لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی | پزشکت

فهرست مطالب

بهترین رژیم غذایی قبل از سکس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


در بررسی برای بهترین رژیم غذایی قبل از سکس و برقراری رابطه جنسی و داشتن رابطه جنسی رضایت بخش از بین 2563 غذای مورد بررسی، شکلات محبوب ترین مواد غذایی برای افزایش میل جنسی شناخته شده است. غذاهای رایج دیگر برای رژیم غذایی مناسب قبل از رابطه جنسی به ترتیب عبارتند از:

  • نان
  • موز
  • پنیر
  • قهوه
  • سیب
  • سیب زمینی
  • توت فرنگی
  • گوجه فرنگی

شکلات و گوجه فرنگی هم تنقلات مناسبی و هم سرشار از هورمون ها و ویتامین های خوب هستند. شکلات مملو از آناندامید و فنیل اتیل آمین است، دو ماده ای که باعث می شود بدن هورمون های شادی موسوم به اندورفین را آزاد کند.

جالب است بدانید که 4 مورد از 10 غذای پرمصرف که قبل و بعد از رابطه جنسی مصرف می شوند، به عنوان داروهای جنسی شناخته می شوند (شکلات، سیب زمینی، قهوه و موز). یک رژیم غذایی مناسب با کاهش خطر اختلال نعوظ و اختلال عملکرد جنسی زنان ارتباط دارد. غذاهایی وجود دارند که می توانند میل جنسی شما را افزایش دهند. این غذا ها می توانند با حفظ سلامت قلب و پمپاژ خون به مکان های مناسب، میل جنسی را افزایش دهند.

صدف، جزء مواد غذایی در بهترین رژیم غذایی قبل از سکس

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی | پزشکت

صدف ها سرشار از روی هستند. روی به بدن شما در تولید تستوسترون کمک می کند. تستوسترون هورمونی است که نقش مهمی در بهبود روحیه و میل جنسی شما دارد. روی می تواند به مردان در تولید اسپرم بیشتر کمک کند. همچنین ممکن است به حرکت بهتر اسپرم ها کمک کند. البته، تنها با خوردن چند صدف خام نمی توان انتظار نتایج فوری را داشت. اما صدف ها حاوی مواد مغذی ضروری برای عملکرد جنسی هستند. سایر غذاهای سرشار از روی مانند گوشت گاو، غلات غنی شده، دانه کدو تنبل، بادام هندی و ماست را میل کنید.

انار، جزء مواد غذایی در بهترین رژیم غذایی قبل از سکس

در طول تاریخ، انار به عنوان نماد باروری و تقویت کننده جنسی شناخته شده است. نوشیدن آب انار می تواند خلق و خوی شما، جریان خون و سطح تستوسترون شما را بهبود ببخشد. اینها همه چیزهایی هستند که می توانند میل جنسی شما را افزایش دهند. دانه های انار حاوی پلی فنول است. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و سکته مرتبط هستند. تصور می شود که آنها رگ های خونی را شل کرده و جریان خون به مغز و قلب را افزایش می دهند.

دانه های انار سرشار از:

  • فلاون ها، که برای سلامت نعوظ مهم هستند.
  • ویتامین C که استرس را کاهش می دهد و به شما استقامت می بخشد.
  • ریز مغذی ها، که عناصر سازنده ای برای ساخت هورمون های جنسی هستند.
  • پلی فنول ها، که می توانند از سیستم ایمنی بدن شما محافظت کرده و روحیه شما را بالا ببرند.

می توانید آب انار را بگیرید و هر روز بنوشید. همچنین توصیه می شود دانه های انار را به انواع سالاد ها اضافه کرده و همراه با آن میل کنید.

شکلات

تعجبی ندارد که شکلات باعث افزایش میل جنسی می شود. این غذای شیرین باعث آزاد شدن سروتونین می شود. سروتونین هورمونی است که باعث شادی و خوشحالی می شود. افزایش خلق و خویی که شکلات می تواند به همراه داشته باشد، میل جنسی شما را نیز افزایش می دهد. شکلات همچنین دارای مقدار زیادی فنیل اتیل آمین است. فنیل اتیل آمین یک ماده شیمیایی مغزی است که با شهوت و عشق مرتبط است.

اسفناج

اسفناج معمولاً به عنوان افزایش دهنده میل جنسی در نظر گرفته نمی شود. اما می تواند میل جنسی شما را در بیشتر موارد تقویت دهد. این سبزی سرشار از منیزیم است. منیزیم یک ماده معدنی است که می تواند تستوسترون شما را افزایش دهد. منیزیم دارای آهن است که می تواند به میل، برانگیختگی، ارگاسم و رضایت جنسی به ویژه در زنان کمک کند.

هندوانه

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی | پزشکت

این میوه آبدار مقدار زیادی اسید آمینه به نام سیترولین را آزاد می کند. بدن شما آن را به آرژنین تبدیل می کند، اسید آمینه دیگری که به آرامش رگ های خونی شما کمک می کند. این می تواند باعث پمپاژ خون در اندام های جنسی شما شود، همانطور که ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ عمل می کند.

آووکادو

آووکادو مملو از چربی ها و فیبرهای مفید برای قلب است که می تواند میل جنسی را افزایش دهد. این میوه همچنین دارای ویتامین B6 است که می تواند در تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی مانند خستگی، نفخ و سرگیجه نقش داشته باشد.

آووکادو همه کاره و مغذی است و دارای ویتامین E است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان کلیدی است که عروق خونی را گسترش می دهد و به طور بالقوه خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

آووکادو همچنین سرشار از موارد زیر می باشد:

  • پتاسیم، که میل جنسی و انرژی شما را تقویت می کند.
  • اسید اولئیک تک اشباع نشده، که از گردش خون پشتیبانی می کند و قلب شما را سالم نگه می دارد.

قهوه یا چای

این نوشیدنی ها دوز کافئین را به بدن می رسانند که باعث تقویت سیستم عصبی شما می شود. تقویت سیستم عصبی به عملکرد بهتر مردان در رابطه جنسی کمک می کند. کافئین همچنین ممکن است شانس اختلال نعوظ را کاهش دهد. قهوه و چای آنتی اکسیدان هایی به بدن منتقل می کنند که می توانند به سلامت شما کمک کنند. اما نزدیک به زمان خواب آنها را مصرف نکنید. مصرف قهوه و چای قبل از خواب باعث اختلال در خواب می شود.

ماهی چرب

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی | پزشکت

ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی خال مخالی دارای مقدار زیادی امگا 3 هستند. این ماهی ها چربی های سالم التهاب را در بدن شما تسکین می دهند. این کار می تواند به سلامت جنسی شما کمک کند. اگر طرفدار غذاهای دریایی نیستید، می توانید امگا 3 را در دانه کتان، دانه های چیا و گردو نیز دریافت کنید.

خودداری از مصرف الکل

مصرف نکردن الکل می تواند تاثیر زیادی بر روی میل جنسی شما بگذارد. به این دلیل که الکل تستوسترون را کاهش می دهد و سیستم عصبی شما را تضعیف می کند، که بر گردش خون و حساسیت عصبی تأثیر می گذارد. بنابراین باعث می شود برانگیختن برای شما سخت تر باشد. نوشیدن الکل می تواند باعث کم آبی بدن شما شود. این می تواند منجر به خستگی، سردرد و خشکی واژن شود.

مصرف نکردن چربی های اشباع شده

غذاهای سرشار از چربی های اشباع شده مانند گوشت گاو و کره چرب می تواند به مرور زمان به گردش خون شما آسیب برساند. مصرف چربی های اشباع شده ممکن است جریان خون را در اندام های جنسی شما کاهش دهد.

دانه های کتان  

این غذای فوق العاده به دلیل خواص آنتی اکسیدانی غنی و افزایش جریان خون در اندام های جنسی شناخته شده است. دانه های کتان شما را سرزنده نگه می دارد، زیرا حاوی لیگنان است. لیگنان ها مواد شیمیایی شبه استروژن هستند که دارای خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی هستند.

دانه های کتان همچنین منبع خوبی برای موارد زیر هستند:

  • با کوفته یا گوشت بوقلمون مخلوط کنید.
  • دانه کتان را روی سالادهای خود بریزید.
  • یک قاشق غذاخوری به اسموتی خود اضافه کنید.
  • 2 قاشق چایخوری روی کاسه صبحانه بلغور جو دوسر خود بپاشید.

توت فرنگی

رژیم غذایی برای قبل از رابطه جنسی | پزشکت

توت فرنگی سرشار از ویتامین C است. ویتامین C به افزایش میل جنسی، افزایش جریان خون و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند. همچنین به بدن شما کمک می کند تا چیزی به نام اکسی توسین ترشح کند که به دلیل ارتباط با برانگیختگی جنسی و ارگاسم به عنوان هورمون عشق شناخته می شود.

دانه کدو تنبل  

دانه های کدو تنبل، مانند صدف دانه ها مملو از روی هستند. آنها حاوی مواد مغذی آنتی اکسیدان، ضد فشار خون بالا و محافظ قلب بوده که همه برای سلامت جنسی ضروری هستند. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در دانه کدو تنبل ممکن است به سلامت زنان و پروستات کمک کند. امگا 3 باعث کاهش التهاب در بدن می شود. دانه کدو تنبل سرشار از موارد زیر هستند:

  • آهن
  • روی
  • منیزیم
سخن آخر

کسانی که رژیم غذایی متشکل از آجیل، ماهی با اسیدهای چرب امگا 3 بالا، میوه و سبزیجات برگ دار را ترجیح می دهند، فعالیت بیشتری دارند و میل جنسی آنها افزایش می یابد. سعی کنید روزتان را با مواد غذایی که دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی و ویتامین ها هستند شروع کنید. همچنین از غذاهای فرآوری شده و غذاهایی که دارای نمک و قند زیاد هستند اجتناب کنید. توصیه می شود میزان مصرف چربی را نیز کنترل کنید تا جریان خون شما قوی بماند.

در حالی که ارتباط علمی پشت محرک جنسی جنسی ضعیف است، آنچه ما می دانیم این است که رژیم غذایی سالم با کاهش خطر اختلال نعوظ و اختلال عملکرد جنسی زنان ارتباط دارد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند زندگی جنسی شما را افزایش دهند. آنها می توانند این کار را با حفظ سلامت قلب و پمپاژ خون به مکان های مناسب انجام دهند.

اصلاح رژیم غذایی با مشاوره آنلاین، مشاوره آنلاین برای مشکلات زنان، مشاوره با متخصص زنان و زایمان و روانشناس در زمینه مشکلات جنسی و سکس تراپی می تواند برای مشکلات ناشی از روابط جنسی موثر باشند. این خدمات را می توانید از پزشکت دنبال کنید.

منبع:

https://www.medicinenet.com/sexual_health_best_foods_to_eat_before_sex/article.htm

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2.5 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز