لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

دفعات ایده آل برای رابطه جنسی

دفعات ایده آل برای رابطه جنسی | پزشکت

فهرست مطالب

دفعات ایده آل برای رابطه جنسی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر به دنبال تعداد دفعات ایده ال برای رابطه جنسی و یا عوارض رابطه جنسی زیاد هستید این مقاله را حتما بخوانید. میزان بالای فعالیت جنسی با تغییرات مثبتی مانند کاهش فشار خون، کاهش استرس، صمیمیت بیشتر و حتی کاهش میزان طلاق مرتبط است. بسیاری از مردم نمی دانند که چقدر رابطه جنسی برای یک زن و شوهر کافی است و یا رابطه جنسی چقدر اهمیت دارد؟ مردم در واقع مایلند بدانند که رابطه آنها سالم است یا خیر. آنها می پرسند آیا آنها برای شریک زندگی خود کافی هستند یا آیا شریک زندگی آنها برای آنان کافی است؟ در حالی که هیچ قاعده ای وجود ندارد که یک رابطه جنسی ایده آل باشد، در این مقاله سعی کرده ایم برخی از نتایج از آخرین تحقیقات را ارائه دهیم.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که رفاه عمومی فقط تا حدی با فراوانی جنسی همراه است. رضایت از رابطه جنسی بدون داشتن رابطه جنسی تا داشتن یک بار رابطه جنسی در هفته به تدریج بهبود می یابد. اما تعداد دفعات بیشتر رضایت را نه تنها افزایش نداده بلکه کاهش هم می دهد. یک رابطه جنسی در هفته تقریباً باید با میانگین فعلی مطابقت داشته باشد. با این حال، زندگی روزافزون ما ممکن است مانع رابطه جنسی بیشتر شود. در مقایسه با فراوانی رابطه جنسی در دهه 1990، بزرگسالان در سال 2010 حدود 9 بار کمتر در سال رابطه جنسی داشتند.

میانگین دفعات ایده آل برای رابطه جنسی عبارتند از:

  • میانگین بزرگسالان: 54 بار در سال (حدود یک بار در هفته)
  • در 20 سالگی: حدود 80 بار در سال
  • بزرگسالان 60 ساله: 20 بار در سال

تعداد دفعات رابطه جنسی اغلب با افزایش سن کاهش می یابد. اما فعالیت جنسی در افراد سالمند همچنان مهم است.

چرا رابطه جنسی هفته ای یکبار ایده آل است؟

دفعات ایده آل برای رابطه جنسی | پزشکت

این محدودیت را می توان معادل رابطه “قانون کاهش بازده” دانست، که بیان می کند وقتی کارمندان بیشتری را برای انجام کار اضافه می کنید، فقط تا حدی بهره وری افزایش می یابد و سپس، کارایی کاهش می یابد. بنابراین رابطه جنسی یک یا دو بار در ماه ممکن است کافی نباشد، اما بیش از یک بار در هفته شادی را بیشتر نمی کند.

در حقیقت، در مطالعه اخیر دیگری، زوج هایی که به آنها دستور داده شد میزان رابطه جنسی خود را دو برابر کنند، نسبت به قبل شادتر نبودند (با میزان معمول رابطه جنسی). علاوه بر این، آنها از رابطه جنسی کمتر لذت بردند. با قانون کاهش بازده، به نظر می رسد رابطه جنسی بیش از حد اثر منفی دارد. ما می دانیم که مشکلات زندگی مانع رضایت جنسی می شود. این بر عهده هر زوجی است که استانداردهای شخصی خود را تعیین کرده و با آن کنار بیایند. این چیزی است که هنگام در نظر گرفتن رضایت جنسی بسیار مهم است.

فواید روانی رابطه جنسی

عشق ورزیدن فواید احساسی و روانی زیادی دارد. رابطه جنسی با کیفیت بهتر زندگی ارتباط دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • بهبود کیفیت خواب: ارگاسم باعث آزاد شدن هورمون پرولاکتین می شود که به خواب کمک می کند.
  • تصور بهتر از خود: رابطه جنسی می تواند عزت نفس را افزایش داده و احساس ناامنی را کاهش دهد و منجر به درک مثبت تری از خود شود.
  • میزان شادی بیشتر: طبق تحقیقی که در سال 2015 در چین انجام شد، رابطه جنسی با رضایت بیشتر و کیفیت بهتر رابطه جنسی، شادی را افزایش می دهد.
  • پیوند بیشتر: مواد شیمیایی مغز در طول رابطه جنسی آزاد می شوند، از جمله اندورفین، که تحریک پذیری و احساس افسردگی را کاهش می دهد. هورمون دیگر، اکسی توسین (“داروی آغوش”) با تحریک نوک سینه و سایر فعالیت های جنسی افزایش می یابد. اکسی توسین به ایجاد احساس آرامش و رضایت کمک می کند.
  • رهایی از استرس: استرس مزمن ممکن است بر کاهش دفعات رابطه جنسی اثرگذار باشد. با این حال، رابطه جنسی می تواند یک تکنیک موثر برای کنترل استرس باشد. رابطه جنسی باعث کاهش هورمون های استرس، مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین) می شود و اثرات آن تا روز بعد نیز باقی می ماند.

مزایای فیزیکی افزایش رابطه جنسی

درک اینکه چگونه رابطه جنسی سلامت عاطفی را بهبود می بخشد کاملاً مشهود است، اما تعدادی از مزایای فیزیکی نیز در رابطه جنسی وجود دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • کاهش درد: اندورفین های جنسی احساس رفاه و آرامش ایجاد می کنند. اندورفین های جنسی همچنین میگرن و کمردرد را کاهش می دهند.
  • بهبود عملکرد سیستم ایمنی: فعالیت جنسی بیشتر بر عملکرد سیستم ایمنی تأثیر مثبت دارد. فعالیت جنسی به طور منظم حتی ممکن است احتمال سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را کاهش دهد.
  • ممکن است باعث کاهش وزن شود: داشتن رابطه جنسی به مدت 30 دقیقه به طور متوسط 200 کالری می سوزاند. مواد شیمیایی مفید مغز که در طول رابطه جنسی آزاد می شوند می توانند هوس غذایی را از بین ببرند و از کاهش وزن حمایت کنند.
  • آمادگی جسمانی بهتر: رابطه جنسی نوعی ورزش است. به گفته انجمن قلب آمریکا، فعالیت جنسی معادل فعالیت های بدنی متوسط است، مانند پیاده روی سریع یا بالا رفتن از دو پله. حرکت جنسی می تواند ماهیچه های شکم و لگن را سفت و محکم کند. برای زنان، ماهیچه ها و کنترل مثانه را بهبود می بخشد.
  • بهبود عملکرد مغز: مطالعات اولیه بر روی موش ها نشان داد که رابطه جنسی بیشتر با عملکرد شناختی بهتر و رشد سلول های جدید مغز ارتباط دارد. مزایای مشابهی از آن زمان در مطالعات انسانی مشاهده شده است. مطالعه سال 2018 روی بیش از 6000 بزرگسال رابطه جنسی مکرر را با عملکرد بهتر حافظه در بزرگسالان 50 سال و بالاتر مرتبط کرد. 
مزایای فیزیکی بیشتر

فعالیت جنسی بیشتر باعث افزایش میل جنسی و افزایش روانکاری واژن می شود. رابطه جنسی مکرر با دوره های قاعدگی سبک تر و گرفتگی های دوره ای کمتر دردناک همراه است. علاوه بر این، بهبود حس بویایی، دندان های سالم، هضم بهتر و درخشندگی پوست ممکن است با ترشح DHEA توسط بدن پس از رابطه جنسی مرتبط باشد.

فعالیت جنسی (اما نه خودارضایی) با کاهش فشار سیستولیک خون مرتبط است. افزایش فشار خون خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. فعالیت جنسی به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن افزایش می دهد و در عین حال فشار خون را کاهش می دهد.

تمایل ناسازگار

این اصطلاح معمولاً زمانی مطرح می شود که یکی از طرفین از میزان رابطه جنسی خود راضی نیست. این سطح “تمایل ناسازگار”، جایی که یکی از شرکا بیشتر یا کمتر از دیگری نزدیکی می خواهد، در روابط متعهد رایج است. همچنین ممکن است هر دو شریک از تعداد دفعات تعامل جنسی ناراضی باشند. اما خبر خوب این است که رضایت زناشویی صرفاً تابعی از تعداد دفعات رابطه جنسی نیست. در واقع، زوج های متأهل به کیفیت روابط جنسی خود توجه می کنند و فقط به کمیت آن توجه ندارند.

تحقیقات نشان می دهد که به طور کلی، با افزایش طول عمر زوجین، هم میزان تکرار و هم رضایت آنها کاهش می یابد. وقتی عوامل دیگری مانند کار، کارهای خانه، کودکان، عوامل جسمی یا فیزیولوژیکی، سایر مسائل مربوط به رابطه و غیره را در نظر بگیریم، فراوانی جنسی کاهش می یابد.

فراوانی جنسی و رضایت جنسی هر دو با میزان طلاق رابطه معکوس دارند. به عبارت دیگر، با افزایش یک نرخ، نرخ دیگر کاهش می یابد. تحقیقی که در سال 2015 منتشر شد، بیش از 2400 زوج متاهل را مورد بررسی قرار داد. بررسی نشان داد که هرچه زوج بیشتر رابطه جنسی داشته باشند، شادتر هستند. جالب است که شادی حتی با رابطه جنسی یکبار در هفته به حداکثر می رسد.

چگونه روابط جنسی خود را بهبود ببخشیم؟

دفعات ایده آل برای رابطه جنسی | پزشکت

رابطه خود را خارج از اتاق خواب امتحان کنید. آیا در آنجا به صمیمیت دست یافته اید؟ صمیمیت فیزیکی و عاطفی برای ارتباط شما ضروری است. زبان عشق شما هر چه باشد: هدیه دادن، اعمال محبت آمیز یا کلمات محبت آمیز، آن را پرورش دهید. اگر تنها زبان عشق شما رابطه جنسی است، باید روی این موضوع کار کنید. مواردی مانند برنامه ریزی رابطه جنسی، تغییر محل برگزاری، سفر دور از فضای خانواده یا حتی بازسازی رابطه جنسی می تواند روابط جسمی شما را بهبود بخشد. این روش ها برای برخی کار می کند و برای برخی دیگر بی اثر است. داشتن رابطه جنسی در صبح به دلیل بالا بودن سطح تستوسترون هنگام صبح است. اگر این روش در تقویت رابطه جنسی شما بی تاثیر است و هیچ گونه مشکل جسمی یا فیزیولوژیکی ندارید، از یک سکس تراپ کمک بگیرید.

میل جنسی می تواند تحت تأثیر موارد زیر قرار گیرد:

  • سن
  • داروها
  • هورمون ها
  • بیماری پزشکی
  • مسائل مربوط به رابطه
  • باورها و نگرشهای جنسی
  • تعهدات خانوادگی/فرزندان
  • مسائل روانی ( افسردگی /اضطراب)
  • مشکلات فیزیولوژیکی یا مسائل مربوط به بدن
  • نگرانی های موقعیتی (به عنوان مثال، احساس شما در مورد شریک زندگی خود در آن لحظه)

رابطه جنسی باعث می شود ریتم شما دوباره فعال شود و به جریان هورمون های پیوندی مانند اکسی توسین و وازوپرسین کمک کند. می توانید عدم تعلقی را که احساس می کنید احیا و ترمیم کنید. از آنجا که صمیمیت و رابطه جنسی با هم در ارتباط هستند، گاهی اوقات این همه چیزی است که یک زوج برای بازگشت به مسیر اصلی خود نیاز دارند. بنابراین همانطور که متعهد یا متاهل هستیم، می توانیم با رابطه جنسی کمتر به همان اندازه خوشحال باشیم.

عوارض رابطه جنسی زیاد

زمانی تصور می شد که رابطه جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد. با این حال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد مردانی که انزال بیشتری دارند (21 بار یا بیشتر در ماه) در مقایسه با مردانی که انزال کمتری دارند (هفت بار یا کمتر در ماه) احتمال ابتلا به این بیماری کمتر است. برای برخی، رابطه جنسی ممکن است احتمال حمله قلبی را افزایش دهد. مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که فعالیت جنسی منظم حملات قلبی را کاهش می دهد. رابطه جنسی، همراه با سایر فعالیتهای بدنی، مفید است. اما، فعالیتهای ناگهانی باعث فشار بیشتر بر قلب می شود.

علاوه بر مزایای فردی برای شما و همسرتان، رابطه جنسی منظم به طرق مختلف از یک رابطه سالم حمایت می کند. به عنوان مثال، اکسی توسین ترشح شده در طول رابطه جنسی، احساس پیوند را افزایش می دهد و صمیمیت عاطفی را بهبود می بخشد. رابطه جنسی در یک رابطه تک همسری سطح تعهد و ارتباط عاطفی شما را با طرف مقابل افزایش می دهد. ابراز عشق از طریق رابطه جنسی، احتمال کنارهم ماندن زوج ها را با هم افزایش می دهد. در نتیجه، رابطه جنسی با میزان پایین طلاق ارتباط مثبت دارد.

راهکارهای داشتن رابطه جنسی منظم

انسانها به دنبال میل جنسی هستند. فقدان رابطه جنسی می تواند افراد را در یک رابطه دورتر کند. گاهی اوقات، حفظ یک زندگی جنسی فعال به دلیل شرایط جسمی یا روانی دشوار یا غیرممکن است. زوجین می توانند با وجود این موانع با نگاهی به راههای غیر جنسی برای بهبود صمیمیت، رابطه ای قوی و سالم برقرار کنند .دفعات رابطه جنسی با گذشت زمان اغلب تغییر می کند. اما، این بدان معنا نیست که فراوانی جنسی باید کاهش یابد. اگر از خود می پرسید که آیا ممکن است رابطه جنسی به همان خوبی که برای اولین بار عاشق شده اید باشد، پاسخ مثبت است. رابطه جنسی و صمیمیت می تواند با بلوغ رابطه شما بهبود یابد. روشهای مختلفی برای تقویت زندگی جنسی وجود دارد. نگاه کردن به بخشهای غیر جنسی رابطه شما می تواند کمک کننده باشد.

اغلب گفته می شود که بزرگترین اندام جنسی بین گوش ها قرار دارد. افزایش دفعات رابطه جنسی بدون برقراری ارتباط عاطفی یا افزایش ارتباطات باعث بهبود مستمر در روابط شما نخواهد شد. مدیریت استرس یکی دیگر از عوامل کلیدی برای زندگی جنسی سالم است. اگر همیشه منتظر مطابقت خواسته خود با شریک زندگی خود باشید، ممکن است مدت زیادی انتظار بکشید. در عوض، نیازهای خود را بیان کنید و با هم تلاش کنید تا یک محیط شاد پیدا کنید.

سخن اخر

داشتن رابطه جنسی بیشتر (یا حداقل یک بار در هفته) مزایای متعددی را برای یک رابطه عاشقانه و حمایتی به همراه دارد. گاهی اوقات مراجعه به درمانگر جنسی ممکن است بهترین راه برای حل روابط و مسائل شخصی شما باشد. برقراری ارتباط صریح، صادقانه و محترمانه در مورد خواسته ها و احساسات در مورد زندگی جنسی شما ضروری است. هر دو شریک باید در ازدواج احساس رضایت و آرامش داشته باشند و صمیمیت جنسی بخشی از یک رابطه زناشویی موفق است.

خواسته های یک نفر نمی تواند بر خواسته های دیگر غلبه کند. در عوض، باید یک فعالیت دائمی باشد تا هر دو طرف در مورد احساسات و خواسته های خود احساس امنیت کنند. اگر فردی نسبت به کاهش احتمالی علاقه جنسی شریک خود احساس ناامنی یا نگرانی می کند و برعکس، اگر چیزی باعث می شود میل جنسی فرد کمتر از حد معمول شود، باید بتواند دلیل آن را به شریک خود بگوید و راه هایی را برای بهبود اوضاع بررسی کند.

منابع:

https://www.verywellmind.com/how-much-sex-do-we-need-4057000

https://www.verywellmind.com/why-should-you-have-sex-more-often-2300937

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

2 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز