لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

مشاوره قبل از طلاق

مشاوره قبل از طلاق || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مشاوره قبل از طلاق، مشاوره ای است که بطور خاص بر روی مقابله با مشکلات طلاق تمرکز دارد. اگر تصمیم گرفته اید که طلاق، بهترین گزینه برای شما و همسرتان است، ممکن است در زمان جنجالی که برای طلاق اقدام می کنید به یک مشاور ارجاع داده شوید. شاید مراجعه به درمانگر یا مشاور در این مدت بسیار مفید باشد. بیشتر افراد در هنگام تصمیم برای ازدواج به فکر مشاوره میفتند. این در حالی است که باید توجه کنیم که، طلاق و تصمیم گیری برای آن هم نیاز به مشاوره دارد.

بسیاری از احساسات ممکن است هنگام طلاق بروز کند. بر همین اساس شما برای گذراندن روند دردناک به یک حامی نیاز داشته باشید. وقتی صحبت از عزت نفس می شود، تصمیم گیری بر پایه صمیمیت و احساسات می تواند درست نباشد. شما در این شرایط نمی توانید احساسی تصمیم بگیرید. مشکلات شما ممکن است خیلی بزرگ باشد و به تنهایی نمی توانید آنها را حل کنید.

اگر در آستانه طلاق هستید، می توانید با روانشناسان آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

انتظارات در طول طلاق

از آغاز روند طلاق تا پایان، شما باید نه تنها با مشکلات جدایی بلکه با مسایل عاطفی نیز کنار بیایید. به احتمال زیاد، شما باید در مورد حضانت فرزند، توزیع دارایی و امور مالی تصمیمات سختی بگیرید. شما ممکن است در برابر اطرافیان خود احساس فشار کنید. برخی از افراد شاید در تصمیم گیری شما دخالت کنند و بخواهند از جزئیات طلاق شما آگاه شوند. بسیاری از افرادی که طلاق می گیرند یا بهتر بگوییم زندگی پس از طلاق با یک روند غمگینی روبرو می شوند که شامل پنج مرحله انکار، عصبانیت، چانه زنی، افسردگی و پذیرش است. در بخشی از روند طلاق، فرد ممکن است احساس بی حسی کند که این مرحله می تواند گیج کننده و چالش برانگیز باشد.

برای برخی، پشت سر گذاشتن این مراحل می تواند چالش برانگیز باشد. درک اینکه دقیقاً چگونه زندگی بعد از طلاق خود را ادامه دهند، دشوار است. در این موارد، ممکن است به مشورت نیاز داشته باشید.

مزایای و انتظارات از مشاوره قبل از طلاق

 

مزایای و انتظارات از مشاوره قبل از طلاق || پزشکت

شاید در مورد این مشاوره چیزی نشنیده باشید. با این حال، بسیاری از زوجین در حال طلاق استفاده از مشاوره را انتخاب می کنند. مشاوره قبل ازجدایی، یک ابزار عالی برای کمک به افرادی است که تصمیم به جدایی و طلاق گرفته اند. این مشاوره به آنها کمک می کند تا با وقایع استرس زا و تغییر دهنده زندگی خودشان کنار بیایند. علاوه بر آن، این مشاوره برای افراد مطلقه در نحوه فرزندپروری مشترک بعد از طلاق به کمک نیاز دارند نیز مفید است.

بسیاری از افراد نمی دانند که با ورود به هر نوع مشاوره، چه انتظاری باید داشته باشند. این مشاوره، نوعی مشاوره کوتاه مدت است که در آن شما و همسر فعلی خود در مورد هرگونه نگرانی مربوط به روند طلاق شخصی خود آن را انجام دهید. در اولین جلسه خود می توانید انتظار داشته باشید که یک مشاور از شما سوالاتی بپرسد.

به عنوان مثال، یک مشاور ممکن است به شما کمک کند تا اختلاف نظرها یا اختلافات را شناسایی و آنها را کنار بگذارید. شما می توانید بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که چه مدت در مشاوره طلاق شرکت کنید.

اگر به مشاوره طلاق علاقه دارید، روش های مختلفی برای انجام آن وجود دارد. حتی می توانید به صورت آنلاین با یک درمانگر ملاقات کنید. درمان آنلاین ممکن است گزینه خوبی برای زوج های پرمشغله ای باشد که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند و یا برای رفت و آمد برای آنها سخت است.

مشاوره پیش از طلاق

تفاوت مشاوره قبل و بعد از طلاق

  • مشاوره قبل از طلاق. مشاوره قبل از طلاق، مشاوره ایی است که توسط زوجینی که خود را برای طلاق آماده می کنند دنبال می شود.
  • مشاوره پس از طلاق. به مشاوره های برای زوج های سابق که قبلاً طلاق گرفته اند اشاره دارد.

بعد از طلاق، ممکن است شما و همسر سابق خود نگرانی هایی داشته باشید. در هر نوع مشاوره طلاق، مشاور شما هیچ تصمیمی برای شما نمی گیرد. در عوض، شما را راهنمایی می کنند تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. مشاوره قبل از طلاق و مشاوره پس از طلاق، فضاهایی امن برای کار در مسائل با روشی محترمانه و با حضور یک متخصص حرفه ای برای کمک به شما است.

علائمی که نشان می دهد نیاز به مشاوره طلاق دارید:

مشاوره طلاق می تواند مشکلات زیادی را در افراد شناسایی کند. با این حال، مواردی وجود دارد که مشاوره طلاق می تواند گزینه مفید برای شما باشد.

برخی علائمی که نشان می دهد شما برای طلاق نیاز به یک مشاور دارید، عبارتند از:

  • مشکل در امر والدین
  • نابرابری های ارتباطی
  • سوالاتی در مورد طلاق
  • بحث های مکرر یا ناپایدار
  • نگرانی در مورد اینکه چگونه طلاق ممکن است بر روی فرزندان یا اطرافیان تأثیر بگذارد.
  • مشکل در مورد توافق در مورد مسائل مهم مربوط به جدایی، مانند موارد مربوط به امور مالی یا مراقبت از کودکان

 اگر شما و همسرتان احساس می کنید که به کمک یک متخصص در روند طلاق نیاز دارید، باید با مشاوره طلاق آنلاین صحبت کنید.

خود را به اندازه کافی دوست داشته باشید تا طلاق بگیرید.

طلاق می تواند یک روند طولانی باشد، اما اگر از زندگی خود راضی نیستید، ارزش آن را دارد که به مشاوره طلاق مراجعه کنید. یکی از موضوعاتی که می توانید در مورد آن بحث کنید این است که یاد بگیرید خود را به عنوان یک فرد دوست داشته باشید.

ممکن است از طلاق گرفتن ترس داشته باشید زیرا در زندگی زناشویی شما صمیمیتی وجود داشته است. ممکن است به زندگی جنسی عادت کرده باشید. شاید داشتن این صمیمیت جنسی باعث می شود تا در مورد خود احساس خوبی داشته باشید؛ بهتر است که به این نکته توجه داشته باشید لازم نیست عزت نفس خود را بر اساس رابطه جنسی با همسرتان قرار دهید. در دام رابطه جنسی و عزت نفس گیر نکنید. شما بیشتر از یک رابطه جنسی ارزش دارید. پس برای دوست داشتن خود تلاش کنید. برای تصمیم گیری بهتر با یک مشاور در زمینه مشکلات خود مشورت بگیرید.

در مورد احساسات خود با مشاور صحبت کنید.

شاید شما با همسرتان به مشاوره ازدواج رفته باشید و عادت کرده اید که به پیش مشاور بروید. یا شاید شما هیچ تجربه مشاوره زوجین ندارید. در هر صورت، رفتن به درمان قبل از جدا شدن می تواند ارزشمند باشد. در مشاوره طلاق، شما درباره احساسات منفی و حتی مثبت خود صحبت می کنید. یک مشاور طلاق ماهر به شما و همسرتان کمک می کند که با دید بهتری به مسائل نگاه کنید. جدایی لزوماً نابودکننده و تاریک نیست. چیزهای خوبی وجود دارد که بعضی اوقات از طلاق ناشی می شود.

یک درمانگر به شما و همسرتان کمک می کند تا جنبه های مثبت طلاق را هم ببینید. چیزی به نام طلاق خوب هم وجود دارد. شاید اعضای خانواده شما متوجه نشوند که چرا در فکر پایان دادن به ازدواج خود هستید؛ اما همیشه هم طلاق لازم نیست بحث برانگیز باشد؛ حتی می تواند یک طلاق دوستانه یا خوب اتفاق بیفتد. این یکی از اهداف مشاوره طلاق است.

 یک مشاور با تجربه و حرفه ای، پیچیدگی روابط زناشویی را درک می کند. شاید برخی مسائل فردی مانند افسردگی، اضطراب یا اختلالات خوردن منجر به بروز مشکلات شما شده باشد. حتی این موارد می توانند مانعی برای دوست داشتن شما باشند. شما و همسرتان می توانید این موارد را با یک درمانگر اینترنتی که انجام می دهد، در میان بگذارید. بسیار مهم است که یاد بگیرید خودتان را دوست داشته باشید و برای ارزش گذاشتن به خودتان به یک مشاور اعتماد کنید.

شروعی مجدد بعد از طلاق

 یک مشاور طلاق می فهمد تصور اینکه شما بخواهید بعد از طلاق از نو شروع کنید سخت است. کاملا منطقی است که از زندگی بعد از طلاق خود بترسید. این ترس قابل درک است. یک مشاور طلاق می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از ابتدا شروع کنید. می توانید ترس خود را از شروع زندگی خود به عنوان یک فرد مجرد ابراز کنید. احساس ترس از طلاق طبیعی است. هنگامی که در مشاوره طلاق همراه با همسرتان درمان را دنبال می کنید، فرایند جدا شدن برای شما راحت تر می شود.

نقش مشاور در طلاق

 

نقش مشاور در طلاق || پزشکت

مشاوره طلاق مزایای بسیاری را برای هر شخص یا زوج هایی که طلاق می گیرند، دارد. یک مشاور حرفه ای در مشاوره طلاق می تواند به دو نفر کمک کند تا در شرایط دشوار با هم مشکلات را بررسی کنند و مشاور به عنوان شخص ثالث و بی طرف، آنها را در روند کار راهنمایی کند.

برای مشاوره طلاق، بهتر است با روانشناس آنلاین در پزشکت مشورت کنید.

وظیفه مشاور طلاق، کمک به زوجینی است که قصد دارند از همدیگر طلاق بگیرند. مشاور جلساتی را با زوجین برگزار می کند تا دلایل طلاق آنها را به درستی درک کند و ببیند که چگونه می توان اوضاع را حل و فصل کند. اگر در حین مشاوره، مشاور طلاق متوجه شود که طلاق بهترین گزینه است، وی به زوجین در روند طلاق به آنها کمک می کند تا زندگی شخصی خود را بعد از طلاق آغاز کنند. شما همچنین می توانید با یک درمانگر به صورت آنلاین ملاقات کنید یا از مشاوره آنلاین استفاده کنید. هنگام انتخاب یک درمانگر باید اهداف خود را در نظر بگیرید. مشاوره طلاق همچنین می تواند برخی از موارد منجر به طلاق احتمالی را برطرف کند.

اگرچه زوجین می توانند تصمیم بگیرند که در صورت تمایل به مشاوران جداگانه طلاق مراجعه کنند، اما توصیه بیشتر برای زوجین متقاضی طلاق، مراجعه به یک درمانگر مشترک است؛ چون درمانگر می تواند شناخت کاملی درباره مشکلات زناشویی آنها کسب کند.

برگزاری جلسات مشاوره زوجین با یک درمانگر مشترک، دستیابی به راه حل ها را آسان تر می کند. دقیقاً مانند موارد مشاوره قبل از ازدواج، داشتن درمانگر در مراحل مشاوره طلاق مهم است. یک مشاور طلاق خوب اطمینان از محرمانه بودن را در درجه اول قرار می دهد، بنابراین افرادی که طلاق می گیرند، بهتر است در مورد مسائلی که با مشاور خود در میان می گذارند زیاد نگران نباشند.

آیا مشاوره قبل از طلاق اجباری است؟

دلایل مختلفی برای قطع رابطه یا طلاق در ازدواج وجود دارد و اگرچه ممکن است برخی از زوجین بگویند ما نیازی به مشاوره نداریم؛ اما همیشه توصیه می شود قبل از تصمیم گیری برای درخواست طلاق، ابتدا به یک مشاور ازدواج معتبر مراجعه کنید.

مشورت گرفتن از یک فرد بی طرف می تواند تا حد زیادی به زوجین کمک کند تا با بروز مشکلات، دوباره با هم دیدار کنند. در شرایطی که یک شریک خواستار مشاوره طلاق است و شریک مقابل راضی به طلاق نباشد، قاضی می تواند مراجعه به مشاوره طلاق را برای هر دو زوج اجباری کند. با این حال، زوجینی که علاقه مند به حل و فصل نیستند ممکن است تصمیم بگیرند که بدون انجام مشاوره روند طلاق را ادامه دهند.

به طور کلی همه مشاوران وظیفه دارند به شما و همسرتان در تقویت و التیام روابط شما کمک کنند، بنابراین آنها فوراً طلاق را توصیه نمی کنند. با این حال، یک مشاور اگر نتواند اختلافات و چالش ها را برطرف کنند، مشاور شما ممکن است جدایی را توصیه کرده و شما و همسرتان را به سمت مشاوره طلاق سوق دهد.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز