لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

ماسک های خانگی ضد آکنه

ماسک مناسب آکنه-پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

ماسک های صورت یک راه موثر و نسبتاً ساده برای درمان انواع آکنه هستند. آکنه می تواند ناشی از استرس گاه به گاه یا یک بیماری زمینه ای باشد. بنابراین درمان آکنه با ماسک تا حدودی می تواند التهاب را کاهش دهد و باکتری ها را بدون آسیب رساندن به سایر نواحی صورت، از بین ببرد.

ماسک‌های خانگی ضد آکنه می‌توانند از بروز جوش‌ها جلوگیری کرده و تولید چربی روی پوست را تا حدودی متعادل کنند. در حالی که ماسک های زیادی در بازار وجود دارند، انتخاب ماسک مناسب برای مشکل پوستی خاص خود می تواند بسیار دشوار باشد. حتی ممکن است برای رسیدگی به نواحی مختلف صورت خود در زمان های مختلف به چندین ماسک نیاز داشته باشید. بنابراین، می‌توانید ماسک‌های خانگی خود را با موادی که به راحتی در دسترس هستند با کمترین قیمت درست کنید. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت، دستور العمل 12 ماسک خانگی ضد آکنه را مورد بررسی قرار دهیم. آنها عبارتند از:

ماسک آکنه زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه به طور طبیعی ضد عفونی کننده، ضد باکتری و ضد التهاب است، بنابراین در تسکین پوست ملتهب آکنه ای معجزه می کند.

موادی که برای تهیه این ماسک نیاز است شامل موارد زیر است:

  • سرکه سیب ارگانیک
  • 1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه ارگانیک
  • 1 قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک (ترجیحا عسل مانوکا )

سرکه را روی یک تکه پنبه بمالید و روی تمام پوست بکشید. پودر زردچوبه را با عسل مخلوط کنید و حدود پنج دقیقه صبر کنید تا ماسک مورد نظر به دست آید. سپس از دست های خود برای زدن ماسک استفاده کنید لازم به ذکر است که از زدن این ماسک به ناحیه دور چشم خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند، سپس با آب گرم بشویید. اگر پودر زردچوبه رنگ مایل به زردی روی پوست باقی می‌گذارد، از پنبه آغشته به شیر برای تمیز کردن این نواحی استفاده کنید. این ماسک را می توان دو بار در هفته استفاده کرد.

ماسک آووکادو || پزشکت

ماسک درمان لک آووکادو و لیمو

آووکادو با تحریک تولید کلاژن به بازسازی سلولی کمک می کند. آووکادو همچنین سرشار از چربی های مرطوب کننده ضد التهابی است که منافذ را مسدود نمی کنند. عسل منبع آنتی باکتریال است، در حالی که آب لیمو رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون را روشن می کند.

یک آووکادوی رسیده را له کنید تا خمیر شود، 1 قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کنید و نصف لیمو را روی آن فشار دهید. کاملاً مواد را با هم مخلوط کنید و به عنوان یک درمان نقطه ای یا در مناطق بزرگتر مستعد آکنه استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، از لیمو کمتر استفاده کنید یا به طور کلی از آن صرف نظر کنید. بگذارید 5 تا 10 دقیقه ماسک مورد نظر روی پوست بماند.

احتیاط هنگام استفاده از آب لیمو: اگرچه لیمو دارای خواص روشن‌کننده است، اما می‌تواند پوست را نسبت به نور حساس کند. ترجیحاً به دلیل حساسیت به نور از لیمو در شب استفاده کنید، پس از آن صورت خود را کاملاً بشویید و اگر روز بعد در معرض آفتاب هستید، از ضد آفتاب اکسید روی 30  SPF استفاده کنید.

ماسک صورت عسل و جوش شیرین

جوش شیرین خواص ضد التهابی دارد. آن را با آب لیمو لایه بردار و عسل تسکین دهنده ترکیب کنید تا یک ماسک صورت آسان و موثر برای مبارزه با آکنه داشته باشید. 1 قاشق چایخوری لیمو را با 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید و روی صورت و گردن خود بمالید.

از مصرف این ماسک در ناحیه نزدیک چشم خودداری کنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید. به دلیل حساسیت به نور ناشی از لیمو، این ماسک را طبق دستور اول بعد از ظهر و عصرها بمالید و روز بعد همیشه هنگام بیرون رفتن از یک ضد آفتاب خوب استفاده کنید.

ماسک صورت سرکه سیب و خاک رس

خاک رس ناخالصی ها را از منافذ بیرون می کشد، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب با از بین بردن آرام سلول های مرده پوست، آکنه را برطرف می کند. 1 قاشق غذاخوری خاک رس و 1 عدد کپسول پروبیوتیک را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را به ترکیب به دست آمده اضافه کنید تا خمیر درست شود. با انگشت، خمیر به دست آمده را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. سپس با آب خنک بشویید و مرطوب کننده بزنید.

ماسک صورت زغال || پزشکت ماسک صورت زغال و آلوئه ورا

زغال چوب روغن اضافی را جذب می کند، در حالی که آلوئه ورا تسکین دهنده و ضد التهاب است و آن را به یک ماده ایده آل برای افزودن به هر ماسک آکنه تبدیل می کند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارت است از :

  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • 1 قاشق غذاخوری زغال چوب فعال
  • به علاوه 1 قطره اسانس درخت چای

مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید قبل از استفاده روی پوست از انگشت خود برای مخلوط کردن این مواد با هم استفاده کنید. با حرکات دایره ای، مخلوط زغال چوب را به مدت 1 دقیقه دور صورت خود بمالید، سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را  با آب گرم بشویید.

ماسک صورت سیر و شیر

سیر از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند، باکتری های مولد آکنه را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد. سیر اگر مستقیماً روی پوست استفاده شود می تواند نیش بزند، بنابراین ابتدا آن را در آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. جوجوبا بدون بستن منافذ هیدراته می شود، در حالی که اسید لاکتیک موجود در شیر به آرامی لایه برداری می کند.

1 حبه سیر له شده و ریز خرد شده را با 1 قاشق چایخوری روغن جوجوبا ترکیب کنید سپس 2 قاشق غذاخوری شیر (یا عسل یا آلوئه) را به آرامی به ترکی خود اضافه کنید تا زمانی که قوام یکدستی حاصل شود. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست استفاده کنید، سپس به آرامی پوست را در حالی که با آب گرم شستشو می دهید، لایه برداری کنید.

ماسک آکنه پروبیوتیک

این ماسک با خیار به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و پروبیوتیک های اضافی برای تغذیه میکروبیوم پوست شما، پوست را آرام می کند. دانه های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش لک کمک می کند.

1/2 خیار پوره شده را با 2 قاشق غذاخوری ماست ساده و 1 عدد کپسول پروبیوتیک ترکیب کنید سپس ماسک به دست آمده را روی صورت خود بمالید اما از استفاده از آن در ناحیه چشم خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم آن را بشویید.

ماسک درمان لکه های جوز هندی

سه ضد آکنه را با هم ترکیب کنید تا به سرعت بتوانید جوش های صورتتان را کوچک کنید بدون اینکه پوست شما خشک یا پوسته پوسته شود. یک آسپرین له شده، 1/4 قاشق چایخوری جوز هندی و 1 قاشق غذاخوری ماست را با هم مخلوط کنید تا  مواد حالت خمیری بگیرند سپس به آرامی خمیر بدست آمده را روی پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و بعد  با آب گرم  صورت خود را بشویید.

ماسک خام درمان لکه عسل

عسل کاربردهای بسیار زیادی دارد و برای مبارزه با آکنه بسیار قدرتمند است. فقط عسل ( مانوکا ایده آل است) را مستقیماً روی لک بزنید تا نه تنها با باکتری ها مبارزه کنید بلکه التهاب و قرمزی روی پوست شما تسکین پیدا کند. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

ماسک آکنه درخت چای

درخت چای، یکی از بهترین روغن های ضروری برای استفاده در برابر آکنه به دلیل خواص ضد باکتریایی طبیعی آن است. سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بزنید، سپس 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و 2 قطره روغن درخت چای را به تخم مرغ اضافه کنید. با نوک انگشتان یا برس ماسک را روی صورت خود بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند. در واقع آلوئه ورا پوست ملتهب را تسکین می دهد، در حالی که درخت چای به باکتری های موجود در منافذ حمله می کند و آنها را از بین می برد.

ماسک خیار برای رفع آکنه

خیار دارای مواد روشن کننده و همچنین خواص ضد التهابی است که پوست را تقویت و آبرسانی می کند. اگر جای زخم ناشی از آکنه دارید، این ماسک می تواند برای شما مناسب باشد. 1 عدد خیار را رنده کنید و با 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. سپس این ترکیب را روی پوست صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و آن را کاملاً بشویید. استفاده از مواد سرد خارج از یخچال برای پوست های حساس و تحریک شده نیز فوق العاده تسکین دهنده خواهد بود.

ماسک کومدون

جوش‌های سرسیاه معمولاً با آکنه‌های فعال مخلوط می‌شوند و گاهی اوقات محل بروز جوش‌ها هستند. این ماسک کومدون‌ها را هدف قرار می‌دهد و باید هفته‌ای یک بار در شب استفاده شود.

سفیده 1 تخم مرغ  را با همزن بزنید تا پف کند، سپس 1/2 قاشق چایخوری خاک رس و 1/4 قاشق چایخوری آب لیمو را به تخم مرغ اضافه و خوب مخلوط کنید تا مواد حالت خمیری به خود بگیرد. ماسک به دست آمده را روی منطقه مورد نظر یا هر قسمت دیگری که مستعد جوش سرسیاه است بمالید. اگر کمی غلیظ است، که بستگی به نوع خاک رس شما دارد، 1/2 قاشق چایخوری آب به آن اضافه کنید.

بعد از 10 دقیقه که خشک شد و روی صورتتان ترک خورد، ماسک را با آب گرم بشویید. سپس از روغن مناسب صورت یا مرطوب کننده شبانه برای مرطوب سازی پوست خود استفاده کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز