لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


داشتن ریش های فرفری نامنظم می تواند ظاهر و عزت نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد. اما راهکارهای برای صاف کردن ریش های فرفری وجود دارد. از طرفی هم موهای فرفری مجعد معمولی جذاب تلقی می شوند و حس جوانی و سلامتی را ایجاد می کنند. نه تنها این، بلکه مردانی که ریش‌های مجعد دارند، می توانند ریش های خودشان را مجعد نگه دارند یا آن را صاف کنند. علاوه بر این، ریش های مجعد ضخیم تر از ریش های صاف به نظر می رسند. با این حال، ریش های فرفری با مشکلاتی مانند گره خوردن و بهداشت نیز همراه هستند.

وقتی آن دسته های فرفری از صورت شما رشد می کنند، داستان متفاوت است. هنگامی که موهای ریش درشت به طور طبیعی فر می شوند، ممکن است با توده ای از موی نامرتب مواجه شوید. انواع مختلفی از موهای ریش وجود دارد و مدیریت کردن برخی از بافت های مو به طور طبیعی سخت است.

جنبه های منفی ریش های فرفری

داشتن ریش مجعد با مجموعه ای از مشکلات همراه است. ریش های مجعد نسبت به ریش های صاف به زمان بیشتری برای بلند شدن نیاز دارند. اگرچه هر ریش در ماه تا حدودی رشد می کند، اما مشکل ریش مجعد این است که در یک حلقه رشد می کند. تا زمانی که ریش فرفری نیم سانت بلند شود، ریش صاف سه برابر بیشتر از آن خواهد بود. در حالی که ریش صاف فقط به سمت پایین رشد می کند، ریش مجعد مانند فنرهای مارپیچی به رشد خود ادامه می دهد و بنابراین کوتاه تر به نظر می رسد. علاوه بر بلندی، گره‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که مردان با ریش فرفری با آن روبرو هستند.

هرچه ریش شما ضخیم تر و درشت تر باشد، مشکلات بیشتری با گره خوردن خواهید داشت. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که برخی از موهای صورت به موهای دیگر گره می خورند. گره ها زمانی که می خواهید روغن ریش بزنید مشکل ایجاد می کند و پخش یکنواخت روغن را تقریبا غیرممکن می کند.

استفاده از شانه یا برس ریش برای باز کردن گره ها نیز ممکن است باعث آسیب به ریش شما شود. به خصوص اگر این کار به شدت انجام شود. در نتیجه، ناتوانی در شانه کردن صحیح ریش، موهای فرفری صورت شما ممکن است خشن شده و نوک آن ها دوشاخه شود. اما، ریش‌های مجعد می‌توانند همه باکتری‌ها، کثیفی‌ها و میکروب‌ها را راحت‌تر به پوست منتقل کنند، زیرا موهای بیشتری را به صورت شما نزدیک‌تر نگه می‌دارند. در نتیجه این وضعیت ممکن است منجر به بروز آکنه، جوش و دانه های سرسیاه شود.

دانستن تمام این نکات منفی ریش های مجعد مهم است زیرا نشان می دهد که باید یاد بگیرید که چگونه از آنها مراقبت و ریش های خود را صاف کنید.

چرا برخی از ریش ها، فرفری هستند؟

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟ | پزشکت

اینکه ریش شما صاف باشد یا فرفری به شکل فولیکول های شما بستگی دارد. فولیکول های متقارن مو، باعث می شود ریش های شما به صورت صاف جوانه بزند. اگر فولیکول مو نامتقارن باشد، یک ساقه موی بیضی شکل رشد می کند که هر چه طولانی تر شود، به طور فزاینده ای فر می شود. حتی فولیکول های متقارن مو نیز می توانند منجر به فرفری شدن ریش های شما شوند.

یکی دیگر از دلایل رایج برای ریش مجعد و نامنظم، خشکی آن است. وقتی ریش شما خشک و آسیب دیده است سفت و به زودی فر می شود. خشکی عمدتاً زمانی ایجاد می شود که ریش خود را به طور منظم می شویید زیرا شامپوهای خشن موهای صورت شما را از روغن طبیعی پاک می کند و ریش شما را کاملاً خشک می کند.

شستشو ریش ها و فرفری شدن آنها

در صورت لزوم، ریش را نباید بیش از سه بار در هفته با شامپو مخصوص ریش شست. مردان معمولاً فکر می‌کنند وقتی صحبت از شامپو روی ریش می‌شود، هر چه بیشتر باشد، بهتر است. به همین دلیل آنها اشتباه می کنند و اغلب از شامپو استفاده می کنند و خطر آسیب رساندن به ریش خود را افزایش می دهند. برخلاف شامپو، روغن ریش باید تقریبا هر روز استفاده شود. بهترین کار این است که آن را هنگام دوش گرفتن استفاده کنید زیرا به این ترتیب رطوبت را به ریش خشک شما برمی گرداند. عدم رعایت بهداشت و کم آبی نیز می تواند منجر به خشکی موهای صورت شود.

مردان دوست دارند ریش های خود را لمس و نوازش کنند، اما وقتی این کار با دست های کثیف انجام می شود، مشکل احتمالی برای ریش شما وجود دارد.

کثیفی بیشتر در ریش، شانه کردن آن را سخت‌تر می‌کند و منجر به ریشی خشن، ناهموار و مجعد می شود. گر می خواهید ریشتان بهتر به نظر برسد، به بهداشت بیشتر توجه کنید.

عدم مصرف آب کافی منجر به کم آبی بدن می شود. به طور متناسب، کم آبی ریش و پوست شما را خشک می کند. برای جلوگیری از خشکی و در نتیجه مجعد شدن ریش خود، مطمئن شوید که روزانه مقدار بهینه آب می نوشید تا موهای صورت خود را مرطوب کرده و از خشکی آن جلوگیری کنید.

چگونه از ریش های فرفری مراقبت کنیم؟

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟ | پزشکت

با وجود تمام مشکلاتی که با ریش مجعد پیش می‌آید، برخی از مردان هنوز آن را جذاب‌تر از ریش صاف می‌دانند و تصمیم می‌گیرند آن را حفظ کنند. موهای فرفری صورت بیشتر به پوست شما نزدیک هستند، به این معنی که تمام باکتری ها، تجمع چربی و کثیفی که در ریش شما گیر کرده است را به پوست شما نیز نزدیک تر می کند. خلاص شدن از شر همه این موارد نیاز به شامپو زدن و حالت دادن به ریش فرفری خود حداقل سه بار در هفته دارد.

روغن ریش باید روزانه استفاده شود، زیرا آنها را صاف کرده و به شما کمک می کند ریش مجعد خود را بهتر تمیز کنید. روغن ریش نیز به ویژه در شانه کردن و برس زدن ریش شما بسیار مفید است.

مردانی که ریش‌های مجعد دارند، باید در بین محصولات مراقبت از ریش خود یک شانه یا برس مناسب برای ریش داشته باشند تا گره‌هایی را که معمولاً با داشتن این نوع ریش اتفاق می‌افتد، باز کند.

شانه ریش دندان پهن، بهترین انتخاب برای ریش های مجعد است. از شانه های پلاستیکی یا برس های معمولی استفاده نکنید زیرا می توانند به ریش شما آسیب برسانند. برای بهترین نتیجه، ریش فرفری خود را یک بار در روز شانه کنید و یک تا دو بار در روز آن را برس بزنید.

برس زدن درست قبل از رفتن به رختخواب، راه خوبی برای رشد ریش در جهت دلخواه است. ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد زیرا صبح ریش را می شویید. اما با تکرار منظم این عمل، ریش شما آنطور که می خواهید رشد می کند.

رشد ریش فرفری می تواند به سرعت از کنترل خارج شود، بنابراین کوتاه کردن آن هر سه هفته به حفظ شکل و به حداقل رساندن تعداد انتهای دوشاخه کمک می کند.

چگونه ریش های خود را صاف کنیم؟

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟ | پزشکت

همانطور که می بینید، حالت دادن به ریش های فرفری با ابزار مناسب در دست چندان سخت نیست. با این حال، برخی از مردان نمی‌خواهند با ریش‌های مجعد سروکار داشته باشند و ترجیح می‌دهند آن را صاف کنند. اگر کنترل ریش فرفری شما سخت است صاف کردن می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

روش های مختلفی برای صاف کردن ریش وجود دارد، از جمله: طبیعی، شیمیایی و مکانیکی. هر روشی شامل شل کردن موها می‌شود تا صاف‌تر و قابل کنترل‌تر شدن موها شوند.

چگونه به طور طبیعی ریش خود را صاف کنیم؟

صاف کردن ریش به طور طبیعی یک فرآیند روزانه است. شما باید یک روال نگهداری از ریش را رعایت کنید و به آن پایبند باشید. با دقت و مراقبت، ریش شما در طول روز صاف می ماند. اولین قدم در این فرآیند عدم استفاده از صابون و شامپو نامناسب است. موهای صورت نیاز به مراقبت ملایم دارند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. بنابراین به صابون ها و شامپوهای تند نه بگویید .ریش خود را با یک پاک کننده ملایم فرموله شده برای ریش بشویید و بعد از آن از نرم کننده موی ریش استفاده کنید. موهای خیس ضعیف تر از موهای خشک هستند و راحت تر آسیب می بینند.

در اینجا بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • ریش خود را به آرامی با یک حوله نرم خشک کنید تا از شکستگی مو جلوگیری کنید.
  • ریش را به شدت مالش ندهید.

به طور طبیعی ریش خود را با برس زدن صاف کنید. قبل از شروع به سه چیز نیاز دارید: یک برس ریش با کیفیت ، یک سشوار و کرم سیلیکونی.

در حالی که ریش شما هنوز کمی مرطوب است، به آرامی کرم سیلیکونی را روی ریش خود بمالید. اکنون از برس ریش و سشوار برای اصلاح و مرتب کردن ریش خود استفاده کنید. هنگامی که کرم سیلیکونی روی موها جا افتاد، بقیه روز صاف تر می ماند.

این بایدها و نبایدها را در نظر داشته باشید:

  • از سشوار داغ استفاده نکنید. هوای گرم مو را شکننده می کند.
  • کرم سیلیکونی زیادی روی ریش خود نمالید.
  • از خنک ترین تنظیمات ممکن استفاده کنید.
  • آن را به آرامی با توجه به جهت رشد مو انجام دهید.
  • همچنین برای نرم نگه داشتن موها از روغن ریش خوب استفاده کنید.
  • این روال صبحگاهی را در نظر بگیرید و در تمام طول روز ریش های مرتبی خواهید داشت.

چگونه ریش خود را با مواد شیمیایی صاف کنیم؟

چگونه ریش های فرفری را صاف کنیم؟ | پزشکت

طیف وسیعی از محصولات برای صاف کردن مو وجود دارد. این محصولات از مواد شیمیایی خشن استفاده می کنند که می توانند پوست را بسوزانند و فقط باید توسط یک متخصص کار شود. پوست صورت شما ظریف است و به راحتی آسیب می بیند. مواد شیمیایی خشن و پوست ظریف با هم ترکیب نمی شوند. اگر تصمیم دارید ریش خود را به روش شیمیایی صاف کنید، به دنبال یک متخصص موی باتجربه باشید، این کار را در خانه انجام ندهید.

  • اگر نمی خواهید هزینه، خطر یا ناراحتی رفتن به یک سالن برای صاف کردن ریش خود را به همراه داشته باشد، جایگزین هایی وجود دارد.
  • در حالی که درست است که یک سشوار داغ می تواند موهای نرم را به یک درهم ریختگی شکننده تبدیل کند، اما جایی برای گرما در نظافت ریش وجود دارد.
  • یک اتوی خوب برای صاف کردن مو، به سرعت و کارآمد، ریش شما را کنترل می کند. مطمئن شوید که یک اتو با اندازه کوچک انتخاب کنید، زیرا یک اتو معمولی خیلی بزرگ است.
  • این فرآیند ساده است و در وقت شما صرفه جویی می کند. به خاطر داشته باشید که ریش های شما فقط تا حمام بعدی صاف باقی خواهند ماند.
  • هنگام دوش گرفتن، استفاده از سشوار برای خشک کردن ریش ضروری است.
  • اگر بگذارید ریشتان به طور طبیعی خشک شود، بیشتر فر می‌شود. به همین دلیل است که ابتدا باید ریش خود را با حوله خشک کنید و سپس با سشوار ادامه دهید و آن را در طول آن شانه کنید.

آیا صاف کردن ریش ارزشش را دارد؟

هر کس ایده های خود را در مورد سبک شخصی دارد. بسیاری از مردان، ریش پرپشت فرفری را دوست دارند. اما اگر موهای بیش از حد فرفری صورت را بیش از حد نامرتب می بینید، یا ظاهر یک ریش صاف را ترجیح می دهید باید راهکارهای گفته شده را رعایت کنید.

  • اگر به طور طبیعی ریش فر دارید، باید هر روز زمانی را به فرم دادن به موهای خود اختصاص دهید و در عین حال از آسیب دیدن ریش خود جلوگیری کنید.
  • اگر آماده استفاده منظم از محصولات و روش های مناسب هستید و از صاف کردن ریش خود راضی هستید، آن را دنبال کنید!

فقط هنگام استفاده از مواد شیمیایی یا اتو مو مراقب باشید تا ریش و پوستتان نسوزد. هر زمان که می توانید، ریش فرفری خود را به روش طبیعی و بدون گرما صاف کنید. صاف کردن ریش هیچ تفاوتی با سایر عادات نظافت شخصی شما ندارد. صاف کردن ریش ارزشش را دارد که به شکلی که فکر می کنید بهترین است به نظر برسید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.7 / 5. تعداد رای ها: 3

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

1 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید من ۱۶ سال دارم خط ریشام کمی در اومده ولی کجو کولس همیشه هم کوتاه نگهداشتم و تو آینه هم نگاه میکنم خیلی بده و این موضوع یک ساله منو درگیر کرده خیلی نا امید شدم چیکار کنم قابل درست شدن هست یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز