لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

16 درمان خانگی برای زگیل

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان های خانگی زگیل در بین مردم طرف داران زیادی دارند. این در حالی است که درمان های متداول شامل لایه برداری شیمیایی، جراحی، انجماد و جراحی لیزر در دسترس است. اما این روش های درمانی ممکن است گران باشد و باعث تحریک پوست شود.

زگیل ها رشد بی ضرری روی پوست هستند. علت آنها عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. زگیل مسری است. آنها می توانند خود به خود از بین بروند، اما ممکن است این روند هفته ها، ماه ها یا سالها به طول انجامد. اگر زگیل تناسلی یا زگیل در صورت دارید، این روش های درمانی را امتحان نکنید. پوست در این مناطق بسیار حساس است، بنابراین در عوض به پزشک مراجعه کنید.

چرا برخی از درمان های خانگی زگیل موثر هستند؟

یک داروی ضد ویروسی طبیعی، ممکن است عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) را سرکوب کند. سایر درمان ها، آنزیم هایی دارند که گفته می شود علیه ویروس عمل می کنند. برخی از درمان ها حاوی اسیدهای طبیعی هستند که به از بین بردن پوست آلوده کمک می کنند. هدف از هر درمانی بهبود واکنش ایمنی بدن به عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی است. با این حال ویروس را از بین نخواهد برد، بنابراین ممکن است زگیل برگردد. بسیاری از داروهای خانگی شواهد علمی قابل اعتماد برای تأیید آنها کم یا فاقد آن هستند. با این حال، افراد موفقیت خود را در استفاده از آنها برای از بین بردن زگیل گزارش می کنند.

در صورت لزوم می توانید با متخصص آنلاین در پزشکت همین الان مشورت کنید.

به طور کلی، 16 درمان خانگی برای زگیل، شامل مراحل درمانی زیر هستند:

سرکه سیب

تصور می شود که سرکه سیب مانند اسید سالیسیلیک عمل می کند. سالیسیلیک اسید یک درمان رایج زگیل است که پوست آلوده را از بین می برد. سرکه همچنین دارای خواص ضد میکروبی طبیعی است که ممکن است به مبارزه با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی کمک کند، اما مطالعات بیشتر لازم است. برای امتحان آن، 2 قسمت سرکه سیب و 1 قسمت آب را مخلوط کنید. یک پنبه را با این مخلوط خیس کنید. آن را روی زگیل قرار دهید و روی آن را با باند بپوشانید. بگذارید سه تا چهار ساعت بماند. همیشه سرکه سیب را با آب رقیق کنید. اسیدیته ممکن است باعث تحریک و سوختگی شیمیایی شود. همچنین، آن را روی زخم های باز قرار ندهید.

پوست موز

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

گفته می شود که پتاسیم موجود در پوست موز با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی مقابله می کند. با این حال، هیچ تحقیقی پتاسیم را به درمان زگیل یا عفونت های ویروسی پوست مرتبط نمی کند. همچنین شواهد علمی وجود ندارد که پوست موز با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی مبارزه کند. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، داخل پوست موز را روی زگیل بمالید. این کار را روزانه تکرار کنید.

سیر

سیر به عنوان 16 درمان خانگی برای زگیل سابقه طولانی در استفاده از آن برای بهبود بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، اسکارهای کلوئیدی و میخچه دارد. همچنین برای عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی مانند زگیل استفاده می شود. در یک بررسی در سال 2014 ، عصاره سیر ظرف چهار هفته از شر زگیل خلاص شد. زگیل برنگشته است.

آلیسین، جز اصلی سیر، اثرات میکروبی دارد. این ماده با از بین بردن آنزیم های موجود در عوامل بیماری زای مضر کار می کند. برای درمان زگیل با سیر، 1 حبه را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. به زگیل بزنید و با باند بپوشانید. این کار را روزانه به مدت سه تا چهار هفته تکرار کنید. همچنین می توانید آب سیر بمالید یا یک حبه روی زگیل بمالید.

پوست پرتقال

یکی دیگر از 16 درمان خانگی برای زگیل، پوست پرتقال است. این یک گزینه ارزان قیمت است، اما اطلاعات علمی برای تهیه نسخه پشتیبان وجود ندارد. این درمان، شامل مالیدن پوست پرتقال روی زگیل یکبار در روز است. ظاهراً، زگیل تغییر رنگ داده، تیره می شود و سپس میفتد. این ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد.

سیب زمینی

برخی ادعا می کنند که آب سیب زمینی می تواند زگیل را “کم آب” کند، اما هیچ مطالعه ای در مورد اثر آن وجود ندارد. برای امتحان این روش، یک سیب زمینی کوچک را از وسط نصف کنید. قسمت بریده شده را روی زگیل بمالید تا جایی که در آب سیب زمینی پوشانده شود. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانیم: زگیل کف پا چگونه درمان می شود؟

علف هرز قاصدک

بسیاری از مردم قاصدک را به عنوان علف هرز مزاحم تصور می کنند. با این حال، طب باستان چینی و خاورمیانه از قاصدک برای خواص دارویی خود استفاده می کنند. شیر قاصدک یا شیره، یک درمان سنتی برای بیماری های پوستی مانند زگیل است. در بررسی حیوانات 2011 دریافتند که عصاره قاصدک ممکن است تولید کلاژن را بیشتر کند، التهاب پوست را کاهش دهد و تحریک را تسکین دهد.

یک بررسی در سال 2012 همچنین تعیین کرد که قاصدک ها دارای اجزای ضد میکروبی هستند. این خواص ممکن است برای مبارزه با زگیل مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است. برای امتحان این روش، یک قاصدک را از هم جدا کرده و شیره چسبناک سفید را بیرون آورید. روزی یک یا دو بار به زگیل بمالید. این کار را به مدت دو هفته تکرار کنید. هرگز از قاصدکی که با مواد شیمیایی پاشیده شده استفاده نکنید.

آلوئه ورا

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

مردم از ژل آلوئه ورا برای بیماری های پوستی مانند سوختگی و پسوریازیس استفاده می کنند. اگر زگیل خارش دار یا دردناک است، ژل آن می تواند تسکین دهنده باشد. ژل آلوئه ورا همچنین می تواند با عوامل بیماری زا از جمله ویروس ها مبارزه کند. در یک بررسی ذر سال 2016دریافت که بر علیه ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 کار می کند، اما هیچ مطالعه ای در مورد مزایای خاص عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی وجود ندارد. برای استفاده از آلوئه، یک برگ از گیاه آلوئه ورا بردارید. ژل را روی زگیل قرار دهید. این کار را روزانه تکرار کنید.

آسپرین

آسپرین همچنین می تواند از شر زگیل خلاص کند. ماده اصلی آن اسید سالیسیلیک است که ماده رایج در درمان زگیل بدون نسخه است. سالیسیلیک اسید با لایه برداری از پوست آلوده عمل می کند. با گذشت زمان، این زگیل را از بین می برد. تصور می شود که آسپرین نیز تأثیر مشابهی دارد. روش پیشنهادی این است که قرص های آسپرین را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. خمیر را روی زگیل بمالید و یک شب باند را ببندید.

لاک ناخن

لاک ناخن شفاف یک داروی زگیل  است. گفته می شود ویروس را “خفه” می کند، اما شواهد مهمی در مورد اثر آن وجود ندارد. حداقل، لاک ناخن شفاف می تواند به عنوان یک پوشش محافظ عمل کند. این روش شامل پوشاندن زگیل با لاک ناخن شفاف است. بعضی از افراد این کار را یک روز در میان انجام می دهند، در حالی که دیگران این کار را دو یا سه بار در روز انجام می دهند.

ویتامین E

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

یکی دیگر از 16 درمان خانگی برای زگیل ویتامین E است. این ماده مغذی برای یک سیستم ایمنی سالم بسیار حیاتی است. تصور می شود که می تواند واکنش بدن در برابر عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی را بهبود بخشد، اما هیچ مطالعه ای برای حمایت از این ادعا انجام نشده است.

می توانید یک کپسول ویتامین E را سوراخ کنید و روغن را به زگیل بمالید. با زخم از زگیل محافظت کنید و آن را یک شب نگه دارید. این کار را به مدت دو هفته روزانه تکرار کنید.

موم زنبور عسل

زنبورهای عسل ماده ای رزینی مانند به نام موم تولید می کنند. این ماده از مواد گیاهی، موم، گرده و آنزیم های زنبور عسل ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهد که موم دارای خواص ضد میکروبی است و باعث تولید سلول های پوستی می شود. برای درمان آکنه، زخم ها و ویروس هرپس سیمپلکس استفاده می شود. این مزایا همچنین ممکن است به بهبود پوست آلوده و مبارزه با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی کمک کند.

برای استفاده از موم، آن را روی زگیل قرار دهید. یک باند را در بالا قرار دهید و بگذارید یک شب بماند. این کار را روزانه تکرار کنید. برای تقویت ایمنی می توانید موم نیز مصرف کنید. این ممکن است به بدن کمک کند تا از شر زگیل خلاص شود.

روغن کرچک

روغن کرچک یک داروی ضد میکروبی و ضد التهابی است. این ماده به عنوان یک داروی طبیعی برای زگیل، کرم حلقوی، شوره سر و سایر بیماری های پوستی استفاده می شود. هر روز روغن کرچک را روی زگیل بمالید. ممکن است دو یا چند هفته طول بکشد تا زگیل از بین برود.

برای مشاوره با پزشک آنلاین در پزشکت کلیک کنید.

نوار چسب

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

نوار چسب یکی از محبوب ترین درمان های خانگی زگیل است. یافتن آن ارزان و آسان است. گفته می شود که نوار چسب با گذشت زمان پوست آلوده را از بین می برد. تحقیقات در مورد اثربخشی نوار چسب منسوخ شده است. در بررسی سال 2002 دریافتن که نوار چسب موثرتر از انجماد است، اما متناقض است در بررسی سال 2007 پیشنهاد کرد که نوار چسب بهتر نیست. تحقیقات جدید و به روز شده ضروری است.

برای استفاده از نوار چسب، یک قطعه کوچک را روی زگیل بچسبانید. هر سه تا شش روز آن را بردارید. زگیل را در آب خیس کنید و آن را با سنگ پومیس یا تخته زغال سنگ مالش دهید. بگذارید 10 تا 12 ساعت بدون پوشش باشد. مراحل کار را تکرار کنید. اگر پوست حساسی دارید با احتیاط از نوار چسب استفاده کنید. ممکن است باعث قرمزی، تحریک و خونریزی شود.

آناناس

آناناس دارای بروملین است، مخلوطی از آنزیم هایی که پروتئین ها را هضم می کند. اعتقاد بر این است که بروملین با حل کردن پروتئین ها در عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی، زگیل ها را از بین می برد. در حالی که برخی داده ها برای حمایت از اثربخشی بالقوه بروملین در درمان چند بیماری پزشکی وجود دارد، هیچ مطالعه علمی برای حمایت از استفاده از آن برای از بین بردن زگیل وجود ندارد. مردم از چندین روش موفق در از بین بردن زگیل را با استفاده از آب آناناس گزارش کرده اند. یک روش خیساندن زگیل هر روز در آب آناناس است. تکنیک دیگر استفاده روزانه آناناس تازه است.

روغن درخت چای

16 درمان خانگی برای زگیل | پزشکت

روغن درخت چای یک داروی ضد میکروبی قدرتمند است. این ماده برای درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، پای ورزشکار و سایر عفونت های پوستی استفاده می شود. خواص ضد ویروسی روغن نیز ممکن است به خلاص شدن از شر زگیل کمک کند. برخی از روش ها پیشنهاد می کنند روغن درخت چای را روی زگیل بگذارید، اما روغن رقیق نشده می تواند باعث تحریک پوست شود. همیشه ابتدا آن را رقیق کنید.

برای انجام این کار، 1 تا 2 قطره روغن درخت چای را با 12 قطره روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن کرچک ترکیب کنید. 3 تا 4 قطره از این مخلوط را روی یک پنبه اضافه کنید. آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی زگیل قرار دهید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

ویتامین سی

ویتامین C به عنوان 16 درمان خانگی برای زگیل خاصیت تقویت ایمنی دارد. این ویتامین همچنین برای ترمیم زخم و سلامت پوست مفید است. تصور می شود که با عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی مبارزه می کند، اما شواهد قابل اطمینان تری لازم است. برای امتحان کردن آن، یک قرص ویتامین C را خرد کرده و با آب مخلوط کنید. خمیر را روی زگیل بمالید، روی آن را با باند بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. این کار را روزانه تکرار کنید.

برخی از افراد ادعا می كنند كه آب لیمو و ویتامین C خمیر موثرتری ایجاد می كنند. این می تواند از اسیدیته آب لیمو باشد. آب لیمو ممکن است باعث تحریک پوست شود، بنابراین با احتیاط از آن استفاده کنید.

سخن آخر

زگیل ها معمولاً خود به خود از بین می روند. درمان های خانگی طبیعی برای زگیل ممکن است به تسریع روند کمک کند. تحقیقات بیشتر با تحقیقات مبتنی بر شواهد پشتیبانی نمی شوند. با این حال، برخی افراد ادعا می کنند که این روش های درمانی برای آنها مفید بوده است. همیشه ابتدا تست پچ را انجام دهید. حتی درمان های طبیعی نیز می توانند باعث تحریک پوست شوند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز