لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

فهرست مطالب

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت، سکته مغزی و آرتریت یکی از علل شایع و اصلی ناتوانی و مرگ میر محسوب می شوند. بیش از 40٪ بزرگسالان از یک بیماری مزمن رنج می برند و بیماری های مزمن علت اصلی 23٪ از موارد بیماران بستری در بیمارستان ها می باشد. علاوه بر آن از هر 10 مرگ افراد شش مورد آن ناشی از بیماری های مزمن می باشد. بیماری های قلبی و سرطان بیش از نیمی از مرگ و میرها را تشکیل می دهد. بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم در این مقاله تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری مزمن و پیشگیری از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

اگرچه بیماری های مزمن شایع و پر هزینه هستند، اما شما به راحتی می توانید از بروز آن ها پیشگیری کنید. راه های پیشگیری از بیماری های مزمن به گزینه های شیوه و سبک زندگی شما مربوط می شوند که به راحتی می توانید آن ها را تغییر دهید. خوردن غذاهای مغذی، فعالیت بدنی بیشتر و جلوگیری از مصرف دخانیات تا حدودی می تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به بسیاری از این بیماری ها و شرایط های پرهزینه و شایع موثر باشد. حتی اگر شما در حال حاضر مبتلا به دیابت، بیماری های قلبی، آرتروز یا بیماری مزمن دیگری هستید، خوردن غذای سالم تر و ورزش بیشتر، چه پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، شنا، می تواند به شما در مدیریت بهتر بیماری کمک کند. تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن مشخص بوده و آثار مثبتی به همراه دارد.

بیماری های مزمن

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

بیماری های مزمن، یک بیماری طولانی مدتی است که با تغییرات جسمی زیادی در بدن همراه است و متاسفانه تا حدودی می تواند بر کارکرد و عملکرد زندگی بیمار تاثیر منفی داشته باشد و آن را مختل کند. درمان این بیماری های به طور کلی پرهزینه و صعب العلاج می باشد و دوره درمان طولانی بوده و بهبودی از آن ها تا حدودی دشوار است. حتی در برخی موارد ممکن است بیماری لاعلاج هم باشد و درمان قطعی و مشخصی برای بیماری وجود نداشته باشد. در این شرایط ممکن است بیمار به صورت مادام العمر درگیر بیماری، دارو، بیمارستان و دکتر باشد و با عوارض ناشی از این بیماری ها کنار بیایید و خودش را با شرایط سخت و دشوار احتمالی وفق دهد و حتی بپذیرد که شاید هرگز نتواند از نظر سلامت جسمانی به وضعیت اولیه قبل از بیماری برگردد.

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن باعث خواهد شد که علائم و عوارض روانی بیماری کاهش یابد.

 نمونه هایی از بیماری های مزمن، عبارتند از:

عوارض بیماری های مزمن

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

درمان بیماری مزمن تا حدودی زمان بر و پرهزینه می باشد و متاسفانه برخی از این بیماری ها سیر پیشرونده دارند که ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی بیشتری شوند. یک بیماری مزمن در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز بیماری های مزمن دیگری شود. حتی می تواند کل افراد خانواده بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر آن، درمان ممکن است نیاز به یک تیم درمانی قوی متشکل از پزشک متخصص، پرستار در منزل و فیزیوتراپ داشته باشد که این موضوع هزینه روند درمان را افزایش می دهد. از آنجایی که روند بیماری تا حدودی نامشخص است شاید مبتلایان دچار سردرگمی، بلاتکلیفی و اختلالات روانی ناشی از بیماری های مزمن شود.

اختلالات و مشکلات روانی ناشی از بیماری های مزمن، عبارتند از:

اما واقعا در مورد این سوالات کمی فکر کنید:

  • راهکار پیشگیری از بروز این بیماری های پرهزینه و شایع چیست؟
  • چگونه از بروز عوارض های متعدد و گریبانگیر آن ها خلاص شویم؟
  • از کجا بدانیم تا چند در صد در معرض خطر ابتلا به این بیماری ها هستیم؟
  • از کجا اطلاعات لازم برای پیشگیری و مقابله با عوامل خطر این بیماری ها را کسب کنیم؟
  • آیا راهکار درمانی به جز مصرف دارو که خود آن ها با عوارض جانبی زیادی همراه هستند، وجود دارد؟
  • آیا مراکز معتبری وجود دارد که به طور اختصاصی بتواند به ما راهکارهای مقابله از این بیماری ها را آموزش دهد؟
  • از کجا می توانیم راهکارهای مقابله با این بیماری ها را متناسب با وضعیت و ویژگی های فردی خودمان پیدا کنیم؟

نگران نباشید. ما در این زمینه راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از بیماری های مزمن را مورد بررسی قرار داده ایم.

راهکارهای مقابله با مشکلات روانی ناشی از بیماری های مزمن

برای مقابله با مشکلات روانی ناشی از هر بیماری، شما در درجه اول باید با یک دید کاملا واقعی بیماری خود را بپذیرید و برای افزایش امید به زندگی و شانس زنده ماندن خود قدم های بعدی را بردارید. در درجه اول باید سعی کنید در کنار روند درمان مشکلات جسمی بیماری خود و مراجعه به پزشک، خودتان را برای مشاوره و روان درمانی اماده کنید. توجه داشته باشید بیشتری بیماری های روانی و جسمی تاثیر متقابلی بر روی یکدیگر دارند و روان از جسم و بالعکس جسم از روان تاثیر می گیرد.

شاید این سوال برای شما پیش بیایید: با توجه به وضعیت پزشکی و بیماری که دارم و از طرفی هم خطر شیوع بیماری همه گیر کرونا چگونه می تواند به دنبال مراکز مشاوره و روان درمانی باشم. صرف وقت زیاد برای رفتن به مراکز درمانی هم ممکن است یکی از دلایل برای صرف نظر از مراجعه به مراکز مشاوره باشد.

اما مشاوره آنلاین در پزشکت، این معضل را برطرف کرده است.

نقش مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

مشاوره آنلاین در کنار درمان های پزشکی دیگر می تواند تکمیل کننده روند درمانی بیماری شما باشد تا شما با استفاده از مشاوره آنلاین در پزشکت به راحتی بتوانید با صبحت در مورد بیماری خود با بیش از صد ها متخصص برتر و دریافت جزییات بیشتر از وضعیت تان بار روانی بیماری خود را کاهش دهید و از بروز عوارض ناشی از بیماری های مزمن جلوگیری کنید.

کسب اطلاعات بیشتر

متاسفانه از آنجایی که بسیاری از بیماری ها علائم مشابهی دارند و مردم عادت کرده اند علائم خود را با دیگران مقایسه کرده و حتی اینکه روند درمانی و دارو های همدیگر را با هم تطبیق داده و بدتر آن ها را کپی برداری می کنند، بهتر است قبل از اینکه با اطرافیان و دوستان خود در مورد علائم و وضعیت خودتان صحبت کنید از یک مشاوره و متخصص باتجربه کمک بگیرید.

صرفه جویی در زمان و محرمانه بودن جلسه مشاوره

علاوه بر آن شما در مشاوره آنلاین پزشکت، زمان زیادی برای صحبت کردن با پزشک متخصص خودتان دارید که در یک بستر کاملا امن و محرمانه می توانید به صورت متنی، صوتی و تلفنی با متخصصین در ارتباط باشید.

 ناشناس بودن در مشاوره آنلاین

 ناشناس بودن در مشاوره آنلاین می تواند یک فضای امنی را برای شما ایجاد کند تا بتوانید با خیال راحت در مورد موضوعات خود حتی در مورد موضوعات جنسی که یکی از عوارض احتمالی بیماری های مزمن است صحبت کنید. شاید در اختیار گذاشتن اطلاعات پزشکی و جزییات آن ها در فضای آنلاین تا حدودی شک و تردید داشته باشید. حق با شماست چون در برخی از مراکز مشاوره آنلاین این احتمال وجود دارد که اطلاعات پزشکی مخاطبین در دسترس افراد دیگر قرار بگیرد؛ اما در مشاوره با متخصصین پزشکت این نگرانی وجود ندارد و شما از امن و محرمانه بودن بستر مشاوره خود کاملا مطمئن هستید.

پس بهتر است اطلاعات پزشکی خود را در اختیار هر کسی قرار ندهید. در مورد بیماری مزمن، افراد دوست دارند در مورد بیماری، علائم، پروتکل های درمانی و داروهای که مصرف می کنند با دیگران حرف بزنند و مشورت بگیرند اما این نکته را در نظر داشته باشید. بیماری و وضعیت شما مختص خود شما است که بررسی جوانب پزشکی باید حتما توسط افراد متخصص انجام بگیرد. قرار دادن جزییات و اطلاعات پزشکی یا درمانی از طریق اینترنت و یا آنلاین در مراکزی که نمی شناسید می تواند خطرناک باشد.

پزشکت به عنوان بزرگترین جامعه آنلاین بیمار و پزشک

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

اگر تصمیم گرفته اید در مورد وضعیت سلامتی خود و پیشگیری ها و راهکارهای مقابله با بیماری های مزمن قدمی بردارید پزشکت رابه شما پیشنهاد می کنیم. اپلیکیشن پزشکت با ارائه مشاوره آنلاین (تصویری، صوتی و نوشتاری) در هر مکان و در هر لحظه از شبانه روز این امکان را به شما می دهد تا با پزشکان و مشاورین معتبر و برتر ارتباط مستقیم برقرار نموده و در هر زمینه ای از حوزه های پزشکی و سلامتی مشاوره دریافت کنید. شما در پزشکت می توانید برای بررسی وضعیت سلامتی خود به خصوص در ارتباط با بیماری های مزمن با پزشکان یک مشاوره کاملا محرمانه و مفید و موثری داشته باشید. در اپلیکیشن پزشکت شما می توانید با بیش از «صدها» متخصص در ارتباط باشید و با ارائه جزییات و سوابق پزشکی خود برای یکبار هم شده وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید.

علاوه بر آن شما در صورت تمایل به یادگیری راهکاری های یک زندگی سالم و تغذیه متناسب با سلامت خود می توانید از متخصصین رژیم تغذیه در پزشکت مشاوره بگیرید.

با کسب آگاهی در مورد اهمیت مشاوره در پیشگیری از بیماری های قلبی به یاد داشته باشید:

«یک ریال هزینه کردن برای پیشگیری، ارزشی برابر خرج کردن هزار ریال برای درمان را دارد».

آمادگی برای مشاوره آنلاین از پزشکت برای بیماری های مزمن

تاثیر مشاوره آنلاین در بیماری های مزمن | پزشکت

مشاوره آنلاین شاید با یکسری ایراد ها و ترس های همراه باشد، چون برخی افراد در مورد محرمانه بودن اطلاعات خود در حین مشاوره با پزشک و متخصصین مربوط دچار ترس و تردید هستند در حالی که پزشکت با بیش از صدها متخصص در «39» حوزه پزشکی به عنوان بزرگترین جامعه بیمار و پزشک کاملا این اطمینان را به شما می هد که هیچ نگرانی بابت این موضوع نداشته باشید و مشاوره شما در یک بستری کاملا محرمانه و امن صورت می گیرد و از طرفی شاید افراد در حین مشاوره نتوانند استفاده لازم را از وقت و فرصت به دست امده کسب کنند؛ اما در این زمینه هم ما به شما پیشنهاد می کنیم برای آمادگی بیشتر در هنگام مراجعه به پزشک بهتر است قبل از شروع مشاوره لیستی از موارد زیر را یادداشت کنید:

  • دارو ها و مکمل های که مصرف می کنید همراه با دوز مصرفی و میزان آن ها
  • سوابق شخصی و خانوادگی خود در مورد بیماری های قلبی و جراحی های اخیری که داشته اید.
  • علائم احتمالی جسمی و روانی که در این مدت اخیر تجربه کرده اید، حتی مواردی که فکر می کنید به بیماری های شما ربط نداشته باشند.
  • اسکنی از سوابق پزشکی خود، اعم از نتایج آزمایشات، سونوگرافی و یا غیره را آماده کنید. چون شما در پزشکت به راحتی می توانید تمام اطلاعات را در اختیار پزشک خود قرار دهید.

علاوه بر آن می توانید سوالات خود را قبل از برقراری جلسه مشاوره یادداشت کنید تا بتوانید از فرصت به دست آمده نهایت استفاده از تجربه و رهنمودهای متخصص مربوطه داشته باشید.

سوالات شما از پزشک در حین مشاوره آنلاین

مهمترین سوالاتی که می توانید در این زمینه از پزشک مربوط به بیماری های مزمن پرسید، عبارتند از:

  • آیا در معرض خطر بیماری های مزمن قرار دارم؟
  • آیا محدودیت هایی وجود دارد که باید رعایت کنم؟
  • آیا نیاز به مصرف دارو و یا مراجعه به پزشک متخصص دارم؟
  • آیا نیاز به تغییر سبک زندگی و یا رعایت رژیم غذایی خاصی دارم؟
  • آیا وضعیت شغلی و روانی من می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن را افزایش دهد؟
  • با توجه به وضعیتی که دارم در صورت بروز چه علائمی باید به پزشک و یا جلسات مشاوره بعدی مراجعه کنم؟
  • من بیماری دیگری دارم. چگونه می توانم با توجه به بیماری و داروهای مصرفی سلامتی خودم را بهبود ببخشم؟
سوالات پزشک از شما در حین مشاوره آنلاین

پزشک ممکن است سوالات زیادی از شما بپرسد، برای پاسخ گویی به آنها آماده باشید.

برخی از این سوالات احتمالی، عبارتند از:

  • آیا سابقه مصرف سیگار، مواد مخدر و یا الکل دارید؟
  • آیا تا به حال علائم بیماری های مزمن را تجربه کرده اید؟
  • آیا تا به حال اختلالات روانی مانند افسردگی را تجربه کرده اید؟
  • آیا سابقه خانوادگی در زمینه بیماری های قلبی، دیابت یا بیماری جدی دیگر دارید؟

آیا شما به دلیل بیماری در خانه و یا بیمارستان بستری هستید؟ آیا تصمیم گرفته اید از مشاوره آنلاین برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های مزمن استفاده کنید؟ آیا دوست دارید در مورد بیماری خود با یک مشاور متخصص مشورت کنید؟ آیا برای شما مهم است که راهکارهای افزایش شانس زنده ماندن خود را افزایش دهید؟ مشاوره آنلاین می تواند یک نکته عالی برای کمک به شما در مدیریت بیماری مزمن باشد.

همین حالا اقدام کنید. متخصصان ما آنلاین هستند.

منابع: 

https://medlineplus.gov/ency/patientinstructions/000602.htm

https://www.health.ny.gov/diseases/chronic/

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز