لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد | پزشکت

فهرست مطالب

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


پیشگیری از طلاق با 11 راه برای آشتی مجدد امکان پذیر است. یک رابطه نمی تواند همیشه سرشار از شادی و خوشبختی باشد. زندگی پستی و بلندی های زیادی دارد. بنابراین مواقعی پیش خواهد آمد که هر دو با هم اختلاف نظر داشته باشید. اما مهم این است كه چگونه با مشكلات كنار بیایید. هر مشكلی چالشی است كه باید با كمك هم آن را مدیریت كنید. اگر به جای پرداختن به حل مسائل از آنها فرار كنید و یا مشكلات را نادیده بگیرید، حل و فصل آنها به تدریج دشوارتر خواهد شد. به این ترتیب زمانی فرا می رسد که یکی از زوجین در زیر بار مشكلات به ستوه آمده و برای همیشه رابطه را ترك می كند.

11 روش موثر برای برقراری آشتی

طلاق مرحله آخر رابطه است. وقتی زن و شوهر طلاق گرفتند، دیگر بازگشتی وجود ندارد. بنابراین اگر فکر می کنید هنوز امید به بهبود رابطه وجود دارد، یا اگر هنوز همدیگر را دوست دارید، تمام تلاش خود را برای پیشگیری از طلاق همسرتان انجام دهید. روش های زیادی وجود دارند كه با كمك آنها می توانید زندگی مشترك خود را از نابودی نجات دهید.

11 روش موثر برای برقراری آشتی و بازگشت به رابطه عبارتند از:

سرزنش یکدیگر را متوقف کنید.

سرزنش كردن اثرات بسیار مخربی در زندگی مشترك دارد. اگر می خواهید ازدواج شما دوام پیدا كرده و به نتیجه برسد، از گفتن جملات كنایه آمیز و همراه با سرزنش خودداری کنید. این رفتار باعث دورتر شدن شما نسبت به یكدیگر خواهد شد. علاوه بر آن رنجش و عصبانیت همسرتان را نیز بیشتر خواهد كرد. برچسب زدن به یكدیگر و انداختن تقصیرها به گردن دیگری آسیب های جبران ناپذیری به زندگی مشترك شما وارد می كند. به جای این كار، می توانید در مورد احساسات خود و یا آنچه شما را آزار می دهد صحبت کنید.

درون نگری كنید.

قبل از اینکه از شریک زندگی تان بخواهید در تصمیم خود تجدید نظر کند، نگاهی به درون، افكار و احساسات خود داشته باشد. شما باید با دقت درون نگری کنید. به خود و رفتارهای خود در ازدواج نگاهی بیندازید تا بفهمید از زندگی مشترك و همسرتان چه انتظاری دارید؟ هدفتان از تشكیل زندگی مشترك چیست؟ کجای کار اشتباه پیش رفته است و برای بهتر شدن آن چه کاری می توان انجام داد؟ وقتی پاسخ این سوالات را بدانید، در مورد اینکه به همسرتان چه چیزی بگویید و از رابطه انتظار داشته باشید، ذهنیت روشن تری خواهید داشت.

مراقب حرف های خودتان باشید.

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد | پزشکت

شریک زندگی شما قبل از رسیدن به تصمیم طلاق به اندازه کافی گفته و شنیده است. در حال حاضر برای اینکه در موضع خود تجدیدنظر کند، باید چیزی خوش بینانه و عملی بشنود. بنابراین در مورد آنچه به همسرتان می گویید بسیار مراقب باشید. اگر هنوز همسرتان را مقصر را می دانید یا از او می خواهید که در زندگی بماند زیرا به او احتیاج دارید، پس بدانید كه احتمال طلاق همسر شما زیاد است.

برای بهبود رابطه سعی كنید شما نیز اشتباهات خود را بپذیرید. با ظرافت به این نکته اشاره کنید که چگونه رفتار همسرتان بر شما و رابطه تأثیر گذاشته است. به نقاط ضعف و قوت هر دو طرف رابطه نگاه کنید. با به كاربردن كلمات مناسب در مورد چیزهای خوبی که در صورت طلاق از دست خواهید داد، صحبت کنید.

اشتباهات خود را بپذیرید.

شما ممکن است یک پسر، دوست و یا همکار کامل باشید. اما به هر حال هیچ كس عاری از عیب و خطا نیست. بنابراین وقتی همسرتان می گوید کار اشتباهی انجام داده اید، پس احتمالاً این کار را کرده اید. حتی اگر مخالف هستید، بلافاصله شروع به دفاع از خود نکنید. این كار فقط باعث می شود كه بحث در یك دور باطل ادامه پیدا کند. هرچقدر سخت باشد، اشتباهات خود را پذیرفته و با همسرتان همدل و همراه باشید. اگر اشتباه از طرف شما است عذرخواهی کنید. این رفتار باعث می شود دوباره به سازش رسیده و ارتباط میان شما محكم تر از قبل شود.

اما با این حال گاهی نیز ممكن است اشتباهی از جانب شما رخ نداده باشد. در نتیجه همسرتان در اثر یك سوء تفاهم شما را مسئول یك رفتار اشتباه بداند. مسلما در این صورت نباید مسئولیت اشتباه دیگری را بپذیرید. بلكه باید با همسرتان صحبت كرده و به او بگویید که این اتهامات به شما آسیب می رساند.

در برابر تغییر مقاومت نكنید.

اگر می خواهید ازدواج شما به نتیجه برسد، پس باید اشتباهات خود را پذیرفته و همچنین مایل به تغییر باشید. برای بهبود رابطه نیازی نیست که زندگی خود را به کلی تغییر دهید، اما چند تغییر در رفتارهای روزمره  می تواند به حفظ آرامش زندگی شما كمك كرده و همسرتان را خوشبخت کند. به عنوان مثال، اگر مشكل اعتیاد دارید، تلاش برای ترك اعتیاد در نجات زندگی شما تاثیر زیادی دارد. اگر دچار عصبانیت های غیرقابل کنترل می شوید، تمرین مدیتیشن و یوگا می تواند در كنترل خشم و حفظ آرامش به شما كمك كند.

با این حال، خواسته های نامعقول مانند کنار گذاشتن شغل، آرزوها و یا قطع ارتباط با دوستان و اعضای خانواده قابل پذیرش نیست. بلكه فقط تغییرات مثبتی را در نظر بگیرید که می تواند ازدواج شما را نجات دهد.

ارتباط خود را حفظ کنید.

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد | پزشکت

اگر همسرتان تصمیم گرفته است كه از رابطه خارج شود، اما شما آماده رها کردن او نیستید، تا جایی كه می توانید با او ارتباط برقرار کنید. مهم نیست كه این بحث در مورد چه چیزی باشد. شما می توانید در مورد بچه ها، یک دوست مشترک یا مسائل مربوط به خانه با همسر خود صحبت كنید. در صورت قطع كامل ارتباط، شكاف عاطفی شما هر روز بیشتر از قبل می شود. در نتیجه برای بازگرداندن همسرتان به رابطه به تلاش بیشتری نیاز خواهید داشت.

برای حفظ ارتباط هر زمان که می توانید در مورد موضوعات مختلف با همسرتان صحبت كنید. با این كار همسرتان متوجه می شود که شما هنوز در تلاش برای برقراری ارتباط و حفظ ازدواج هستید. اگر ارتباط خود را قطع کنید و به مرور زمان فاصله بیشتر شود. در نتیجه شما برای هم تبدیل به غریبه ای می شوید که روزگاری قسمت مهمی از زندگی یکدیگر بودید.

تصمیم عجولانه نگیرید.

مغز ما از روش جنگ و گریز برای محافظت از ما در برابر آسیب دیدن استفاده می کند. بنابراین، وقتی رابطه شما آسیب می بیند، ممکن است بخواهید از آن شخص دوری کنید. همچنین ممکن است عصبانی شده و با عجله تصمیمات تکانشی بگیرید تا خود را از هر آنچه به شما آسیب می رساند نجات دهید.

هنگامی که عصبانی شده و آسیب دیده اید، از دادن پاسخ فوری خودداری کنید. وقت بگذارید و در مورد اتفاقاتی كه افتاده به خوبی فکر کنید. با منطق و بدون هیجان زدگی پاسخ دهید. در طول صحبت مسائل گذشته را به رخ هم نکشید.

به مشاوره بروید.

مشاوره حرفه ای به شما کمک می کنند تا بتوانید در مورد چیزهایی که شما را آزار می دهند كنار بیایید. زن و شوهرهایی که در آستانه طلاق هستند معمولا در یک چرخه باطل بحث و سرزنش گیر می کنند که منجر به نفرت و تلخی بیشتر خواهد شد. در این موقعیت یك شخص ثالث به عنوان میانجی می تواند در ایجاد یك دیدگاه تازه به شما کمک کند. مراجعه به مشاور در پیشگیری ازطلاق تاثیر زیادی دارد. بنابراین، تا جایی كه می توانید شریک زندگی خود را برای مراجعه به مشاور متقاعد کنید.

برای آینده برنامه ریزی كنید.

احیای ازدواج شکست خورده نیاز به کار زیادی دارد. برای زندگی خود یك برنامه مشخص تعیین كنید. هر دو شریک زندگی باید با این برنامه موافقت کرده و به آن پایبند باشند. آنها باید متعهد شوند که هیچ یک از اشتباهات گذشته را تکرار نکنند. همچنین، هر دو شریک زندگی باید جنبه های مثبت و منفی شخصیت یكدیگر را بپذیرند.

به عنوان مثال، اگر همسرتان کمی سختگیر است، از او آزرده نشوید. در عوض، به انگیزه های مثبت او نگاه کنید. این واقعیت را بپذیرید که هیچ کس کامل نیست و شریک زندگی شما نیز روش خاصی برای انجام برخی کارها دارد.

بهبودی به زمان نیاز دارد.

آنچه منجر به ایده طلاق شده است فقط برخی از مشكلات معمول زندگی نیست. در واقع این كه یکی از شرکای زندگی از این رابطه منصرف شده، بیانگر میزان آسیب دیدگی او از این رابطه است.

طبیعی است كه همسر شما برای محافظت از خود سعی می كند تا حد امكان از شما فاصله بگیرد. در چنین مواردی بهبود رابطه به زمان نیاز دارد. اگر شریک زندگی شما به تلاش های اولیه شما پاسخ نداد، ناامید نشوید. دست از تلاش برندارید. احساس همسرتان را درک کنید تا بفهمید که برگشت دوباره به رابطه برای همسرتان چقدر دشوار است. همسرتان از اینكه مجددا در این رابطه  آسیب ببیند، می ترسد. بنابراین در كاری كه انجام می دهید، صبور باشید. به این ترتیب همسرتان نیز فرصت كافی برای فكر كردن خواهد داشت.

رابطه عاشقانه خود را احیا كنید.

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد | پزشکت

بعد از اینكه هر دو با هم مشكلات را حل و فصل كرده و زخم های قدیمی را التیام بخشیدید، وقت آن است که رابطه عاشقانه خود را احیا كنید. تا می توانید خاطرات خوبی برای هم بسازید تا جایگزین خاطرات تلخ شوند. شما باید به هم نشان بدهید كه فقط حرف نمی زنید، بلکه به همه گفته های خود عمل می کنید. برای حفظ زندگی مشترك و احساس خوشبختی بیشتر رفتارهای زیر را در خود به صورت یک عادت در اورید:

  • وقت بیشتری را با هم بگذرانید.
  • با همدردی و مهربانی رفتار کنید.
  • برای رفع نیازهای یکدیگر تلاش كنید.
  • به جای مشاجره كردن در مورد مشكلات به حل آنها بپردازید.
  • شنونده خوبی باشید و به صحبت های یکدیگر با دقت گوش دهید.

شاید در گذشته زندگی بسیار شیرینی را تجربه كرده اید، اما مطمئن باشید كه اکنون نیز دیر نیست. با كمی تلاش می توانید دوباره به رابطه خود شكل داده و داستان بهتری از زندگی خود بسازید.

چه زمانی طلاق آخرین راه حل است؟

پیشگیری از طلاق: 11 راه برای آشتی مجدد | پزشکت

  • ممکن است بخواهید به همسر خود یک فرصت دیگر بدهید. اما گاهی، اوضاع به قدری از کنترل خارج می شود که هر چقدر تلاش کنید، روابط قابل ترمیم نیست. آمادگی شما برای بازگشت به رابطه، الزاما به این معنی نیست که شریک زندگی شما نیز باید همان احساس را داشته باشد.
  • اگر با وجود تمام تلاش ها و حتی مراجعه به مشاور باز هم مشكلات شما حل نشد، بهتر است همه چیز را رها كرده و به تصمیم همسر خود احترام بگذارید. با این كار آرامش داشته و حداقل می دانید كه پیش از تسلیم شدن تمام تلاش خود را برای حفظ زندگی مشترك و پیشگیری از طلاق انجام داده اید.
  • اگر شما تنها مشارکت کننده در ایجاد تغییر باشید، بازگشت دوباره به رابطه نمی تواند کارساز باشد. با این حال سهم خود را برای نجات زندگی مشترك صادقانه انجام دهید و منتظر پاسخ شریک زندگی خود بمانید. واکنش شریک زندگی خود را در برابر تلاش های خود مشاهده کنید و ببینید آیا در بهبودی رابطه تاثیری داشته است یا خیر.
  • اگر شما برای نجات رابطه تلاش می كنید، به این معنی نیست که فقط شما مقصر هستید. وارد شدن دوباره به رابطه ای که شما را ناراحت می کند، كار عاقلانه ای نیست. پذیرش خواسته های نامعقول شریک زندگی می تواند او را خوشحال کند اما باعث مضطرب شدن شما می شود. در نتیجه دعوا و مشاجره ادامه پیدا كرده و دوباره وارد یك رابطه سمی می شوید.

منبع:

https://www.momjunction.com/articles/how-to-stop-a-divorce_

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز