لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

بهترین ورزش برای درد ساق پا

بهترین ورزش برای درد ساق پا | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

شناخت بهترین ورزش برای درد ساق پا، برای افرادی که از درد ساق پای خود رنج می برند می تواند مفید و موثر باشد. پس بیایید این ورزش موثر و مفید برای درد ساق پا را بهتر بشناسیم. تحقیقات گذشته نشان می‌دهد که این یک فعالیت می‌تواند به مدیریت و کاهش درد پا مرتبط با استئوآرتریت کمک کند.

بدون شک بروز درد گاه به گاه با افزایش سن اجتناب ناپذیر است. اما شاید از اینکه بدانید درد دائمی و مزمن در میان افراد چقدر رایج است شگفت زده شوید. تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله علمی Pain گزارش می دهد که از هر پنج بزرگسال، یک نفر هر روز با نوعی عذاب مزمن زندگی می کند. R. Jason Yong، MD، MBA، مدیر پزشکی مرکز مدیریت درد در بیمارستان زنان بریگهام، می‌گوید: «درد مزمن یک بیماری جدی است که میلیون‌ها افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد».

درد مزمن می تواند به اشکال مختلف بروز کند، اما یکی از شایع ترین آنها آرتروز است. این عارضه ناشی از ساییدگی و ساییدگی تدریجی غضروف در مفاصل، باعث درد و درد مداوم، سفتی و از دست دادن تدریجی انعطاف پذیری و عملکرد کلی می شود.

استئوآرتریت به دلیل ضربه زدن به پاها، و به طور خاص، زانوها و لگن مشهور است. ناراحتی ساق پا ناشی از استئوآرتریت می‌تواند ساده‌ترین کارهای روزانه را مختل کند. در حالی که اولین واکنش بسیاری از مردم ممکن است نشستن بر روی نزدیکترین مبل باشد، در واقع این حرکت کاملا اشتباه است. دکتر کاری اورلاندی، DPT، در این مورد می گوید: «بی تحرکی، آرتروز زانو را بدتر می کند. “به محض توقف حرکت، مفصل سفت تر و سفت تر می شود. به این فکر کنید: حرکت یک لوسیون است.” بنابراین بهترین ورزش شماره 1 برای کمک به مدیریت و کاهش درد پاهای مرتبط با آرتروز چیست؟

بهترین ورزش برای پا درد، شنا است!

بهترین ورزش برای درد ساق پا | پزشکت

بدن انسان تقریباً 60 درصد از آب تشکیل شده است، بنابراین شاید چندان تعجب آور نباشد که شنا کردن فواید زیادی برای سلامتی دارد. بسیاری از تحقیقات به ما می‌گویند که شنا گزینه ایده‌آلی در مورد ورزش برای تسکین درد آرتروز است. این مطالعه که در Rehabilitation Nursing منتشر شد، گزارش می‌دهد که یک برنامه ورزش یا شنا در آب به گروهی از بزرگسالان مبتلا به استئوآرتریت کمک کرد تا:

  • سفتی را کاهش دهند.
  • علائم درد را تسکین دهند.
  • انجام کارهای روزانه را راحت‌تر انجام دهند.
  • بخشی از انعطاف‌پذیری و عملکرد را به دست آورند.

حتی بهتر از آن، شرکت کنندگان گزارش دادند که به طور کلی نسبت به وضعیت خود احساس مثبت و خوش بینانه تری داشتند.

مطالعه دیگری، به طور خاص بر روی آرتروز زانو متمرکز شد و نتایج درد را در میان گروهی از مردان مسن ردیابی کرد. نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه به مدت دو ماه ورزش منظم در آب انجام دادند. در حالی که نیمی دیگر این کار را نکردند. کسانی که به گروه شنا اختصاص داده شدند، کاهش قابل توجهی از درد پا و بهبود تعادل را تا پایان دوره هشت هفته ای گزارش کردند.

یک پروژه تحقیقاتی اضافی منتشر شده در مجله روماتولوژی به نتایج مشابهی رسید. نویسندگان مطالعه دریافتند که “ورزش شنای منظم باعث کاهش درد و سفتی مفاصل مرتبط با OA (استئوآرتریت) و بهبود قدرت عضلانی و ظرفیت عملکردی در افراد میانسال و مسن مبتلا به OA می شود.”

شنا فشار روی مفاصل پا را از بین می برد.

بهترین ورزش برای درد ساق پا | پزشکت

چرا وقتی نوبت به کاهش درد ساق پا می‌رسد، شنا کردن به عنوان بهترین ورزش برای درد ساق پا شناخته می شود؟ حرکات آبی روی مفاصل و استخوان ها بسیار راحت تر از تمرینات زمینی است. در هنگام پیاده روی، هر بار که پاهای شما با زمین برخورد می کند، فشار مشخصی به مفاصل و غضروف شما وارد می کند. این ممکن است علائم استئوآرتریت و درد مربوط به آن را شدیدتر و بدتر کند.

از طرف دیگر شنا به دلیل شناور بودن آب برای بدن بسیار راحت تر است. شنا در مبارزه با آرتروز و پا درد از دو جنبه بسیار مهم است. غوطه ور شدن در استخر به شما این امکان را می دهد که در حرکت، تقویت قدرت و گردش خون مورد نیاز خود برای کاهش سفتی و بهبود انعطاف پذیری قرار بگیرید. در حالی که عملاً هیچ فشار اضافی روی مفاصل و غضروف وارد نمی شود.

علاوه بر این، برای بهره مندی از این فواید تسکین درد پا، لزوماً نیازی به شنا کردن زیاد ندارید. هر نوع ورزش در آب یک استراحت خوب برای مفاصل درد خواهد بود. برای این کار شما مجبور نیستید حتما شنا کنید. حتی می‌توانید در کلاس ایروبیک در آب شرکت کنید یا در آب‌های کم عمق و عمیق قدم بزنید.

شنا در هر سنی فواید خودش را دارد.

استئوآرتریت به طور کلی یک بیماری است که در افراد سالمند رخ می دهد. همانطور که گفته شد، هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید قبل از اینکه درد ساق پا ایجاد شود، نتوانید از بروز آن پیشگیری کنید. این تحقیق را در نظر بگیرید که در PM&R منتشر شده است. محققان گروهی از شرکت کنندگان مسن را در مورد عادات شنای مادام العمر و سطح فعلی زانو درد مرتبط با آرتروز مورد بررسی قرار دادند. مطمئناً، کسانی که با هر درجه منظمی شنا می‌کردند کمتر به آرتروز زانو مبتلا می‌شدند.

در مجموع، نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که به نظر می رسد شنا کردن در اوایل زندگی (قبل از 35 سالگی) برای سلامت زانو در دهه های بعد کاملاً مفید است.

اگر پا درد دارید، از این فعالیت ها خودداری کنید!

اکنون که می دانید شنا دوست شما در مورد پا درد است، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از کدام فعالیت های بدنی مانند یک عادت بد اجتناب کنید. طبق این مطالعه، احتمالاً ایده خوبی است که از ورزش های راکتی مانند تنیس یا راکت بال دوری کنید. محققان دریافتند که افراد دارای اضافه وزن که در چنین فعالیت‌هایی شرکت می‌کنند معمولاً به مرور زمان استئوآرتریت زانوشان بدتر می‌شود. نویسندگان مطالعه معتقدند که این به خاطر تمام حرکات جانبی با سرعت بالا است که در حین انجام ورزش های راکتی رخ می دهد.

اشتباهات پیاده روی که منجر به درد زانو می شود؟

بهترین ورزش برای درد ساق پا | پزشکت

اگر می خواهید مفاصل خود را سالم نگه دارید، مطمئن شوید که این اشتباهات مهم در موقع راه رفتن را مرتکب نمی شوید. پیاده روی یک شکل شگفت انگیز از ورزش و راهی آسان برای لاغری و حفظ سلامت قلب است. با این حال، علی‌رغم مزایای فراوان پیاده‌روی برای ورزش، بخشی از بدن شما وجود دارد که ممکن است بعد از آن پیاده‌روی‌های طولانی، احساس بدتری داشته باشد و آن زانو های شما هستند.

با چند تغییر ساده در روال خود، می‌توانید از درد زانو بدون کنار گذاشتن تمرین مورد نظر خود جلوگیری کنید. اما برخی از اشتباهات راج در هنگام پیاده روی می توانند منجر به درد زانو و حتی بدتر شدن آن شوند، که عبارتند از:

انتخاب کفش های نامناسب

هنگام انتخاب کفش برای انتخاب در هنگام پیاده روی، فقط زیبایی یا درد پا نیست که باید آن را در نظر بگیرید. این نوع اشتباه از کفش می تواند مشکلات موجود از قبل زانو را بدتر کند. به عنوان مثال، اگر به سندرم کشکک رانی مبتلا هستید (درد کاسه زانو در سمت بیرونی به دلیل تراز ضعیف جلوی زانو)، پس باید کفشی بپوشید که برای وضعیت بدن شما  مناسب باشد.

از طرف دیگر، اگر آرتریت در قسمت داخلی زانو تشخیص داده شده است، باید از کفشی استفاده کنید که قوس کمتری دارد. یا باید از یک درج که دارای یک پایه جانبی است استفاده کنید تا زانوهای شما را در تراز بهتری برای راه رفتن قرار دهد.

درگیر نکردن عضلات لگن و باسن در حین راه رفتن

در حالی که پیاده روی برای برخی می تواند یک فعالیت بی فکر باشد، بهترین راه حل برای جلوگیری از درد زانو این است که آگاه باشید که کجا و چگونه راه می روید. این شامل درگیر کردن عضلات لگن و باسن در حین حرکت برای جلوگیری از کشیدگی زانو است.

ماهیچه‌های سرینی یک گروه عضلانی بزرگ و قوی هستند، اما اگر در حین حرکات پایین تنه درگیر نشوند، می‌تواند منجر به مشکلاتی در مفاصل مانند مشکلات زانو شود.

پیاده روی در هنگام درد

در حالی که هر کسی هر از گاهی در حین تمرین احساس ناراحتی می کند، اگر درد خود را نادیده بگیرید، ممکن است خود را در معرض آسیب جدی زانو قرار دهید. کنت پروبست، مربی شخصی و کینزیوتراپیست می‌گوید: «درد یک علامت هشداردهنده است که می تواند نشان دهندهُ و علامت یک بیماری زمینه ای باشد. پس نباید آن را نادیده بگیرید و بهتر است از هر چیزی که باعث درد می شود باید اجتناب شود.»

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز