لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

انواع تست های شنوایی را بشناسید.

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


تست های شنوایی برای ارزیابی حساسیت شنوایی شما در ولوم ها، گام ها و فرکانس های مختلف استفاده می شود. حدود 13 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر در ایالات متحده دچار کم شنوایی در هر دو گوش هستند. با افزایش سن، احتمال ابتلا به کم شنوایی بیشتر می شود. تقریباً 14 درصد از افراد بین 45 تا 64 سال دارای نوعی کم شنوایی هستند، اما این میزان در افراد بالای 65 سال به 30 درصد افزایش می یابد. به همین دلیل است که توصیه می شود تا سن 50 سالگی هر 10 سال یک بار برای معاینه شنوایی و سپس هر سه سال یکبار مراجعه کنید.

اگر مشکلی در گوش خارجی، میانی، داخلی یا کانال های شنوایی در مغز شما وجود داشته باشد، ممکن است دچار کم شنوایی شوید. برای اطلاع از انواع مختلف تست‌های شنوایی برای بخش‌های مختلف گوش و زمان تشخیص نیاز به آزمایش، ادامه این مقاله از پزشکت را بخوانید.

در چه شرایطی نیاز به تست های شنوایی دارید؟

اگر متوجه هر یک از علائم زیر شدید، ممکن است نیاز به تست های شنوایی داشته باشید:

  • سرگیجه یا صدای زنگ در گوش
  • زور زدن برای شنیدن کلمات گفتاری
  • از مردم بخواهید چندین بار خود را تکرار کنند.
  • مشکل در شنیدن صداهای بلند مانند جیک پرندگان یا صدای کودک
  • مشکل در شنیدن صحبت های دیگران در یک محیط پر سر و صدا
  • برای شنیدن بهتر صدای تلویزیون یا استریو خود را دائماً افزایش دهید.

گوش های شما قسمت هایی از بدن شما هستند که مسئول تمام صداهایی هستند که می شنوید. همچنین به تعادل شما کمک می کند. همه این عملکردها به گیرنده های سلولی خاصی به نام سلول های مو بستگی دارد.

گوش از نظر تشریحی به سه قسمت تقسیم می شود:

گوش خارجی: گوش خارجی از مجرای گوش و پینا تشکیل شده است. مجرای گوش از طریق ترشح موم که ناخالصی ها را به دام می اندازد از گوش در برابر ناخالصی ها محافظت می کند. پینا بخشی است که برای افراد دیگر قابل مشاهده است و معمولاً به آن گوش می گویند.

گوش میانی: سه استخوان کوچک به نام‌های مَلئوس، اینکوس و رکابی هستند. وظیفه آنها انتقال امواج صوتی از پرده گوش به گوش داخلی است. نقش گوش میانی متعادل کردن فشار هوا بین گوش خارجی و داخلی با استفاده از استاش است. لوله همچنین مسیر عبور عفونت از گوش را فراهم می کند.

گوش داخلی: همچنین به عنوان هزارتو شناخته می شود، گوش داخلی مسئول تعادل و شنوایی بدن شما است. هزارتو از دو قسمت تشکیل شده است: هزارتوی استخوانی و هزارتوی غشایی. حلزون گوش که مسئول شنوایی است، در گوش داخلی شما قرار دارد. شبیه حلزون است و از سه محفظه مایع تشکیل شده است. حلزون انرژی ارتعاشی صدا را به یک تکانه الکتریکی تبدیل می کند که این سیگنال را برای تفسیر به مغز شما می فرستد.

انواع تست های گوش خارجی

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

اینها آزمایشاتی هستند که در قسمت بیرونی گوش (پیننا) برای بررسی سطح کم شنوایی انجام می شوند. تست های گوش خارجی شامل تون خالص و هدایت استخوانی است.

تست صدای خالص (صوتی) یا ادیوگرام

به این نوع آزمایش ادیومتری یا ادیوگرام نیز می گویند. برای انجام این آزمایش باید از هدفون استفاده کنید تا صداهای مختلف در گوش شما پخش شود. شنوایی شناس -پزشکی که در اختلالات شنوایی و مشکلات دهلیزی (تعادل فضایی) تخصص دارد- شدت و حجم صدا را در فواصل زمانی مختلف تغییر می دهد. آنها به شما می گویند وقتی صدایی را می شنوید یا با بالا بردن دست یا فشار دادن یک دکمه سیگنال دهید. گاهی اوقات ممکن است به سختی چیزی بشنوید. این به آن‌ها کمک می‌کند تا کمترین صدایی را که می‌توانید در فرکانس‌های مختلف بشنوید، پیدا کنند.

چگونه نتایج یک آدیوگرام بخوانیم؟

نتایج ادیوگرام به شما می گوید که آیا کم شنوایی دارید یا نه و نوع کم شنوایی مربوط به آن چیست. در مورد کم شنوایی حسی-عصبی، نتایج شما ممکن است بسته به شدت به این شکل باشد.

  • شدید: به سختی می توانید صدا را بشنوید.
  • عمیق: شما اصلا نمی توانید صداها را بشنوید.
  • خفیف: شما نمی توانید صداها را در حالت افراطی بشنوید (صداهای خیلی بالا یا پایین).
  • متوسط: در مکان‌های پر سر و صدا نمی‌توانید صدای انگشت شماری مانند سخنرانی را بشنوید.

تست هدایت استخوان

متخصصان گوش از آزمایش‌های هدایت استخوان برای بررسی اینکه آیا موم یا مایعی مجرای گوش شما را مسدود کرده است استفاده می‌کنند. یک دستگاه کوچک پشت گوش یا روی پیشانی شما قرار می گیرد. صدا باعث می شود جمجمه شما کمی لرزش داشته باشد. این ارتعاش مستقیماً به گوش داخلی می رسد. نتایج این آزمایش به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما نشان می دهد که چقدر خوب می شنوید و آیا مشکل از گوش خارجی یا میانی است. اگر پزشک شما مشکوک باشد که علت کاهش شنوایی شما مربوط به گوش میانی است، برخی از آزمایشات زیر را برای تأیید انجام می دهد.

تست های گوش میانی

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

مشکل در گوش میانی مانع از حرکت صداها از گوش خارجی به گوش داخلی می شود. تست هایی برای ارزیابی گوش میانی شامل تمپانومتری، تست گفتار، اندازه گیری رفلکس آکوستیک و اندازه گیری آکوستیک استاتیک است.

تمپانومتری

تمپانومتری، گوش شما را اسکن می کند تا چگونگی حرکت پرده گوش بررسی شود. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما (اغلب شنوایی شناس) یک دستگاه کوچک را در کانال گوش شما قرار می دهد. این دستگاه هوا را به داخل کانال هل می دهد که باعث حرکت پرده گوش می شود. یک ماشین حرکت را روی تمپانوگرام ثبت می کند، دستگاهی که نتایج را به شکل نمودار نشان می دهد.

اگر پرده گوش شما خیلی سفت، خیلی لرزان یا سوراخی در آن وجود داشته باشد، دستگاه نشان می دهد که آیا پرده گوش شما به درستی حرکت می کند یا نه. اساساً از این آزمایش برای تشخیص عفونت گوش، انسداد کانال یا سوراخ در پرده گوش استفاده می شود.

تمپانومتری می تواند برای تشخیص دلایل کاهش شنوایی مانند مایع در گوش (اوتیت میانی حاد) یا اتواسکلروز استفاده شود. کاهش شنوایی به دلیل وجود مایع در گوش یکی از شایع ترین مشکلات کودکان است و تمپانومتری می تواند برای اضافه کردن یک تجزیه و تحلیل عینی (کمی) پرده گوش و گوش میانی استفاده شود.

تماپنومتری با قرارگیری ابزاری به نام تمپانومتر در مجرای گوش انجام می شود. تمپانومتر شبیه اتوسکوپ یا شبیه به دماسنج گوش است، با این حال، امواج صوتی را ارسال می کند در حالی که خلاء فشارهای مثبت و منفی را در کانال گوش ایجاد می کند. انرژی برگشتی شکل موجی ایجاد می کند که پزشک می تواند از آن برای ارزیابی اختلالات گوش میانی استفاده کند. شکل موج تولیدی تمپانوگرام نام دارد که سپس پزشک می تواند از آن برای ارزیابی عملکرد پرده گوش استفاده کند.

چگونه برای تمپانومتری آماده شویم؟

قبل از آزمایش تمپانومتری، پزشک مجرای گوش را برای ارزیابی انسداد مانند جرم گوش بررسی می کند. انسداد مجرای گوش یا سایر ناهنجاری های گوش ممکن است بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارد. در حین مشاهده مجرای گوش با اتوسکوپ، پزشک شما ممکن است از اتوسکوپ پنوماتیک استفاده کند، که یک اتوسکوپی با لامپ متصل است که پس از فشرده سازی به پزشک اجازه می دهد تا به دنبال حرکت پرده گوش شما با فشار باشد.

معاینه بصری با اتوسکوپ به پزشک شما این امکان را می دهد که ارزیابی ذهنی و کیفی را بر اساس آنچه می بیند انجام دهد. هیچ خطری با استفاده از اتوسکوپ یا تمپانومتر همراه نیست. به دلیل استفاده از فشار در گوش، ممکن است در طی هر دو آزمایش ناراحتی خفیفی احساس شود. کودکان کوچک و یا افرادی که حساس هستند نیز ممکن است به احساس قرار دادن چیزی در گوش اعتراض کنند، اما به طور کلی، این معاینات دردناک تلقی نمی شوند.

آزمایش تمپانومتری واقعی زمان زیادی نمی برد و بیش از قرار دادن تمپانومتر در مجرای گوش برای مدت زمان بسیار کوتاهی را شامل نمی شود. با این حال، برای اینکه نتایج دقیق باشد، باید از بلع، صحبت یا گریه کردن در طول آزمایش خودداری کنید زیرا این فعالیت‌ها می‌توانند بر فشار در گوش تأثیر بگذارند و نتایج را تغییر دهند.

نتایج تمپانومتری چه چیزی را نشان می دهد؟

تمپانومتری یک گزارش نموداری به نام تمپانوگرام تولید می کند. تمپانوگرام 4 نوع نتیجه مختلف را به شرح زیر نشان می دهد:

  • A: تمپانوگرام طبیعی
  • B: تمپانوگرام غیر طبیعی مربوط به مایع در گوش یا سوراخ در پرده گوش
  • C: تمپانوگرام غیر طبیعی مربوط به افیوژن گوش در مراحل اولیه یا اواخر یا اختلال عملکرد شیپور استاش (ممکن است به اختلالات سینوسی مربوط باشد)
  • AS: تمپانوگرام غیر طبیعی مربوط به اسکلروز یا اتواسکلروز
  • AD: تمپانوگرام غیر طبیعی مربوط به دررفتگی استخوان های گوش میانی

تحقیقات نشان می‌دهد که هر دو آزمایش بینایی با اتوسکوپ پنوماتیک و تمپانومتری می‌توانند برای شناسایی واضح مایع در گوش استفاده شوند. با این حال، اتوسکوپ پنوماتیک هم دقیق تر است و هم زمانی که توسط یک پزشک با تجربه انجام شود، تشخیص واضح تری ارائه می دهد. متخصصان گوش و حلق و بینی احتمالاً در معاینه بصری نسبت به یک پزشک خانوادگی ماهرتر خواهند بود. با این حال، هر پزشکی می تواند از تمپانومتری برای کمک به تشخیص کم شنوایی شما استفاده کند.

تست گفتاری

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

پزشک شما ممکن است تست های گفتاری را برای تعیین میزان شنیدن زبان گفتاری امتحان کند. در این تست یک جفت هدفون را بر گوش خود قرار می‌دهید و شنوایی‌شناس از طریق هدفون با شما صحبت می‌کند و از شما می‌خواهد که کلمات خاصی را با صداهای مختلف تکرار کنید. آنها کمترین کلمه ای را که می توانستید بشنوید ضبط می کنند.

اقدامات انعکاسی صوتی

این روش رفلکس عضله گوش میانی (MEMR) نیز نامیده می شود، از معیارهای رفلکس آکوستیک برای تست میزان شنیدن صداهای بلند استفاده می شود. به طور معمول، یک عضله کوچک به نام استاپدیوسبا شنیدن صدای بلند منقبض می شود. این فرآیند رفلکس آکوستیک نامیده می شود و به طور خودکار اتفاق می افتد.

در طول آزمایش MEMR: 8

پزشک یک ماده لاستیکی نرم را در داخل گوش شما قرار می دهد. در حالی که دستگاه پاسخ را ضبط می کند، صداهای بلند مختلف از طریق نوک پخش می شود. اگر کم شنوایی شدید باشد، ممکن است باید صدا را افزایش داد تا استاپدیوس منقبض شود. در موارد دیگر، هیچ رفلکس وجود نخواهد داشت.

موارد منع مصرف MEMR

تست رفلکس آکوستیک در افرادی که وزوز گوش (زنگ در گوش)، عفونت گوش خارجی، کاهش تحمل بلندی صدا و هایپراکوزیس (عدم تحمل دردناک به صدا) دارند، انجام نمی‌شود.

امپدانس آکوستیک استاتیک

در این آزمایش میزان هوای موجود در مجرای گوش را بررسی می کنیم تا ببینیم آیا سوراخی در پرده گوش وجود دارد یا خیر. پس از انجام آزمایش، پزشک نتایج را با شما در میان خواهد گذاشت. آنها سپس تصمیم خواهند گرفت که آیا آزمایشات بیشتری بسته به نتیجه مورد نیاز است یا خیر.

تست های گوش داخلی

تنها یک نوع تست گوش داخلی وجود دارد که برای تست کم شنوایی استفاده می شود. به آن انتشارات آکوستیک یا OAE می گویند. آکوستیکتست های انتشار یا تست OAE می تواند به شما بگوید که گوش داخلی شما (حلزون گوش) چقدر خوب کار می کند. OAE ها را اندازه گیری می کند، صداهایی که گوش داخلی شما هنگام دریافت امواج صوتی منتشر می کند. سلول های مویی در گوش داخلی شما وجود دارد که با برخورد امواج صوتی به آنها می لرزند. این ارتعاشات پژواک های آرامی را به گوش میانی شما باز می گرداند. پژواک ها همان چیزی است که در طول آزمایش OAE ضبط می شود.

افرادی که شنوایی تحت تاثیر قرار ندارند OAE خواهند داشت. افرادی که افت شنوایی آنها بیش از 30 دسی بل (dB) است، این تست را نخواهند داشت.

پزشک شما همچنین می تواند از این آزمایش برای بررسی وجود انسداد در گوش خارجی یا میانی استفاده کند. اگر وجود داشته باشد، هیچ صدایی به گوش داخلی نمی رسد. این به طور خودکار به معنای عدم اکو یا انتشار است.

برای انجام آزمایش، یک گوشی کوچک در گوش شما قرار می گیرد. این صداها را به گوش شما منتقل می کند و صداهایی را که برمی گردند ضبط می کند. حتی اگر هدفون در گوش شما باشد، این یک آزمایش تهاجمی یا دردناک نیست. در زمانی که فردی که شنوایی شما را ارزیابی می کند این آزمایش را انجام می دهد، مجبور نیستید کاری انجام دهید یا بگویید.

آزمون های عمومی شنوایی

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

تست های غربالگری عمومی برای مشخص شدن اینکه کدام گوش شما دچار کاهش شنوایی شده، انجام می شود. این تست‌ها همچنین می‌توانند به تعیین نوع کم شنوایی شما کمک کنند – رسانایی، حسی عصبی یا مختلط.

تست چنگال تنظیم

چنگال تنظیم یک وسیله فلزی با دو شاخک است که در هنگام لرزش صدا تولید می کند. شنوایی شناس شما چنگال تنظیم را پشت گوش یا روی سر شما قرار می دهد و برای ایجاد صدا به چنگال ضربه می زند.  پزشک از شما می‌خواهد وقتی صدایی را می‌شنوید و جایی که آن را شنیده‌اید – گوش چپ، گوش راست یا هر دو، به آنها اطلاع دهید. موقعیت چنگال به تشخیص نوع کم شنوایی کمک می کند.

تست های مغزی

این آزمایشات مسیرهای گوش داخلی و مغز شما را هدف قرار می دهد. هدف آن این است که بفهمد کانال های شنوایی شما (انتقال اصوات از اعصاب شنوایی و به مغز) چقدر خوب کار می کنند.

پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR)

تست ABR که به عنوان پاسخ برانگیخته شنوایی ساقه مغز (BAER) یا پتانسیل برانگیخته شنوایی (AEP) نیز شناخته می شود، نحوه عملکرد حلزون، گوش داخلی و کانال های شنوایی در مغز را توصیف می کند. این آزمایش عمدتاً برای کودکان یا نوزادانی است که قادر به انجام تست استاندارد شنوایی نیستند. همچنین اگر مشکوک باشید که کم شنوایی شما ممکن است از مغز باشد، ABR توصیه می شود.

برای تکمیل این آزمایش، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی الکترودهای مختلفی را روی سر شما یا فرزندتان اعمال می کند و آنها را به رایانه متصل می کند. این الکترودها عملکرد امواج مغزی را با شنیدن صداها ردیابی می کنند. تنها کاری که شما یا فرزندتان باید انجام دهید این است که چشمان خود را ببندید و در طول آزمایش بخوابید. ارائه دهنده نتایج را پس از اتمام آزمایش چاپ می کند.

تشعشعات گوش آزمایشات شنوایی معمولاً روی نوزادان تازه متولد شده برای تشخیص ناشنوایی انجام می شود.  این تست همچنین می‌تواند تا حدی حساسیت شنوایی و تست کاهش شنوایی عملکردی را تخمین بزند. کم شنوایی عملکردی گاهی اوقات به عنوان کم شنوایی غیر ارگانیک نیز شناخته می شود و وضعیتی است که در آن علائم یا رفتارهای کم شنوایی دارید اما در واقع هیچ مشکلی در شنوایی شما وجود ندارد.

برخی منابع ممکن است از آن به عنوان کم شنوایی ساختگی یاد کنند، اما احتمالاً کاملاً دقیق نیست، زیرا به این معنی است که فردی در حال «تقلید» است و این نوع کم شنوایی منشأهای متعددی دارد که همیشه در کنترل فرد نیست.

تست‌های شنوایی انتشارات گوش معمولاً همراه با تست های شنوایی ABR (واکنش شنوایی ساقه مغز) یا سایر تست‌های شنوایی استفاده می‌شوند.

نحوه انجام آزمون

تشعشعات گوش آکوستیک تست های شنوایی دردناک نیست و بسیاری از نوزادان دقیقاً از طریق آن می خوابند. پروب های کوچکی در گوش قرار می گیرند. یکی صدا می دهد و دیگری میکروفون است. اگر حلزون به درستی کار کند باید در پاسخ به صدا اکو شود.  چهار نوع صدا وجود دارد که حلزون گوش تولید می کند:

  1. انتشارات صوتی خود به خود: حلزون گوش این صداها را به طور خود به خود تولید می کند (نه در پاسخ به صدای دیگری). این موارد فقط در حدود 40 تا 50 درصد از افراد با شنوایی طبیعی رخ می دهد.
  2. انتشارات صوتی گذرا: در پاسخ به صدای دیگری با مدت زمان کوتاه (گذرا) تولید می شود. معمولاً کلیک‌ها یا صدای بلند می‌شوند. این معمولا برای ارزیابی شنوایی در نوزادان استفاده می شود.
  3. تولیدات اعوجاج صداهای صوتی: تولید شده در پاسخ به دو تن به طور همزمان فرکانس های مختلف. اینها به ویژه در تشخیص آسیب به حلزون در مراحل اولیه مفید هستند (به عنوان مثال آسیب به حلزون گوش در اثر سمیت گوش یا آسیب ناشی از صدا).
  4. انتشار پایدار – فرکانس صوتی: تولید شده در پاسخ به یک صدای مداوم. اینها معمولاً در محیط بالینی استفاده نمی شوند.

برخی شرایط می تواند باعث عدم وجود OAE شود. این موارد شامل کیست، اوتیت خارجی (به عنوان مثال گوش شناگر)، تنگی، یا فشار غیر طبیعی گوش میانی، سوراخ شدن پرده گوش ، اتواسکلروز، کلستئاتوم است.

دقت نتایج

تست OAE نمی تواند به طور قطعی کم شنوایی یا ناشنوایی را تشخیص دهد. اگر در تست OAE شکست خوردید، برای تعیین اینکه آیا کم شنوایی وجود دارد یا خیر، به آزمایشات شنوایی بیشتری نیاز خواهید داشت. گاهی اوقات آزمایش OAE نادرست است زیرا نوزاد در طول آزمایش سر و صدا دارد و گاهی اوقات نوزادان مایعی در گوش خود دارند یا شرایط دیگری که می‌تواند باعث رد شدن آنها در آزمایش شود حتی اگر افت شنوایی دائمی نداشته باشند.

تشخیص کم شنوایی

انواع تست های شنوایی چه کاربردهایی دارند؟ || پزشکت

برای تشخیص ممکن است نیاز به ترکیب برخی از آزمایشات باشد. این ممکن است برای افرادی که کم شنوایی مختلط دارند، که ترکیبی از کم شنوایی رسانایی و حسی عصبی است، صدق کند.

یک آزمایش شنوایی معمولی ممکن است حدود 30 دقیقه طول بکشد، و هیچ آسیبی ندارد. ممکن است از شما خواسته شود که از هدفون استفاده کنید و به صداهای مختلف با حجم های مختلف در هر گوش توجه کنید. نحوه پاسخ شما به هر صدایی که در گوش شما وجود دارد، نشان می دهد که آیا کم شنوایی دارید یا نه، و نوع آن تشخیص داده می شود.

در طول برخی از آزمایشات، ممکن است پزشک از شما بخواهد که به کلمات یا صداها با حجم های مختلف گوش دهید، که در یک گوش پس از دیگری پخش می شود. پس از گوش دادن، از شما خواسته می شود آنچه را که شنیده اید تکرار کنید. این آزمایش در یک اتاق عایق صدا انجام می شود تا از صداهای پس زمینه جلوگیری شود که برخی افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

چه زمانی با پزشک خود مشورت کنید؟

اگر متوجه شدید که به دلایلی مانند گذشته نمی شنوید، مهم است که در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.  اما ممکن است توضیح دادن تجربیات شما آسان نباشد، دریافت مراقبت های پزشکی حرفه ای بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه مشکل بیشتر است. برخی از نکاتی که می توانید هنگام صحبت با پزشک خود استفاده کنید عبارتند از:

  • مشکلاتی که با آن روبرو شده اید را به پزشک خود بگویید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که تجربه می کنید و اتفاقات بعدی از پزشک خود سوالاتی بپرسید.
  • یافتن راه هایی که می تواند به شما در محافظت از شنوایی کمک کند.

سوالات متداول

هزینه تست های شنوایی چقدر است؟ اگر بیمه درمانی دارید، آزمایش شنوایی شما ممکن است هزینه ای نداشته باشد. اما برای افرادی که آزمایش شنوایی ندارند، بسته به محل بیمارستان و شنوایی‌شناس که آزمایش را انجام می‌دهند، ممکن است 250 دلار هزینه داشته باشد.

تست های شنوایی نوزادان چقدر دقیق است؟ آزمایشاتی مانند انتشارات گوش و آکوستیک (OAE) و پاسخ شنوایی ساقه مغز (ABR) که اغلب برای نوزادان استفاده می شود، 100٪ دقیق نیستند. به عنوان مثال، اگر کودک شما در طول آزمایش حرکت کند، می تواند روی نتیجه تأثیر بگذارد.

تحقیقات در مورد کم شنوایی چه چیزی را نشان می دهد؟ تقریباً 15 درصد از بزرگسالان آمریکایی (37.5 میلیون نفر) از مشکلات شنوایی شکایت کرده اند. دو تا سه کودک از هر 1000 کودک در ایالات متحده با نوعی کم شنوایی متولد می شوند.

علت کم شنوایی در یک گوش چیست؟ مواردی مانند عفونت، ضربه، استخوان های غیرطبیعی در گوش خارجی، میانی و داخلی، قرار گرفتن در معرض صدای بلند و تومورها می توانند باعث کاهش شنوایی یک طرفه شوند.

سخن آخر

با افزایش سن، احتمال ابتلا به کم شنوایی افزایش می یابد. بسته به سن شما و علائمی که تجربه می کنید، از تست های شنوایی مختلف برای تشخیص از دست دادن شما استفاده می شود. تست های زیادی برای تشخیص کم شنوایی استفاده می شود، از جمله تست های گوش خارجی، میانی و داخلی.

آزمایشات گوش خارجی شامل تون خالص و هدایت استخوانی است. تست های گوش میانی شامل تمپانومتری، تست گفتار، اندازه گیری های رفلکس آکوستیک و اندازه گیری های آکوستیک استاتیک است. تست تشعشعات گوش و آکوستیک تنها آزمایشی است که برای تشخیص کم شنوایی در گوش داخلی استفاده می شود. سایر آزمایشات برای کاهش شنوایی عمومی و کاهش شنوایی مرتبط با مغز استفاده می شود.

این می تواند هشدار دهنده باشد که متوجه شوید به خوبی نمی شنوید (یا اینکه فرزندتان مشکلات شنوایی دارد). خوشبختانه، آزمایش‌های شنوایی، روش‌هایی بدون درد و سریع هستند. هنگامی که بدانید چه چیزی بر شنوایی شما تأثیر می گذارد، گزینه های زیادی برای چگونگی پیشبرد مراقبت از خود وجود دارد. بنابراین، برای سلامت بلندمدت شنوایی شما بهتر است در صورت مشاهده موارد غیرعادی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز