لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

لیفت بازو و خطرات آن

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

فهرست مطالب

لیفت بازو و خطرات آن

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

لیفت بازو که گاهی اوقات آن را براکیوپلاستی نیز می نامند، نوعی جراحی زیبایی است. با کاهش پوست اضافی، سفت و صاف شدن بافت و از بین بردن چربی اضافی، افتادگی زیر بغل را درمان می کند. این باعث می شود که بازوها زیباتر و مشخص تر به نظر برسند.

براکیوپلاستی یک روش تغییر شکل بدن است که شامل برداشتن پوست و چربی برای اصلاح، صاف و سفت شدن بازوها می باشد. جراحی لیفت بازو مخصوصاً برای مردان و زنانی که وزن زیادی از دست داده اند و پوستی اضافی دارند، بسیار مفید است. پوست اضافی بازو، پوشیدن لباس های مختلف یا ورزشی را برای فرد سخت می کند. علاوه بر این، پوست اضافی بازو می تواند باعث ایجاد جوش، بثورات پوستی، عفونت مکرر و چندین علائم دیگر شود.

با افزایش سن، پوست بالای بازوها افتاده و شل می شود. کاهش وزن زیاد همچنین می تواند باعث افتادگی قسمت تحتانی بازوها شود. در حالی که ورزش می تواند عضلات را تقویت و بهبود بخشد، اما نمی تواند پوست اضافی را که خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده از بین ببرد. اگر قسمت پایین بازوها آویزان است، شاید به دنبال راهی برای جمع شدن پوست اضافه باشید. لیفت بازو می تواند شکل اندام را نیز بهبود بخشد.

چرا پوست بازو شل می شود؟

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

پوست شل و آویزان بازو به چندین دلیل ایجاد می شود. غالباً، پوست شل بازو از عوارض جانبی کاهش وزن یا پیری شدید است. برای برخی از مردان و زنان، چین و چروک یا شلی در بازوها خفیف است. ولی در سایر بیماران ممکن است مقدار قابل توجهی از پوست بازو آویزان شود.

پیری و ژنتیک هر دو در ایجاد افتادگی پوست نقش دارند. همچنین احتمال دارد بعد از کاهش وزن زیاد پوست اضافی داشته باشید. صرف نظر از اینکه چه چیزی باعث افتادگی پوست می شود، هنگام بررسی لیفت بازو باید موارد زیادی را به خاطر بسپارید.

اقدامات قبل از جراحی لیفت بازو کدامند؟

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

در اولین بازدید برای جراحی بازو جراح پلاستیک احتمالا مراحل زیر را طی خواهد کرد:

بررسی سابقه پزشکی

آماده باشید تا به سوالات مربوط به شرایط پزشکی فعلی و گذشته پاسخ دهید. در مورد هر دارویی که اخیراً مصرف کرده اید از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل های گیاهی و همچنین جراحی هایی که انجام داده اید، با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است برای پزشک خود  توضیح دهید که چرا می خواهید عمل لیفت بازو داشته باشید و از لحاظ ظاهری به چه چیزهایی اهمیت می دهید. مطمئن که فواید و خطرات جراحی را به خوبی می دانید.

معاینه بدنی

برای تعیین گزینه های درمانی، پزشک قسمت زیرین بازوها را بررسی می کند. همچنین پزشک برای تکمیل پرونده پزشکی عکس می گیرد. لیفت بازو را می توان در بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی انجام داد. بعضی اوقات این روش با دارو های آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود که فقط بخشی از بدن را بی حس می کند. در موارد دیگر، بیهوشی عمومی توصیه می شود.

ارزیابی قبل از عمل احتمال دارد شامل موارد زیر باشد:

  • نوار قلب و مغز
  • آزمایش بالینی
  • اشعه ایکس قفسه سینه
  • تنظیم دوز داروهای فعلی و مکمل
  • نسخه ای برای داروهای قبل از عمل

نتایج ارزیابی قبل از عمل به شما کمک می کند تا پزشک مطمئن ترین روش برای جراحی را انتخاب کند.

پزشک ممکن است قبل از جراحی به بیمار توصیه های زیر را ارائه دهد:

سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن جریان خون در پوست را کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند تر کند. اگر سیگار می کشید، پزشک توصیه می کند قبل از جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید. اگر سیگار می کشید پزشک این جراحی را انجام نمی دهند زیرا خطر عوارض آن بیشتر است.

از مصرف برخی داروها خودداری کنید. به احتمال زیاد باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی که باعث افزایش خونریزی می شود، خودداری کنید.

جراحی لیفت بازو چگونه انجام می شود؟

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

پزشک کار را برش روی بازو شروع می کند. روش های مختلفی برای انجام لیفت بازو وجود دارد، اما رایج ترین آنها شامل برش هایی در داخل یا پشت بازوها است. گزینه های دیگر شامل برش زیر بغل یا برشی است که از بالای آرنج تا زیر بغل انتشار می یابد. طول و الگوی برش ها به میزان برداشت پوست بستگی دارد.

بسته به روش جراحی که پزشک انتخاب می کند، بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. پزشک با نشانه هایی که روی بازوی ایجاد کرده، بافت قسمت بالای بازو را سفت کرده یا شکل می دهد. سپس پوست را از روی بافت به عقب می کشد و زخم جراحی را با بخیه می بندد.

اگر قسمت های اضافی چربی وجود داشته باشد که شاید بهبودی کامل بازوی شما را دشوار کند، احتمال دارد پزشک همزمان لیپوساکشن را برای از بین بردن این چربی استفاده شود. کل مراحل معمولاً طی سه ساعت انجام می شود.

بعد از ایجاد برش ها، جراح بافت های زیرین را محکم کرده و با بخیه محکم می کند. وی همچنین احتمال دارد از لیپوساکشن برای از بین بردن چربی استفاده کند. همچنین برای بستن برش ها از بخیه یا نوار جراحی استفاده خواهد شد.

بعد از لیفت بازو، برش ها با باند پانسمان شده و بازوها به آرامی در بانداژهای الاستیک پیچیده می شود تا التهاب را به حداقل برساند. لوله های کوچکی برای تخلیه خون یا مایعات اضافی در بازو قرار می گیرد.

پس از جراحی بازو، در طی یک یا دو روز، شخصی از تیم جراحی احتمال دارد  بانداژها و لوله تخلیه را عوض کند. برخی از جراحان پلاستیک‌ از آستین فشرده سازی برای پایین نگه داشتن التهاب استفاده می کنند.

اقدامات بعد از جراحی لیفت بازو کدامند؟

در چند روز اول پس از لیفت بازو:
  • به مدت سه تا چهار هفته از بلند کردن بازوها روی سطح شانه خودداری کنید.
  • از انجام فعالیت های بدنی و ورزشی با بازوهای برش داده شده، خودداری کنید.
  • در صورت لزوم از داروهای ضد درد استفاده کنید و برای جلوگیری از عفونت زخم، از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی استفاده شود.

با پزشک خود در مورد زمان برداشتن بخیه ها مشورت کنید. بعضی از بخیه ها به خودی خود حل می شوند و نیازی به برداشتن ندارند.

در صورت بروز علائم زیر بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید:

نتایج جراحی لیفت بازو چیست؟

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

لیفت بازو با از بین بردن پوست اضافی می تواند به بازوهای شما ظاهری زیبا تر بدهد. نتایج لیفت بازو معمولا طولانی مدت است. با این حال، پوست با افزایش سن، مقداری از استحکام خود را از دست می دهد و احتمال افتادگی ممکن است وجود داشته باشد. ثابت نگه داشتن وزن می تواند در نتایج بهتر لیفت موثر باشد.

بهبودی بعد از لیفت بازو چه مدت طول می کشد؟

بعد از جراحی، احتمال دارد برای کنترل التهاب نیاز به پوشیدن لباس فشرده سازی داشته باشید. همچنین شاید پزشک برای تخلیه مایعات یا خونی که پس از جراحی جمع می شود، یک لوله تخلیه موقتی در بازو قرار دهد.

پزشک دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل را به شما می دهد. این موارد مانند نحوه مراقبت از زخم ها، داروهایی که باید مصرف کنید، علائم هشدار دهنده و همچنین یک جدول زمانی برای قرار ملاقات های بعدی را شامل می شود.

بعد از لیفت بازو، جلوگیری از سیگار کشیدن نیز مهم است. سیگار کشیدن روند بهبودی را کند می کند و خطر ابتلا به اسکار دائمی یا عفونت را افزایش می دهد.

باید بتوانید بعد از دو هفته به محل کار یا تحصیل خود برگردید و برخی فعالیت ها را از سر بگیرید. طی شش هفته می توانید به فعالیت طبیعی خود برگردید. هر گونه درد یا مشکلی بعد از دوره بهبودی اولیه را با پزشک خود در میان بگذارید.

هزینه جراحی لیفت بازو چقدر است؟

طبق اعلام انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، متوسط ​​هزینه لیفت بازو 4257 دلار است. این هزینه احتمال دارد براساس سلامتی و میزان جراحی تغییر کند. همچنین باید هزینه اضافی را برای هرگونه عارضه، اقدامات پیگیری یا جراحی های مکرر مورد نیاز خود در نظر بگیرید.

چه شرایطی جراحی لیفت بازو را خطرناک می کند؟

شرایط بسیاری وجود دارد که باعث می شود جراحی انتخابی و به ویژه جراحی زیبایی خطرناک تر باشد.

براکیوپلاستی هرگز نباید روی شخصی که سیگار می کشد انجام شود؛ و مانند تمام روشهای جراحی پلاستیک، مصرف تمام محصولات توتون و تنباکو (از جمله بخار کردن و صمغ نیکوتین و وصله ها) باید چهار تا شش هفته قبل از جراحی متوقف شود.

بیماران با سابقه اختلالات بافت همبند احتمال دارد برای جراحی مناسب نباشند زیرا این روش شامل برش های زیادی است و این بیماران سابقه کیفیت بافت ضعیف و همچنین مشکلات بهبودی را دارند.

به همین ترتیب، بیمارانی که از استروئیدهای خوراکی طولانی مدت برای بیماری زمینه ای خود استفاده می کنند، کاندیدای مناسبی برای جراحی براکیوپلاستی نیستند.

آیا عمل جراحی لیفت بازو خطرناک است؟

جراحی لیفت بازو چه خطراتی دارد؟ | پزشکت

بیمارانی که انجام هر عمل جراحی را انتخاب می کنند باید بدانند که تا حدی احتمال بروز خطر در این جراحی وجود دارد. با این حال، هنگامی که عمل توسط یک جراح پلاستیک بسیار باتجربه و ماهر انجام می شود، میزان عوارض جراحی لیفت بازو بسیار کم است. خوشبختانه اکثر این عوارض جانبی معمولاً در ابتدا قابل اصلاح هستند و خطری طولانی مدت برای بیمار ندارند. برخی از خطرات احتمالی جراحی لیفت بازو عبارتند از:

  • هماتوم یا سروما
  • بازوهای نامتقارن
  • خطرات مربوط به بیهوشی
  • درد مزمن یا حساسیت بازو
  • بهبود ضعف برش / زخم های ناخوشایند
  • عوارض عمومی بعد از جراحی (لخته خون، DVT)
  • بی حسی، سوزن سوزن شدن یا از دست دادن احساس در بازوها

برای به حداقل رساندن خطر عوارض جراحی در حین و بعد از عمل براکیوپلاستی، بیماران باید مطمئن باشند که یک جراح باتجربه را انتخاب می کنند، تمام دستورالعمل های بعد از عمل خود را انجام می دهند، لباس فشرده سازی بازو را طبق دستورالعمل می پوشند و به بازوان خود اجازه استراحت و بهبودی می دهند.

اما با این حال جراحی لیفت بازو ممکن است با خطراتی همراه باشد، از جمله:

خطر جای زخم در لیفت بازو

جای زخم ناشی از برش لیفت بازو دائمی است، اما به طور معمول در مناطقی قرار می گیرد که به راحتی قابل مشاهده نیست. به ندرت، برش ها می توانند باعث ایجاد زخم های قرمز و برجسته شوند. از تزریق داروی کورتیکواستروئید یا سایر روش های درمانی می توان برای بهبود ظاهر زخم ناشی از لیفت بازو استفاده کرد.

عدم تقارن در شکل بازوها در لیفت بازو

 عدم تقارن ناشی از لیفت بازو احتمال دارد در نتیجه تغییرات در طول دوران بهبودی رخ دهد. همچنین، در حالی که جراح سعی می کند بازوان را تا حد زیادی متقارن نشان دهد، اما تقارن کامل بعد از جراحی لیفت امکان پذیر نیست.

تغییر در احساس پوست در لیفت بازو

 در هنگام لیفت بازو، تغییر مکان بافت های بازو می تواند بر اعصاب حسی تأثیر بگذارد و احتمالاً منجر به بروز احساس بی حسی موقت می شود.

مشکلات بخیه در جراحی لیفت باز

 بخیه هایی که برای ایجاد شکل جدید بازو استفاده می شوند احتمال دارد به سطح پوست برسند. این بخیه ها می توانند باعث التهاب پوست آسیب دیده شده و نیاز به جراحی اضافی داشته باشند. علاوه بر آن، مانند هر نوع عمل جراحی بزرگ، لیفت باز هم خطر خونریزی، عفونت و واکنش نسبت به بیهوشی را به همراه دارد.

جراحی لیفت بازو ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد، از جمله:

  • افراد سیگاری
  • افراد با اضافه وزن زیاد
  • سابقه تغییرات مکرر در وزن
  • سابقه یک بیماری زمینه ای که در بهبود زخم مشکل ایجاد کند.

منابع:

https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/arm-lift/about/pac-20392955

https://beverlyhills.timothykatzenmd.com/blog/what-are-the-risks-of-arm-lift-surgery

https://www.healthline.com/health/cosmetic-surgery/brachioplasty#faq

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز