لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت کاربرد دارد و حاوی داروی فعال اسید آزلائیک است. این دارو به گروهی از داروها به نام عوامل ضد آکنه موضعی تعلق دارد. Finacea یک داروی تجویزی با نام تجاری است که برای درمان روزاسه خفیف تا متوسط در بزرگسالان تأیید شده است. به طور خاص، Finacea برای درمان پاپول ها و جوش صورت ناشی از روزاسه مورد تایید FDA است. پاپول ها برآمدگی های قرمز رنگ هستند. این برجستگی ها می توانند یک مرکز چرک ایجاد کنند و به پوسچول تبدیل شوند. با روزاسه، پاپول ها و پوسچول ها می توانند روی گونه ها، بینی و پیشانی ایجاد شوند.

Finacea به دو شکل زیر موجود است:

  • فوم فیناسه. این داخل یک قوطی آلومینیومی است.
  • ژل فیناسه. این داخل یک لوله یا بطری پمپ است.

هر دو فرم در قدرت یکسان15% موجود هستند و دو بار در روز روی صورت اعمال می شوند.با این حال، خطر عوارض خاص احتمال دارد بین اشکال متفاوت باشد. برای مثال، خطر سوزش روی پوست ممکن است با فوم فیناسه کمتر از ژل باشد.

اثربخشی فیناسه

در آزمایشات بالینی، Finacea تعداد ضایعات صورت را در افراد مبتلا به روزاسه کاهش داد. به عنوان مثال، در یک آزمایش:

  • افرادی که از ژل Finacea استفاده کردند، تعداد ضایعات صورت آنها تقریباً 58٪ کاهش یافت.
  • افرادی که از ژل پلاسبو (ژل بدون داروی فعال) استفاده کردند، تعداد ضایعات صورت آنها تقریباً 40٪ کاهش یافت.

اینکه آیا یک فرم عمومی از Finacea در دسترس است یا خیر، بستگی به نوع دارویی دارد که استفاده می کنید. در زیر، اشکال عمومی Finacea را شرح می دهیم.

ژل فیناسه. ژل فیناسه به عنوان یک داروی عمومی به نام اسید آزلائیک در دسترس می باشد. داروی ژنریک یک کپی دقیق از داروی فعال در یک داروی با نام تجاری است. ژنریک به اندازه داروی اصلی بی خطر و موثر در نظر گرفته می شود. قیمت داروهای ژنریک کمتر از داروهای مارک دار است.

فوم فیناسه. یک نسخه عمومی از فوم Finacea تایید شده است، اما در حال حاضر در داروخانه ها موجود نیست. اگر می‌خواهید درباره این گزینه عمومی بیشتر بدانید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

در واقع، در بررسی های بالینی، هم ژل فیناسه و هم فوم در کاهش تعداد ضایعات صورت در افراد مبتلا به روزاسه موثر بودند.

در هنگام استفاده از Finacea آیا باید از نور خورشید اجتناب کنم؟

سازنده Finacea در مورد پرهیز از نور خورشید هنگام استفاده از این محصول چیزی مشخص نکرده است.با این حال، طبق گفته انجمن ملی روزاسه، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک محرک رایج برای شعله ور شدن روزاسه است. (با شعله ور شدن روزاسه، علائم بیماری بدتر می شود.) به خاطر داشته باشید که فیناسه برای درمان روزاسه استفاده می شود.

بنابراین اگر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یک محرک برای روزاسه است، باید مطمئن شوید که قبل از بیرون رفتن در مقابل خورشید اقدامات احتیاطی را انجام داده اید. برای مثال، اگر بیرون می روید، استفاده از کرم ضد آفتاب یا کلاه آفتابی می تواند مفید باشد .

اگر در هنگام استفاده از Finacea در مورد قرار گرفتن در معرض نور خورشید سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا می توان از Finacea برای درمان چین و چروک استفاده کرد؟

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت || پزشکت

بررسی ها نشان داده اند که آزلائیک اسید، داروی فعال فیناسه، احتمال دارد برای تغییرات پوستی مرتبط با افزایش سن موثر باشد.با این حال، Finacea معمولا برای این مورد استفاده نمی شود و برای درمان چین و چروک یا پیری پوست تایید نشده است. اما می توان آن را خارج از برچسب برای این اهداف تجویز کرد. (در صورت استفاده خارج از برچسب، دارویی که برای یک بار مصرف تایید شده برای استفاده دیگری که تایید نشده، تجویز می شود.)

اگر می خواهید در مورد درمان چین و چروک یا پیری پوست بیشتر بدانید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند محصولات مناسب را توصیه کنند.

سازنده Finacea نوع خاصی از مرطوب کننده را برای استفاده همراه با دارو توصیه نمی کند.

یک مطالعه بالینی به استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها با اسید آزلائیک، که داروی فعال فیناسه است، پرداخت. در این بررسی مشخص نشد که هیچ مرطوب کننده ای بر نحوه جذب اسید آزلائیک توسط پوست تأثیر زیادی داشته باشد.

این بررسی همچنین نشان داد که می توانید قبل یا بعد از استفاده اسید آزلائیک از مرطوب کننده استفاده کنید. بر اساس زمان استفاده از مرطوب کننده، تفاوتی در میزان جذب دارو وجود نداشت. اگر در مورد استفاده از مرطوب کننده ها با Finacea سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا Finacea یک رتینوئید است؟

فیناسه یک رتینوئید نیست. (رتینوئیدها داروهایی هستند که از ویتامین A ساخته می شوند) در عوض، Finacea حاوی داروی فعال آزلائیک اسید است. این دارو متعلق به گروهی از داروها است که به عنوان عوامل ضد آکنه موضعی شناخته می شوند.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا، استفاده از رتینوئیدها در هنگام شعله ور شدن روزاسه می تواند پوست را تحریک کند. (در طول یک شعله ور شدن، علائم بیماری افزایش می یابد.) با این حال، استفاده از رتینوئیدها پس از شعله ور شدن می تواند به پیشگیری از بروز یک بیماری دیگر کمک کند.

اگر می خواهید در مورد استفاده از رتینوئیدها برای روزاسه بیشتر بدانید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند توصیه کنند که آیا رتینوئید گزینه درمانی خوبی برای بیماری خواهد بود یا خیر.

آیا هنگام استفاده از Finacea از محصولات صورت استفاده کنم؟

هنگام استفاده از Finacea می‌توانید از انواع خاصی از آرایش و سایر محصولات صورت استفاده کنید. در واقع، برخی از بررسی ها نشان داده اند که سرم ویتامین C احتمال دارد در کمک به کاهش قرمزی پوست در افراد مبتلا به روزاسه موثر باشد که از فیناسه برای درمان آن استفاده می شود.با این حال، چون ممکن است روزاسه را بدتر کنند، باید از مصرف محصولات زیر اجتناب کرد:

  • تنتور یا قابض
  • مواد ساینده یا لایه بردار
  • پاک کننده های حاوی الکل

قبل از استفاده از Finacea، باید به آرامی ناحیه صورت خود را که دارو در آن استفاده می کنید بشویید. برای انجام این کار، از صابون بسیار ملایم یا لوسیون پاک کننده ای که حاوی صابون نیست استفاده کنید.

اگر از آرایش استفاده می کنید، حتما صبر کنید تا ژل فیناسه یا فوم خشک شود. پس از خشک شدن کامل دارو، می توانید از لوازم آرایشی استفاده کنید. اگر در هنگام استفاده از Finacea در مورد استفاده از آرایش یا سایر محصولات صورت سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا Finacea روزاسه را درمان می کند؟

Finacea روزاسه را درمان نمی کند. در واقع، در حال حاضر هیچ درمانی شناخته شده ای برای این بیماری وجود ندارد. با این حال، Finacea می تواند به کاهش تعداد ضایعات صورت از روزاسه کمک کند.

گاهی اوقات، از Finacea برای درمان آکنه استفاده می شود. اما به خاطر داشته باشید که Finacea برای این عارضه تایید نشده است، بنابراین این یک استفاده خارج از برچسب است.

Finacea و Azelex هر دو حاوی یک داروی فعال آزلائیک اسید هستند. با این حال، آنها حاوی مقادیر متفاوتی از این داروی فعال بوده و Azelex برای درمان آکنه تایید شده است.

سازمان غذا و دارو (FDA) داروهای تجویزی مانند Finacea را برای درمان برخی شرایط تایید می کند. Finacea برای استفاده در بزرگسالان مبتلا به روزاسه مورد تایید FDA است. به طور خاص، این دارو برای درمان پاپول و پوسچول در بزرگسالان مبتلا به روزاسه خفیف تا متوسط تأیید شده است.

Finacea همچنین احتمال دارد خارج از برچسب برای سایر بیماری ها استفاده شود. استفاده بدون برچسب زمانی است که دارویی برای درمان یک بیماری تایید شده و برای درمان یک بیماری دیگر استفاده می شود.

کاربرد خارج از برچسب برای Finacea

سازمان غذا و دارو (FDA) داروهای تجویزی مانند Finacea را برای درمان برخی شرایط تایید می کند. به طور خاص، این دارو برای درمان پاپول و پوسچول در بزرگسالان مبتلا به روزاسه خفیف تا متوسط تایید شده است.

علاوه بر این، Finacea ممکن است خارج از برچسب برای اهداف دیگر استفاده شود. استفاده خارج از برچسب زمانی است که دارویی برای درمان یک بیماری تایید شده و برای درمان یک بیماری دیگر استفاده می شود. در زیر نمونه هایی از کاربردهای خارج از برچسب Finacea آورده شده است.

فیناسه برای آکنه

Finacea برای درمان آکنه مورد تایید FDA نیست . با این حال، هر دو ژل Finacea و Finacea فوم گاهی اوقات برای این بیماری بدون برچسب استفاده می شوند. بررسی ها محدود است، اما یک مطالعه که استفاده از فوم Finacea را مورد بررسی قرار داد، نشان می دهد که این فوم در درمان آکنه موثر است. داروی فعال فیناسه به نام آزلائیک اسید نیز حاوی داروی فعال به نام آزلکس است. برخلاف Finacea، Azelex برای درمان آکنه تایید شده است. و در حالی که Finacea حاوی 15٪ اسید آزلائیک و Azelex حاوی 20% اسید آزلائیک است. اگر در مورد گزینه های درمانی آکنه سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. با هم، یک برنامه درمانی را ارائه خواهید کرد که بهترین است.

فیناسه برای ملاسما

فیناسه برای درمان ملاسما تایید نشده است. اما محصولاتی که حاوی ماده فعال آن به نام آزلائیک اسید هستند، گاهی اوقات برای درمان این بیماری بدون برچسب استفاده می شوند. با ملاسما، احتمال دارد لکه های قهوه ای یا خاکستری روی پوست خود داشته باشید که عمدتاً روی صورت تأثیر می گذارد. ملاسما بیشتر گونه ها، پیشانی، بینی و لب بالایی را درگیر می کند. دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث ایجاد ملاسما می شود.

با بررسی ها دریافتند که محصولات حاوی آزلائیک اسید در کاهش تعداد ضایعات ملاسما در افراد موثر است.

اگر در مورد استفاده از اسید آزلائیک برای درمان ملاسما سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند گزینه های درمانی مناسب را برای شرایط شما توصیه کنند.

فیناسه برای درماتیت اطراف دهان

Finacea برای درمان درماتیت اطراف دهان تایید نشده است . ولی بررسی ها نشان داده اند که آزلائیک اسید، داروی فعال موجود در فیناسه، در درمان التهاب ناشی از این بیماری موثر است.

اگر پوست روشن دارید درماتیت اطراف دهان، لکه های پوسته پوسته کوچک یا بثورات در اطراف دهان احتمال دارد صورتی به نظر برسند. گاهی اوقات این بیماری می‌تواند به اطراف بینی یا چشم‌ها نیز سرایت کند (عارضه‌ای به نام درماتیت اطراف چشم).

به طور قطع مشخص نیست که چه چیزی باعث درماتیت اطراف دهان می شود. اما برخی از متخصصان فکر می کنند که می تواند ناشی از استفاده استروئیدهای موضعی قوی یا مواد آرایشی خاص روی صورت باشد.

اگر در مورد درمان درماتیت اطراف دهان سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها برای تعیین بهترین گزینه های درمانی با شما همکاری خواهند کرد.

فیناسه به عنوان یک درمان طولانی مدت استفاده می شود. اگر شما و پزشکتان تشخیص دهید که Finacea ایمن و موثر است، احتمالاً از آن طولانی مدت استفاده خواهید کرد. اما اگر بعد از 12 هفته درمان با فیناسه هیچ بهبودی در روزاسه خود نداشتید، پزشک وضعیت را ارزیابی خواهد کرد. آنها توصیه می کنند که آیا باید به استفاده از Finacea ادامه دهید یا خیر.

عوارض فیناسه

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت || پزشکت

فیناسه می تواند عوارض خفیف یا جدی ایجاد کند. لیست های زیر حاوی برخی از عوارض کلیدی است که احتمال دارد در حین مصرف Finacea رخ دهد. این لیست ها همه عوارض احتمالی را شامل نمی شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض احتمالی فیناسه، با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید. آنها می توانند نکاتی را در مورد نحوه مقابله با هر گونه عوارض که احتمال دارد آزاردهنده باشد، ارائه دهند.

عوارض خفیف

عوارض خفیف Finacea می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش پوست
  • قرمزی یا سوزش پوست
  • پوست خشک یا پوسته پوسته شده
  • سوزش یا سوزن سوزن شدن پوست

بیشتر این عوارض ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اما اگر شدیدتر شدند یا از بین نرفتند، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

عوارض جانبی جدی

عوارض جانبی جدی Finacea رایج نیستند، اما می تواند رخ دهند. اگر عوارض جدی داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائم خطرناک و جدی است یا فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با خدمات درمانی تماس بگیرید.

عوارض جدی Finacea عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک
  • لکه های پوستی باهیپوپیگمانتاسیون(عدم رنگ پوست)

احتمال دارد تعجب کنید که هر چند وقت یکبار عوارض خاصی با این دارو رخ می دهد. در اینجا جزئیاتی در مورد عوارض خاصی که احتمال دارد این دارو ایجاد کند آورده شده است.

واکنش آلرژیک

مانند بسیاری از داروها، برخی از افراد احتمال دارد پس از استفاده از Finacea واکنش آلرژیک داشته باشند. اما معلوم نیست چند نفر از افرادی که ژل فیناسه یا فوم فیناسه استفاده می کنند واکنش آلرژیک داشته اند.

علائم یک واکنش آلرژیک خفیف می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خارش
  • بثورات پوستی
  • گرگرفتگی (گرمی و قرمزی در پوست)

واکنش آلرژیک شدیدتر نادر اما ممکن است. علائم یک واکنش آلرژیک شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشکل در تنفس
  • التهاب زبان، دهان یا گلو
  • التهاب زیر پوست، به طور معمول در پلک ها، لب ها، دست ها یا پاها

اگر واکنش آلرژیک شدید به Finacea دارید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. اما اگر علائم شما خطرناک و جدی است یا اگر فکر می کنید در حال اورژانس پزشکی هستید با خدمات درمانی تماس بگیرید.

 سوزش یا خارش

پس از استفاده از Finacea، احتمال دارد کمی سوزش یا خارش روی پوست خود احساس کنید. در واقع، این علائم برخی از شایع ترین عوارض در افرادی بود که در طی بررسی های بالینی از Finacea استفاده می کردند.

اگر در حین استفاده از فیناسه، سوزش یا خارش شدید و طولانی مدت داشتید، مصرف دارو را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. اگر برای اولین بار ژل فیناسه تجویز شد، احتمال دارد پزشک توصیه کند که در عوض از فوم فیناسه استفاده کنید. یا ممکن است داروی متفاوتی را برای روزاسه توصیه کنند.

آکنه

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت || پزشکت

اگرچه نادر است، اما احتمال دارد در حین استفاده از ژل فیناسه آکنه ایجاد شود. اما بروز آکنه به عنوان یک عارضه در طول بررسی های بالینی فوم Finacea گزارش نشد.

در مطالعات بالینی ژل Finacea، حدود 1٪ از افرادی که از ژل استفاده می کردند، آکنه داشتند. کمتر از 1 درصد افرادی که از ژل دارونما استفاده می کردند، جوش می زدند. (ژل دارونما فاقد داروی فعال است.)

اگر در حین استفاده از Finacea دچار آکنه شدید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها احتمال دارد دارویی را توصیه کنند که با فیناسه استفاده کنید تا به کاهش آکنه کمک کند. اگر برای اولین بار ژل فیناسه تجویز شد، احتمال دارد پزشک توصیه کند که در عوض از فوم فیناسه استفاده کنید. یا ممکن است داروی متفاوتی را برای روزاسه توصیه کنند.

پوست خشک

خشکی پوست یکی از عوارض احتمالی ژل و فوم فیناسه است. به عنوان مثال، در بررسی های بالینی ژل Finacea، پوست خشک تحت تأثیر قرار می گیرد:

  • 1 تا 5 درصد افرادی که از ژل فیناسه استفاده کرده اند.
  • 1 تا 9٪ از افرادی که از ژل دارونما (ژل بدون داروی فعال) استفاده می کردند.

و در بررسی های بالینی فوم Finacea، پوست خشک تحت تأثیر قرار گرفت:

  • 0.7 درصد از افرادی که از فوم Finacea استفاده کرده اند.
  • 0.7٪ از افرادی که از فوم پلاسبو (فوم بدون داروی فعال) استفاده کردند.

اگر هنگام استفاده از Finacea پوست خشکی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها احتمال دارد یک مرطوب کننده را پیشنهاد دهند که با Finacea استفاده کنید تا به کاهش خشکی پوست کمک کند. اگر برای اولین بار ژل فیناسه تجویز شد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که در عوض از فوم فیناسه استفاده کنید. یا احتمال دارد داروی متفاوتی را برای روزاسه توصیه کنند .

هیپوپیگمانتاسیون

در صورت ابتلا به هیپوپیگمانتاسیون، لکه هایی از پوست دارید که فاقد رنگ پوست هستند. (پیگمانتاسیون به رنگ پوست اشاره دارد و از ماده ساخته شده توسط پوست به نام ملانین می آید.)

چند گزارش از افرادی با پوست تیره نشان داده که پس از استفاده ژل یا فوم فیناسه دچار هیپوپیگمانتاسیون شده اند. اما این عارضه در طول آزمایشات بالینی داروها رخ نداد. بنابراین مشخص نیست که با استفاده از Finacea هر چند وقت یکبار هیپوپیگمانتاسیون رخ می دهد.

اگر رنگ پوست تیره است، توجه داشته باشید که احتمال دارد هیپوپیگمانتاسیون در نواحی که از فیناسه استفاده می کنید رخ دهد. پزشک همچنین باید هنگام استفاده از Finacea شما را از نظر هیپوپیگمانتاسیون نظارت کند. از سوی دیگر، هیپرپیگمانتاسیون با استفاده از Finacea گزارش نشده است. با هایپرپیگمانتاسیون، رنگ پوستتان تیره می شود.

اگر در مورد استفاده از Finacea با توجه به رنگ پوست خود سؤالی دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند گزینه های درمانی مناسب را توصیه کنند.

جایگزین های Finacea

داروهای دیگری نیز در دسترس هستند که می توانند روزاسه را درمان کنند . برخی احتمال دارد مناسب تر از دیگران باشند. اگر علاقه مند به یافتن جایگزینی برای Finacea هستید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند در مورد داروهای دیگری که ممکن است خوب عمل کنند به شما بگویند.

توجه: برخی از داروهای ذکر شده در زیر برای درمان این شرایط خاص بدون برچسب استفاده می شوند.

نمونه ای از داروها که می تواند برای درمان روزاسه استفاده شوند عبارتند از:

  • ایزوترتینوئین
  • داکسی سایکلین
  • ژل آزلائیک اسید
  • کرم ایورمکتین (سولانترا)
  • ژل مترونیدازول 1% (متروژل)
  • ژل بریمونیدین تارتارات (میرواسو)

چه مدت طول می کشد تا Finacea اثر کند؟

فیناسه به محض اینکه آن را روی صورت خود بمالید شروع به کار می کند. با این حال، احتمال دارد 12 هفته طول بکشد تا متوجه بهبود روزاسه خود شوید. مهم است که قبل از آن زمان مصرف، دارو را قطع نکنید. استثنا در صورتی است که پزشک دستور داده باشد یا عوارض آزاردهنده یا شدیدی از دارو داشته باشید.

باید Finacea را طبق دستور پزشک خود یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی استفاده کنید.

هر دو ژل و فوم Finacea فقط برای استفاده مستقیم روی پوست هستند. فیناسه برای درمان روزاسه تایید شده است، که در درجه اول روی صورت تاثیر می گذارد. بنابراین Finacea به طور معمول روی پوست صورت استفاده می شود.

اما نباید فیناسه را روی چشم ها، دهان، داخل بینی، گوش یا اندام تناسلی خود بمالید. اگر فیناسه وارد چشم شد، حتما آن را با آب بشویید. انجام این کار به پیشگیری از تحریک چشم کمک می کند. در صورت تداوم ناراحتی چشم حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

قبل استفاده از هر یک از فرم های فیناسه، به آرامی ناحیه ای از پوست خود را که قصد استفاده از دارو را دارید بشویید. برای انجام این کار، از صابون بسیار ملایم یا لوسیون پاک کننده ای که حاوی هیچ صابونی نیست استفاده کنید. سپس پوست خود را با یک حوله بکشید تا خشک شود.

حتماً بلافاصله پس از استفاده یک دوز Finacea دست های خود را بشویید. و پس از استعمال دارو، روی نواحی که فیناسه مصرف کرده اید، از پوشش ضد آب یا هوا استفاده نکنید. استفاده یکی از این پانسمان ها احتمال دارد خطر عوارض دارو را افزایش دهد.

علاوه بر این، اگر از فوم Finacea استفاده می کنید، حتماً قبل از مصرف دوز، ظرف دارو را به خوبی تکان دهید.

چه موقع باید از فیناسه استفاده کرد؟

ژل یا فوم Finacea را دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار در شب استفاده می کنید. با هر بار استفاده، داروی کافی برای ایجاد یک لایه نازک روی نواحی صورت خود که ضایعات روزاسه دارید، بمالید.

اگر شما و پزشکتان تشخیص دهید که Finacea ایمن و موثر است، احتمالاً از آن طولانی مدت استفاده خواهید کرد. اما اگر بعد از 12 هفته درمان با فیناسه هیچ بهبودی در روزاسه خود نداشتید، پزشک وضعیت را ارزیابی خواهد کرد. آنها توصیه می کنند که آیا باید به استفاده از Finacea ادامه دهید یا خیر.

فیناسه و بارداری

مطمئناً مشخص نیست که آیا استفاده از Finacea در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. به این دلیل که بررسی های بالینی در افراد باردار که از این دارو استفاده می کنند انجام نشده است.

در مطالعات حیوانی، برخی آسیب‌ها در رشد جنین‌هایی که در معرض اسید آزلائیک هستند، که داروی فعال فیناسه است، دیده شد. اما بررسی های حیوانی همیشه پیش‌بینی نمی‌کنند که در انسان چه رخ خواهد داد.

همچنین، توجه به این نکته مهم است که حیوانات باردار در این بررسی ها اسید آزلائیک را از طریق دهان دریافت کردند. (Finacea فقط برای استفاده موضعی در انسان تایید شده است.) و حیوانات دوزهای اسید آزلائیک را دریافت کردند که بسیار بزرگتر از مقادیر مورد استفاده در انسان بود.

اگر در مورد استفاده از Finacea در دوران بارداری سوالی دارید، با پزشک خود صحبت کنید.

فیناسه و پیشگیری از بارداری

معلوم نیست مصرف فیناسه در دوران بارداری بی خطر است یا خیر. اگر از نظر جنسی فعال هستید و احتمال دارد باردار شوید، در حین استفاده از Finacea با پزشک خود در مورد نیازهای کنترل بارداری مشورت کنید.

فیناسه و شیردهی

استفاده از Finacea در دوران شیردهی مشخص نیست. بررسی ها نشان داده اند که آزلائیک اسید، داروی فعال فیناسه، احتمال دارد در شیر مادر وجود داشته باشد.

با این حال، تنها حدود 4 درصد از اسید آزلائیک که روی پوست اعمال شده، جذب بدن می شود. (آزلائیک اسید داروی فعال فیناسه است.) به همین دلیل،موسسه ملی بهداشت اسید آزلائیک که به صورت موضعی استفاده می شود را برای کودکی که از شیر مادر تغذیه می کند کم خطر می داند.

اگر در مورد استفاده از Finacea در دوران شیردهی سؤالات دیگری دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

اقدامات احتیاطی Finacea

فیناسه برای روزاسه و جوش های صورت || پزشکت

قبل از مصرف فیناسه، با پزشک در مورد بیماری های زمینه ای خود مشورت کنید. اگر بیماری خاصی دارید یا عوامل دیگری بر سلامت شما تأثیر می گذارد، احتمال دارد Finacea مناسب نباشد. این ها شامل:

آسم. گزارش هایی مبنی بر بدتر شدن آسم در افرادی که از آزلائیک اسید (داروی فعال موجود در Finacea) استفاده می کنند، آورده شده است. این در کارآزمایی‌های بالینی Finacea گزارش نشده، اما در افرادی که از اسید آزلائیک خارج از آزمایش‌های بالینی استفاده می‌کنند، گزارش شده است. اگر آسم دارید یا در حین استفاده از Finacea احساس می‌کنید که آسم بدتر می‌شود، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می توانند توصیه کنند که آیا استفاده از این دارو بی خطر است یا خیر. اگر علائم آسم خطرناک و جدی است، با خدمات درمانی تماس بگیرید.

سیگار کشیدن. اگر سیگار می کشید، بهتر است در حین استفاده و بلافاصله پس از استفاده از فوم Finacea روی صورت خود از این کار خودداری کنید. به این دلیل که فوم Finacea حاوی موادی است که قابل اشتعال هستند و احتمال دارد آتش بگیرند.

واکنش آلرژیک. اگر به Finacea یا هر یک از ترکیبات آن واکنش آلرژیک داشته اید، نباید از Finacea استفاده کنید. در عوض، با پزشک خود در مورد اینکه چه داروهای دیگری گزینه های بهتری هستند صحبت کنید. اگر در مورد حساسیت دارویی خود مطمئن نیستید، با پزشک خود مشورت کنید.

بارداری. استفاده از Finacea در دوران بارداری مشخص نیست.

شیر دادن. مشخص نیست که آیا Finacea برای استفاده در دوران شیردهی ایمن است یا خیر.

از Finacea بیشتر از آنچه پزشک توصیه کرده استفاده نکنید. برای برخی داروها، انجام این کار می تواند منجر به عوارض ناخواسته یا مصرف بیش از حد شود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

2

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

2 دیدگاه

  1. باسلام،پوست صورتم چربه،۳۸ سالمه وبخاطر جوشهاودمل هایی که تجربه کردم،علی رغم مراجعه به پزشکان متخصص پوست،متاسفانه صورتم پوست پرتقالی شده تاجایی که اصلاح صورت برایم دشوارهست،ایا مزو تراپی پیشنهادمیشه؟ایا فیناسه تاثیر گذارهست؟

    1. باسلام و احترام. لطفا برای پزشکان متخصص پوست و مو درخواست ثبت نمایید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز