لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

کرونا و فشار خون بالا

کرونا و فشار خون بالا | پزشکت

فهرست مطالب

آنچه درباره کرونا و فشار خون بالا باید بدانید

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


ارتباط کرونا و فشار خون بالا، برای افرادی که فشار خون بالایی دارند و داروهای فشار خون مصرف می کنند به ویژه در دروان شیوع کرونا بسیار مهم است. به طور کلی حفظ سطح مناسب فشار خون همیشه مهم بوده اما اهمیت آن در دوران کرونا بیشتر هم شده است. زیرا فشار خون بالا ممکن است خطر ابتلا به عوارض شدید ناشی از کروناویروس را افزایش دهد. تقریباً نیمی از بزرگسالان ایالات متحده دارای فشار خون بالا هستند که به عنوان فشار های ثابت از 80/130 یا بالاتر تعریف می شود.

در حال حاضر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید شواهد مربوط به فشار خون بالا در افراد مبتلا به کرونا ویروس متفاوت است. برخی تحقیقات نشان داده اند که میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به COVID-19 با فشار خون بالا افزایش می یابد. همچنین بررسی های صورت گرفته خطر بالاتری از عواقب از جمله بستری شدن در مراقبت های ویژه یا قرار دادن در دستگاه تنفس مصنوعی، ایجاد ذات الریه یا آسیب به اندام و بافت را پیدا کرده است.

محققان در تلاشند تا درباره بیماری های زمینه ای که ممکن است شما را در معرض بیماری های جدی قرار دهد، اطلاعات بیشتری را کسب کنند. یکی از شرایطی که مورد بررسی قرار می گیرد فشار خون بالا است که به عنوان فشار خون برابر یا بالاتر از 130/80 میلی متر جیوه تعریف می شود. در این مقاله، ما به آنچه که در حال حاضر در مورد COVID-19 و فشار خون بالا می دانیم، عمیق تر می پردازیم. ما نگاهی خواهیم انداخت به اینکه آیا شما باید به مصرف داروهای فشار خون خود ادامه دهید و در صورت بیماری چه باید بکنید.

آیا فشار خون بالا خطر ابتلا به COVID-19 یا علائم شدیدتر را افزایش می دهد؟

ما هنوز در حال بررسی درباره بیماریهای زمینه ای و تأثیر آنها بر COVID-19 هستیم. بنابراین، در حال حاضر مشخص نیست که آیا فشار خون بالا خطر ابتلا به ویروس را افزایش می دهد یا خیر.

اما آیا در صورت ابتلا به ویروس و مریض شدن، آیا فشار خون بالا شما را در معرض خطر بیشتر عوارض قرار می دهد؟ محققان در تلاش هستند تا به این سوال پاسخ دهند.

یک مطالعه اخیر بیش از 2800 فرد بستری مبتلا به COVID-19 در چین را مورد بررسی قرار داد. محققان مشاهدات زیر را در مورد فشار خون بالا انجام دادند:

  • از بین همه شرکت کنندگان در مطالعه، 29.5 درصد فشار خون بالا داشتند. از میان افرادی که فشار خون بالا داشتند، 83.5 درصد برای کنترل وضعیت خود از داروها استفاده می کردند.
  • در افراد مبتلا به فشار خون بالا، خطر مرگ ناشی از COVID-19 در مقایسه با افراد بدون فشار خون بالا دو برابر افزایش یافت.
  • افرادی که فشار خون بالا داشتند و برای کنترل وضعیت خود از داروها استفاده نمی کردند، در مقایسه با افرادی که از داروهای فشار خون استفاده می کردند، بیشتر در معرض خطر مرگ بودند.
  • پس از متاآنالیز، داروهای فشار خون مانند مهارکننده های ACE و ARBs با کاهش خطر مرگ همراه بودند.

فشار خون ریوی و کرونا

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) اخیراً لیست عواملی را که باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های جدی ناشی از COVID-19 می شود، به روز کرده است. در حالی که یک نوع خاص از فشار خون بالا (فشار خون ریوی) به عنوان یک عامل خطر برای بیماری های جدی ذکر شده است، فشار خون عمومی در حال حاضر چنین نیست. در عوض، بر اساس تحقیقات فعلی، فشار خون بالا ممکن است شما را در معرض بیماری جدی قرار دهد.

چه کسانی در حال حاضر در معرض خطر بالای بیماری های جدی هستند؟

کرونا و فشار خون بالا | پزشکت

با توجه به CDC، عوامل خطر تایید شده برای بیماری شدید COVID-19 عبارتند از:

  • سرطان
  • کاردیومیوپاتی
  • بیماری مزمن کلیوی
  • بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD)
  • بیماری عروق کرونر
  • نارسایی قلبی
  • چاقی
  • فشار خون ریوی
  • کم خونی داسی شکل
  • دیابت نوع 2
  • ضعف سیستم ایمنی بدن به دلیل پیوند عضو

آیا در صورت ابتلا به کرونا باید داروهای فشار خون را بخورم؟

کرونا و فشار خون بالا | پزشکت

داروهای مختلفی وجود دارد که افراد برای فشار خون بالا مصرف می کنند. برخی از نمونه ها شامل موارد زیر می شوند اما موارد دیگری هم وجود دارند:

  • مهار کننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)
  • مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین II (ARBs)
  • مسدود کننده های بتا
  • مسدود کننده های کانال کلسیم
  • دیورتیک ها

ممکن است درباره نگرانی های دو مورد از این داروها، مهارکننده های ACE و ARB و خطر COVID-19 مطالعه کرده باشید. این نگرانی ها ناشی از این واقعیت است که این داروها ممکن است مقدار ACE2 را در بدن شما افزایش دهند. ACE2 گیرنده ای است که کروناویروس جدید به آن متصل می شود.

به همین دلیل، مطالعات متعددی بر این نوع داروها و خطر COVID-19 متمرکز شده است. تا کنون به نظر می رسد شواهد کمی برای تایید و نگرانی های مربوط به مهار کننده های ACE، ARB ها و COVID-19 وجود دارد.

برسی های صورت گرفته نشان می دهد:

بررسی های صورت گرفته در بیش از 18000 نفر مبتلا به COVID-19 نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین مصرف مهار کننده های ACE یا ARB ها و آزمایش مثبت COVID-19 وجود ندارد.

دو مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی New England نشان داد که مهار کننده های ACE و ARBs با خطر ابتلا به COVID-19 یا ابتلا به بیماری شدید COVID-19 ارتباط ندارند.

مطالعه از افراد در بیمارستان بستری با COVID-19 که به تازگی در مجله بیماریهای عفونی منتشر شد نشان داد که مهار کننده های ACE و ARB می تواند در واقع بهبود نتایج که در طول زمان بستری را ادامه داد.

راهنمای کلی برای مصرف داروهای فشار در دوران کرونا

کرونا و فشار خون بالا | پزشکت

انجمن قلب آمریکا، انجمن نارسایی قلبی آمریکا و کالج قلب آمریکا بیانیه مشترکی در مورد مصرف مهار کننده های ACE و ARBs در طول همه گیری COVID-19 منتشر کردند. در حال حاضر، توصیه می شود که به مصرف مهار کننده های ACE و ARB ادامه دهید. در صورت مثبت بودن آزمایش COVID-19، پزشک باید قبل از افزودن یا حذف داروهای فشار خون، وضعیت شما را ارزیابی کند.

CDC نیز توصیه می کند حداقل 30 روز از داروهای مصرفی خود از جمله داروهای مربوط به فشار خون بالا و کلسترول بالا  استفاده کنید .

اگر فشار خون بالا دارید و در مورد داروهای خود و COVID-19 سوالی دارید، از مشورت با پزشک خود دریغ نکنید. آنها می توانند نگرانی های شما را برطرف کرده و راهنمایی کنند.

اگر فشار خون بالا و کرونا دارید، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر فشار خون بالا دارید و تست COVID-19 مثبت است، پنج مرحله زیر را انجام دهید:

  • خود را قرنطینه کنید. در خانه بمانید. فقط برای مراقبت های پزشکی از خانه خارج شودی. اگر افراد دیگری در خانه شما هستند، سعی کنید از یک اتاق خواب و حمام جداگانه استفاده کنید.
  • با مشاوره تلفنی با پزشک خود در ارتباط باشید. برای مشاوره با پزشک خود تماس بگیرید. بسیاری از پزشکان به جای ملاقات های حضوری در طول بیماری همه گیر، ملاقات های از راه دور و مشاوره آنلاین را ارائه می دهند .
  • راهنمایی بگیرید. به پزشک خود در مورد نتیجه آزمایش مثبت و هرگونه علائمی که تجربه می کنید اطلاع دهید. آنها به شما در مورد داروهای فشار خون و نحوه مراقبت از خود هنگام بهبودی توصیه می کنند.
  • از خودتان مراقبت کنید. هنگام بهبودی، تمام دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. علاوه بر مصرف داروهای خود، مهم است که دستورالعمل های آنها را برای مواردی مانند رژیم غذایی و ورزش نیز دنبال کنید.
  • علائم خود را پیگیری کنید. در صورت وخیم و بدتر شدن علائم خود، به دنبال درمان وضعیت خودتان باشید.

نحوه کنترل فشار خون بالا در طول همه گیری COVID-19

کرونا و فشار خون بالا | پزشکت

همه گیری COVID-19 برای بسیاری از مردم استرس زا است. با این حال، افرادی که فشار خون بالا دارند ممکن است بر سلامت جسمی و روانی خود به دلیل خطر بالقوه بیماری جدی تر، استرس بیشتری را احساس کنند. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در این مدت می توانید برای کنترل فشار خون و همچنین سلامت روانی و جسمی خود چه کار کنید.

برای کنترل فشار خون نکات زیر را امتحان کنید:
  • غذاهای سالم برای قلب انتخاب کنید. نمونه هایی از غذاهای مفید برای قلب شامل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، لبنیات کم چرب و گوشت هایی مانند ماهی یا مرغ است.
  • از خوردن و نوشیدنی هایی که فشار خون را بالا می برند خودداری کرده یا مصرف آنها را محدود کنید. ممکن است خوردن غذاهای آماده وسوسه کننده باشد. اما بسیاری از این مواد دارای نمک و چربی زیادی هستند و می توانند منجر به فشار خون بالا شوند. غذاها یا نوشیدنی های حاوی کافئین یا الکل نیز می توانند فشار خون را افزایش دهند.
  • فعال بمانید. ورزش همیشه برای سلامتی مفید است. حتی اغلب می تواند روحیه شما را بالا ببرد. همچنین می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند.
مراقب مصرف داروها باشید.

بدانید که برخی از داروهای OTC و نسخه ممکن است فشار خون شما را افزایش دهند. به عنوان مثال می توان به NSAID ها، قرص های ضد بارداری و کورتیکواستروئیدها اشاره کرد .

  • سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن می تواند منجر به افزایش فشار خون شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. ترک سیگار سخت است.
  • بررسی مکرر اخبار جذاب است. با این حال، سعی کنید تعداد دفعاتی که به دنبال اخبار منفی هستید را محدود کنید، زیرا ممکن است باعث ایجاد استرس شود.
  • خودتان را سرگرم کنید. سرگرم شدن و داشتن یک برنامه معمول می تواند به شما کمک کند ذهن خود را از حوادث جاری دور کنید. راه های زیادی برای سرگرم شدن وجود دارد، مانند کار، مدرسه یا سرگرمی که از آن لذت می برید.
  • برخی از تکنیک های مدیریت استرس را امتحان کنید. چندین تکنیک وجود دارد که ممکن است به کاهش سطح استرس شما کمک کند. به عنوان مثال می توان یوگا، مدیتیشن و تمرینات تنفسی را نام برد.
سخن آخر

بعید است که فشار خون بالا خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش دهد. با این حال، در صورت ابتلا به ویروس و بیماری، ممکن است خطر ابتلا به بیماری های جدی را افزایش دهد. این امر به ویژه در صورتی که وضعیت خود را از طریق داروهای فشار خون مدیریت نمی کنید، بیشتر مورد توجه است. توصیه می شود افراد مبتلا به فشار خون بالا در طول بیماری همه گیر به مصرف داروهای معمول فشار خون مانند مهار کننده های ACE و ARB ادامه دهند. این امر با تحقیقات نشان می دهد که این داروها خطر ابتلا به کووید -19 را افزایش نمی دهند.

اگر به بیماری کووید -19 مبتلا شدید، خود را قرنطینه کرده و با پزشک خود تماس بگیرید. از راهنمایی های آنها در مورد نحوه مراقبت از خود پیروی کنید. در صورت بروز علائمی مانند مشکل در تنفس یا درد قفسه سینه، از مراجعه به اورژانس دریغ نکنید.

منبع:

https://www.heart.org/en/coronavirus/coronavirus-covid-19-resources/keeping-a-lid-on-blood-pressure-during-the-coronavirus-crisis

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز