لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

درمان خانگی برای بواسیر، خیلی ساده و راحت و حتی موثر است. بواسیر، یک بیماری شایع بوده و می تواند توسط عوامل زیادی ایجاد شود. هر چیزی از ژنتیک گرفته تا یبوست شدید می تواند باعث این وضعیت جسمی بسیار ناخوشایند شود. هنگامی که وریدهای پوشاننده کانال مقعدی و راست روده تحتانی شما متورم می شود و اجابت مزاج با درد و خونریزی همراه باشد، می دانید که این وضعیت نشان دهنده بواسیر است.

شمع ها به دلیل خونریزی می توانند باعث کم خونی شدید شوند. شمع ها در هر سنی ممکن است افراد را تحت تأثیر قرار دهد، اما بیشتر در افراد سالمند، خانم های باردار، بیماران بستری در بستر و کسانی که از نخاع آسیب دیده اند دیده می شود. خوشبختانه شمع ها در مرحله اولیه خود در خانه قابل درمان هستند. درمان های خانگی که در زیر آورده شده در درمان شمع ها موثر هستند.

درمان های خانگی برای شمع ها

بسیاری از افراد از مراجعه به پزشکی با این مشکل احساس خجالت می کشند زیرا ممکن است شامل معاینه ناراحت کننده ای باشد. اگر به دنبال درمان هستید، می توانید درمان های خانگی زیر را برای بواسیر امتحان کنید.

حمام Sitz برای بواسیر

حدود سه تا چهار اینچ آب ولرم به وان اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن بنشینید. صابون حمام، حمام حبابی، یا هرگونه محصول دیگر را به آب اضافه نکنید. پس از پایان کار، ناحیه را به درستی و آرام خشک کنید. تا سه بار در روز می توانید این کار را انجام دهید.

حمام کم عمق که بتوانید در آن غوطه ور کنید، حمام سیتز نامیده می شود. گرمای آب باعث تسکین و آرامش عضلات مقعد و تسکین خارش می شود.

فندق جادوگر برای بواسیر

پنبه را در آب فندق جادوگر آغشته کرده و آن را برای چند دقیقه روی قسمت مقعدی خود قرار دهید. این روش درمانی را سه تا چهار بار در روز استفاده کنید.

از فندق جادوگر اغلب برای رفع تحریک و التهاب پوست استفاده می شود. وقتی روی ناحیه آسیب دیده اعمال شود، اثر خنک کننده خواهد داشت. این ماده همچنین قابض است و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. این درمان برای بواسیر خارجی موثر است.

سیر برای شمع ها

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟ | پزشکت

برای بواسیر خارجی، سه تا چهار حبه سیر را پوست بگیرید و به مدت 10 دقیقه در آب بجوشانید. این آب را در یخچال صاف کرده و خنک کنید. پد پنبه ای را در این آب خیس کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه آن را روی مقعد قرار دهید.

برای بواسیر داخلی، یک حبه سیر را پوست بگیرید و کمی فشار دهید تا آب کمی از آن خارج شود. این را داخل رکتوم قرار داده و بگذارید یک شب بماند. می توانید روزانه سه بار استفاده از گاز این کار را تکرار کنید.

خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیکی سیر به راحتی درد و تورم را تسکین می دهد.

روغن درخت چای برای بواسیر

روغن درخت چای را با روغن زیتون مخلوط کنید. پنبه را به این مخلوط آغشته کرده و ناحیه آسیب دیده را با آن پاک کنید. این کار را روزی سه بار تکرار کنید.

روغن درخت چای که به روغن ملایکا نیز معروف است، دارویی عالی برای التهاب و خارش پوست است. خواص ضد میکروبی آن باعث پاکیزه شدن و عاری از میکروب می شود.

از آنجایی که روغن درخت چای یک روغن ضروری قوی است، حتی پس از رقیق شدن نیز می تواند کمی گزش ایجاد کند.

آلوئه ورا برای بواسیر

ژل را از برگ آلوئه ورا خارج کرده و به صورت موضعی برای بواسیر خارجی استفاده کنید. بگذارید ژل به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. برای بواسیر داخلی خارهای برگ را با احتیاط برداشته و به صورت نوارهای کوچک برش دهید. این را مدتی در فریزر قرار دهید. این برگ خنک آلوئه را برای چند دقیقه در مقعد قرار دهید.

همچنین می توانید صبح ها با معده خالی آب آلوئه ورا میل کنید. آب آن، هضم غذا را تقویت کرده و یبوست را برطرف می کند. این کار را هر روز دو یا سه بار انجام دهید.

این گیاه از نظر ارزش دارویی بسیار شناخته شده است. خواص درمانی و ضد التهابی آن می تواند به تسکین بواسیر کمک کند. همچنین می توانید برای کاهش تورم دردناک شمع ها، آب آلوئه ورا مصرف کنید.

روغن نارگیل برای شمع ها

با استفاده از انگشتان تمیز، روغن نارگیل را به ناحیه آسیب دیده بمالید. می توانید آن را دو بار یا سه بار در روز استفاده کنید تا درد یا توده از بین برود. مالیدن روغن نارگیل التهاب و درد را کاهش می دهد.

آب تربچه برای شمع ها

چند تربچه را رنده کرده و آنها را فشار دهید تا مقداری آب تربچه تازه تهیه کنید. از آنجا که طعم آن مطبوع نیست، می توانید با ¼ فنجان کار خود را شروع کرده و به تدریج در مدت یک ماه آن را به نصف فنجان برسانید. سعی کنید دو بار در روز آب تربچه بنوشید.

آب تربچه یک درمان طبیعی عالی برای شمع ها است. با این کار می توانید سیستم خود را سم زدایی کنید و از این طریق ناراحتی دردناک شمع ها کاهش می یابد. آب تربچه هضم را بهبود می بخشد و یبوست را که یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد انبوه است برطرف می کند.

روغن زیتون برای شمع ها

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟ | پزشکت

روغن را کمی گرم کرده و برای تسکین روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. روغن زیتون را دو بار یا سه بار در روز و همچنین قبل از خواب بمالید.

روغن زیتون علاوه بر خواص مختلفی که برای بهبود پوست، مو و سلامتی دارد، در تسکین درد و تورم ناشی از انبوه موثر است. دلیل این امر داشتن خواص ضد التهابی است. همچنین می توانید روزانه یک قاشق چای خوری روغن مصرف کنید.

غذای غنی از فیبر برای شمع ها

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در طی بواسیر بوجود می آید، مشکل دفع مدفوع است. دفع مدفوع ممکن است دشوار باشد و باعث خونریزی شود. اگر در رژیم غذایی خود به اندازه کافی گیاه خشن (فیبر) داشته باشید، روند کار آسانتر می شود. برای درمان شمع ها توصیه می شود 30 تا 35 گرم فیبر در روز مصرف کنید. مقدار زیادی غذای غنی از فیبر مانند سبزیجات، میوه ها، غلات سبوس دار مصرف کنید.

کیسه های چای برای بواسیر

چند دقیقه کیسه چای را در آب داغ خیس کنید. آن را برداشته و بگذارید کمی خنک شود. این آب ولرم را به مدت پنج تا 10 دقیقه روی محل آسیب دیده قرار دهید.

همچنین می توانید کیسه چای را برای چند دقیقه در یخچال قرار داده و این کیسه خنک را روی مقعد قرار دهید. این کار را روزانه دو یا سه بار تکرار کنید تا از شر بواسیر خلاص شوید.

چای سیاه یک قابض طبیعی و همچنین حاوی آنتی اکسیدان است. قرار دادن کیسه های چای می تواند به کاهش علائم شمع کمک کند. چای همچنین دارای خواص ضد التهابی است و تورم عضلات بواسیر را کاهش می دهد.

روغن دانه سیاه برای بواسیر

روغن سیاه دانه را در سرکه مخلوط کرده و به ناحیه آسیب دیده بمالید. برای درمان یبوست، 1/2 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را به یک فنجان جوشانده چای سیاه اضافه کنید و این را بنوشید. مخلوط روغن و سرکه را سه بار در روز استفاده کنید و جوشانده (با روغن) را دو بار در روز بنوشید.

این روغن گیاهی قوی مشتق شده از دانه های زیره سیاه در غیر این صورت به عنوان روغن کالونجی شناخته می شود، در درمان تعدادی از مشکلات بهداشتی داخلی و خارجی استفاده می شود. خواص درمانی آن عمدتا به دلیل ترکیبی به نام تیموکینون موجود در آن است. خواص اصلی آن شامل ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد درد و سیستم ایمنی بدن است و فرآیند هضم را تنظیم می کند.

چای سبز برای شمع ها

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟ | پزشکت

چای سبز را برای چند دقیقه در آب داغ قرار دهید. آن را صاف کرده و عسل و لیمو را به آن اضافه کنید. آن را در حالی که گرم است بنوشید. همچنین می توانید از جوشانده (بدون عسل و لیمو) برای شستشوی ناحیه آسیب دیده چند بار در روز استفاده کنید. یا کیسه چای استفاده شده را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. در روز دو فنجان چای سبز بنوشید.

خواص آنتی اکسیدانی چای سبز روند بهبود بواسیر را تسکین می دهد. هم مصرف خوراکی و هم کاربرد خارجی آن تورم را کاهش می دهد. همچنین، چای سبز روند هضم را بهبود می بخشد و یبوست را تسکین می دهد.

انجیر خشک شده برای بواسیر

انجیرها را بشویید و یک شب در آب خیس کنید. دو عدد از اینها را صبح زود و با شکم خالی و دو تای دیگر را شب بخورید. همچنین می توانید آبی که انجیرها در آن خیسانده اند را بنوشید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید تا اینکه شمع ها از بین بروند. این درمان قطعاً درد و تورم بواسیر ملتهب را تسکین می دهد. انجیر اثر ملین بر سیستم هضم دارد و یبوست را تسکین می دهد.

بواسیر یا شمع قطعاً می تواند آزار دهنده باشد و باعث ناراحتی شدید شود. اگر استفاده از داروهای فوق در بدن شما صفر تا حداقل تأثیر داشته است و خونریزی وجود دارد، لطفاً بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

رژیم غذایی مناسب برای بواسیر

چگونه بواسیر را در خانه درمان کنیم؟ | پزشکت

جدا از اینکه روش های درمانی برای شمع های ذکر شده در بالا را امتحان کنید، مهم است که برخی از رژیم های غذایی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا سریعاً از این بیماری دردناک خلاص شوید. اگر از شمع رنج می برید، باید از الگوی غذایی مناسب برای درمان شمع پیروی کنید.

  • باید میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • از غذاهای با طعم مصنوعی حاوی مواد نگهدارنده نیز باید خودداری شود.
  • بیماران باید از غذاهای تند و فلفلی دور باشند زیرا می توانند علائم را تشدید کنند.
  • علاوه بر موز، توت هایی مانند توت سیاه و انگور برای درمان شمع ها بسیار مفید هستند. توت دارای خواص ضد التهابی است که به عبور آزاد مدفوع کمک می کند. آنها همچنین درد و تورم را درمان می کنند.
  • بیوفلاونوئیدها نوعی ترکیبات گیاهی هستند که می توانند با کاهش التهاب دیواره رگ های خونی را تثبیت و تقویت کنند. آنها بیشتر در مرکبات یافت می شوند و برای درمان بواسیر در بارداری توصیه می شوند. برای کاهش علائم درد، خارش، خونریزی و ترشح، مصرف مرکبات را افزایش دهید.
  • بیماران مبتلا به شمع ها باید حداقل 3 لیتر آب در طول روز مصرف کنند. مصرف آب به صورت دوغ، اسموتی های میوه ای یا سبزیجات غیر شیرین و آب نارگیل نیز قابل قبول است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز