لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

درمان های خانگی انگل های روده

درمان خانگی برای انگل های روده -پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان های خانگی انگل های روده می توانند در کاهش آلودگی به این انگل ها و تسکین علائم آن ها موثر باشند. اگر به عفونت انگل روده مبتلا هستید بهتر است این درمان های خانگی را امتحان کنید. این انگل ها در دستگاه گوارش، عمدتاً روی دیواره روده قرار دارند و بر افراد و سایر ارگانیسم ها تأثیر می گذارند. انواع مختلفی از انگل های روده وجود دارد که افراد را مبتلا می کند، اما مضرترین آن ها انگل گرد، انگل سوزنی، انگل شلاقی و انگل نواری هستند.

انگل ها از طریق غذا یا آب آلوده، عوامل انتقال دهنده مانند پشه، تماس جنسی و حتی از طریق بینی و پوست وارد بدن انسان می شوند. سایر علل شایع عبارتند از: بهداشت ضعیف، قرار گرفتن در معرض مناطقی که دارای انگل هستند، سیستم ایمنی ضعیف و خوردن گوشت خام و نیم پز.

بیشتر افرادی که در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می کنند از انگل روده رنج می برند. اما می تواند بزرگسالان و کودکان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد.

علائم انگل در بدن

بسته به نوع انگل روده، فرد ممکن است علائم مختلفی را تجربه  کند، از جمله:

  1. تب
  2. حالت تهوع
  3. سردردهای مکرر
  4. خارش شدید در مقعد
  5. عوارض گوارشی مانند نفخ، اسهال یا یبوست
  6. بوی بد دهان
  7. ضعف و خستگی
  8. کاهش وزن بی‌دلیل
  9. اختلالات خواب
  10. درد در پاها

مطالعه بیشتر: علائم ابتلا به انگل

در صورت تشخیص علائمی که ممکن است با انگل روده مرتبط باشد، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما با بررسی علائم، تاریخچه پزشکی و در صورت لزوم آزمایشات تشخیصی، می‌تواند تشخیص نهایی را برای شما قائل شود و درمان مناسب را تجویز کند. درمان انگل روده معمولاً شامل داروهای ضدانگل‌ها می‌شود که توسط پزشک تجویز می‌شوند.

در صورت داشتن چنین علائمی، با متخصص آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

نفخ و درد شکم از علائم انگل روده-پزشکت

برای درمان انگل روده چه بخوریم؟

درمان انگل روده نیازمند مشاوره و تجویز داروهای ضدانگل از طرف پزشک است. با این حال، می‌توانید با تغییر در رژیم غذایی خود، فرایند درمان را تسریع کنید و به بهبود سریع‌تر برسید. در زیر رژیم غذایی و مواردی که ممکن است در درمان انگل روده مفید باشد، آورده شده است:

  1. مصرف غذاهای ضدانگل: برخی از مواد غذایی طبیعی، خاصیت ضدانگلی دارند. به عنوان مثال، سیر، پیاز، هویج، سبزیجات تازه، سبزه‌های تازه، نعناع و میوه‌هایی مانند آناناس و پاپایا می‌توانند کمک کننده باشند.
  2. مصرف غذاهای ضد التهابی: موز، زنجبیل، چای سبز، مرکبات و ماست از غذاهایی هستند که خاصیت ضد التهابی دارند و می‌توانند در کاهش التهاب روده کمک کنند.
  3. مصرف غذاهای غنی از فیبر: مصرف میوه‌ها، سبزیجات، حبوبات و میوه‌های خشک کمک می‌کند تا روده را تمیز کرده و فرایند بهبود را تسریع کند.
  4. مصرف غذاهای حاوی پروبیوتیک: مصرف مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مانند ماست، دوغ، کره مرغوب و جوانه گندم می‌تواند در بهبود تعادل میکروبی روده کمک کند و سلامت روده را بهبود بخشد.
  5. مصرف آب کافی: مطمئن شوید که مقدار کافی آب روزانه مصرف می‌کنید. آب کمک می‌کند تا روده رطوبت کافی داشته باشد و فرایند درمان را تسریع می‌کند.

مهم است که توجه داشته باشید رژیم غذایی تنها نمی‌تواند به تنهایی درمان کامل را انجام دهد و بهتر است با پزشک خود در مورد رژیم غذایی و داروهایی که باید مصرف کنید مشورت کنید.

نارگیل برای درمان انگل روده

نارگیل یک داروی بسیار موثر برای دفع انواع انگل های روده است. به عنوان یک عامل ضد انگلی بسیار قوی عمل می کند. هم از این میوه و هم روغن می توان برای درمان انگل های روده استفاده کرد.

یک قاشق غذاخوری نارگیل له شده را همراه با صبحانه میل کنید. بعد از سه ساعت یک لیوان شیر گرم را با دو قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط شده بنوشید. این روند را هر روز تکرار کنید تا آلودگی از بین برود. روغن کرچک، با این حال، برای افراد مبتلا به بیماری های گوارشی و کودکان زیر پنج سال توصیه نمی شود.

همچنین روزانه چهار تا شش قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص بخورید. این روغن مملو از تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​است که به دفع انگل ها از بدن شما کمک می کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با آنها تقویت می کند.

مطالعه بیشتر: انواع بیماری های انگلی

میخک برای درمان انگل روده

میخک دارای خواص ضد عفونی کننده، باکتری کش و ضد انگلی است که به از بین بردن تخم های انگلی و کشتن انگل های روده در بدن کمک می کند. به علاوه، میخک می تواند به جلوگیری از اپیزودهای آتی آلودگی کمک کند.

یک قاشق چایخوری پودر میخک را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. فنجان را با بشقاب بپوشانید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه دم بکشد. این را سه بار در روز به مدت یک هفته بنوشید. همیشه از پودر میخک تازه آسیاب شده استفاده کنید تا حداکثر فواید سلامتی را داشته باشید.

جهت مشاوره فوری و آسان با متخصص داخلی همین الان کلیک کنید.

درمان خانگی برای انگل های روده که کسی به شما نمی گوید؟ || پزشکت

سیر

سیر یک غذای محبوب ضد انگلی است که می تواند به مقابله با هر نوع انگل روده کمک کند. اما سیر خام دارای اسیدهای آمینه حاوی گوگرد است که ماهیت ضد انگلی دارند. به علاوه، خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی و ضد عفونی کننده سیر به کشتن میکروب های بدن کمک می کند.

خوردن سه حبه سیر خام هر روز با معده خالی به مدت یک هفته یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن انواع انگل های روده است. یا می توانید دو حبه سیر له شده را در یک دوم فنجان شیر بجوشانید و با معده خالی بنوشید. این کار را حدود یک هفته انجام دهید.

پاپایای نارس

پاپایای نارس به طور گسترده ای در طب آیورودا برای بسیاری از بیماری ها از جمله انگل های روده استفاده می شود. لاتکس میوه نارس پاپایا سرشار از آنزیم پاپائین است که دارای خواص ضد انگلی است که می تواند به طور موثر انگل های روده را از بین ببرد. بعلاوه، دانه های پاپایا حاوی ماده ای به نام کاریسین هستند که می تواند به دفع انگل های روده کمک کند.

یک قاشق غذاخوری از آب پاپایای خام تازه و عسل را با سه یا چهار قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. آن را صبح با معده خالی بنوشید. بعد از دو ساعت آن را با یک لیوان شیر گرم همراه با دو قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کنید. درمان را برای دو تا سه روز دنبال کنید. هنگام استفاده از این دارو برای کودکان، دوز را به نصف کاهش دهید.

همچنین می توانید دانه های پاپایا را به صورت پودر خرد کنید. دو قاشق چایخوری از این پودر را با یک فنجان شیر گرم یا آب مخلوط کنید. آن را اول صبح با معده خالی به مدت سه روز بنوشید.

از طرف دیگر، می توانید با آسیاب کردن دانه های پاپایا از یک پاپایای متوسط، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک فنجان شیر نارگیل و تکه هایی از میوه پاپایا (سبز به زرد) به آن اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید، اسموتی درست کنید. در نهایت یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و دوباره هم بزنید تا یکدست شود. حداقل به مدت یک هفته هر روز صبح آن را بنوشید.

درمان خانگی برای انگل های روده که کسی به شما نمی گوید؟ || پزشکت

دانه کدو تنبل یکی از درمان های خانگی انگل های روده

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند استفاده از تخم کدو را برای از بین بردن انگل های روده توصیه می کند. ترکیبی به نام کوکوربیتاسین در دانه کدو تنبل دارای خواص ضد انگلی است که می تواند انگل ها را فلج کند. این به نوبه خود مانع از چسبیدن آنها به دیواره روده می شود و به زودی از بدن خارج می شوند.

دو قاشق غذاخوری دانه کدو تنبل پوست کنده و له شده را به سه فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید 30 دقیقه دم بکشد. اجازه دهید خنک شود و سپس آن را بنوشید. سعی کنید یک روز ناشتا باشید و قبل از مصرف دم کرده تخم کدو، آب آلو خشک پخته شده را بنوشید تا به پاکسازی روده ها کمک کند.

یک قاشق غذاخوری دانه کدو تنبل بوداده و له شده را با مقدار مساوی عسل مخلوط کنید. این مخلوط را هر روز صبح با معده خالی به مدت یک هفته بخورید. سپس یک غذای ملین مانند موز یا کیوی را در صبحانه خود بگنجانید.

دانه گل ختمی، یکی دیگر از درمان های خانگی انگل های روده

برای درمان انگل های روده می توان از دانه های گل ختمی استفاده کرد. محتوای تیمول موجود در دانه های هلو توانایی مهار رشد انگل های نامطلوب در روده را دارد. به گفته آیورودا، برای درمان انگل های روده باید از دانه های هل و دمنوش با هم استفاده کرد.

صبح ناشتا یک تکه کوچک یا حدود یک قاشق غذاخوری انگور میل کنید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس یک چهارم تا یک دوم قاشق چای خوری دانه های کوبیده شده را به همراه یک لیوان آب میل کنید. برای درمان کامل انگل روده یک بار در روز به مدت دو هفته این کار را انجام دهید.

سوالی داری؟ کلیک کن. ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان داخلی.

پوست درخت انار از درمان های خانگی انگل های روده-پزشکت

پوست درخت انار، یکی دیگر از درمان های خانگی انگل های روده

پوست، ریشه، ساقه و همچنین برگ درخت انار دارای خواص ضد انگلی است و به همین دلیل است که انار را داروی مناسبی برای انگل روده می دانند. آلکالوئید پونیسین موجود در پوست درخت انار برای انگل های روده و به ویژه انگل های نواری بسیار سمی است.

یک تکه دو اینچی از پوست درخت انار را به یک فنجان آب اضافه کنید. آن را بجوشانید تا نصف مقدار آب آن تبخیر شود. اجازه دهید مخلوط خنک شود و آن را سه بار در روز و به فاصله یکی دو ساعت بنوشید. سپس یک میوه تصفیه کننده مانند موز یا آووکادو بخورید تا حرکت روده را تسهیل کنید. این درمان را برای چند روز دنبال کنید. هنگام استفاده از این دارو برای کودکان، دوز جوشانده را به یک سوم کاهش دهید. خوردن میوه انار یا نوشیدن آب آن می تواند از حملات انگل های روده جلوگیری کند.

زردچوبه تازه برای درمان انگل روده

زردچوبه یکی دیگر از داروهای طبیعی عالی برای انگل های روده است. به عنوان یک ضد عفونی کننده داخلی عمل می کند و حاوی خواص ضد میکروبی است که به کشتن انگل های روده کمک می کند. به علاوه، زردچوبه می تواند به تسکین نفخ، گاز بیش از حد، حالت تهوع و درد شکم، که برخی از علائم رایج انگل های روده هستند، کمک کند.

آب آن را از زردچوبه خام استخراج کنید. به یک قاشق چایخوری از این آب کمی نمک اضافه کنید. آن را صبح با معده خالی بنوشید. روزانه به مدت یک هفته تکرار کنید. اگر پودر زردچوبه دارید، نصف قاشق چایخوری از پودر و کمی نمک را به نصف فنجان آب گرم اضافه کنید و روزانه به مدت پنج روز بنوشید.

از طرف دیگر، یک قاشق غذاخوری آب زردچوبه را به یک لیوان دوغ اضافه کنید. یک بار در روز به مدت سه روز متوالی بنوشید.

یاس بنفش هندی (چریش)

یاس بنفش هندی که به نام چریش نیز شناخته می شود، یک روش طبیعی موثر برای از بین بردن انواع انگل های روده است. این ماده دارای خواص ضد انگلی است که نه تنها انگل ها را از بین می برد، بلکه به حذف سمومی که در هنگام مرگ از خود باقی می گذارند نیز کمک می کند.

یک قاشق غذاخوری گل چریش خشک را در یک قاشق چای خوری کره یا روغن زیتون سرخ کنید. آنها را با برنج آب پز ساده دو بار در روز به مدت چهار روز بخورید.

متناوبا، یک لیوان شیر گرم یا آب مخلوط با یک قاشق چایخوری پودر برگ چریش خشک را دو بار در روز به مدت یک هفته بنوشید. همچنین می توانید برگ های چریش را آسیاب کرده و به صورت خمیری دربیاورید و به مدت یک هفته هر روز صبح ناشتا نصف قاشق غذاخوری رب را با یک لیوان آب میل کنید. سپس پس از یک هفته فاصله، در هفته سوم مجددا تکرار کنید.

توجه: زنان باردار یا شیرده نباید چریش مصرف کنند.

درمان خانگی برای انگل های روده که کسی به شما نمی گوید؟ || پزشکت

هویج رنده شده برای درمان انگل روده

هویج سرشار از بتاکاروتن است، پیش ساز ویتامین A که می تواند تخم انگل های روده را از بین ببرد. به علاوه، ویتامین C و روی موجود در هویج نیز از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند . یک سیستم ایمنی قوی به سرعت با انگل ها مبارزه می کند.

دو عدد هویج را رنده کنید. آنها را اول صبح با معده خالی بخورید. از خوردن هر چیز دیگری در طول صبح خودداری کنید. این کار را هر روز به مدت یک هفته انجام دهید تا از شر انگل های روده خلاص شوید.

چه مواد غذایی باید از رژیم غذایی خود حذف کنیم؟

در صورت مشکوک بودن به انگل روده و تحت درمان قرار گرفتن، ممکن است پزشک شما توصیه‌های خاصی درباره رژیم غذایی بدهد. اما در کل، برخی از مواد غذایی را که ممکن است در صورت عفونت انگل روده مضر باشند، می‌توانید از رژیم غذایی خود حذف کنید. این شامل موارد زیر می‌شود:

  1. مواد شیرین: شکر، شیرینی، شکلات، بیسکوییت و نوشیدنی‌های شیرین ممکن است انگل‌ها را تغذیه کنند. بنابراین، توصیه می‌شود مصرف آنها را محدود کنید یا به طور کلی از آنها خودداری کنید.
  2. غذاهای آماده: غذاهای آماده، فست‌فود، تنقلات و غذاهای پالایش شده حاوی مواد افزودنی و نگهدارنده ممکن است به رشد انگل‌ها کمک کنند. بنابراین، توصیه می‌شود این نوع غذاها را حذف کنید و به جای آنها از غذاهای طبیعی و تازه استفاده کنید.
  3. مواد غذایی غنی چربی: مصرف بالای مواد چربی مانند روغن‌های چربی، ماست چرب، محصولات لبنی با چربی بالا و غذاهای چربی و سنگین ممکن است رشد انگل‌ها را تشدید کند. بنابراین، توصیه می‌شود مصرف آنها را محدود کنید و به جای آنها از منابع پروتئینی سالم مانند ماهی، مرغ بدون پوست و سبزیجات استفاده کنید.
  4. مواد غذایی سنگین: مواد غذایی سنگین و سخت هضم مانند گوشت قرمز سرخ شده، غذاهای چرب و سنگین، پیتزا و غذاهای حاوی ادویه‌های قوی ممکن است علائم را تشدید کند. توصیه می‌شود از مصرف آنها خودداری کنید و به جای آنها از غذاهای سبک و زود هضم‌ استفاده کنید.

همچنین، در صورت توصیه پزشک، ممکن است برخی دستورالعمل‌های خاص درباره رژیم غذایی داشته باشید. بهتر است با پزشک خود در مورد هرگونه تغییرات در رژیم غذایی خود مشورت کنید.

قرص ضد انگل برای بزرگسالان

قرص‌های ضد انگل برای بزرگسالان ممکن است برای معالجه انواع مختلف از انگل‌ها، مانند انگل‌های داخلی و خارجی، مورد نیاز باشند. انتخاب یک قرص ضد انگل بستگی به نوع انگل و مشکلاتی که دارید دارد. در اینجا تعدادی از داروها و قرص‌های ضد انگل معمولی برای بزرگسالان ذکر شده است:

  1. آلبندازول (Albendazole)
  2. ایورمکتین (Ivermectin):
  3. پرازیکوانتل (Praziquantel):
  4. پیرانتل پاموآت (Pyrantel Pamoate):

داروهای بدون نسخه و نسخه ای زیادی برای انگل های روده وجود دارد که بسته به آلودگی ممکن است مجبور شوید برای چند روز یا چند هفته مصرف کنید. بسیاری از درمان های طبیعی ساده و آسان وجود دارد که ممکن است همراه با داروهای معمولی برای خلاص شدن از شر انگل های روده استفاده شوند.

لطفاً توجه داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه دارو یا قرص ضد انگل، باید با یک پزشک مشورت کنید. پزشک شما باید نوع انگل و نیازهای درمانی خاص شما را ارزیابی کند و داروی مناسب را تجویز کند. همچنین، باید دستورات پزشک و دستورات روی بسته دارویی را به دقت دنبال کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد داروهای ضدانگلی، با داروساز آنلاین مشورت نمایید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2.6 / 5. تعداد رای ها: 8

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز