لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟ | پزشکت

فهرست مطالب

چگونه از پاهای خود مراقبت کنیم؟

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

در این مقاله نکاتی برای نحوه مراقبت از پاها و اینکه چگونه می توان پاهای خود را نرم کرد، آمده است که می توانید برای درمان ترک خوردگی پاها و داشتن پاهایی صاف و بی عیب و نقص استفاده شود.

 راهکارهای مراقبت از پاها و نرم و لطیف شدن پاها، عبارتند از:

جوش شیرین

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آب گرم اضافه کنید. حدود نیم ساعت پاها را در این مایع خیس کنید. می توانید نمک های حمام را به آن اضافه کنید. نمک حمام به راحتی در بازار موجود است و به لطافت پوست و آرامش عضلات کمک می کند. مرتباً این عمل را تکرار کنید.

موز

با استفاده از موز پاهای خودتان را نرم کنید. موز یک میوه گرمسیری است که از فواید سلامتی زیادی برخوردار است. حتی به درمان پاهای ترک خورده کمک می کند. یک موز رسیده را در همزن له کنید. این خمیر را به طور یکنواخت روی پاهایتان بمالید. بگذارید 10 دقیقه خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. این درمان را هفته ای یک بار امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

تمیز کردن روزانه پاها

با تمیز کردن روزانه پاها، آنها را نرم کنید. این کار از تجمع پوست مرده پیشگیری می کند. همچنین از پوست شما در برابر خشک شدن و کندن پوست محافظت می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر شب قبل از خواب یک روش ساده را دنبال کنید. کمی نمک به آب گرم اضافه کنید. پاها را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید. بعد از اتمام کار، آنها را خشک کنید و با یک مرطوب کننده خوب آنها را ماساژ دهید. پوشیدن جوراب هنگام خواب به مرطوب نگه داشتن آنها کمک می کند.

روغن زیتون

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟ | پزشکت

روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی به ویژه برای پوست های خشک است. ساده ترین راه این است که یک پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و روی مناطق آسیب دیده بمالید. بعد به آرامی با حرکت دورانی ماساژ دهید. یک جفت جوراب بپوشید و اجازه دهید پوست چربی آن را جذب کند. بعد از یک ساعت پاها را بشویید. بهتر است یک شب روغن را روی پوست بگذارید و صبح روز بعد آن را بشویید.

سرکه

با استفاده از سرکه سیب، ترک های زشت و خشک پاشنه پا را درمان کنید.

روغن نعناع

هر روز قبل از خواب مقداری روغن نعناع روی پاشنه های ترک خورده خود بمالید. این روغن دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. ضدعفونی کننده موجود در روغن نه تنها باعث از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها می شود بلکه از ابتلا به عفونت نیز پیشگیری می کند. همچنین باعث کاهش درد می شود. این یکی از آسان ترین درمان های خانگی برای بهبودی ترک پا است.

ماسک خانگی

پا را با خمیر جو دوسر و آب لیمو نرم کنید. با این اسکراب خانگی ساده پاشنه های خشک و ترک خورده را درمان کنید. این اسکراب را می توانید با مخلوط کردن بلغور جو دوسر و آبلیمو درست کنید. خمیر درست کنید و حدود 30 دقیقه روی پاشنه های آسیب دیده قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید. همچنین می توانید از روغن جوجوبا یا وازلین به جای آب لیمو استفاده کنید.

عسل

پاها را با عسل نرم کنید. عسل دارای خواص درمانی بسیاری است و یک محصول عالی برای پوست است. یک فنجان عسل را به یک سطل آب گرم اضافه کنید. پاهای خود را در آن سطل خیس کنید. هر روز حدود 10 تا 15 دقیقه آن را تکرار کنید.

شیر

پای خود را با شیر نرم کنید. با یک فنجان شیر داغ را به یک ظرف آب اضافه کنید. مدتی پاها را در آن خیس کنید. این کار را هر روز انجام دهید و به زودی شاهد نرمی و لطافت پاها می شوید.

آب ولرم

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟ | پزشکت

پاها را در آب ولرم خیس کنید. هفته ای یک یا دو بار، پاها را در آب ولرم با دو قاشق غذاخوری نمک دریایی به مدت 20 دقیقه خیس کنید. سپس سلول های مرده را با یک اسکراب پا یا سنگ پا ملایم از بین ببرید.

اگر مشکل پینه یا ترک پاشنه پا دارید، پس از حمام یا شب قبل خواب از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. از یک لایه سنگین کرم یا کرم ترک پا استفاده کنید. از طرفی هم می توانید پوست آویزان مرده را با کمک مواد پاک کننده کوتیکول از پهلوها تراشیده و بردارید. فقط کافی است که پوست آویزان را در جهت مخالف با دقت بکشید.

کوتاه کردن ناخن های پا

ناخن های پا را مرتب کوتاه کنید. حداقل هر دو هفته یکبار ناخن های پا را کوتاه کنید. ناخن های بلند پا خیلی بهداشتی و شیک نیست. اگر بیش از حد طولانی شوند، میکروب در آنها جمع می شود. علاوه بر این، احتمال شکستن و بیرون آمدن آنها نیز وجود دارد.

خشک نگه داشتن پا

اگر پاهایتان عرق کرده و بوی نامطبوع می دهد یا مجبورید برای کار کردن کفشی بپوشید که سربسته هستند، مقداری پودر تالک را داخل کفش بریزید. این عمل باعث جذب عرق و از بین بردن بوی تعفن می شود. همچنین می توانید دو قطره چوب صندل خالص، اسطوخودوس یا روغن بابونه را قبل از پوشیدن کفش روی پاهای خود بمالید.

محلول های ضد باکتری

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟ | پزشکت

اگر ساعتها کفش یا صندل می پوشید، باید گاهی اوقات پاهای خود را به مایع ضد باکتری آغشته کنید. همچنین می توانید با یک صابون ضد باکتری پاکسازی کنید.

شستن کفش ها

همچنین می توانید کفش های خود را با یک مایع ضد عفونی کننده بشویید. و بعداً آنها را زیر آفتاب خشک کنید.

اسکراب های مخصوص پا

فواید یا کاربردهای اسکراب پا، عبارتند از:

  • درد و ناراحتی پا، ناشی از راه رفتن یا ایستادن به مدت طولانی را تسکین می دهد.
  • ماساژ دادن روی پاها باعث آرامش ذهن و بدن می شود، بنابراین استرس را از بین می برد.
  • ماساژ دادن پاها با اسکراب، گردش خون را افزایش می دهد، که به تسکین دردها کمک می کند.
  • باعث می شود پای شما زیبا به نظر برسد زیرا اسکراب پا به آرامی لایه برداری می کند و تمام آلودگی ها و سلول های مرده پوست را از بین می برد.

طرز تهیه اسکراب های خانگی

چگونه می توان پای خود را نرم کرد؟ | پزشکت

اسکراب نعناع فلفلی با نمک دریا

موارد لازم برای اسکراب نعنا فلفلی  1 فنجان نمک اپسوم و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل و

3-4 قطره روغن نعناع است. همه مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و به یک ظرف شیشه ای منتقل کنید. پاهایتان را با این ترکیب 10 دقیقه ماساژ دهید. روغن نعناع، درد را تسکین می دهد. روغن نارگیل و زیتون پا را نرم و مرطوب می کند. این اسکراب برای انواع پوست مناسب است.

اسکراب روغن نارگیل و نمک

1 فنجان نمک . ¼ فنجان روغن نارگیل. 3-4 قطره از هر روغن اساسی. ¼ فنجان روغن ویتامین E (اختیاری) را تهیه کنید. همه مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و در شیشه نگهداری کنید. آن را برای چند روز کنار بگذارید. این ترکیب را 20 دقیقه به آرامی بر روی پا ماساژ دهید.

این بهترین اسکراب مخصوص پا برای انجام ترک پاشنه است. برای انواع پوست بی خطر است و باعث جوان سازی پاها می شود. روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی دارد و برای بهبود بسیاری از بیماری های پوستی عالی است. این اسکراب دارای اثرات ضد التهابی است و از پوست محافظت می کند.

اسکراب شکر قهوه ای و روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای. 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون. 2 قطره روغن اساسی (بابونه یا نعنا) 1قاشق چای خوری جوش شیرین را تهیه کنید. شکر، روغن زیتون و جوش شیرین را در یک کاسه ترکیب کنید. اسانس را اضافه کرده و پاها را با این مخلوط ماساژ دهید. بگذارید حداقل 20 دقیقه روی پا بماند و سپس آن را بشویید. این ساده ترین اسکراب مخصوص پا است. این اسکراب پا را بسیار درخشان و نرم می کند.

اسکراب پا بلغور جو دوسر

2 قاشق غذاخوری نمک حمام. 2 قاشق چای خوری بلغور جو دوسر. 1 قاشق چای خوری جوش شیرین. 2-3 قاشق غذاخوری آب را آماده کنید. همه مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و خمیر درست کنید. خمیر را به مدت 10 دقیقه روی پاها ماساژ دهید. سپس آنها را بشویید. بلغور جو دوسر دارای بافتی درشت است که آن را به یک لایه بردار عالی تبدیل می کند. همچنین پوست پاهای شما را نرم کرده و بثورات و خارش های جزئی را تسکین می دهد. ترکیب آن با نمک حمام و جوش شیرین اثر لایه برداری آن را افزایش می دهد.

اسکراب لیمو و شکر

¼ فنجان روغن نارگیل. 2 فنجان شکر (دانه ریز). 9-10 قطره روغن اساسی لیمو. ½ قاشق چای خوری پوست لیمو (اختیاری) را تهیه کرده و شکر، روغن نارگیل و روغن اساسی لیمو را در یک کاسه مخلوط کنید. در صورت تمایل پوست لیمو اضافه کنید (برای رایحه و رنگ اضافی). اسکراب را روی پاها بمالید و لایه برداری کنید.

لیمو یک ماده سفید کننده طبیعی است. بنابراین به از بین بردن لکه های پوستی کمک کند. قند، سلول های مرده پوست را از روی پاها اسکراب می کند. روغن نارگیل پاهای شما را مرطوب کرده و آنها را نرم می کند.

اسکراب عسل و شکر

نمک حمام 1 فنجان. 1 فنجان شکر دانه ریز (درشت). 2 قاشق غذاخوری عسل.  7-8 قطره روغن اساسی لیمو. 1 فنجان روغن زیتون یا نارگیل را آماده کنید.

شکر و نمک حمام را در یک کاسه مخلوط کرده و روغن زیتون یا نارگیل را به آن اضافه کنید. عسل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در انتها اسانس را اضافه کنید. اسکراب را به پاها بمالید و به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. بگذارید چند دقیقه روی آن بماند و سپس آن را بشویید.  بوی لیمو بسیار جوان کننده است. عسل دارای خواص ضد میکروبی است و در نرم شدن پوست پاهای شما معجزه می کند.

منابع:

https://www.stylecraze.com/articles/diy-foot-scrub/

https://www.stylecraze.com/articles/how-to-make-your-feet-soft/#BuffToenails

[advisers limit=3 online =true skill=”21″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز