لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

پیدا کردن دوستان خوب

پیدا کردن دوستان خوب 2 | پزشکت

فهرست مطالب

راهکارهای پیدا کردن دوستان خوب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

به این دلیل که دوستی ها تأثیر بسزایی در سلامت روان و خوشبختی شما دارند، بنابر این راه کار های پیدا کردن دوستان خوب اهمیت بسزایی دارد. دوستان خوب، استرس را از بین می برند، راحتی و لذت را فراهم می کنند و از تنهایی و گوشه گیر شدن شما پیگشیری می کنند. ایجاد دوستی های صمیمانه همچنین می تواند تأثیر بسزایی در سلامت جسمی شما داشته باشد. عدم ارتباط اجتماعی ممکن است به اندازه سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد الکل یا زندگی بی تحرک خطراتی را برای سلامت شما ایجاد کند.

داشتن دوستان خوب حتی باعث طول عمر شما می شود. بررسی ها نشان می دهد که حفظ یک شبکه از دوستان می تواند سالهای قابل توجهی را به زندگی شما اضافه کند. در واقع داشتن دوستان خوب حتی برای سلامت روانشناسی ما نیز اهمیت زیادی دارد. دوستان بیش از هر چیز دیگری شادی را وارد زندگی ما می کنند.

اما دوستی های صمیمانه به این راحتی ایجاد نمی شوند. بسیاری از ما برای دیدار با مردم و ایجاد ارتباطات با کیفیت تلاش می کنیم. سن و شرایط شما هرچه باشد، هرگز برای یافتن دوستان جدید، برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و بهبود چشمگیر زندگی اجتماعی، سلامت عاطفی و رفاه عمومی دیر نیست.

فواید پیدا کردن دوستان خوب

پیدا کردن دوستان خوب 3 | پزشکت

ایجاد و حفظ دوستی ها به زمان و تلاش نیاز دارد. دوستی های سالم برای سلامت جسمی و روحی شما فوائد زیادی دارند، از جمله:

  • بهبود روحیه. گذراندن وقت با دوستان شاد و مثبت اندیش می تواند روحیه شما را بالا برده و چشم انداز شما را تقویت کند.
  • کاهش استرس و افسردگی. داشتن یک زندگی اجتماعی فعال می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به کاهش انزوا که از عوامل مهم افسردگی است، کمک کند.
  • کمک در رسیدن به اهداف. خواه در تلاش برای رسیدن به تناسب اندام، ترک سیگار و یا بهبود زندگی خود باشید، تشویق یک دوست می تواند قدرت اراده شما را افزایش داده و شانس موفقیت شما را بالا ببرد.
  • احساس ارزشمندی. دوستی یک خیابان دو طرفه است، و بخشیدن و گرفتن به احساس ارزشمندی شما کمک می کند. دوستانتان نیز به حضور در کنار شما نیاز دارند و این امر به زندگی شما هدف می بخشد.
  • پشتیبانی در زمان های سخت. دوستان کسانی هستند که شما می توانید مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید. در واقع دوستان به شما کمک می کنند تا با بیماری، از دست دادن شغل، جدایی، از بین رفتن رابطه یا هر چالش دیگری در زندگی کنار بیایید.
  • تنها نماندن در زمان پیری. بازنشستگی، بیماری و مرگ عزیزان اغلب می تواند شما را منزوی کند. دوستان شما افرادی هستند که از شما حمایت کرده و می توانند به عنوان یک محافظ در برابر افسردگی، ناتوانی و از دست دادن عزیزان در خدمت شما باشند.

چرا دوستان آنلاین کافی نیستند؟

فناوری در سالهای اخیر تعریف دوستی را تغییر داده است. شما با کلیک یک دکمه، می توانید یک ارتباط جدید برقرار کرده و یک دوست به لیست خود اضافه کنید. اما داشتن صدها دوست آنلاین به معنای داشتن یک دوست صمیمی نیست. شما نمی توانید شخصاً با یک دوست آنلاین وقت بگذرانید. دوستان آنلاین نمی توانند در صورت بروز بحران، شما را در آغوش بگیرند، هنگام بیماری به ملاقات شما بیایند و یا تولد شما را جشن بگیرند. مهمترین و قدرتمندترین ارتباطات ما زمانی رخ می دهد که رو در رو باشیم. بنابراین برقراری ارتباط در دنیای واقعی و نه فقط آنلاین را در اولویت قرار دهید.

ویژگی های دوستان خوب

پیدا کردن دوستان خوب 5 | پزشکت

دوست کسی است که به او اعتماد داشته و با او درک و ارتباط عمیقی دارید. دوست شما کسی است که:

  • به او اعتماد دارید.
  • شما را همانگونه که هستید می پذیرد.
  • بدون اینکه در مورد شما قضاوت کند، به دقت به حرف های شما گوش می کند.
  • با او احساس راحتی می کنید. مشکلات محرمانه خود را با او در میان می گذرانید.

اگر دوستی دارید که در کنارش احساس راحتی دارید، خوب است. اما اگر دوستتان سعی دارد شما را کنترل کند، از سخاوت شما سوءاستفاده کند، تأثیرات منفی در زندگی شما بگذارد یا از شما انتقاد کند، وقت آن است که دوستی خود را ارزیابی کنید. یک دوست خوب نباید باعث شود که شما ارزشهای خود را به خطر بیاندازید. یک دوست خوب نیاز ندارد که همیشه با او موافق بوده و یا نیازهای خود را نادیده بگیرید.

مهمترین ویژگی در یک دوستی، نوع احساس و روابط است. بنابراین باید:
  • در کنار دوست خود امنیت کنید.
  • از بودن در کنار دوستتان لذت ببرید.
  • بعد از گذراندن وقت با دوست خود احساس بهتری داشته باشید.
  • دوست شما شخص حامی باشد و با احترام با شما رفتار کند.

راهکارهایی برای اجتماعی تر شدن و پیدا کردن دوستان خوب

پیدا کردن دوستان خوب 1 | پزشکت

اگر درون گرا یا خجالتی هستید، ممکن است از حضور در اجتماعات مختلف احساس راحتی نکنید. اما برای یافتن دوستان جدید نیازی نیست که بیشتر زمان خود را در مهمانی ها بگذرانید. حتی اگر یک فرد خجالتی باشید راهکارهای زیر می تواند در پیدا کردن دوست به شما کمک کند.

روی دیگران تمرکز کنید، نه خودتان. کلید اتصال به سایر افراد، نشان دادن علاقه به آنها است. وقتی واقعاً به افکار، احساسات، تجربیات و نظرات شخص دیگری علاقه مند باشید، می توانید با او ارتباط برقرار کنید. به جای تلاش برای جلب علاقه مردم به خودتان، با نشان دادن علاقه خود به دیگران دوستان بیشتری پیدا خواهید کرد. اگر واقعاً در مورد شخص مقابل کنجکاو نیستید، پس تلاش برای برقراری ارتباط را متوقف کنید.

تلفن خود را خاموش کنید. موقع صحبت سعی کنید بدون حواس پرتی به شخص مقابل گوش دهید. اگر به آنچه افراد می گویند، انجام می دهند و نحوه تعامل آنها دقت کنید، به سرعت می توانید با آنها آشنا شوید.

روشهای پیدا کردن دوستان خوب

  • ما معمولا تمایل داریم با افرادی که به طور منظم با آنها وقت می گذرانیم، دوست شویم. افرادی که با آنها به مدرسه می رویم، با آنها کار کرده یا زندگی می کنیم. هرچه بیشتر کسی را ببینیم، احتمال ایجاد دوستی بیشتر است. بنابراین، برای پیدا کردن دوست مکانهایی که به آنجا رفت و آمد دارید مهم است.
  • عامل مهم دیگر در دوستی، منافع مشترک است. ما تمایل داریم افرادی با یک سرگرمی و زمینه فرهنگی مشترک، مسیر شغلی مشابه یا افراد هم سن و سال خودمان را جذب کنیم. به فعالیت هایی که از آن لذت می برید یا منافع مشترکی که برایتان مهم است فکر کنید. این کار به شما کمک می کند با افرادی که علایق یکسانی دارند، ملاقات کنید.

چگونه با افراد جدید ملاقات کنیم؟

اگر به تلفن همراه خود علاقه زیادی دارید، ملاقات با افراد جدید در هر موقعیت اجتماعی برایتان دشوار می شود. برای دیدار با افراد جدید هدفون خود را برداشته و تلفن خود را کنار بگذارید. برقراری ارتباط چشمی و گفتگوهای کوتاه با غریبه ها راهی عالی برای برقراری ارتباط است. گاهی همین ارتباط های کوتاه به دوستی های عمیق و صمیمانه منجر می شود. وقتی به دنبال ملاقات با افراد جدید هستید، باید خود را برای تجربه های جدید آماده کنید. ممکن است خیلی از راههایی که امتحان می کنید به موفقیت منجر نشود. اما همیشه می توانید از تجربه، درس گرفته و از آن لذت ببرید.

برای ملاقات با افراد جدید روش های زیادی وجود دارد، از جمله:
  • شرکت در مراسم های افتتاحیه. در مراسم افتتاحیه گالری های هنری، کتابخوانی، سخنرانی ها، رسیتال های موسیقی یا سایر رویدادهای جامعه شرکت کنید.
  • عضو شدن در یک کلاس. در کلاس های مختلف مانند باشگاه های ورزشی یا گروه های کتابخوانی شرکت کنید تا با افرادی که با شما دارای علایق مشترک هستند، آشنا شوید.
  • ارتباط با انجمن فارغ التحصیلان. بسیاری از دانشگاه ها دارای انجمن فارغ التحصیلان هستند که اعضای آن به طور منظم دور هم جمع می شوند. ملاقات با دوستان قدیمی یک مکالمه آسان را برای شما ایجاد می کند.
  • پیاده روی با یک حیوان خانگی. صاحبان حیوانات خانگی اغلب در حالی که سگ هایشان با یکدیگر بازی می کنند متوقف شده و با هم گپ می زنند. اگر شرایط داشتن یک حیوان خانگی را ندارید، به طور داوطلب از یک پناهگاه حیوانات خانگی سگی را به پیاده روی ببرید.
  • انجام کارهای داوطلبانه: شرکت در فعالیت های داوطلبانه می تواند راهی عالی برای کمک به دیگران و در عین حال ملاقات با افراد جدید باشد. همچنین انجام کارهای داوطلبانه به شما این فرصت را می دهد تا به طور منظم مهارت های اجتماعی خود را تمرین کرده و رشد دهید.
  • تشویق تیم مورد علاقه خود. اگر از یک تیم ورزشی حمایت می کنید، باید بفهمید که طرفداران دیگر برای تماشای بازی ها به کجا می روند. در یک باشگاه ورزشی شما و دیگران به طور خودکار علاقه های مشترکی دارید. صحبت در مورد تیم مورد علاقه شروع یک مکالمه را راحت تر می کند.

تبدیل روابط آشنایی به دوستی

پیدا کردن دوستان خوب 6 | پزشکت

همه ما در زندگی خود آشنایانی داریم. افرادی که هنگام گذراندن روز خود با آنها صحبت های کوتاهی می کنیم. یا کسانی که به صورت آنلاین برای آنها جوک یا مطلب می فرستیم. این روابط می تواند نیاز شما به دوستی را تا حدودی برآورده کند، اما با کمی تلاش، می توانید یک آشنای معمولی را به یک دوست واقعی تبدیل کنید.

اولین قدم این است که در مورد خودتان کمی توضیح دهید. مهمترین ویژگی دوستی ها صمیمیت است. دوستان واقعی از ارزش ها، مبارزات، اهداف و علایق یکدیگر اطلاع دارند. بنابراین، سعی کنید مطلب خصوصی تری را، با فرد مورد نظر به اشتراک بگذارید. لازم نیست محرمانه ترین راز خود را فاش کنید. فقط به جای صحبت کردن در مورد آب و هوا یا برنامه ای که از تلویزیون تماشا کرده اید، از خودتان صحبت کنید. ببینید که واکنش فرد مقابل چگونه است. آیا به این گفتگو علاقه نشان می دهد؟ آیا او هم در مورد خودش شروع به صحبت می کند؟

نکات دیگر برای تبدیل یک آشنا به یک دوست:
  • می توانید یک آشنای معمولی را برای صرف یک نوشیدنی یا دیدن یک فیلم سینمایی دعوت کنید. بسیاری از افراد از ارتباط برقرار کردن و پیدا کردن دوستان جدید احساس ناراحتی می کنند. یخ شکن باشید. اولین قدم را بردارید و به عنوان مثال با همسایه یا همکار خود تماس بگیرید. آنها بعداً از شما تشکر خواهند کرد.
  • بسیاری از شرکت ها برنامه های خارج از کار برای کارمندان خود فراهم می کنند. اگر کارفرمای شما این کار را نمی کند، از یک همکار خود بپرسید که آیا دوست دارد با شما به ورزش برود یا سوارکاری کند. گذراندن وقت منظم با هم راهی عالی برای شناخت بیشتر دیگران است و فرصتی را برای گفتگوی بی وقفه و عمیق فراهم می کند.
  • دوستان قدیمی را از طریق شبکه های اجتماعی ردیابی کنید. به عنوان مثال، هنگام جابجایی یا تغییر شغل، ممکن است برخی از دوستان خود را از دست بدهیم. تلاش کنید تا مجدداً یکدیگر را پیدا کرده و ارتباط خود را ادامه دهید. همچنین دوستان آنلاین خود را به جای چت در فیس بوک یا توییتر به صرف قهوه دعوت کنید. با اینکار دوستان آنلاین شما به دوستان واقعی تبدیل می شوند.

غلبه بر ترس طرد شدن

پیدا کردن دوستان خوب 4 | پزشکت

کسانی که در گذشته مورد خیانت، آسیب، یا سو استفاده قرار گرفته اند از ایجاد دوستی های جدید ترس زیادی دارند. آنها نمی توانند به راحتی برای دوستی به دیگران اعتماد کنند. این افراد احساس می کنند که هر گونه طرد شدن برای همیشه در روحیه آنها تاثیر منفی می گذارد، یا نشان دهنده این است که آنها فرد دوست نداشتنی نیستند. این ترس ها مانع ایجاد ارتباطات راضی کننده در افراد می شوند. طبیعی است که هیچ کس طرد شدن را دوست ندارد، اما روش های سالم برای غلبه بر ترس از طرد شدن وجود دارد. از جمله:

  • اگر کسی شما را رد کند، به این معنی نیست که بی ارزش بوده و یا دوست داشتنی نیستید. شاید فرد مورد نظر شما روز بدی را سپری کرده است.
  • این که کسی علاقه ای به گفتگو یا معاشرت ندارد، ممکن است به دلیل مشغله زیاد کاری یا فکری باشد و به این معنی نیست که شما را به عنوان یک شخص رد می کند.
  • قرار نیست هرکسی را که ملاقات می کنید دوست داشته باشید و برعکس. ایجاد یک شبکه خوب از دوستان می تواند مانند یک بازی اعداد باشد. اگر عادت دارید با غریبه هایی که ملاقات می کنید جملات کوتاهی رد و بدل کنید، احتمالاً از طرد شدن صدمه ای نخواهد دید. همیشه نفر بعدی وجود دارد. تمرکز خود را بر روی هدف بلند مدت ایجاد ارتباطات با کیفیت بگذارید.

منبع:

https://www.helpguide.org/articles/relationships-communication/making-good-friends.htm

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز