لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

درمان عفونت پوستی کرم حلقوی بدون دارو

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان عفونت پوستی کرم حلقوی کودکان ، راحت و موثر است. علائم بیماری عبارتند از بروز لکه های دایره ای یا بیضی شکل که با مرکز صاف شروع می شود. این علائم حلقه مانند به طور کلی در حدود 1 اینچ عرض رشد می کنند و می توانند در قسمت های مختلف بدن ظاهر شوند.

درماتوفیت ها در مناطقی که مستعد تعریق بیش از حد هستند، مانند پوست سر، کشاله ران، باسن، پا، ساق پا و به خصوص ران فوقانی رشد می کند و می تواند بر روی دست و پا تأثیر بگذارد. در حالی که این مشکل در بزرگسالان شایع است، کودکان نیز مستعد ابتلا به این نوع عفونت هستند. از آنجا که کرم حلقوی بسیار مسری است، نیاز به درمان فوری دارد و کودک در طول ابتلا به بیماری باید در خانه قرنطینه شود. والدین می توانند با رعایت برخی راهکار ها این عفونت را در خانه درمان کنند.

در مورد عفونت های شایع در کودکان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برخی از درمان خانگی عفونت پپوستی کرم حلقوی کودکان، عبارتند از:

اسانس اسطوخودوس

اسانس اسطوخودوس دارای خواص ضد قارچی قوی است که می تواند رشد قارچ عامل کرم حلقوی را متوقف کند. این اسانس نه تنها عامل ایجاد کننده بیماری را هدف قرار داده و از بین می برد، بلکه به کاهش ناراحتی های مربوطه مانند خارش، التهاب و تغییر رنگ پوست نیز کمک می کند. مقدار توصیه شده برای نوزادان تا 12 ماهگی فقط 1 قطره اسانس اسطوخودوس است که در 1 قاشق چای خوری روغن حامل جوجوبا باید رقیق شود.

در مورد کودکان بالای یک سال، می توانید 2 قطره روغن اساسی اسطوخودوس را با 1 قاشق چای خوری روغن حامل جوجوبا رقیق کنید. پس از مخلوط کردن اسانس با روغن حامل، مخلوط را به آرامی هم بزنید و محلول را با پنبه روی محل آسیب دیده 3 بار در روز قرار دهید. همچنین می توانید از روغن گل همیشه بهار یا گیاه بادرنجبویه برای کودکان 5 سال به بالا استفاده کنید.

روغن درخت چای

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

همچنین می توانید از روغن درخت چای برای درمان کرم حلقوی در کودکان استفاده کنید. این روغن اساسی دارای یک فعالیت ضد قارچی است که با علت اصلی این بیماری مبارزه می کند. همچنین در صورت استفاده در ناحیه آلوده، خارش و التهاب را از بین می برد. اکثر اجزای روغن درخت چای فعالیت قوی را در برابر طیف وسیعی از قارچ ها نشان می دهند.

با این حال، باید توجه داشت که روغن درخت چای فقط باید به صورت موضعی استفاده شود و مصرف خوراکی آن به شدت ممنوع است. چند قطره روغن درخت چای را روی یک پنبه قرار دهید و آن را روی مناطق آسیب دیده بمالید. این برنامه را دو یا سه بار در روز به مدت 1 هفته یا بیشتر تکرار کنید.

متناوباً، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  1. روغن درخت چای را در مقدار مساوی روغن نارگیل رقیق کنید.
  2. آن را روی پوست آسیب دیده بمالید.
  3. از این روش درمانی یک بار در روز استفاده کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از داروهای خوب است که می توانید در خانه برای از بین بردن عفونت پپوستی کرم حلقوی امتحان کنید. علاوه بر این، خاصیت مرطوب کنندگی آن به کاهش خارش در ناحیه آسیب دیده و بهبود پوست کمک می کند. بررسی ها نشان می دهد از روغن نارگیل با توجه به اثربخشی آن در برابر گونه های کاندیدا مقاوم در برابر دارو می توان در درمان عفونت های قارچی استفاده کرد.

برای استفاده موضعی:

  1. روغن نارگیل بسیار بکر را مستقیماً روی مناطق آلوده قرار دهید.
  2. برای چند دقیقه محل را ماساژ دهید. روغن را یک شب بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید.
  3. این کار را روزانه قبل از خواب انجام دهید.

روغن نارگیل بسیار بکر را در رژیم غذایی کودک خود بگنجانید. با 1 قاشق چای خوری شروع کنید و به تدریج مقدار مصرف را تا 1 قاشق غذاخوری در روز افزایش دهید.

خمیر سیر

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

سیر به عنوان یک ماده ضد قارچی طبیعی عمل می کند و می تواند در درمان انواع مختلف عفونت های قارچی از جمله کرم حلقوی در کودکان موثر باشد خواص ضد قارچی آن باعث جلوگیری از رشد قارچ ها و تسکین خارش می شود. بررسی ها نشان می دهد در حالی که آلیسین خالص (جزءفعال سیر خرد شده) در مقایسه با سیر در جلوگیری از رشد سلول های قارچی کارآمدتر است. از عصاره سیر می توانند به عنوان گزینه هایی در درمان درماتوفیتوز (کرم حلقوی) استفاده شوند.

برای استفاده موضعی با ترکیب دو یا سه حبه سیر خرد شده با مقداری روغن زیتون یا نارگیل یک خمیر درست کنید. یک لایه نازک از خمیر را روی پوست آسیب دیده قرار دهید و ناحیه را با گاز یا باند بپوشانید. قبل از شستشو، آن را تا 2 ساعت در محل بگذارید. این کار را روزانه دو بار تکرار کنید تا علائم برطرف شود.

متناوباً، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  1. روغن سیر را روی مناطق آسیب دیده بمالید.
  2. 20 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید.
  3. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

برای مصرف سعی کنید سیر را در رژیم غذایی کودک خود نیز بگنجانید.

احتیاط: سیر می تواند برای پوست تحریک کننده باشد و باعث جوش شود.

شیرین بیان

شیرین بیان، یک گیاه فراوان است که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارای ترکیبات قارچ کش قوی است و می تواند برای درمان عفونت های قارچی مانند کرم حلقوی مورد استفاده قرار گیرد. شیرین بیان دارای فعالیت های ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد توموری و سایر فعالیت هایی است که آن را به عنوان کاندیدایی ارزشمند در درمان عفونت هایی مانند کرم حلقوی معرفی می کند.

برای استفاده موضعی:

  1. 1½ فنجان آب در یک ظرف بریزید و 5 یا 6 قاشق چای خوری پودر ریشه شیرین بیان را به آن اضافه کنید.
  2. آن را بگذارید تا جوش بیاید و سپس بگذارید 20 دقیقه دیگر دم بکشد.
  3. آن را صاف کرده و اجازه دهید تا محلول خنک شود.
  4. یک پنبه را در مایع خیس کنید و آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
  5. بگذارید حداقل 10 دقیقه روی آن بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.
  6. این روال را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

یاس بنفش

یاس بنفش هندی، معروف به چریش، سرشار از خواص ضد قارچی است که به درمان کرم حلقوی در کودکان و تسکین سریع علائم کمک می کند. بررسی ها نشان می دهد که 20 درصد عصاره اتیل استات از برگ چریش قوی ترین اثر مهاری را در برابر عامل بیماری قارچی دارد.

برای استفاده موضعی روزی دو یا سه بار روغن چربی را روی مناطق آسیب دیده قرار دهید تا عفونت برطرف شود. بعد از 30 دقیقه استفاده می توانید روغن را روی پوست خود بشویید. به صورت جایگزین، قسمت های مساوی خمیر برگ چریش، پودر زردچوبه و روغن کنجد را ترکیب کنید. این خمیر را روی مناطق آسیب دیده بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند. آن را با آب ولرم بشویید و محل را کاملاً خشک کنید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا عفونت برطرف شود.

ژل آلوئه ورا

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

آلوئه ورا از سال های دور به دلیل داشتن خاصیت ترمیم کننده پوست شناخته شده است. حتی به عنوان یک درمان کننده طبیعی موثر برای تعدادی از عفونت های قارچی از جمله کرم حلقوی استفاده می شود. به مبارزه با علت عفونت کمک کرده و علائم مربوط به خارش، التهاب و ناراحتی را تسکین می دهد.

 آلوئه ورا حاوی شش ماده ضدعفونی کننده لوپول، اسید سالیسیلیک، ازت اوره، اسید سینامیک، فنل ها و گوگرد است. هر یک از این ترکیبات عملکرد مهاری قابل توجهی را در برابر انواع مختلف بیماری زاهای بیماری زا نشان داده اند.

برای استفاده موضعی:

  1. یک برگ از گیاه آلوئه ورا را برش دهید.
  2. ژل آن را خارج کرده و مستقیماً روی ناحیه آلوده قرار دهید.
  3. 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب گرم بشویید.
  4. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

روغن پونه کوهی

روغن پونه کوهی یکی دیگر از درمان های خوب برای عفونت های قارچی پوست است. اجزای قوی روغن پونه کوهی، مانند کارواکرول، قدرت ضد قارچی چشمگیری دارد که می تواند برای درمان عفونت پپوستی کرم حلقوی مصرف شود. روغن پونه کوهی که به صورت موضعی برای کرم حلقوی استفاده می شود، می تواند خیلی سریع نتایج مثبت را نشان دهد.

  1. 2 یا 3 قطره روغن پونه کوهی را در 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.
  2. آن را روی مناطق آلوده قرار دهید.
  3. بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی آن بماند. نیازی به شستشو نیست.
  4. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید.

زردچوبه رنده شده

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

برای درمان کرم حلقوی در کودکان می توانید از زردچوبه نیز استفاده کنید. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد قارچی قدرتمندی است که به تسکین علائم و از بین بردن قارچ کمک می کند. علاوه بر این، زردچوبه همچنین برای تقویت مصونیت کودک شما مفید است.

برای استفاده موضعی:

  1. آب آن را از ریشه زردچوبه رنده شده و خام استخراج کنید.
  2. آب را 2 یا 3 بار در روز روی حلقوی کرم قرار دهید تا عفونت برطرف شود.
  3. قبل از آبکشی اجازه دهید حداقل 30 دقیقه آب آن روی پوست باقی بماند.

متناوباً، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  1. ½ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با روغن زیتون کافی مخلوط کنید تا خمیر شود.
  2. آن را روی مناطق آسیب دیده بمالید.
  3. مناطق را با باند یا گاز بپوشانید.
  4. بعد از 1 تا 2 ساعت خمیر زردچوبه را بشویید و دوباره آن را بزنید.
  5. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا عفونت از بین برود.

برای مصرف 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید. آن را به کودک خود بدهید تا روزانه دو بار بنوشد.

سرکه سیب

درمان خانگی عفونت کرم حلقوی کودکان | پزشکت

سرکه سیب با توجه به محتوای غنی اسیدهای طبیعی و پروبیوتیک ها، قدرت مبارزه با عفونت را در برابر گونه های قارچی دارد. یک پنبه را به سرکه سیب رقیق نشده آغشته کنید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید. این دارو را سه بار در روز برای حداکثر منافع استفاده کنید.

ماست ساده

بیشتر تأثیر ماست در مبارزه با عفونت های قارچی به دلیل وجود باکتری های فعال زنده در آن است که رشد قارچ ها را کاهش می دهد. پروبیوتیک های ذاتی یا باکتری های مفیذ موجود در ماست با تقویت جذب مواد مغذی حیاتی از مواد غذایی، سلامت روده را تقویت می کنند. همه اینها با تقویت سیستم ایمنی بدن به درمان عفونت کمک می کند.

آب نمک

آب نمک، به ویژه نوعی که نمک Epsom در آن است، به عنوان یک قابض عالی عمل می کند و رطوبت مورد نیاز قارچ را از بین می برد. علاوه بر این، محلول آب نمک به ضد عفونی کردن پوست آسیب دیده و بهبود سریعتر زخم ها کمک می کند.

  • ¼ فنجان نمک اپسوم را در 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  • ناحیه آسیب دیده را در آب نمک خیس کنید. برای اثرات مطلوب، این روش درمانی را مرتباً تکرار کنید. همچنین می توانید خمیر نمک دریا را روی پوست آلوده بمالید.

منبع:

https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx؟contenttypeid=90&contentid=P01931

https://www.top10homeremedies.com/home-remedies/treat-ringworm-in-kids.html

[advisers limit=3 online =true skill=”20″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز