لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

مراقبت از بیمار افسرده

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر می خواهید که از بیمار افسرده مراقبت نموده و یا به درمان بیماران مبتلا به افسردگی کمک کنید، خبر خوب این است که اغلب افراد مبتلا به افسردگی بهتر می شوند. اگرچه ممکن است برای شما و پزشک خود مدتی زمان و تلاش لازم باشد تا درمانی را پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.

دو روش اساسی برای درمان وجود دارد، که شامل دارو درمانی و روان درمانی هستند. مقدار زیادی تحقیق در مورد اثر بخشی این روشهای درمانی به تنهایی و با هم انجام شده است.

روان درمانی

بیشترین مورد مطالعه روان درمانی در درمان افسردگی، درمان شناختی-رفتاری (CBT) است. این روش درمانی بیانگر این است که وقتی فرد الگوهای تفکر تحریف شده ای را که در آن خود، جهان و آینده را از دریچه تاریک و غیرمنطقی منفی می بیند، به وجود می آورد.

هدف CBT این است كه به افراد كمك كند تا الگوهای خاص تفكر تحریف شده خود را شناسایی کند. افكار غیر منطقی خود را از طریق راهكارهایی مانند سوال سقراطی به چالش بكشند. حتی افكار كلی تر، منطقی و سازگارتر را جایگزین یا اصلاح كنند. با گذشت زمان، این منجر به درک مثبت تری از خود و شرایط آنها می شود. حتی به نوبه خود علائم افسردگی آنها را کاهش می دهد.

فعال سازی رفتاری

یکی دیگر از روشهای مشهور و خوب مطالعه شده، فعال سازی رفتاری است. در آن به بیماران آموزش داده می شود که برنامه روزانه فعالیتهایی را ایجاد کنند که احساس لذت یا تسلط را تقویت می کنند. حتی احتمال انجام رفتارهایی را که افسردگی آنها را تقویت می کند، کاهش دهند.

بهبود روابط بین فردی

درمان بین فردی نیز در درمان افسردگی به خوبی بررسی شده است. این نوع درمان بر بهبود روابط شما با دیگران، تأکید بر زمینه اجتماعی که افسردگی در آن اتفاق میفتد و حفظ می شود، متمرکز است، با این شناخت که روابط معمولاً وقتی فرد افسرده می شود، خراب می شود.

این استراتژی های درمانی میزان موفقیت را نشان داده اند که با داروهای ضد افسردگی هم تراز هستند. آنها این مزیت اضافی را دارند که پس از پایان درمان، به نظر می رسد بهتر از دارو خطر عود را کاهش می دهند.

با این حال، رویکرد یکسانی برای درمان افسردگی وجود ندارد. حتی هر فرد ممکن است مجبور باشد بیش از یک نوع درمان را انجام دهد. حتی چندین دارو یا ترکیبی از داروها را امتحان کند، قبل از اینکه بهبود قابل توجهی ببیند.

دارو درمانی در افسردگی

دارو ممکن است سریعتر برای کاهش علائم جسمی مانند خستگی و بی انگیزگی کار کند. این به نوبه خود می تواند به پیشرفت در درمان کمک کند. حتی می تواند مهارت های مشتری را آموزش دهد. به آنها کمک می کند تا به تنهایی از عهده کنار آمدن و کاهش تفکر افسردگی برآیند. به افراد کمک می شود از بروز افسردگی های بعدی پیشگیری کنند.

روش های درمانی جایگزین در افسردگی

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟ | پزشکت

بسیاری از روش های دارو و درمانی دیگر برای افسردگی در دسترس است که ممکن است با تحقیقات پشتیبان گیری شود. به عنوان مثال، یک تحقیق امیدوار کننده شامل ورزش به عنوان درمانی برای افسردگی است.

  • مشخص شده است که ورزش منظم هوازی یا فعالیت بدنی با شدت متوسط می تواند در درمان افسردگی خفیف و متوسط موثر باشد.
  • همچنین، تعداد فزاینده ای از روش های درمانی شامل آموزش ذهن آگاهی است، که می تواند به فرد کمک کند تا از افکار خود آگاهی بیشتری پیدا کند و به او کمک کند تا از الگوهای تفکر بیش از حد منفی جدا شود.
  • افسردگی مقاوم در برابر درمان نیز به طور فزاینده ای مورد توجه تحقیقات قرار گرفته است. درمان های موثر شامل درمان الکتروشوک و تحریک مغناطیسی از طریق جمجمه، از جمله موارد دیگر است.

نکته اصلی این است که، با وجود بسیاری از درمان های موثر برای افسردگی، در صورت درخواست کمک، احتمالاً تسکین چشمگیری از علائم خود خواهید داشت.

فرد چگونه با افسردگی کنار میاید؟

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟ | پزشکت

برخی از راه های مقابله با افسردگی، عبارتند از:

به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

اگر علائم افسردگی را تجربه کردید، از یک متخصص بهداشت روان (روانپزشک، روانشناس، مشاور بهداشت روان، مددکار اجتماعی بالینی و غیره) کمک بگیرید. همچنین می توانید با پزشک خود صحبت کنید. وی احتمالاً می تواند شما را به یک متخصص بهداشت روان ارجاع دهد.

تسلیم نشوید.

اگر تحت درمان هستید و احساس می کنید بهتر نشده اید، تسلیم نشوید! ممکن است مدتی طول بکشد تا درمان شما نتیجه دهد. همچنین، با وجود بسیاری از درمان های موثر برای افسردگی، به احتمال زیاد یک یا ترکیبی از درمان ها وجود دارد که برای شما مفید خواهد بود.

به طور فعال با درمانگر خود مشارکت کنید.

اگر تحت درمان هستید، یک شرکت کننده فعال باشید. در درمان خود با درمانگر خود همکاری کنید. اهداف درمانی ایجاد کنید که برای شما مهم باشد و واقعاً بخواهید روی آنها کار کنید و به آنها برسید.

اگر درمانگر شما همه اهداف را برای شما تعیین می کند، ممکن است انگیزه ای برای انجام کار نداشته باشید. به هر حال این روش درمانی شماست و فرصتی عالی برای ایجاد تغییراتی در زندگی است که همیشه می خواستید ایجاد کنید. حتی دستیابی به یک هدف کوچک می تواند کاتالیزور ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی شما باشد.

نوع تفکر خود را تغییر دهید.

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟ | پزشکت

افکار بسیار قدرتمند هستند و از طریق افکار ما می توانیم خوشحال یا بدبخت باشیم. این ذهن و افکار ما هستند که جهانی را که در آن زندگی می کنیم ایجاد می کنند. این مورد توسط سایر معنویت ها، فلسفه ها و حتی فیزیک کوانتوم نیز تکرار می شود. بسیاری از روش های درمانی موثر هستند. زیرا به شما کمک می کنند تا بر تفکر خود قدرت بیابید، که می تواند احساسات را تغییر دهد. حتی منجر به عمل شود و به شما کمک کند زندگی را که می خواهید زندگی کنید.

با تمرین می توانید به جایی برسید که آزادی بیشتری در انتخاب آنچه فکر می کنید و احساس خود را داشته باشید، صرف نظر از آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد.

دیدتان را نسبت به جهان تغییر دهید.

هر روز اتفاقات وحشتناک زیادی برای ما و اطرافمان میفتد. اگر دور هم بنشینید و روی این موارد بنش ینید و فکر کنید دنیا مکانی وحشتناک است و فقط بدتر می شود، می توانید به راحتی افسرده شوید. به جای دیدن چیزها از طریق چنین دید منفی، یک دید مثبت ایجاد کنید.

بسیاری از اخباری که می بینیم، می خوانیم و گوش می دهیم، بی انتها منفی و تکراری هستند. فقط سعی کنید آن را خاموش کرده و برای مدت زمانی تنظیم کنید. چیزهای زیادی را از دست نخواهید داد و احساس بهتری خواهید داشت. واقعاً سعی کنید روی نکاتی که در زندگی شما وجود دارد و ممکن است آن را بدیهی بدانید یا فقط نمی بینید تمرکز کنید.

از افرادی در زندگی خود که به شما اهمیت می دهند قدردانی کنید. اگر چیزهای اساسی لازم برای زندگی خود مانند تخت، غذا و سرپناه را دارید، سپاسگزار باشید.

تلاش کنید تا به خوبی هایی که مردم هر روز برای یکدیگر انجام می دهند توجه کنید. بهتر از این، کارهای خوبی برای دیگران انجام دهید و سهم خود را انجام دهید تا دنیا به مکانی بهتر تبدیل شود. فقط لبخند زدن به شخصی یا باز نگه داشتن در برای کسی می تواند احساسات مثبتی برای هر دوی شما ایجاد کند. چنین اعمال به ظاهر كوچكی می توانند اثرات موج داری قدرتمندی برای هر دوی شما داشته باشند و حتی موارد خوبی را ایجاد كنند.

نتیجه نهایی این است که جهان به هر طریقی که بتوانید کمک کنید به شما نیاز دارد. هدف و معنای خود را در آن پیدا کنید و خوشبختی خود را پیدا خواهید کرد.

سایر راهکارهای درمانی برای افسردگی

چگونه از فرد افسرده مراقبت کنیم؟ | پزشکت

اگر توانایی و سلامتی کافی برای انجام این کار را دارید، در بیشتر روزهای هفته ورزش یا فعالیت متوسط داشته باشید. مشخص شده است که این یک روش درمانی موثر برای افسردگی است و می تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

هر روز دلیلی پیدا کنید تا از رختخواب خارج شوید. این می تواند به همین سادگی باشد که خود را صبحانه مورد علاقه خود قرار دهید یا منتظر صحبت با افراد در محل کار خود باشید

برای روز خود هدف گذاری کنید. سعی کنید روز شما را به سمت شما سوق ندهد، اما سعی کنید روز خود را هدایت کنید. این به شما کمک می کند قدرت و احساس کنترل خود را دوباره در زندگی خود بازیابید.

مراقبه یا ذهن آگاهی را تمرین کنید. این شیوه ها می توانند به آرامش ذهن بیش فعال کمک کنند و به شما کمک کنند تا از افکار خود بیشتر آگاه شوید و از تفکر منفی جدا شوید.

به برخی از موسیقی هایی که دوست دارید گوش دهید. مغز شما آن را دوست خواهد داشت و احساس بهتری خواهید داشت و شاید انرژی و الهام بیشتری داشته باشید.

کارهای خلاقانه مانند نقاشی، عکس گرفتن، شعر نوشتن، نگه داشتن ژورنال، نقاشی، تزئین و باغبانی انجام دهید. این قسمت هایی از مغز شما را درگیر می کند که ممکن است در حالی که شما روی افکار منفی متمرکز بوده اید، مورد غفلت واقع شده اند و به شما کمک می کند چیزها را از منظر دیگری ببینید.

حرف آخر

در پایان، اگر در گذشته افسردگی داشته اید و در غلبه بر آن موفق بوده اید، بسیار مهم است که خود را از نظر علائم افسردگی که ممکن است بخواهند دوباره به زندگی شما برگردند، از نزدیک کنترل کنید. این اتفاق اغلب وقتی رخ می دهد که کسی دوباره خود را درگیر تفکر منفی یا بدبینانه می کنداگر به سرعت گیر نیفتد می تواند منجر به مارپیچ رو به پایین شود. از مهارت هایی که آموخته اید برای شناسایی این افکار و تبدیل آنها به افکار مبتنی بر واقعیت و سالم تر استفاده کنید. این یک استراتژی بسیار موثر برای حفظ کنترل بر خلق و خوی شما است و اجازه نمی دهد افسردگی دوباره زندگی شما را کنترل کند.

منبع:

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/depression-clinical-psychologist.html

 

[advisers limit=3 online =true skill=”11″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز