربند شکمی زیر لباس خود استفاده کنید. چه در باشگاه و چه در محل کار، این کمربند کششی و ساختار یافته باعث ناراحتی نمی شود. طراحی آن به آن اجازه می‌دهد تا زمانی که ساعت‌ها آن را می‌پوشید، چربی‌های شکمی را به‌طور نامرئی از بین ببرد.

اما اگر کمربند لاغری را به درستی نبندید ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. برای استفاده بهینه از این کمربندها باید نحوه صحیح بستن آنها را بدانید. در اینجا یک راهنمای گام به گام در همین مورد است.

چگونه از کمربند شکمی استفاده کنیم؟

آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ | پزشکت

در اینجا یک راهنمای 3 مرحله ای برای بستن کمربند شکمی برای کاهش چربی شکم آورده شده است:

مرحله 1 – صاف بایستید.

مرحله 2 – به طور معمول نفس بکشید. برای سفت شدن بیش از حد معده یا شل شدن بیش از حد معده از تنفس سخت خودداری کنید.

مرحله 3 – کمربند را دور کمر خود بپیچید. باید بتوانید راحت نفس بکشید. کمربند شکمی باید مستقیماً با پوست شما تماس داشته باشد. آن را روی لباس یا هر ماده دیگری نپیچید. با این حال، آن را خیلی سفت نکنید یا ممکن است پوست خود را کبود کنید.

توجه: برای بهترین نتیجه، می توانید کمربند شکمی را همیشه ببندید، مگر زمانی که خواب یا استراحت هستید.

عوارض جانبی بستن کمربند شکمی

کمربندهای لاغری برای کاهش چربی دور شکم تا یک حد مشخصی ممکن است موثر باشند. آنها نیز فواید زیادی دارند. با این حال، قبل از انتخاب نهایی، باید به عوارض جانبی نه چندان مطلوب آنها نیز توجه داشته باشید.

ممکن است فشار خون را افزایش دهد: بستن کمربند شکمی ممکن است فشار خون را افزایش دهد. کسانی که فشار خون بالا دارند باید از این کمربندها اجتناب کنند.

می تواند باعث مشکلات تنفسی شود: بستن بیش از حد این کمربندها ممکن است مانع از تنفس صحیح شما شود. اکسیژن کمتر در سلول های شما ممکن است متابولیسم بدن را کاهش دهد و باعث مه مغزی شود.

ممکن است گردش خون را مختل کند: بستن کمربند تنگ ممکن است گردش خون را مختل کند. پوشیدن مداوم آن نیز ممکن است باعث زخم شود.

قبل از بستن کمربند لاغری با یک پزشک باتجربه مشورت کنید (مخصوصا اگر می خواهید برآمدگی شکم بعد از بارداری را از بین ببرید). همچنین کمربند را به روش صحیح ببندید.

آیا کمربندهای شکمی واقعا برای کاهش وزن موثر هستند؟

آیا کمربند لاغری در کاهش چربی موثر است؟ | پزشکت

کمربندهای شکمی چند سانتی متر از کمر شما فاصله می گیرند. ممکن است تا حدودی کاهش دور کمر خود را مشاهده کنید. اما این کاهش وزن دائمی نیست. همچنین با استفاده از آنها چربی دور شکم را از دست نمی دهید. ممکن است دور کمر را به طور موقت کوچک کنید. کمربندهای شکمی از نظر پزشکی مورد تایید نیستند و هیچ تحقیقی برای حمایت از قابلیت کاهش وزن طولانی مدت آنها وجود ندارد.

کمربند شکمی به کاهش وزن موقت کمک می کند. شما می توانید از یکی برای از دست دادن اینچ فورا برای یک موقعیت خاص استفاده کنید. اما باید تغذیه سالم داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید تا چربی اضافی شکم را برای همیشه از بین ببرید.

سوالات متداول در زمینه تاثیر کمربند لاغری در کاهش چربی 

آیا می توانم در شب کمربند شکمی ببندم؟ خیر، شب هنگام خواب از کمربند شکمی استفاده نکنید.

آیا می توانم هنگام غذا خوردن کمربند شکمی ببندم؟ نه، از پوشیدن آن در هنگام غذا خوردن خودداری کنید.

چند روز می توان از کمربند شکمی استفاده کرد؟ برای 1-2 هفته از کمربند شکمی استفاده کنید. با این حال، اگر به تازگی یک عمل جراحی یا سزارین انجام داده اید، با پزشک خود صحبت کنید.

آیا کمربند شکمی بعد از زایمان مفید است؟ بله، کمربندهای شکمی به خلاص شدن از شر چربی های شکم بعد از بارداری کمک می کنند. با این حال، قبل از استفاده با متخصص زنان خود صحبت کنید.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/abdominal-belt-effective-weight-loss/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

1 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز