لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه بهداشت موهای شرمگاهی رعایت کنیم؟

چگونه از موهای شرمگاهی مراقبت کنیم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه بهداشت موهای شرمگاهی رعایت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

رعایت بهداشت موهای شرمگاهی مهم است، چرا که این امر، می تواند از بروز ناراحتی پوستی، ویروس، میکروب در دستگاه تناسلی و اطراف آن جلوگیری کند. علاوه بر آن، در هنگام اصلاح موهای شرمگاهی خود بهتر است، نکات زیر را در نظر بگیرید:

در صورت نیاز می توانید موهای شرمگاهی خود را به طور روزانه اصلاح کنید. با این حال، از استفاده شامپو خودداری کنید؛ زیرا این امر تعادل PH موهای شرمگاهی شما را از بین می برد و باعث تحریک می شود. در حالی که آب گرم برای تمیز کردن موها کافی است، در صورت نیاز می توانید یک شستشو دهنده با pH متعادل بخرید.

برای شستن روزانه موهای شرمگاهی بهتر است روزانه با آب گرم بشویید. اگر مجبور هستید از صابون استفاده کنید، بهتر است صابون ملایم و مناسب بدن مانند صابون کودک را انتخاب کنید. با این حال، ممکن است متوجه شوید که صابون تحریک کننده است و توصیه نمی شود زیرا می تواند به PH این ناحیه را مختل کند. در صورت نیاز می توانید شستشو دهنده ویژه ای برای ناحیه موی عانه خریداری کنید. اما معمولاً آب گرم همان چیزی است که شما نیاز دارید. بعد از شستشو اجازه دهید تا این ناحیه خشک شود یا با حوله خشک کنیید.

هرگونه قرمزی یا خارش که اغلب پس از تراشیدن موهای شرمگاهی ایجاد می شود را حتما درمان کنید. در این شرایط از استفاده از تیغ و یا دستگاه های دیگر برای از بین بردن موهای شرمگاهی خودداری کنید. این وضعیت منجر به آسیب بیشتر در منطقه می شود و خطر عفونت های باکتریایی را افزایش می دهد. در این شرایط استفاده از کمپرس گرم می تواند به کاهش التهاب کمک کند و ممکن است قرمزی و التهاب به خودی خود بهبود یابد و خود به خود از بین برود.

وظیفه موهای شرمگاهی در بدن چیست؟

چگونه از موهای شرمگاهی مراقبت کنیم؟ | پزشکت

رشد موهای شرمگاهی برای محافظت از پوست حساس اطراف دستگاه تناسلی مهم و مفید است. این موها، در به دام انداختن آلودگی ها و باکتری ها و پیشگیری از ورود آنها به دهانه واژن نقش موثری دارند. اگر چه برخی افراد معتقدند که از بین بردن آنها، یکی از اصول رعایت بهداشت است اما واقعا عکس این موضوع ثابت شده است. به طور کلی موهای شرمگاهی در بدن نقش موثری دارند، از جمله:

  • عرق را از بین می برند.
  • از دهانه واژن محافظت می کنند.
  • در غرایز اساسی جنسی نقش دارند.
  • در پیشگیری از بروز عفونت نقش موثری دارند.

موهای عانه خود را با استفاده از آب گرم بشویید.

 استفاده از صابون یا عطر می تواند ناحیه شرمگاه شما را به طور جدی تشدید یا تحریک کند. ناحیه شرمگاه شما دارای سطح pH خاصی است و صابون های خاصی می توانند این وضعیت را از بین ببرند. اگر باید از محصولی استفاده کنید، از شوینده های عمومی عادی و متعادل pH برای تمیز کردن موهای عانه خود استفاده کنید. برای تمیز کردن موهای عرم خود از دئودورانت، پودر تالک، شامپو یا دستمال مرطوب استفاده نکنید.

ناحیه شرمگاه خود را با یک حوله مرطوب یا دستمال مرطوب پاک کنید.

چگونه از موهای شرمگاهی مراقبت کنیم؟ | پزشکت

بعد از استفاده از توالت، بهتر است ناحیه شرمگاهی خود را با یک حوله مرطوب یا دستمال مرطوب پاک کنید. این به شما کمک می کند تا تمیزی موهای شرمگاهی خود را حفظ کنید. پاک کردن منظم پس از استفاده از توالت برای جلوگیری از انتشار باکتری های مضر در اطراف ناحیه شرمگاه شما ضروری است. مخصوصا محل رشد موهای شرمگاهی محل مناسبی برای رشد میکروب ها است.

موهای عانه خود را خشک نگه دارید.

رطوبت می تواند باعث تحریک پوست شود. خشک نگه داشتن موهای شرمگاهی می تواند از رشد ناراحتی و باکتری جلوگیری کند. قبل از پوشیدن لباس بعد از دوش گرفتن موهای عرم خود را کاملا خشک کنید. لباس های آزادتر بپوشید و از لباس های نایلونی، مصنوعی یا تنگ که می تواند رطوبت را نگه دارد، خودداری کنید. این امر به ویژه در مواقعی که درجه حرارت بالا و یا تعریق در قسمت شرمگاهی زیاد باشد، بسیار مهم است.

در صورت تمایل و نیاز موهای عانه خود را کوتاه کنید.

هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که نشان دهد موهای زائد بیش از حد می تواند میکروب ها یا بقایای موجود در ناحیه شرمگاه شما را به دام بیندازد. با این حال، پیرایش بیش از حد می تواند منجر به بروز حساسیت پوستی شود. بسته به نوع علاقه خود، می توانید موهای شرمگاهی را برای ظاهر تمیز تر و مرتب کنید.

اگر موهای عمومی زیادی داشته باشید ممکن است احساس شرمندگی یا خجالت کنید. با این وجود داشتن موی عانه نشانه بلوغ است و داشتن مقدار زیادی از آن چیز بدی نیست. تمیز و قابل کنترل نگه داشتن موهای عانه یک وظیفه مهم برای حفظ سلامتی و بهداشت شخصی شماست.

در حالی که اصلاح موهای عرفی شما مشکلی ندارد، سعی کنید از تراشیدن کامل آن به طور منظم خودداری کنید. موهای شرمگاهی، شما را از برخی از باکتری ها و ویروس های مضر محافظت کرده و ورود آنها به بدن را دشوارتر می کند. اصلاح منظم آن ناحیه حساس همچنین می تواند باعث افزایش تحریک پوست شود.

چگونه موهای شرمگاهی را از بین ببریم؟

چگونه از موهای شرمگاهی مراقبت کنیم؟ | پزشکت

موهای عانه خود را با دقت اصلاح کنید. اگر تصمیم دارید موها را به طور کامل را از بین ببرید، اصلاح موهای زائد مقرون به صرفه ترین گزینه است. تیغی را انتخاب کنید که برای اصلاح موهای عانه مناسب باشد. اکثر تیغ ها خوب کار می کنند اما اگر قصد دارید در جایی حساس و سخت مانند بین باسن خود را اصلاح کنید، استفاده از تیغ مخصوص می تواند از ایجاد لک و بریدگی جلوگیری کند. به عنوان مثال، برخی از تیغ ها مجهز به موبر هستند یا با لوسیون تسکین دهنده پوشانده شده اند.

قبل از تراشیدن، حمام یا دوش بگیرید تا منافذ پوست شما باز و موها نرم شود. به طور معمول، موهای عانه ضخیم تر از موهای سر هستند. برای محافظت از پوست هنگام اصلاح از کرم اصلاح استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید کرم اصلاح را روی ناحیه تناسلی خود قرار ندهید زیرا باعث تحریک و التهاب می شود. آلوئه ورا یا روغن کودک را بعد از اصلاح بمالید. از مرطوب کننده هایی با رنگ یا رایحه معطر استفاده نکنید.

اپیلاسیون موهای شرمگاهی

برای از بین بردن موهای شرمگاهی خود می توانید از ایپلاسیون استفاده کنید. این کار را می توانید توسط یک متخصص حرفه ای و یا در خانه انجام دهید. با این حال، اپیلاسیون شرمگاهی می تواند با درد همراه باشد.

 برای اطمینان از یک تجربه راحت اپیلاسیون، راهکارهای زیر را رعایت کنید:

  • برای اپیلاسیون صبر کنید تا موهای عانه شما حدود یک سانتی متر رشد کند. در این شرایط موم بر روی فولیکول مو قرار می گیرد، برداشتن آن آسان تر می شود.
  • قبل از استفاده از موم داغ در ناحیه عانه، دمای آن را آزمایش کنید. سوختگی در این ناحیه می تواند بسیار ناخوشایند باشد. دما را با استفاده از کمی واکس به داخل مچ دست خود آزمایش کنید. موم باید به اندازه کافی داغ باشد تا روی پوست پخش شود اما نباید آنقدر داغ شود که پوست را بسوزاند.
  • پس از اپیلاسیون لباس های زیر و لباس نخی بپوشید تا پوست شما بتواند نفس بکشد و از تحریک آن جلوگیری کند.

 اپیلاسیون و استفاده از نخ اصلاح برای از بین بردن موهای شرمگاهی، هر دو مو ها را از ریشه حذف می کند؛ اما این روش ها می توانند فولیکول مو را در معرض برخی عفونت قرار دهند، از جمله:

یک بررسی اخیر نشان می دهد که اپیلاسیون ممکن است شما را در معرض ویروس پوست نرم تنان مسری قرار دهد. علاوه بر آن، سوختگی حاصل از انجام اپیلاسیون نیز یکی دیگر از عوارض احتمالی از این روش است.

این بدان معنا نیست که شما باید از این روش ها پرهیز کنید. فقط یک سالن معتبر را انتخاب کنید که پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کند. متخصص زیبایی باید یک ایستگاه کاری تمیز داشته باشد، دستکش بپوشد و هرگز چوب اپیلاسیون را دو بار استفاده نکند.

موبرهای شیمیایی

موبرهای شیمیایی باعث از بین رفتن موها می شوند. اگرچه استفاده از آنها راحت است اما می توانند منجر به واکنش های آلرژیک و تحریک شوند. بسیاری از مردم به این محصولات حساس هستند. قبل از امتحان آنها بر ناحیه شرمگاهی خود، حتماً آن را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کرده و از استفاده موبرها در مجاورت دهانه واژن خودداری کنید.

لیزر موهای زائد یا الکترولیز

چگونه از موهای شرمگاهی مراقبت کنیم؟ | پزشکت

لیزر موهای زائد و الکترولیز روش های مختلفی برای از بین بردن موهای شرمگاهی در بلند مدت است. هر دو آنها فولیکول مو را که در زیر سطح پوست شما هدف قرار می دهند. این روش بیمارانی که سابقه ابتلا به بافت اسکار کلوئید دارند، مناسب نیست.

لیزر درمانی و الکترولیز هر دو اثرات طولانی مدت تری نسبت به تراشیدن دارند. اما به نظر می رسد الکترولیز عملکرد بهتری و نتایج ماندگارتری دارد. الکترولیز همچنین خطرات و عوارض جانبی کمتری را به همراه دارد و شما بعد از آن به درمان های نگهدارنده مورد نیاز برای لیزر موهای زائد نیاز ندارید.

نکته منفی این است که الکترولیز باید در جلسات بیشتری انجام شود. این روش همانند لیزر موهای زائد، نمی تواند مناطق بزرگ را همزمان پوشش دهد.

 همچنین، انجام یک روش و سپس روش دیگر ایده خوبی نیست. به عنوان مثال ، انجام الکترولیز پس از لیزر موهای زائد، اثرات روش اول را مختل می کند. بر همین اساس بهتر است در مورد بهترین گزینه با متخصص پوست خود صحبت کنید. اگر تصمیم دارید روش های حذف مو را تغییر دهید، ممکن است لازم باشد چندین ماه قبل از انجام روش دوم، صبر کنید.

منابع:

https://www.healthline.com/health/womens-health/how-to-groom-pubic-hair#takeaway

https://www.wikihow.com/Look-After-Your-Pubic-Hair

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز