لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


بستری شدن بیماران کرونایی مسئله بسیار مهم و حیاتی برای بیماران مشکوک به کرونا می باشد و برای اهل پژوهش و بهداشت و درمان، نیز اهمیت دارد. برخی از بیماران چون نمی دانند بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود، از ترس بستری شدن به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند. این در حالی است که اکثر بیمارانی که سرفه خشک و تب دارند، نیازی به بستری در بیمارستان ندارند. اما تنگی نفس یکی از علائم شدید COVID-19 است. بیشتر بیماران آلوده به ویروس کرونا علائم خفیف تری دارند و در تنفس دچار مشکل نمی شوند. اما کسانی که دچار تنگی نفس می شوند نیاز به توجه فوری دارند.

دکتر اریک هاول در این مورد می گوید: افراد مبتلا به COVID-19 علائم مختلفی شبیه به آنفولانزا دارند. اما یکی از فرق های بیماران کرونا و آنفلوانزا در این است که بیشتر افراد مبتلا به آنفلوانزا دچار تنگی نفس نمی شوند. اما از طرفی هم خوشبختانه همه افراد مبتلا به COVID-19 تنگی نفس را تجربه نمی کنند. با این حال، اگر کسی دچار تنگی نفس شود، این یک عامل خطر برای شدیدتر شدن بیماری است. این متخصص می گوید: تنگی نفس، حداقل یکی از شاخص هایی است که بیمار باید به بخش اورژانس یا بیمارستان مراجعه کند.

از طرفی هم روان شناسان معتقدند که تغییرات ناگهانی در وضعیت روانی بیمار یکی دیگر از علائمی است که فرد باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

اگر چند علائم متعددی از بیماری کرونا را همزمان تجربه می کنید، به طور مثال احساس تنگی نفس، سرفه شدید و تب دارید، باز هم باید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟ | پزشکت

بروز برخی از علائم و نشانه های COVID-19 در بیماران کرونایی احتمال بستری شدن در بخش اورژانس یا بیمارستان را نشان می دهد.

علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی، عبارتند از:

مشکلات تنفسی، جزء علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

اگر حتی در هنگام استراحت احساس تنگی نفس می کنید، باید برای جلوگیری از وخیم تر شدن وضعیت خود به بیمارستان مراجعه کنید. اگر مشکلات شما در زندگی روزمره تان تداخل ایجاد کرده و حتی در هنگام راه فتن یا بالا رفتن از پله ها اختلال ایجاد می کند، باید این علائم را جدی بگیرید و هر چه سریع تر به بیمارستان مراجعه کنید.

دکتر کاتلین جوردن، متخصص بیماری های عفونی مستقر در سانفرانسیسکو می گوید: احتمال دارد اعضا خانواده یا دیگران متوجه علائمی در فرد بیمار شوند که نشان می دهد او مشکل تنفسی دارد. به عنوان مثال، فرد بیمار ممکن است هنگام صحبت کردن، نفس او یک لحظه کند شود.

کاهش سطح اکسیژن، جزء علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

در هنگام ابتلا به کرونا، علائم حیاتی بیمار باید به طور مرتب بررسی شود. بیمار همچنین تحت آزمایش غیرتهاجمی موسوم به پالس اکسی متری قرار خواهد گرفت. پالس اکسی متری، سطح اکسیژن خون بیمار را اندازه گیری می کند. کاهش سطح اکسژن در جریان خون می تواند نشان دهنده هرگونه بیماری پزشکی است. این وضعیت نیاز به بستری شدن فوری در بیمارستان دارد.

بیماری ژنتیک
درد قفسه سینه، جزء علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

افراد مبتلا به COVID-19 ممکن است آنچه تحت عنوان درد زیر قفسه سینه یا درد در زیر استخوان سینه آنها احساس می شود را تجربه کنند. هر درد قفسه سینه باید ارزیابی شود. بنابراین پزشکان می توانند منبع خاص درد یا ناراحتی را تعیین کنند.

تغییر در وضعیت روانی، جزء علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

گیجی آشکار، خواب آلودگی شدید و عدم توانایی در بیدار شدن از خواب، علائم اضطراری و هشدار دهنده در بیماران کرونایی است. حتی این علائم می تواند همزمان با کاهش اکسیژن در گردش بدن رخ دهند.

کبودی صورت و لب ها، جزء علائم هشدار دهنده بستری شدن در بیماران کرونایی

کبودی صورت یا لب ها نشانه ای از کمبود اکسیژن است. این علائم می تواند نشان دهنده این باشده که ریه های شما تحت تاثیر قرار گرفته و باید در بیمارستان بستری شوید.

علائم نیاز به بررسی در بیماران کرونایی

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟ | پزشکت

اگر دچار تنگی نفس نیستید، اما به تدریج احساس بیماری می کنید، در صورت ادامه این علائم ممکن است نیاز به ارزیابی بیشتری داشته باشید:

تب، جزء علائم نیاز به بررسی در بیماران کرونایی

تب همراه با درد های عضلانی و خستگی می تواند در بیماران کرونایی رخ دهد. به بیماران کرونایی توصیه می شود در صورت بروز این علائم برای بررسی و ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنند.

کاهش حس بویایی یا چشایی، جزء علائم نیاز به بررسی در بیماران کرونایی

کاهش حس بویایی و چشایی می تواند به احتمال زیاد نشان دهنده عفونت ناشی از بیماری کرونا باشد. از دست دادن حس بویایی و چشایی می تواند نشانه های اولیه این بیماری محسوب شوند.

ناراحتی معده، جزء علائم نیاز به بررسی در بیماران کرونایی

علائم دستگاه گوارش، به ویژه اسهال شدید، در بیماران مبتلا به COVID-19 بیشتر از بیماران آنفلوانزا دیده می شود. پزشکان می گویند: تجربه علائم گوارشی مانند اسهال، همراه با از دست دادن حس بویایی و تنگی نفس می تواند نشان دهنده شرایطی باشد که فرد نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دارد.

سرفه مداوم، جزء علائم نیاز به بررسی در بیماران کرونایی

سرفه خشک مداوم از علائم COVID-19 است. بروز این وضعیت همراه با سایر علائم مرتبط با COVID می تواند نشان دهنده این باشد که فرد باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. علاوه بر آن بیماران کرونایی باید برای جلوگیری از ابتلا اطرافیان به کرونا، احتیاط های لازم را انجام دهند. اگر چه احتمال دارد فرد هنگام سرفه، خلط نداشته باشد، اما در این شرایط بیمار حتما باید ماسک ببندد.

بیماران کرونایی چه زمانی نیاز به عکس قفسه سینه دارند؟

بیماران مشکوک به ذات الریه نیاز به عکس برداری از قفسه سینه دارند. ذات الریه، عارضه بیماری های عفونی تنفسی از جمله COVID-19 است که باعث التهاب در ریه ها می شود.

چرا همه بیماران نباید به بیمارستان مراجعه کنند؟

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟ | پزشکت

اگرچه بیمارستان ها محل بهبودی بیماران محسوب می شود، اما همچنین محیط هایی برای قرار گرفتن در معرض عوامل بیماری زا و ابتلا به برخی از بیماری ها مانند ویروس کرونا هستند. به همین دلیل بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی درمانی ملاقات از بیماران را ممنوع می کنند. بر همین اساس از بیماران کرونایی با علائم COVID-19 که مشکلات تنفسی ندارند درخواست می شود قبل از مراجعه به مراکز های درمانی با پزشکان مشاوره کنند و در صورت امکان در خانه بهبود یابند.

متخصصان می گویند: ما از مردم می خواهیم تا جایی که ممکن است از مراجعه به بیمارستان خودداری کنند. اما اگر آنها در شرایطی که علائم بیماری ویروسی مانند تب و درد عضلانی دارند باید با پزشک تماس بگیرند.

از بیماران در خواست می شود به دو دلیل از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنند:

  • افراد ممکن است در هنگام مراجعه به مراکز های درمانی در معرض ابتلا به کرونا قرار بگیرند.
  • در صورت ابتلا به کرونا احتمال دارد دیگران را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دهد.

آنها معقتدند مطمئناً خفیف سرماخوردگی مانند خارش گلو و آبریزش بینی نباید در اورژانس بستری شود.

بیماران در قرنطینه چگونه با پزشک خود در ارتباط باشند؟

بیمار کرونایی چه زمانی بستری می شود؟ | پزشکت

خوشبختانه در طول شیوع بیماری کرونا، خدمات پزشکی از راه دور یا Telehealth به عنوان یک خدمات درمانی در دسترس افراد قرار دارد. ویزیت های مجازی، از جمله پزشکی از راه دور و تله درمانی، به افراد این امکان را می دهد در صورت عدم مراجعه حضوری، به راحتی بتوانند به صورت غیر حضوری با پزشکان در ارتباط باشند. با استفاده از این خدمات، حتی بیماران کرونایی می توانند از نظر علائم ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گیرند.

برای بیمارانی که در دوران قرنطینه خود و حتی بروز علائم احتمالی خود با مشکل دسترسی با پزشکان حرفه ای و مجرب روبرو هستند، خدمات پزشکی آنلاین در نظر گرفته شده است. یکی از مراکز خدمات مشاوره آنلاین پزشکی برای بیماران به خصوص بیماران کرونایی، پزشکت است. شما در پزشکت، به عنوان بزرگترین جامعه آنلاین پزشکی می توانید به راحتی فقط با نصب اپلیکشین با پزشکان و متخصصان باتجربه در ارتباط باشید. مشاوره های پزشکی در پزشکت به صورت نوشتاری و یا چتی، صوتی و تصویری در یک محیطی کاملا امن و محرمانه صورت می گیرد.

حرف آخر

به علت کمبود نیروی انسانی در ادامه شیوع بیماری کرونا، افراد مشکوک به کرونا و یا افرادی که علائم خفیفی دارند، برای پذیرش در بیمارستان پذیرفته نمی شوند. با این حال، اگر در گروه پر خطر در برابر کرونا باشید و یا احتمال بروز عوارض شدیدی در شما زیاد باشد، ممکن است پزشک دستور بستری شدن شما را تجویز کند.

افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل سرطان یا درمان هایی مانند پیوند عضاء ضعیف شده است، یا مبتلا به اچ آی وی، بیماری های ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی یا آسم و بیماری های خودایمن مانند لوپوس یا بیماری قلبی هستند در معرض خطر ویروس کرونا قرار دارند. افراد مسن نیز در معرض عوارضی مانند تنگی نفس شدید هستند.

افراد زیر 40 سال خطر کمتری نسبت به سالمندان دارند. البته، هیچ کس نباید COVID-19 را دست کم بگیرد. نسبت به علائم آن بی تفاوت باشد. زیرا هر کسی ممکن است به بیماری جدی کرونا مبتلا شود. احتمال بروز عوارض جانبی و شدید کرونا ممکن است برای همه گروه های سنی رخ دهد.

بیمارانی که در گروه های با خطر بالاتر برای ویروس کرونا قرار دارند، اما تنگی نفس یا سایر علائم اضطراری ندارند، به جای بستری شدن در بیمارستان، باید قرنطینه شوند. با این حال، آنها باید به این نکته توجه داشته باشند که ممکن است در معرض بروز عوارض احتمالی شدیدی قرار داشته باشند. دستور قرنطینه به جای بستری شدن در بیمارستان به این معنی نیست که وضعیت شما بدتر نمی شود. در طول دوران ابتلا به کرونا، وضعیت بیمار ممکن است بهتر شود. اما گاهی اوقات اینگونه نیست. واقعاً مهم است که با تیم پزشکی و پزشک اصلی خود در تماس باشید. وضعیت بیمار همیشه قابل پیش بینی نیست، بنابراین مراقبت از بیماران واقعاً مهم است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز