لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق یکی دیگر از خدمات پزشکت در کنار سایر خدمات مشاوره آنلاین های پزشکی و روان پزشکی است. افرادی که در روند جدایی خود نیاز به مشورت با یک مشاور با تجربه و خوب در زمینه طلاق دارند می توانند با خدمات مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق از یک مشاوره خوب کمک بگیرند.

این در حالی است که نرخ طلاق در ایالات متحده طی سالهای متمادی نزدیک به 50 درصد بوده است. اما فردی که ازدواج می کند به طور حتم در مراحل اولیه خود قصد طلاق ندارد. انجام مراحل طلاق شما می تواند زمان زیادی را پشت سر بگذارد و پر از احساسات گیج کننده باشد. به خصوص اگر سعی می کنید به تنهایی از پس آن برآیید. با این حال، گزینه ای وجود دارد که می تواند به شما در طی این روند کمک کند. با مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق در طی روند جدایی خود بتوانید از یک مشاور خوب در زمینه طلاق بتوانید کمک بگیرید.

مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق آنلاین چیست؟

احتمالاً در مورد مشاوره ازدواج چیزهایی را شنیده اید. مشاوره ازدواج برای زوج هایی است که برای بهبود روابط خود تلاش می کنند. بعضی افراد پس از شرایط سخت زناشویی بهبود می یابند یا تصمیم می گیرند که آیا ازدواج برای آنها مفید است یا خیر. برای برخی از زوج ها، مشاوره منجر به بهبود ارتباط و افزایش رضایت زناشویی می شود. برای بعضی دیگر نیز، مشاوره راه حل متفاوتی به همراه دارد. مانند درک این که طلاق بهترین تصمیم است یا خیر.

مشاوره طلاق برای افرادی است که در حال جدایی هستند و احتمالاً قبلاً مراحل مشاوره ازدواج را گذرانده اند. مشاوره ازدواج به زوجین آموزش می دهد که چگونه با مشکلات خود کنار بیایند و دوباره به عنوان یک زوج متحد شوند. اما مشاوره طلاق با آموزش افراد در مورد نحوه پیشرفت سالم بعد از پایان ازدواج آنها کار می کند.

چه زمانی باید در مشاوره طلاق شرکت کنید؟

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟ | پزشکت

درمانگران در مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق معمولاً جلسات را به مشاوره قبل از طلاق و بعد از طلاق تقسیم می کنند تا به شما کمک کند طلاق شما آسان تر شود. با این حال، اگر قبل از طلاق مشاوره را شروع کرده اید و احساس نمی کنید که لازم است بعد از آن ادامه دهید، مجبور نیستید به مشاوره بروید. همچنین، اگر قبلاً طلاق خود را بدون مشاوره قبل از طلاق گذرانده اید، می توانید پس از قطعی شدن طلاق، جلسات درمانی را آغاز کنید.

مشاوره قبل از طلاق می تواند به شما کمک کند نحوه برخورد متقابل با یکدیگر را بیاموزید. هنگام تلاش برای نهایی کردن جزئیات طلاق، باید نوعی ارتباط با طرف مقابل داشته باشید. وقتی کسی را دارید که به شما کمک می کند تا احساسات خود را برطرف کنید، این روند آسان تر می شود.

چه کسانی باید در مشاوره طلاق شرکت کنند؟

مشاوره طلاق تحت شرایط مختلفی انجام می شود. برای شروع، اگر شما و همسرتان به تازگی تصمیم به طلاق گرفته اید، راهنمایی در مورد این روند می تواند مفید باشد. نیازی نیست نگران مشاور باشید که نظر شما را تغییر می دهد یا شما را قضاوت می کند. اگر واقعا نمی خواهید در رابطه بمانید، آنها سعی نمی کنند شما را مجبور به آشتی کنند.

برای شرکت در جلسات، شما نیازی به همسر سابق خود ندارید. اگرچه مشاوره می تواند مفید باشد، به ویژه اگر صاحب فرزند باشید. اما همچنان می توانید از حضور خود به تنهایی سود ببرید. اگر افسردگی، اضطراب، عدم انگیزه، ناراحتی یا احساس ناتوانی در گذر از طلاق را تجربه می کنید، مشاوره جداگانه طلاق می تواند مفید باشد.

معمول است که در طول و پس از طلاق با احساسات مختلف و مرتبط با غم و اندوه کنار بیایید. یک درمانگر می تواند در هر مرحله، به شیوه ای سالم به شما کمک کند. درمانگر شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا از عهده هر گونه احساس گناه برآیید و یکدیگر را ببخشید.

باید در مشاور طلاق به دنبال چه چیزی باشید؟

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟ | پزشکت

هنگامی که به دنبال مشاور طلاق هستید. باید از یک درمانگر باتجربه که در زمینه مشاوره از طریق طلاق و بعد از آن تجربه دارد، استفاده کنید. در حالی که هر درمانگری می تواند این نوع مشاوره را به شما ارائه دهد، لزوماً به این معنی نیست که طلاق حوزه تخصص آنها است. اگر نزدیک شدن به طلاق از طریق زمینه مذهبی برای شما مهم است، شاید بهتر باشد یک درمانگری پیدا کنید که با ارزش ها و باورهای شما مطابقت داشته باشد.

همچنین سعی کنید در دسترس بودن درمانگر را بررسی کنید. به احتمال زیاد، وقتی در حال طلاق هستید یا اخیراً طلاق گرفته اید، با تغییر عمده ای در برنامه خود روبرو هستید، به ویژه اگر بچه دارید. این بدان معناست که شما باید بتوانید در مواقعی که برای شما مناسب است به مشاوره مراجعه کنید. یک درمانگر فوق العاده که ماه ها در دسترس نیست، برای مواردی که باید فوراً روی آنها کار کنید مناسب نخواهد بود.

چه نکاتی برخورد با طلاق باید به خاطر سپرد؟

در کنار مراجعه به مشاوره طلاق، موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند در این مدت به شما کمک کند:

خود را منزوی نکنید.

احتمال دارد شما آسیب ببینید، ممکن است اعتماد شما شکسته شده باشد. حتی احساس شرمندگی یا خجالت کنید. همه اینها احساسات معمولی هنگام تحمل طلاق است. با این حال، این احساسات می تواند باعث شود که خود را منزوی کنید.

مراقبت از خود را تمرین کنید.

وقتی زندگی شما به طرز چشمگیری تغییر می کند، به راحتی نمی توانید مراقبت از خود را فراموش کنید. سعی کنید به میزان کافی بخوابید و غذاهای مقوی برای خود تهیه کنید. ورزش می تواند به شما کمک کند احساس انرژی و سلامت بیشتری داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید تمرکز حواس، مدیتیشن یا سایر فعالیت هایی را انجام دهید که به شما کمک می کند احساس آرامش و رضایت داشته باشید.

کارهایی را پیدا کنید که از انجام آنها لذت می برید. این زمان گذرا است. اما زمان بسیار خوبی برای کشف مجدد این است که شما چه هستید و چه علایقی دارید. سعی کنید سرگرمی های قدیمی را که وقت نداشتید انجام دهید یا چیزهای جدید را امتحان کنید.

چگونه می توان یک مشاور طلاق پیدا کرد؟

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟ | پزشکت

می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل، مشاوره طلاق در نزدیکی خود را پیدا کنید. قبل از اینکه یکی را برای کار انتخاب کنید، از هر درمانگری که مناسب به نظر می رسد تحقیق کنید. شما باید مطمئن شوید که فردی را پیدا کرده اید که به او اعتماد داشته باشید. حتی بتوانید راحت با او صحبت کنید.

می توانید از دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده خود که اخیراً طلاق گرفته است، پیشنهاداتی بخواهید. اگر آنها مشاوره طلاق را تکمیل کرده اند، ممکن است یک توصیه شخصی عالی داشته باشند. با این حال، با درمانگر مشورت کنید تا ببینید آیا برای شما نیز مناسب است یا خیر.

اگر نمی توانید یک درمانگر محلی با تجربه در زمینه مشاوره طلاق پیدا کنید یا برنامه شما دسترسی به قرارهای ملاقات را دشوار می کند، درمان آنلاین ممکن است برای شما مناسب تر باشد.

مشاوره آنلاین برای طلاق می تواند موثر باشد؟

مشاوره آنلاین و فوری برای طلاق چیست؟ | پزشکت

درک این که شما باید مراحل طلاق را طی کنید یک روند دردناک و دشوار است. به یاد داشته باشید، تقریباً 50 درصد از ازدواج ها در ایالات متحده در 20 سال اول به طلاق ختم می شود. در حالی که این یک آمار ناگوار است، می تواند به شما یادآوری کند که شما تنها نیستید. تحقیقات نشان داده است که ابراز همدردی در طول مراحل طلاق می تواند بهبود عاطفی شما را در آن زمان و نه ماه بعد تقویت کند. برای کمک به شما در مراقبت از خود در این دوران سخت، یک درمانگر آنلاین ممکن است یک منبع عالی باشد.

شما می توانید با آسایش و در حریم خصوصی و منزل خود، با هر دستگاهی که اتصال اینترنت دارد، از یک درمانگر مراقبتی و دارای مجوز کمک بگیرید.

می توانید به تنهایی یا با شریک سابق خود در مشاوره طلاق شرکت کنید. اگرچه ممکن است مشاوره با فردی که قبلاً طلاق گرفته اید یا قصد طلاق دارید ایده ناراحت کننده به نظر برسد. اما مشاوره می تواند مزایای زیادی داشته باشد. به خصوص اگر صاحب فرزند باشید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه بتوانید تعاملات خود را به عنوان والدین سالم حفظ کنید.

روزهای اولیه جدایی می تواند بسیار دشوار باشد. زیرا شما هم برای یافتن حالت عادی جدید تلاش می کنید و هم خود را با طلاق مطابقت می دهید. وجود یک شخص ثالث بی طرف و عینی می تواند این فرایند را آسان تر کند. مشاور شما می تواند فضایی امن ایجاد می کند که شما و همسرتان می توانید از آن برای گفتگوهای دشوار به شیوه های موثر و سالم استفاده کنید.

توصیه  آخر

برای جدایی و پایان دادن به رابطه خود زیاد عجله نکنید و تصمیم عجولانه نگیرید. برخی راهکارها برای پیشگیری از طلاق وجود دارند. حتی در صورتی که از طلاق خود منصرف شده اید می توانید راهکارهایی را برای آشتی مجدد پیدا کنید. اما کارشناسان و مشاوران طلاق در هر شرایطی طلاق را توصیه نمی کنند و در برخی شرایط طلاق را به عنوان راهکار آخر در نظر می گیرند. اما با این حال ما به شما توصیه می کنیم قبل از هرگونه تصمیم عجولانه برای جدایی با روان شناس و روان پزشک با تجربه و خوب در زمینه طلاق مشورت کنید.

منبع:

https://www.betterhelp.com/advice/counseling/finding-the-best-divorce-counseling-near-me/

 

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز