لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

نکات مهم در خرید لاک پشت

نکات مهم در خرید لاک پشت 3 | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


لاک پشت ها کمتر به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند. اما اگر قصد خرید لاک پشت دارید، باید نکات مهم در خرید لاک پشت، را بدانید.

لاک پشت نخرید.

این حیوانات کوچک به سال ها مراقبت تخصصی نیاز دارند. لاک پشت ها همچنین می توانند ناقل بیماری باشند. مانند همه حیوانات وحشی، این خزندگان نیز در زیستگاه های طبیعی هم زندگی می کنند. حیوانات کوچک مانند لاک پشت ها، هنگام پرورش برای فروشگاه های حیوانات خانگی اغلب مورد بدرفتاری قرار می گیرند. بهتر است که این حیوانات را خریداری نکنید.

لاک پشت ها ناقل بیماری سالمونلا می باشند.

لاک پشت ها و خزندگان دیگر نیز حامل باکتری سالمونلا هستند که این بیماری به راحتی قابل انتقال به افراد است. یک لاک پشت کوچک ممکن است سالم به نظر برسد و انسان ها فکر کنند که آنها حیوان خانگی مطمئنی برای کودکان هستند. اما خطر انتقال بیماری لاک پشت به انسان زیاد است. حتی فروش لاک پشت های کوچک در ایالات متحده ممنوع شده است.

بیماری سالمونلا معمولاً در انسان منجر به تب و اسهال می شود. اما بعضی از بیماران در بیمارستان با عوارض جدی زندگی روبرو می شوند. براساس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC)، کودکان، سالمندان و کسانی که به دلیل بارداری، سرطان، شیمی درمانی، پیوند اعضا، دیابت، مشکلات کبدی یا سایر بیماری ها سیستم ایمنی بدن  آنها در برابر بیماری ها ضعیف شده، بیشتر در معرض خطر هستند.

مطالعه بیشتر: سالمونلا در لاک پشت

خرید و فروش لاک پشت های کوچک غیرقانونی است.

برای پیشگیری از شیوع بیماری سالمونلا فروش لاک پشت های کوچک با پوسته هایی به طول کمتر از چهار اینچ ممنوع است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید: این ممنوعیت موثرترین اقدام بهداشت عمومی برای جلوگیری از سالمونلوز مرتبط با لاك پشت است. برخی از فروشندگان سعی می کنند قانون را با استفاده از موارد استثنائی زیر پا بگذارند. اما این کار قانونی نیست.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ممنوعیت فروش لاک پشت های کوچک را اجرا می کند. طبق توصیه سازمان غذا و داروی آمریکا، لاک پشت های کوچک را به عنوان حیوانات خانگی خریداری نکنید.

نکات مهم در خرید لاک پشت 5| پزشکت

حتی بدون لمس لاک پشت هم  احتمال بیمار شدن شما وجود دارد.

برای بیمار شدن لازم نیست لاک پشت را لمس کنید، زیرا سالمونلا می تواند در سطوح مختلف زندگی کند. بررسی ها نشان می دهد قرار گرفتن در معرض خزندگان یکی از بزرگترین عوامل خطر در نوزادان است. نوزادان به احتمال زیاد خزندگان را لمس نمی کنند اما احتمالاً به طور غیرمستقیم آلوده می شوند، مانند اینکه والدین لاک پشت را لمس یا مخزن لاک پشت را تمیز می کند و سپس کودک را در آغوش می گیرد.

مطالعه بیشتر: بیماری های قابل انتقال حیوان به انسان

لاک پشت ها به یک عمر مراقبت نیاز دارند.

لاک پشت ها اغلب به عنوان حیوانات اهلی که نیاز به مراقبت ندارند به بازار عرضه می شوند. اما حقیقت این است که لاک پشت ها به مراقبت ویژه و فضای زیادی احتیاج دارند. لاک پشت ها در یک ظرف کوچک با یک درخت خرما پلاستیکی زنده نخواهند ماند. آنها به سیستم روشنایی، دما و فیلتراسیون آب مناسب نیاز دارند. لاک پشت های خانگی بی شماری به دلیل نگهداری در شرایط نامناسب می میرند. اگر از لاک پشت ها به درستی نگهداری شوند، می توانند در مدت طولانی زنده بمانند و رشد کنند. نگهداری از لاک پشت ها یک مسئولیت مادام العمر است که بسیاری از مردم آمادگی لازم برای تحقق آن را ندارند.

دامپزشکی

نکات مهم در خرید لاک پشت | پزشکت

هرگز نباید لاک پشت ها در فضای باز رها شوند.

اگر لاک پشت خریداری کرده اما سپس متوجه شدید که نمی توانید از حیوان مراقبت کنید، گزینه های زیادی وجود ندارد. مردم گاهی اوقات لاک پشت ها را در طبیعت رها می کنند، اما به طور معمول، آزاد کردن لاک پشت ها در فضای باز کار درستی نیست. لاک پشت های رها شده ممکن است بمیرند و یا ناقل بیماری هایی باشند که لاک پشت های دیگر را از بین ببرد.

لطفا یک لاک پشت را به عنوان یک حیوان خانگی انتخاب نکنید.

لاک پشت های معمولی (Chelydraserpentina) در دریاچه ها، حوضچه ها و رودخانه های یافت می شوند. افزایش جمعیت لاک پشت ها باعث می شود بسیاری از مردم آنها را به عنوان حیوانات خانگی، در استخر یا آکواریوم نگه دارند. اگر فضای کافی فراهم شود، لاک پشت های آبزی می توانند حیوانات خانگی مناسبی باشند. با این حال، حتی اگر لاک پشت های آبزی مناسب هم باشند، اما بزرگ بودن آنها نیاز به شرایط خاص محیطی و غذایی دارد. در صورت عدم رعایت شرایط اولیه بهداشتی و غذایی، بسیاری از بیماری ها می توانند در لاک پشت ها ایجاد شوند.

عفونت های باکتریایی در لاک پشت ها

لاک پشت های آبزی مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی هستند. در حالی که بیشتر عفونت ها نتیجه بهداشت یا رژیم غذایی نامناسب است، حتی در بهترین شرایط مراقبت، لاک پشت ها ممکن است هر از گاهی بیمار شوند.

عفونت های باکتریایی از بسیاری جهات، از عفونت چشم گرفته تا آبسه اندام های ناشی از زخم های آلوده، بر روی سلامتی لاک پشت تأثیر می گذارند. شدیدترین موارد شامل ذات الریه است که می تواند به دو شکل اتفاق بیفتد. ذات الریه حاد ممکن است باعث بیماری در کوتاه مدت شود، در حالی که ذات الریه مزمن با گذشت زمان پایدار است. هر دو مورد معمولاً باعث مشکلات تنفسی در لاک پشت های آلوده می شوند و علائمی مانند ترشحات بینی، شکاف دهان و نفس نفس زدن را ایجاد می کنند. اگر مشکوک به عفونت باکتریایی در لاک پشت خود هستید، بلافاصله به  یک دامپزشک تماس بگیرید.

بیماری های متابولیک و استخوان در لاک پشت ها

بیماری متابولیک استخوان در نتیجه رژیم غذایی نامناسب و کمبود نور مناسب رخ می دهد و توسط پوسته های نادرست تشخیص داده می شود. رژیم غذایی نامناسب می تواند منجر به بدشکلی در پوسته لاک پشت در حال رشد شود که باعث می شود قسمت عقب پوسته به سمت پایین شیب پیدا کند و پوسته های حاشیه به سمت بالا کنده شود.

رژیم های غذایی حاوی کلسیم بسیار کم و فسفر بیش از حد و همچنین کمبود نور با طیف کامل می توانند منجر به بیماری متابولیک استخوان شوند.

اکثر لاک پشت ها برای تولید ویتامین D3 و حفظ سلامت استخوان ها و پوسته ها به رژیم متعادل و نور ماوراء بنفش نیاز دارند. بیماری متابولیک استخوان با تهیه رژیم غذایی مناسب شامل مقادیر کافی کلسیم و پروتئین به منظور حفظ سلامت ساختار استخوان و همچنین روشنایی ماورا بنفش با طیف کامل برای تولید سطح کافی ویتامین D3 قابل درمان است.

نکات مهم در خرید لاک پشت 4 | پزشکت

کمبود ویتامین در لاک پشت ها

کمبود ویتامین در نتیجه رژیم غذایی نامناسب رخ می دهد و یکی دیگر از بیماری های شایع لاک پشت ها است. هیپویتامینوز A و B هر دو نتیجه یک رژیم غذایی هستند که فاقد ویتامین های لازم برای لاک پشت ها است. هیپویتامینوز A می تواند باعث التهاب چشم ها، ترشحات بینی، صداهای ناگهانی هنگام تنفس، آبسه در اندام ها، بی حالی و فلج اندام شود. با اصلاح رژیم لاک پشت با ویتامین های مکمل و حفظ یک رژیم غذایی سالم می توان هیپویتویتینوز را درمان کرد. با این حال، باید توجه داشت که رژیم غذایی لاک پشت حاوی ویتامین های زیادی نباشد. در صورت ادامه بروز علائم، از دامپزشک مشاوره بگیرید.

پوسیدگی لاک یا پوسته در لاک پشت ها

پوسیدگی لاک، اصطلاح عمومی است که برای توصیف ضایعاتی که پوسته لاک پشت ها را آلوده می کند، استفاده می شود. این بیماری می تواند ناشی از عفونت های باکتریایی یا قارچی باشد. این شرایط معمولاً با کیفیت پایین آب همراه است. ضایعات با ساییده شدن پوسته ایجاد می شوند. حتی به ارگانیسم های عفونی اجازه می دهند وارد بدن شوند. این عفونت باعث پوسیدگی استخوان لاک پشت در زیر پوسته می شود.

عفونت ها می توانند از پوسته به داخل حفره بدن لاک پشت انتشار یافته و در صورت عدم درمان صحیح باعث عفونت های سیستم بدن شوند.

اولین اقدام درمانی تمیز کردن محفظه لاک پشت و اطمینان از تمیز ماندن آب است. اگر ضایعه کوچک باشد، می توان از یک ماده موضعی یا کرم ضد قارچ به عنوان درمان اولیه برای عفونت های کوچک استفاده کرد. این کرم در داروخانه ها موجود است.

لاک پشت را پس از استفاده 10 دقیقه از آب خارج کنید تا دارو به ضایعه نفوذ کند. اگر طی دو روز با درمان خانگی، بهبودی مشاهده نشود و شرایط بدتر شود، از دامپزشک کمک بگیرید.

تشخیص بیماری ها در لاک پشت ها

علائم بیماری در لاک پشت ها می تواند برای هر بیماری مانند ترشحات بینی در صورت عفونت تنفسی متفاوت باشد. به طور معمول، علائم بیماری در لاک پشت ها خاص نیستند. مثلا بی اشتهایی (کم اشتهایی) و بی حالی، در بسیاری از بیماری ها دیده می شود. در صورت بروز هر علائم غیر طبیعی و نگران کننده در لاک پشت خانگی خود با دامپزشک مشورت کنید.

نکات مهم در خرید لاک پشت 2 | پزشکت

درمان بیماری های لاک پشت 

درمان کمبود ویتامین A به دو صورت خوراکی یا تزریقی است. ویتامین A فقط تحت نظارت دامپزشکی تجویزمی شود. زیرا هیپرتویتامینوز A، یک بیماری ناشی از مصرف نادرست و یا بیش از حد ویتامین A، است.  کمبود ویتامین A نشان می دهد که رژیم لاک پشت باید بهبود یابد.

عفونت های تنفسی اغلب در اثر باکتری ایجاد می شوند. بسیاری از این لاک پشت ها نیز کمبود ویتامین A داشته که نیاز به درمان دارد. دامپزشک برای تعیین علت عفونت، رادیوگرافی (اشعه ایکس)، آزمایش خون و کشت را توصیه می کند.

درمان عفونت های تنفسی معمولاً شامل آنتی بیوتیک است که ممکن است از راه خوراکی، به صورت آمپول یا احتمالاً به صورت قطره بینی تجویز شود. لاک پشت های بیمار ممکن است به مراقبت های ویژه از جمله مایعات درمانی و تغذیه اجباری در بیمارستان نیاز داشته باشند.

آبسه با جراحی درمان می شود. آبسه باز می شود، چرک تخلیه شده و بافت آسیب دیده با یک محلول پاک کننده دارویی برافروخته می شود. درمان ممکن است به داروهای موضعی، آنتی بیوتیک های خوراکی یا تزریقی نیاز داشته باشد.

شکستگی پوسته معمولاً توسط دامپزشک قابل درمان است. درمان عفونت می تواند چالش برانگیز باشد. اما معمولاً شامل شناسایی نوع ارگانیسم (ویروس، باکتری یا قارچ) بیماری زا، پاکسازی کامل پوسته و استفاده از آنتی بیوتیک مناسب است.

انگل ها با داروی ضد کرم مناسب درمان می شوند. نوع انگل مشخص شده در معاینه مدفوع میکروسکوپی، تعیین می کند که کدام دارو مورد نیاز است.

به طور خلاصه، در صورت بروز هرگونه علائم از دامپزشک آنلاین در پزشکت مشاوره بگیرید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز