لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

شایع ترین علائم غذا نخوردن را جدی بگیرید!

9 علائم شایع غذا نخوردن که باید آنها را جدی بگیرید. || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


مراقب شایع ترین علائم غذا نخوردن باشید و در صورت بروز آنها حتما در اسرع وقت نسبت به اصلاح رژیم غذایی خود اقدام کنید. دستیابی به وزن مناسب و حفظ آن می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص در جامعه مدرن که غذا به طور مداوم در دسترس است. با این حال، نخوردن کالری کافی نیز می تواند نگران کننده باشد، خواه به دلیل محدودیت عمدی غذا، کاهش اشتها یا دلایل دیگر باشد. در واقع، کم خوردن به طور منظم می تواند منجر به تعدادی از مشکلات سلامت روانی، جسمی و عاطفی شود.

کاهش کم انرژی، از شایع ترین علائم غذا نخوردن

کالری واحدهای انرژی هستند که بدن شما برای عملکرد خود مصرف می کند. وقتی کالری کافی نمی خورید ، احتمالاً در بیشتر مواقع احساس خستگی می کنید. تعداد کالری مورد نیاز برای این عملکردهای اساسی در یک دوره 24 ساعته به عنوان میزان متابولیسم در حالت استراحت نامیده می شود.

بیشتر افراد میزان متابولیسم در حال استراحت بالاتر از 1000 کالری در روز دارند. افزودن فعالیت بدنی می تواند نیاز روزانه شما را تا 1000 کالری دیگر یا بیشتر افزایش دهد. اگرچه هورمون ها نیز در تعادل انرژی نقش دارند، اما به طور کلی اگر کالری بیشتری نسبت به نیاز مصرف کنید، بیشتر آن را به عنوان چربی ذخیره می کنید. اگر کالری کمتری نسبت به نیاز مصرف کنید، وزن کم خواهید کرد.

محدود کردن مصرف به کمتر از 1000 کالری در روز می تواند سرعت متابولیسم شما را کاهش دهد و منجر به خستگی شود، زیرا کالری کافی برای پشتیبانی از عملکردهای اساسی که شما را زنده نگه می دارند نیز دریافت نمی کنید. خوردن خیلی کم به ویژه با سطوح پایین انرژی در افراد مسن مرتبط است که مصرف غذای آنها ممکن است به دلیل کاهش اشتها کاهش یابد.

مطالعات دیگر در ورزشکاران زن نشان داده است که خستگی ممکن است زمانی رخ دهد که کالری دریافتی برای حمایت از سطح بالایی از فعالیت بدنی بسیار کم باشد. به نظر می رسد این در ورزش هایی که بر لاغری تأکید دارند، مانند ژیمناستیک و اسکیت، رایج ترین است.

با این حال، حتی اگر کالری دریافتی شما بسیار کمتر از نیاز شما باشد، حتی فعالیت بدنی سبک مانند پیاده روی یا رفتن از پله ها ممکن است باعث شود به راحتی خسته شوید. خوردن کالری بسیار کم می تواند منجر به خستگی ناشی از انرژی ناکافی برای ورزش یا انجام حرکات فراتر از عملکردهای اساسی شود.

ریزش مو، یکی دیگر از شایع ترین علائم غذا نخوردن

9 علائم شایع غذا نخوردن که باید آنها را جدی بگیرید. || پزشکت

ریزش مو می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. اما ریزش چندین تار مو در روز طبیعی است. با این حال، اگر متوجه شدید که مقدار بیشتری از مو در برس مو یا لوله حمام انباشته می شود، ممکن است نشانه این باشد که به اندازه کافی غذا نمی خورید. بسیاری از مواد مغذی برای حفظ رشد طبیعی و سالم مو مورد نیاز است.

دریافت ناکافی کالری، پروتئین، بیوتین، آهن و سایر مواد مغذی یکی از علل شایع ریزش مو است. اساساً وقتی کالری و مواد مغذی کلیدی کافی دریافت نمی کنید، بدن شما سلامت قلب، مغز و سایر اندام های شما را به رشد مو در اولویت قرار می دهد. ریزش مو ممکن است در نتیجه دریافت ناکافی کالری، پروتئین و برخی ویتامین ها و مواد معدنی رخ دهد.

ناباروری یا نازایی

کم خوری ممکن است در توانایی زن برای باردار شدن اختلال ایجاد کند. هیپوتالاموس و غده هیپوفیز واقع در مغز شما برای حفظ تعادل هورمونی از جمله سلامت تولید مثل با هم کار می کنند. همچنین هیپوتالاموس سیگنال هایی را از بدن شما دریافت می کند که به او اطلاع می دهد که چه زمانی سطح هورمون باید تنظیم شود.

هیپوتالاموس بر اساس سیگنال هایی که دریافت می کند، هورمون هایی تولید می کند که باعث تحریک یا مهار تولید استروژن، پروژسترون و سایر هورمون ها توسط غده هیپوفیز می شوند.

این سیستم پیچیده نسبت به تغییرات کالری دریافتی و وزن بسیار حساس است. وقتی کالری دریافتی یا درصد چربی بدن شما خیلی کم می شود، سیگنال ها ممکن است مختل شوند. حتی منجر به تغییر در میزان هورمون های آزاد شده شوند.

بدون تعادل مناسب هورمون های تولید مثل، بارداری نمی تواند انجام شود. اولین علامت آن آمنوره هیپوتالاموس یا عدم قاعدگی برای سه ماه یا بیشتر است.

در یک مطالعه قدیمی، زمانی که 36 زن کم وزن مبتلا به آمنوره یا ناباروری مرتبط با محدودیت کالری، کالری دریافتی خود را افزایش دادند و به وزن ایده آل دست یافتند. 90٪ شروع به قاعدگی کردند و 73٪ باردار شدند. اگر می خواهید باردار شوید، مطمئن شوید که یک رژیم غذایی متعادل و با کالری کافی مصرف کنید. تا از عملکرد هورمونی مناسب و بارداری سالم اطمینان حاصل کنید. مصرف کالری بسیار کم می تواند سیگنال های هورمون تولید مثل را مختل کند و منجر به مشکل در باردار شدن شود.

اختلالات خواب

9 علائم شایع غذا نخوردن که باید آنها را جدی بگیرید. || پزشکت

در ده ها مطالعه مشخص شده است که کمبود خواب منجر به مقاومت به انسولین و افزایش وزن می شود. علاوه بر این، در حالی که پرخوری ممکن است باعث مشکلات خواب شود، به نظر می رسد که رژیم غذایی سخت می تواند منجر به مشکلات خواب نیز شود.

احساس گرسنگی بیش از حد برای به خواب رفتن یا بیدار شدن با گرسنگی از نشانه های اصلی این است که به اندازه کافی غذا نمی خورید.

تحریک پذیری، شایع ترین علائم غذا نخوردن

اگر چیزهای کوچک شروع به ناراحتی شما کرده است، می تواند مربوط به نخوردن کافی باشد. در واقع، تحریک پذیری یکی از چندین مشکلی بود که مردان جوانی که در طی جنگ جهانی دوم تحت محدودیت کالری به عنوان بخشی از آزمایش گرسنگی مینه سوتا قرار گرفتند، تجربه کردند.

این مردان در حالی که به طور متوسط ​​1800 کالری در روز مصرف می‌کردند، دچار بدخلقی و علائم دیگر شدند که برای کالری مورد نیازشان به عنوان «نیمه گرسنگی» طبقه‌بندی شد. البته ممکن است نیازهای شما کمتر باشد.

یک مطالعه جدیدتر روی 413 دانش‌آموز کالج و دبیرستان نیز نشان داد که تحریک‌پذیری با رژیم غذایی و الگوهای غذایی محدود مرتبط است. برای اینکه خلق و خوی خود را یکنواخت نگه دارید، اجازه ندهید کالری شما خیلی کم شود. مصرف طولانی مدت کم کالری و الگوهای غذایی محدود با تحریک پذیری و بدخلقی مرتبط است.

گرسنگی مداوم

9 علائم شایع غذا نخوردن که باید آنها را جدی بگیرید. || پزشکت

گرسنه بودن دائمی شایع ترین علائم غذا نخوردن می باشد. مطالعات تأیید می‌کنند که اشتها و میل به غذا در پاسخ به محدودیت شدید کالری به دلیل تغییرات در سطوح هورمون‌هایی که گرسنگی و سیری را کنترل می‌کنند، افزایش می‌یابد.

یک مطالعه سه ماهه روی موش‌هایی که با رژیم غذایی حاوی 40 درصد کالری کمتر از حد معمول تغذیه شده بودند، انجام شد. این نشان داد که سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها لپتین و IGF-1 کاهش یافته و سیگنال های گرسنگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در انسان، محدودیت کالری ممکن است باعث گرسنگی و هوس غذا در افراد دارای وزن طبیعی و اضافه وزن شود.

در مطالعه ای روی 58 بزرگسال، مصرف یک رژیم غذایی با کالری 40٪ باعث افزایش سطح گرسنگی در حدود 18٪ شد. علاوه بر این، نشان داده شده است که مصرف کم کالری تولید کورتیزول را افزایش می دهد، هورمون استرس که با گرسنگی و افزایش چربی شکم مرتبط است. اساساً، اگر کالری دریافتی شما بیش از حد کاهش یابد، بدن سیگنال هایی را ارسال می کند که شما را به سمت خوردن سوق می دهد تا از گرسنگی احتمالی جلوگیری کنید. کم‌خوری می‌تواند باعث تغییرات هورمونی شود که به منظور جبران کمبود کالری و مواد مغذی دریافتی، گرسنگی را افزایش می‌دهد.

احساس سرما دائمی

اگر مدام احساس سرما می کنید، نخوردن غذای کافی غذا می تواند یکی از دلیل اصلی آن باشد. بدن شما برای ایجاد گرما و حفظ دمای بدن سالم و راحت باید تعداد مشخصی کالری بسوزاند. بررسی ها نشان می دهد حتی محدودیت کالری خفیف باعث کاهش دمای مرکزی بدن می شود.

حتی در یک تجزیه و تحلیل جداگانه از همان مطالعه، گروهی که کالری محدودی داشتند. کاهش در سطح هورمون تیروئید T3 را تجربه کردند، در حالی که سایر گروه‌ها اینطور نبودند. T3 هورمونی است که در کنار سایر عملکردها به حفظ دمای بدن کمک می کند.

در مطالعه دیگری بر روی 15 زن چاق، سطح T3 در طول یک دوره هشت هفته ای که در آن زنان تنها 400 کالری در روز مصرف می کردند، تا 66 درصد کاهش یافت. به طور کلی، هرچه کالری را شدیدتر کاهش دهید، احتمالاً احساس سردی بیشتری خواهید داشت. مصرف کالری بسیار کم می تواند منجر به کاهش دمای بدن شود که ممکن است تا حدی به دلیل کاهش سطح هورمون تیروئید T3 باشد.

یبوست

9 علائم شایع غذا نخوردن که باید آنها را جدی بگیرید. || پزشکت

حرکات نادر روده ممکن است مربوط به دریافت کالری ناکافی باشد. این تعجب آور نیست، زیرا مصرف غذای بسیار کم باعث ضایعات کمتری در دستگاه گوارش شما می شود.

یبوست معمولاً به صورت داشتن سه یا کمتر اجابت مزاج در هفته یا داشتن مدفوع کوچک و سفت که دفع آن دشوار است، توصیف می شود. این در افراد مسن بسیار رایج است و می تواند با رژیم غذایی نامناسب بدتر شود.

یک مطالعه کوچک روی 18 فرد مسن نشان داد که یبوست اغلب در کسانی رخ می دهد که کالری کافی مصرف نمی کنند. این درست بود. در مطالعه‌ای بر روی 301 زن در سن دانشگاهی، شدیدترین رژیم‌های غذایی به احتمال زیاد یبوست و سایر مشکلات گوارشی داشتند. اگر با منظم بودن مشکل دارید، مهم است که به مقدار غذایی که می خورید نگاهی بیندازید. ارزیابی کنید که آیا به اندازه کافی دریافت می کنید یا خیر. رژیم غذایی سخت و کم خوری می تواند منجر به یبوست شود که تا حدی به دلیل مواد زائد کمتر برای تشکیل مدفوع و حرکت کندتر غذا در دستگاه گوارش است.

اضطراب

اگرچه رژیم گرفتن خود ممکن است منجر به بدخلقی شود، اما اضطراب آشکار می تواند در پاسخ به دریافت کالری بسیار کم رخ دهد. در یک مطالعه بزرگ روی بیش از 2500 نوجوان استرالیایی، 62 درصد از افرادی که به عنوان “رژیم های شدید” طبقه بندی شدند، سطوح بالایی از افسردگی و اضطراب را گزارش کردند. یک رژیم غذایی مناسب که شامل مقدار زیادی ماهی‌های چرب است می‌خورید تا مطمئن شوید که اسیدهای چرب امگا 3 دریافت می‌کنید. چون ممکن است به کاهش اضطراب کمک کند. مصرف کالری بسیار کم ممکن است منجر به بدخلقی، اضطراب و افسردگی در نوجوانان و بزرگسالان شود.

پرخوری خطر ابتلا به مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. اما کم خوردن نیز می تواند مشکل ساز باشد. این امر به ویژه در مورد محدودیت شدید یا مزمن کالری صادق است. در عوض، برای کاهش وزن پایدار، مطمئن شوید که حداقل 1200 کالری در روز مصرف کنید. مراقب شایع ترین علائم غذا نخوردن خود باشید. آنها نشان می دهد ممکن است به غذای بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر مصرف می کنید نیاز داشته باشید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز