لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

25 درمان خانگی برای ادم را بشناسید.

درمان های طبیعی ادم | پزشکت

فهرست مطالب

درمان های طبیعی ادم

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


قبل از بیان درمان های طبیعی ادم باید بدانیم که تورمی که در بدن شما به دنبال آسیب یا التهاب ایجاد می شود، به عنوان ادم شناخته می شود. این وضعیت معمولاً به دلیل تجمع مایع اضافی در بافت ها اتفاق می افتد و ممکن است بر هر قسمتی از بدن شما تأثیر بگذارد. بروز ادم بیشتر در پاها و دست ها مشاهده می شود. در این حالت به آن ادم محیطی می گویند. ادم اغلب یک عارضه جانبی داروها، بارداری و دوره های طولانی بی تحرکی است. برای آگاهی از علل و علائم ادم، همراه با برخی از داروهای ساده و در عین حال کارآمد که ممکن است در درمان آن استفاده شود، ادامه مطلب را بخوانید.

25 درمان خانگی برای ادم را بشناسید تا در صورت بروز این وضعیت بتوانید با این راهکارها ادم را در خانه درمان کنید.

چای سبز، یکی از درمان های طبیعی ادم

چای سبز دارای خواص تحریک کننده است. این ممکن است به متابولیسم مایعات اضافی در بدن کمک کند. این نیز به نوبه خود ممکن است به درمان ادم کمک کند. عصاره چای سبز را به آب اضافه کنید و آن را در یک قابلمه بجوشانید. برای طعم دادن عسل را اضافه کنید و بلافاصله مصرف کنید. این کار را 2-3 بار در روز انجام دهید.

عصاره هسته انگور، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

درمان های طبیعی ادم | پزشکت

عصاره هسته انگور دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این ممکن است در درمان ادم استفاده شود. این مکمل را 2 بار در روز مصرف کنید.

روغن ارس، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

روغن ارس دارای خواص آنتی اکسیدانی است. همچنین اعتقاد بر این است که دارای خاصیت مدر و سم زدایی است. بنابراین، استفاده از روغن درخت ارس ممکن است به کاهش تورم و احتباس آب ناشی از ادم کمک کند. 5-6 قطره روغن درخت ارس را 30 میلی لیتر روغن حامل (روغن زیتون یا نارگیل) مخلوط کنید. این مخلوط را روی نواحی متورم بمالید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

عصاره برگ زیتون، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

عصاره برگ زیتون حاوی ترکیبات فعال زیستی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. این خواص ممکن است به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو ناشی از ادم مغزی کمک کند. این را روزی یکبار مصرف کنید.

آب کرن بری، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

زغال اخته سرشار از بسیاری از مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم است. آنها همچنین دارای خاصیت مدر هستند .این خواص ممکن است زغال اخته را به یک درمان طبیعی عالی برای درمان ادم تبدیل کند.

عصاره تخم کرفس، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

عصاره تخم کرفس، که از نظر علمی به عنوان Apium graveolens نامیده می شود، یک داروی ادرارآور با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. بنابراین، ممکن است برای درمان ادم استفاده شود. این مکمل را روزانه یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

عصاره دانه شاه بلوط اسب

شاه بلوط اسب مدر است. همچنین حاوی اسسین است که دارای خواص ضد التهابی و ضد ادم است. در کنار هم، این خواص عصاره شاه بلوط اسب ممکن است به مبارزه با ادم و علائم آن کمک کند. این مکمل را روزانه بعد از مشورت با پزشک مصرف کنید.

آب آناناس

آناناس سرشار از ترکیبی به نام بروملین است که دارای خواص ضدالتهابی است. این ممکن است در درمان ادم و علائم آن کمک کند.

ماساژ درمانی

ماساژ گردش خون را بهبود می بخشد. 6 قطره از هر نوع اسانس مانند گریپ فروت یا روغن ارس را با 30 میلی لیتر روغن حامل مانند روغن نارگیل مخلوط کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه مخلوط را به آرامی روی پای خود ماساژ دهید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

توجه: قبل از ماساژ پای خود را به مدت 15 دقیقه بالا نگه دارید. با انجام این کار، مایع تجمع یافته در ناحیه متورم بدن شما ممکن است به عقب برگردد. در نتیجه، احتباس آب در منطقه آسیب دیده کاهش می یابد.

زردچوبه، جزء 25 درمان خانگی برای ادم

درمان های طبیعی ادم | پزشکت

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که دارای خواص ضدالتهابی و سم زدایی است. این خواص ممکن است به درمان تورم و درد ناشی از ادم کمک کند.  ردچوبه را در یک لیوان آب گرم یا شیر داغ مخلوط کنید. بلافاصله مصرف کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه را با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیر به دست آید. سپس می توانید این خمیر را روی نواحی بدن خود که تحت تأثیر ادم قرار گرفته است بمالید. این دارو را هر روز صبح و شب دنبال کنید تا زمانی که مشاهده کنید ادم از بین می رود.

سرکه سیب

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی دارد. دارای خواص ضد التهابی است و همچنین حاوی پتاسیم است. پتاسیم ممکن است به کاهش احتباس مایعات کمک کند، در حالی که خواص ضد التهابی سرکه سیب ممکن است به درمان پوست ملتهب کمک کند. سرکه سیب و آب گرم را در یک کاسه مخلوط کنید. یک حوله تمیز را در مخلوط خیس کرده و نواحی متورم را با آن بپیچید. بگذارید 5 دقیقه بماند.این کار را 2 بار در روز انجام دهید تا تورم از بین برود.

ویتامین ها

اعتقاد بر این است که ویتامین ها احتباس آب را کاهش می دهند و ضد التهاب هستند. بنابراین، ممکن است در درمان ادم و علائم آن استفاده شود. با این حال، هیچ تحقیق علمی برای اثبات این اثرات وجود ندارد. پس از مشورت با پزشک، مولتی ویتامین متشکل از ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کنید.

کمپرس گرم یا سرد

استفاده از کمپرس گرم باعث افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود. این باعث کاهش درد و التهاب مرتبط با ادم می شود. به طور مشابه، استفاده از کمپرس سرد ناحیه آسیب دیده را بی حس کرده و تورم و التهاب را کاهش می دهد.

دانه های کتان خرد شده

دانه های کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. این چربی ها می توانند به دفع سموم از بدن و اطمینان از عملکرد صحیح اندام ها کمک کنند. ز این رو، دانه های کتان ممکن است با رفع علت اصلی، به درمان ورم کمک کنند. دانه های کتان خرد شده را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. بلافاصله مصرف کنید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

روغن خردل، از درمان های طبیعی ادم

روغن خردل حاوی آلی ایزوتیوسیانات است که در مطالعات حیوانی التهاب را کاهش می دهد. بنابراین، ممکن است درد ناشی از ادم را تسکین دهد.

دانه گشنیز، از درمان های طبیعی ادم

دانه های گشنیز دارای خاصیت مدر و ضد التهابی هستند .این خواص ممکن است به درمان ادم کمک کند. دانه گشنیز و آب را به یک قابلمه اضافه کنید.این مخلوط را بجوشانید تا آب به نصف مقدار آن کاهش یابد. بگذارید خنک شود. مایع صاف شده را فوراً مصرف کنید. این کار را 2 بار در روز انجام دهید.

روغن درخت چای

درمان های طبیعی ادم | پزشکت

روغن درخت چای دارای خواص ضد درد و ضد التهابی قوی است. این ممکن است به درمان تورم و درد ناشی از ادم کمک کند. حدود 4-5 قطره روغن درخت چای را روی یک تکه پنبه بریزید.آن را به آرامی روی ناحیه متورم بمالید.

چای قاصدک

قاصدک به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ادرارآور طبیعی شناخته شده است. بنابراین، ممکن است برای کاهش احتباس مایعات مرتبط با ادم استفاده شود.

برگ جعفری

جعفری یک ادرارآور طبیعی است و ممکن است به دفع سموم و مایعات اضافی از بدن کمک کند . این یکی از بهترین گیاهانی است که ممکن است برای درمان ادم استفاده شود. برگ های جعفری را به قطعات کوچکتر خرد کرده و در آب خیس کنید. آب را صاف کنید. عسل را برای طعم دادن اضافه کرده و در طول روز مصرف کنید. روزانه چای جعفری را در فواصل منظم مصرف کنید.

چای زنجبیل،جزء 25 درمان خانگی برای ادم

زنجبیل حاوی ترکیبی به نام زینگرون است که می تواند به درمان ادم کمک کند .این چای را 3 بار در روز بنوشید.

چای گزنه، جزء 25 درمان خانگی برای ادم

گزنه بسیار مغذی است و دارای خواص ضد التهابی است. با تحریک عملکرد کلیه ها می تواند سموم و مایعات اضافی را از بدن دفع کند. این خواص گزنه ممکن است به درمان و از بین بردن ادم و علائم آن کمک کند.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی ضد التهاب و ضد عفونی کننده است .این ممکن است به کاهش تورم و درد ناشی از ادم کمک کند. روغن پونه کوهی را با روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

روغن کرچک، از درمان های طبیعی ادم

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که دارای خواص ضد التهابی است. این ممکن است در درمان تورم و التهاب ناشی از ادم بسیار مفید باشد.

حمام نمکی اپسوم، یکی دیگر درمان های طبیعی ادم

درمان های طبیعی ادم | پزشکت

نمک اپسوم همچنین به عنوان سولفات منیزیم شناخته می شود که دارای خواص ضد التهابی است. این ممکن است تورم و التهاب را کاهش دهد. نمک اپسوم را به آب حمام خود اضافه کنید. به مدت 15 تا 20 دقیقه در حمام خیس کرده و استراحت کنید. همچنین می توانید نصف فنجان نمک اپسوم را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و پاهای متورم خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن خیس دهید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید.

آب گیلاس تارت، یکی دیگر از درمان های طبیعی ادم

گیلاس ترش سرشار از آنتی اکسیدان است. طبیعت آنتی اکسیدانی گیلاس ترش در درمان تورم و درد ناشی از ادم موثر است.

بهترین رژیم غذایی برای درمان ادم چیست؟

مصرف غذاهای دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی مانند انواع توت ها، سبزیجات، ماهی، روغن زیتون و غلات کامل را افزایش دهید. در صورت بروز ادم، از مصرف لبنیات خودداری کنید. همچنین باید از هرگونه رژیم غذایی با محتوای سدیم بالا مانند پنیر و سایر غذاهای فرآوری شده دوری کنید. بسته به علت آن، ادم می تواند از 30 دقیقه تا بیش از یک ماه طول بکشد. با این حال، اگر تورم حتی پس از یک ماه ادامه پیدا کرد، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

عدم درمان ادم می تواند منجر به تورم و زخم دردناک بافت ها شود. ادم همچنین می تواند علامتی از یک عارضه پزشکی جدی تر باشد، بنابراین اگر بهبودی در وضعیت شما مشاهده نشد، باید آن را بررسی کنید.

منبع:

https://www.stylecraze.com/articles/effective-home-remedies-for-edema/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز