لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

خواص درمانی میوه های پاییزی

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

فهرست مطالب

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

قبل از پرداختن خواص درمانی میوه های پاییزی، باید بدانیم که بسیاری از مردم مصرف میوه را فقط با فصل تابستان مرتبط می دانند. با این حال، برای حفظ سلامتی، مصرف میوه در همه فصول ضروری است.  این در حالی است که فصل پاییز با میوه های فراوانی مانند انگور، گلابی، سیب، انار و خرمالو همراه است. هر یک از این میوه ها به دلیل خواص فوق العاده شان مفید شناخته شده اند. میوه های پاییزی وقتی تازه و رسیده مصرف می شوند، به غذاهای فوق العاده ای با خواص درمانی منحصر به فرد تبدیل می شوند. به خاطر داشته باشید که میوه های پاییزی نقش مهمی در پاکسازی و سم زدایی بدن دارند.

خواص درمانی میوه پاییزی انگور

انگور به عنوان بهترین میوه درمانی پاییزی شناخته شده است. ارزش غذایی آنها ممکن است به پاکسازی بدن کمک کند و بر پیشگیری از بیماری های مختلف تأثیر مثبت بگذارد.

انگور سرشار از ویتامین B1، B2، C، P، PP است که باعث تقویت سیستم عصبی، استخوان ها، ناخن ها و دیواره عروق خونی می شود. انگور حاوی مواد معدنی زیادی مانند منیزیم، سدیم، کلسیم، آهن، گوگرد، منگنز، ید، مس، روی، سیلیکون و همچنین نمک های پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم است. آنها تعادل سیال و الکترولیت را تنظیم می کنند. به افرادی که مشکلات قلبی، کبدی و کلیوی دارند توصیه می شود بدن خود را با مصرف انگور تمیز و سم زدایی کنند. انگور بر افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی نیز تأثیر مثبت می گذارد.

معمولاً دو نوع پاکسازی انگور توصیه می شود: 1 تا 10 روز فقط رژیم غذایی انگور یا 1 تا 5 روز آب انگور درمانی. رژیم دوم موثرتر و درمانی است. آب انگور حاوی قندهای ساده بسیار غلیظ است. آنها سوخت اولیه سلول ها و بافت های ما هستند که انرژی لازم را برای بدن تامین می کنند و آن را در طول روز شارژ نگه می دارند. شکر انگور فرآیندهای اکسیداتیو را تسهیل می کند، متابولیسم را افزایش می دهد و جذب اکسیژن را تسهیل می سازد. در نتیجه، تنظیم تعادل اسید قلیایی بدن آغاز می شود.

خواص درمانی میوه پاییزی سیب

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

سیب یکی دیگر از میوه های درمانی پاییز است. آنها دارای ویتامین های بسیار زیادی، مانند A، B1، B2، C، E هستند. ویتامین E باعث گردش خون می شود، بافت ها را بازسازی می کند، بر لخته شدن خون به طور مطلوب تأثیر می گذارد، برای ورزشکاران از ارزش بالایی برخوردار است، زیرا ماهیچه ها و اعصاب را تقویت می کند.. سیب حاوی گروه زیادی از عناصر کمیاب مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، مس، منگنز، آهن است. آنها یکی از معدود میوه هایی هستند که حاوی منگنز، ید، کروم و مولیبدن هستند.

همه این ویتامین ها و عناصر کمیاب باعث عملکرد طبیعی اندام ها، بافت ها و غدد درون ریز انسان می شوند. سیب سرشار از اسید مالیک است که همراه با مواد معدنی یبوست مزمن را تنظیم می کند. پکتین سیب به دلیل خواص فوق العاده ارزشمند خود در داخل بدن متورم شده و در نتیجه سموم را از دستگاه روده جذب می کند. سیب همچنین بر بیماریهای قلبی عروقی تأثیر مثبت می گذارد. به گفته پاول براگ، شفا دهنده معروف: “یک سیب در روز پزشک را از شما دور می کند”.

خواص درمانی میوه پاییزی گلابی

گلابی میوه های پاییزی غنی از ویتامین B3، B6، A، C، K، E. آنها منبع املاح معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، منگنز و آهن هستند. گلابی حاوی:

  • اسید فولیک مورد نیاز زنان باردار و شیرده
  • ید، مورد نیاز برای عملکرد طبیعی غده تیروئید
  • عنصر آربوتین، یک عامل درمانی عالی برای بیماری سنگ کلیه
  • 30 برابر بیشتر از سیب پتاسیم، عامل مهمی در ارتقاء سلامت انسان است.
  • اسیدهای کلروژنیک که به عنوان یک آنتی اکسیدان و وسیله ای برای تقویت سیستم ایمنی عمل می کنند.

گلابی به دلیل عملکرد ضد باکتریایی که دستگاه ادراری را تمیز می کند، شناخته شده است. این میوه ها ممکن است بر افراد مبتلا به یبوست و مشکلات ریوی نیز تأثیر مثبت بگذارد.

انار و خواص درمانی آن

انار یک میوه فوق العاده پاییزی برای رفع تشنگی است. آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی مانند گروه P، C، A، B هستند. آنها حاوی مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سدیم، آهن و فسفر هستند که به بیماران مبتلا به فشار خون بالا و نارسایی قلبی کمک می کند. این میوه شفابخش برای بیماران دیابتی نیز مفید است.

خرمالو جزء بیماری های پاییزی

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

خرمالو برای هیچ چیزی به عنوان “سیب بهشت” شناخته می شود. هنگامی که به درستی مصرف شوند، طعم فوق العاده ای دارند و سرشار از:

  • رنگ ها
  • مواد پکتین
  • فروکتوز و گلوکز
  • اسید گلوتامیک
  • ویتامین های P، C، A، E، PP، B1، B2
  • عناصر کمیاب: پتاسیم، کلسیم، فسفر، سدیم و آهن

خرمالو حاوی مقادیر مشخصی چربی و پروتئین است. ترکیب آنها بهشت واقعی برای بدن ما است. این میوه برای آنفولانزا و سرماخوردگی، بیماران مبتلا به خستگی مزمن، افسردگی، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های خونی بسیار مفید است. خرمالو باعث دفع رادیکال های آزاد از بدن می شود، به کاهش وزن کمک می کند و گرسنگی را برطرف می کند.

ازگیل

ازگیل نیز به دلیل خواص درمانی مفید خود معروف هستند. آنها حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، C و B و مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، سدیم و موارد مشابه هستند. مدولار سرشار از پکتین، فیبر، نشاسته، اسید مالیک، اسید سیتریک و اسید تارتاریک است که به دلیل اثرات مفید آن برای پاکسازی خون و تقویت سیستم عصبی شناخته شده است. مدولار هضم و عملکرد کبد، کیسه صفرا و کلیه را بهبود می بخشد. آنها یک آنتی اکسیدان قوی هستند و اثرات مثبتی بر روی افرادی که به دلیل تانن موجود در آنها از اسهال رنج می برند، دارند.

از میوه های پاییزی لذت ببرید. میوه های پاییزی را به صورت رسیده مصرف کنید تا از خواص درمانی آنها بهترین استفاده را ببرید.

سبزیجات پاییزی و خواص درمانی آنها

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

سبزیجات بسیار مفید و دارای خواص درمانی برای کل بدن انسان هستند. آنها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، نمک، فلاونوئیدها و عناصر کمیاب هستند که نقش مهمی در عملکرد مناسب بدن دارند.

بسیاری از مردم مقدار زیادی سبزیجات را عمدتا در تابستان مصرف می کنند. با این حال، پاییز نیز فصلی است که می توانید بدن خود را با تمام مواد درمانی لازم تامین کنید. سبزیجات اصلی که طبیعت در پاییز ارائه می دهد عبارتند از: هویج، چغندر، کلم، کرفس، اسفناج، کلم بروکلی، گل کلم، کدو، کدو، فلفل، جعفری، سیب زمینی، سیب زمینی، بادمجان و کدو سبز.

برخلاف سبزیجات تابستانی، سبزیجات پاییزی سنگین تر و ساختار بهتری دارند. آنها بدن را به خوبی برای فصل زمستان آماده می کنند. سبزیجات پاییزی حاوی کالری بیشتری هستند و ممکن است انرژی بیشتری را تامین کنند و در نتیجه گرمای بدن را افزایش دهند.

خواص درمانی برخی از سبزیجات پاییزی، عبارتند از:

هویج، جزء سبزیجات پاییزی

هویج به دلیل مقادیر زیاد کاروتن (پروویتامینA) که یک آنتی اکسیدان قوی است و در برابر بیماریهای مختلف عفونی محافظت می کند، بینایی را بهبود می بخشد و پوست، ناخن و مو را بازیابی می کند. هویج سرشار از:

  • روغن ضروری
  • عناصر کمیاب مانند مس و منگنز
  • ویتامین های PP، C، B1، B2، B6، E، D و K
  • مواد معدنی مانند سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ید، فسفر، آهن

خواص درمانی اصلی هویج شامل موارد زیر است:

  • آنها مخاط معده را بازیابی می کنند.
  • آنها عملکرد کبد را تقویت می کنند.
  • آنها تنظیم فشار خون را افزایش می دهند.
  • مخصوصاً در موارد اختلالات گوارشی مفید است.
  • آنها به طور مطلوب بر بیماریهای مختلف کلیه تأثیر می گذارند.

آب هویج به راحتی جذب می شود و ریز مغذی های سنگین را از بدن دفع می کند. چغندر حاوی مقدار زیادی ویتامین – C، P، PP، B1، B2، B6، U و مواد معدنی – آهن، فسفر، گوگرد، کلسیم و منیزیم است. مصرف آب چغندر فواید زیادی دارد. با این حال، لازم است که بیش از 50 میلی لیتر مصرف نکنید، چون بسیار فعال است و می تواند پوشش دستگاه گوارش را تحریک کند. در برخی موارد خوب است که آب چغندر را عصر تهیه کرده و بگذارید تا صبح روز بعد مصرف شود. آب چغندر باید با هویج (1: 5 چغندر: هویج) و آب سیب مخلوط شود. چغندر به طرز مطلوبی بر درمان بسیاری از انواع سرطان تأثیر می گذارد، برای بیماری های کبدی و همچنین برای افرادی که دارای یبوست غیرقابل درمان هستند مفید است.

کلم، جزء سبزیجات پاییزی

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

کلم یک سبزی بسیار ارزشمند و سالم است. این ویتامین سرشار از ویتامین های B1، B2، B3، B6، PP، C، K، X، U است. ویتامین U تسهیل کننده بازیابی مخاط مخاطی معده است و انواع مختلف مرتبط با التهابات دستگاه گوارش را تسهیل می کند. کلم همچنین دارای اسید فولیک، کاروتنوئیدها، نیکوتینیک اسید، اسید آمینه و مواد معدنی – پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، منگنز است. همچنین حاوی ید است که ممکن است به تنظیم عملکرد غده تیروئید کمک کند. کلم برای بیماری هایی مانند یبوست، بیماری های عفونی گوارشی، عفونت های روده، زخم، کولیت، موارد مختلف نفرولیتیازیس توصیه می شود. کلم همچنین به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی قوی شناخته شده است. کلم به عنوان آب میوه مفید است. برای طعم بهتر توصیه می شود آن را به نسبت 1: 1 با هویج مخلوط کنید.

کرفس، جزء سبزیجات پاییزی

کرفس سرشار از مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، روی، آهن و فسفر، ویتامین های B، C، E، K، PP، پرو ویتامین A و همچنین فلاونوئیدها (با اثر آنتی اکسیدانی قوی) است. کرفس برای افرادی که دارای مشکلات عصبی و کم خونی هستند مفید است. حتی سیستم دستگاه تناسلی را ارتقا می دهد، بدن را سم زدایی می کند، باکتری های مضر مختلف را سرکوب می کند و فلور طبیعی را متعادل می کند.

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین C، E، A، PP، K، X، اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی – کلسیم، منیزیم، روی، پتاسیم، مس، سدیم، فسفر، آهن و سلنیوم است. به خاطر داشته باشید که تنها اسفناج خام دارای خواص درمانی قوی است. محتوای بالای اگزالات در اسفناج هضم نمی شود و در صورت پخت روی حرارت می تواند منجر به نفرولیتازیس شود. اسفناج برای بیماران مبتلا به کم خونی، فشار خون بالا، بیماری های کبدی، یبوست مفید است. آب اسفناج اثرات درمانی را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

کدو تنبل

میوه های پاییزی و خواص درمانی آنها | پزشکت

کدو تنبل شاید سنتی ترین سبزیجات پاییزی باشند که ممکن است به عنوان میوه نیز در نظر گرفته شوند. سرشار از ویتامین C، B1، B2، T، PP و پرو ویتامین A، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن، مس، روی، سدیم و غیره است. مصرف آنها برای افرادی که از انواع مختلف کولیت، زخم معده و گاستریت رنج می برند توصیه می شود. برای زنان باردار بسیار مفید است. گزینه های مختلفی برای مصرف کدو تنبل وجود دارد. یکی از موثرترین گزینه ها آب کدو تنبل است. اگر بخواهید کدو تنبل پخته شود، پخت بخار آن موثرترین روش برای حفظ خواص درمانی است. کدو تنبل باید به صورت یک وعده غذایی یا همراه با سالاد سبزیجات مصرف شود تا به طور کامل هضم گردد.

مرکز بهداشت ویتاراما ترکیبات درمانی مختلفی را برای مصرف سبزیجات پاییزی توصیه می کند.

صبح ها می توانید روز خود را با برخی از ترکیبات آب میوه زیر شروع کنید:

  • آب کدو تنبل (300-400 میلی لیتر)
  • آب هویج (250 میلی لیتر) و چغندر (50 میلی لیتر)
  • هویج (150 میلی لیتر)، کلم (100 میلی لیتر)، آب کرفس (50 میلی لیتر)
  • هویج (150 میلی لیتر)، اسفناج (100 میلی لیتر)، آب کرفس (50 میلی لیتر)

برای ناهار و شام، می توانید یکی از سالادهای سبزیجات زیر را اضافه کنید:

  • سالاد هویج و کلم، با طعم کمی لیمو و آب نمک هیمالیا رقیق شده.
  • سالاد هویج، کلم و سالاد چغندر، شوید ریز خرد شده، جعفری و جوانه یونجه، شاهی، چاشنی دار شده با کمی لیمو، آب نمک هیمالیا رقیق شده.
  • سالاد اسفناج، کلم، شوید، جعفری، فلفل و گردوی خام خیس خورده 8-12 ساعته، با کمی لیمو ترش، آب نمک هیمالیا رقیق شده و مخمر دم کرده با پوست های مغذی چاشنی زده می شود.

سبزیجات بخارپز

می توانید ترکیبات مختلفی از سبزیجات پاییزی پخته شده تهیه کنید. سیب زمینی تنها سبزی است که توصیه می شود فقط با محصولات ریشه ای ترکیب شود. اگر سیب زمینی می خورید، از ترکیب آن با هر نوع غلات، حبوبات، غذاهای حیوانی، دانه ها و آجیل خودداری کنید.

فرصت بهبود سلامتی خود را در فصل پاییز از دست ندهید و بدن خود را برای دوره سخت زمستان آماده کنید. مقادیر بیشتری سبزیجات پاییزی ارگانیک و بالغ را به عنوان آب میوه، سالاد و سبزیجات بخارپز مصرف کنید. این به سم زدایی بدن شما کمک می کند، اندام ها، بافت ها و غدد را بازیابی می کند و ایمنی شما را افزایش می دهد.

منابع:

http://www.vitarama.eu/en/fall-vegetables-and-their-healing-properties/546/item/

http://www.vitarama.eu/en/fall-fruits-and-their-healing-effect/545/item/

[advisers limit=3 online =true skill=”20″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز