لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

روغن های ضروری برای تیروئید

روغن های ضروری برای تیروئید || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

روغن های ضروری برای تیروئید و تسکین علائم آن می توانند تا حدودی موثر باشند. بر همین اساس در این مقاله از پزشکت 12 روغن ضروری برای تیروئید را بررسی کرده ایم. عدم تعادل تیروئید نگران کننده است و درمان های مرسوم ممکن است همیشه برای کاهش همه علائم و ناراحتی های مرتبط کافی نباشد. اینجاست که اسانس‌هایی برای تیروئید نقش حمایتی دارند. در حالی که شواهد کافی برای ارتباط مستقیم استفاده از روغن‌های ضروری و مدیریت اختلال عملکرد تیروئید وجود ندارد، روغن‌های ضروری به صورت جداگانه برای مسائل مربوط به تیروئید مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. انواع اسانس ها با ترکیبات فعال و خواص درمانی وجود دارند که می توانید از آنها به عنوان یک راه طبیعی برای سلامتی و تندرستی استفاده کنید. در این مقاله، ما عمیق‌تر به برخی از مناسب‌ترین اسانس‌ها می‌پردازیم تا ببینیم چه کاری می توانند برای شما انجام دهند.

آیا روغن های ضروری مشکلات تیروئید را درمان می کنند؟

روغن‌های ضروری مشکلات تیروئید را درمان نمی‌کنند، اما ممکن است به مدیریت انواع مسائل و علائم مرتبط با تیروئید نامتعادل کمک کنند. به عنوان مثال، اگر تیروئید کم کار دارید، احتمال دارد شرایط خاصی مانند بی حالی و خستگی، خشکی پوست، تحریک پذیری، مشکلات گوارشی، التهاب و افزایش وزن را تجربه کنید. برخی از روغن‌های ضروری می توانند به شما در مدیریت بهتر آنها و حمایت از درمان تجویز شده کمک کنند.

به طور مشابه، تیروئید پرکار احتمالا شرایط دردناکی مانند بی خوابی، مشکلات گوارشی، آریتمی (ضربان نامنظم قلب)، اضطراب و عصبی بودن ایجاد کند. روغن‌های ضروری ممکن است بتوانند با توجه به این مسائل موثر باشند.

مطالعه بیشتر: فرق بین تیروئید کم کار و پرکار چیست؟ 

انواع روغن های ضروری برای تیروئید

روغن بادرنجبویه برای تیروئید

روغن بادرنجبویه با رایحه تازه و مرکباتی خود دارای خواص ضد التهابی قوی است. این روغن سیتوکین های پیش التهابی را مهار می کند و بنابراین ممکن است پاسخ بیماری آلرژیک یا التهابی مرتبط با عدم تعادل تیروئید را کاهش دهد. اگر غده تیروئید شما متورم یا بزرگ شده است، می توانید روغن بادرنجبویه را به صورت موضعی روی پوست گلو بمالید.

روغن کندر برای تیروئید

روغن کندر دارای خواص ضد التهابی، تسکین دهنده درد و تقویت کننده سیستم ایمنی است. یک مطالعه نشان داده است که کندر در برابر پسوریازیس، یکی از اختلالات خود ایمنی که معمولاً با مشکلات تیروئید مرتبط است، مؤثر است. بر اساس تحقیقات، کندر می تواند به عملکرد مغز و حافظه، مشکلات خود ایمنی، دیابت و آسم کمک کند. همه این مسائل به طور مستقیم یا غیرمستقیم با تیروئید نامتعادل مرتبط است.

مطالعه بیشتر: مشکلات تیروئید در نوجوانان 

روغن های ضروری برای تیروئید || پزشکت

روغن اسطوخودوس برای تیروئید

روغن اسطوخودوس در برابر اضطراب، یک مشکل رایج ناشی از پرکاری تیروئید مؤثر است. تحقیقات نشان می دهد که اسطوخودوس باعث ایجاد حس آرامش می شود و افسردگی را کاهش می دهد. افسردگی در افراد مبتلا به عدم تعادل تیروئید نیز رایج است. علاوه بر این، ممکن است فعالیت آنتی اکسیدانی را تقویت کند و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. اسطوخودوس همچنین می تواند برای تسکین دردهای اسکلتی عضلانی استفاده شود.

روغن چوب صندل

طبق یک مطالعه، روغن چوب صندل دارای خواص ضد اضطرابی است و ممکن است در صورت تجربه حملات پانیک یا اضطراب مرتبط با تیروئید پرکار مفید باشد. همچنین این روغن می تواند به پوست خشک یا پوسته پوسته مرتبط با پسوریازیس کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه نشان می دهد که چوب صندل به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو و ناشی از آلودگی کمک می کند.

روغن زمستان سبز

روغن زمستان سبز می تواند در برابر دردهای مفاصل و خستگی عضلات مرتبط با عدم تعادل تیروئید موثر باشد. تحقیقات نشان می دهد که متیل سالیسیلات، ماده فعال موجود در روغن زمستانه، دارای خواص تسکین درد قوی است. می توانید از این روغن به صورت موضعی برای مفاصل و عضلات دردناک و خسته استفاده کنید.

روغن نعناع برای تیروئید

نعناع که با نام علمی Mentha spicata نامیده می شود، به دلیل خواص ضد درد (تسکین درد) نیز شناخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که نعنا می تواند درد مفاصل را تسکین دهد. درد مفاصل چیزی است که در صورت داشتن اختلال عملکرد تیروئید رایج است. برای بهبود گردش خون و تسکین درد می توانید این روغن را به صورت موضعی روی مفاصل دردناک خود بمالید.

مطالعه بیشتر: تیروئید چگونه بر قلب تاثیر می گذارد؟

روغن های ضروری برای تیروئید || پزشکت

روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی زمانی که به عنوان روغن ضروری برای مشکلات تیروئید استفاده می شود، اهداف متعددی دارد. طبق تحقیقات، می تواند به هضم غذا کمک کند، حالت تهوع را کاهش دهد، متابولیسم کند را بهبود بخشد، عملکرد فیزیکی را تقویت کند و به تثبیت خلق و خو و عملکرد شناختی کمک کند. اگر مشکلات گوارشی مرتبط با کم کاری تیروئید دارید، می توانید آن را به روغن حامل اضافه کنید و شکم خود را ماساژ دهید. شما همچنین می توانید آن را از طریق یک اسپری استنشاق کنید یا نعناع فلفلی مناسب غذایی را با یک فنجان چای مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

روغن رز شمعدانی

اسانس رز شمعدانی به عنوان یک عامل ضد التهاب مفید می باشد و می تواند به التهاب مفاصل مرتبط با آرتریت روماتوئید در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید کمک کند. برای تسکین می توانید اسانس شمعدانی رقیق شده گل رز را روی نواحی سفت و متورم بمالید. همچنین ممکن است به دلیل عطر و بوی فوق‌العاده گلگون آن، آرامش و خلق و خوی بهتری داشته باشید.

روغن فلفل سیاه

فلفل سیاه یک تقویت کننده زیستی است که به خوبی مطالعه شده است. این بدان معنی است که می تواند اثرات سایر مواد تشکیل دهنده یک ترکیب اسانس را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که فلفل سیاه به عنوان یک تقویت‌کننده انرژی عمل می‌کند، و یک راه مناسب برای خستگی ناشی از کم‌کاری تیروئید است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می تواند با التهاب، اضطراب، افسردگی و سموم در بدن مبارزه کند که همه اینها مشکلات رایج مرتبط با عدم تعادل تیروئید هستند.

گشنیز برای تیروئید

گشنیز یک عامل سم زدایی عالی است که به خلاص شدن از شر چندین فلز سنگین مانند سرب و جیوه کمک می کند. تجمع این سموم با اختلال عملکرد تیروئید مرتبط است. این گیاه محبوب آشپزی و اسانس آن حاوی ماده شیمیایی به نام لینالول با خواص ضد درد و ضد التهابی قوی است. از آنجایی که بیماری‌های اسکلتی عضلانی مانند آرتریت احتمالاً با مشکلات تیروئید همزیستی می‌کنند، می‌توانید از این روغن برای ماساژ مفاصل و عضلات خود نیز استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: راهکارهای کاهش وزن با کاری تیروئید 

روغن های ضروری برای تیروئید || پزشکت

روغن بابونه

اضطراب، افسردگی و بی خوابی می توانند شرایط نگران کننده ای باشند که مربوط به پرکاری یا کم کاری تیروئید است. بابونه یکی از بهترین اسانس ها برای کم کاری تیروئید است زیرا همه این مشکلات به خوبی به اثرات بابونه پاسخ می دهند.

زنجبیل

اسانس زنجبیل راهی برای مقابله با تیروئید نامتعادل است. این روغن به بدن کمک می کند تا با التهاب، واکنش های آلرژیک، آسم و برخی از مشکلات خود ایمنی مقابله کند. همچنین دارای یک اثر انرژی زا است که می تواند به مبارزه با خستگی مرتبط با کم کاری تیروئید کمک کند. علاوه بر این، زنجبیل در کاهش حالت تهوع و مشکلات گوارشی مرتبط با تیروئید نامتعادل موثر است.

در حالی که اسانس ها به عنوان درمان های طبیعی در نظر گرفته می شوند، برای استفاده ایمن از آنها باید اقدامات احتیاطی خاصی را رعایت کنید.

احتیاط هایی که باید قبل از استفاده از روغن های ضروری در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشند:

  • به طور کلی، بیشتر اسانس ها را نباید خورد، مگر اینکه شواهد علمی وجود داشته باشد که نشان دهد روغن خاص برای مصرف خوراکی بی خطر است.
  • درک این نکته برای شما مهم است که روغن‌های ضروری جایگزین درمان تجویز شده تیروئید نیستند. اینها برای درمان وضعیت تیروئید شما، به خصوص اگر شدید باشد، نیست.
  • روغن‌های ضروری تحت مقررات FDA نیستند و ممکن است از نظر ترکیب و غلظت در برندها بسیار متفاوت باشند. شما فقط باید از منابعی خریداری کنید که کاملاً به آنها اعتماد دارید.
  • قبل از استفاده از روغن های ضروری برای کاهش مشکلات تیروئید خود، با متخصص خود صحبت کنید. اگر مشکوک به مشکلات تیروئید هستید، ضروری است که به دستورات پزشک عمل کنید.
  • هنگام استفاده موضعی از روغن‌های ضروری، دستورالعمل‌های بسته یا دستورالعمل‌های ارائه‌شده معتبر را دنبال کنید. برای ایمن بودن، همیشه یک اسانس را با روغن حامل مانند بادام، جوجوبا، نارگیل یا زیتون قبل از استفاده روی پوست خود رقیق کنید.

مطالعه بیشتر: 7 علامت هشداردهنده مشکلات تیروئید

روغن های ضروری برای تیروئید || پزشکت

رویکردهای پزشکی مرسوم برای درمان تیروئید

روغن های ضروری را می توان به طور کلی همراه با درمان های تجویزی برای شرایط مرتبط با تیروئید استفاده کرد. برخی از رویکردهای مرسوم برای درمان اختلال عملکرد تیروئید شامل موارد زیر هستند:

گزینه های درمانی پرکاری تیروئید. پرکاری تیروئید یا وضعیت پرکاری تیروئید معمولاً با داروهایی درمان می شود که به عنوان مسدود کننده های بتا عمل می کنند. گزینه های دیگر برای پرکاری تیروئید، داروهای ضد تیروئید، درمان با ید رادیواکتیو، یا در برخی موارد، جراحی برداشتن تیروئید است.

گزینه های درمانی برای کم کاری تیروئید. کم کاری تیروئید اغلب نیاز به دریافت هورمون های مصنوعی تیروئید برای درمان آن دارد. ایده این است که هورمون های مصنوعی شکافی را که باقی مانده است تکمیل کنند زیرا بدن شما به اندازه کافی هورمون تیروئید را تولید نمی کند.

سخن آخر

به طور خلاصه، روغن‌های ضروری تیروئید می‌توانند در انواع علائم مرتبط با اختلال عملکرد تیروئید مانند خستگی، التهاب، افسردگی، اضطراب و مشکلات مغزی به شما کمک کنند. برخی از بهترین روغن های ضروری که می توانند از درمان تیروئید شما حمایت کنند عبارتند از: اسطوخودوس، بادرنجبویه، زنجبیل، کندر و بابونه. قبل از استفاده از هر یک از این موارد باید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین، به یاد داشته باشید که هرگز داروهای تیروئیدی تجویز شده خود را با آنها جایگزین نکنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز