لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

درمان خانگی برای درد قفسه سینه

درد سینه|| پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


درمان خانگی برای درد قفسه سینه زمانی موثر هستند که درد ناشی از فعالیت شدید یا سوء هاضمه باشد. برای درمان درد قفسه سینه در خانه بهتر است به علت اصلی آن توجه کنید.

ممکن است هر زمان با احساس سوزش و درد شدید در قفسه سینه خود فکر کنید در حال تجربه حمله قلبی هستید و نگران شوید. اگرچه ایست قلبی یکی از علل درد قفسه سینه است، به خصوص اگر در سمت چپ درد بروز پیدا کند. اما درد قفسه سینه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند علل متعددی داشته باشد که در برخی شرایط می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آن را با درمان های خانگی درمان کنید. برای همین ما سعی کرده ایم در این مقاله از پزشکت موثرترین درمان ها برای درد قفسه سینه در خانه را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین درمان درد قفسه سینه در خانه

درد قفسه سینه خود را به اشکال مختلف نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، از درد مبهم تا احساس خنجر شدید. ممکن است احساس له شدن یا سوزش داشته باشد و در موارد دیگر، درد به سمت گردن، فک و سپس به پشت یا پایین یک یا هر دو بازو منتشر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. مشکلات مختلفی می‌توانند باعث درد قفسه سینه شوند، اما جدی‌ترین و خطرناک ترین علل آن، ریه‌ها و قلب هستند. از آنجایی که درد قفسه سینه اغلب نشانه یک مشکل جدی است، باید فوراً به دنبال کمک پزشکی باشید.

یکی از شایع ترین شکایاتی که افراد هنگام مراجعه به بخش اورژانس از خود می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، درد قفسه سینه است. درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون به قلب به عنوان آنژین صدری شناخته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. آنژین با احساس سفتی، فشردن، سنگینی، سوزش و فشار در پشت استخوان سینه ظاهر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. برای درمان آنژین، داروهای تجویز شده توسط پزشک راه حل اولیه است، با این حال، درمان های خانگی برای درد قفسه سینه و آنژین وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید امتحان کنید. موارد زیر ممکن است به کاهش انسداد در شریان ها و کاهش دفعات یا تسکین کامل درد قفسه سینه کمک کند.

سیر|| پزشکتسیر برای درمان درد قفسه سینه

یک قاشق چایخوری آب سیر را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و هر روز مصرف آن را بخورید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید هر روز صبح یک یا دو حبه سیر را بجوید. این کار را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید.

در میان فواید مختلف سیر، مهمترین آنها جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی و بهبود جریان خون در قلب شماست. جریان خون ضعیف به قلب، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و این به نوبه خود احتمال ایجاد درد قفسه سینه را افزایش خواهد داد. از این رو، مصرف روزانه سیر راهی عالی برای مقابله با درد قفسه سینه است. از طرفی هم بررسی ها نشان داده است که سیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به معکوس کردن بیماری قلبی و کاهش تجمع پلاک در رگ ها کمک کند.

آب آلوئه ورا

برای درمان درد قفسه سینه در خانه، شما باید آب آلوئه ورا را 1 تا 2 بار در روز بنوشید. آلوئه ورا یک گیاه معجزه آسا است که فواید زیادی برای بدن دارد. حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به تقویت سیستم قلبی عروقی، تنظیم کلسترول خوب، کاهش سطح تری گلیسیرید و همچنین کاهش فشار خون کمک کند. همه اینها به تسکین درد قفسه سینه کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

مصرف ویتامین ها

ویتامین ها را به رژیم غذایی خود اضافه یا آنها را به عنوان مکمل مصرف کنید تا از درد قفسه سینه ناشی از سوءهاضمه پیشگیری کنید. بررسی ها نشان داده اند که کمبود ویتامین D و B12 منجر به درد قفسه سینه و حتی انفارکتوس میوکارد یا حمله قلبی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین، اگر از درد قفسه سینه رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برید، یکی از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید، رژیم غذایی است. برای همین مطمئن شوید از یک رژیم غذایی مناسب و متعادل پیروی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنید که حاوی غذاهای غنی از تمام ویتامین های مورد نیاز برای عملکرد طبیعی بدن شما باشد. غذاهایی مانند ماهی، پنیر، زرده تخم مرغ، غلات، محصولات سویا و گوشت مصرف کنید.

سرکه سیب

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. این محلول را ترجیحاً قبل از غذا یا هر زمان که درد قفسه سینه داشتید، باید بنوشید. سرکه سیب، با خواص ضد التهابی قوی خود، به درمان سوزش سر دل و رفلاکس اسید، که علل شایع درد قفسه سینه هستند، کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برخی ها معتقدند که نوشیدن آن قبل یا بعد از غذا ممکن است از رفلاکس اسید جلوگیری کند. اما شواهد کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حمایت از ادعاها وجود دارد. سرکه سیب حداقل عوارض جانبی دارد، اما افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند بهتر است از مصرف آن اجتناب کنند، زیرا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خون را نیز رقیق کند.

زنجبیل

مانند سایر گیاهان، اعتقاد بر این است که زنجبیل دارای اثرات ضد التهابی است. مهمتر از همه، تحقیقات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که زنجبیل ممکن است به کاهش مشکلات معده و جلوگیری از استفراغ کمک کند.

آسپرین

اگر فردی دچار درد قفسه سینه شود، مصرف یک مسکن، مانند آسپرین، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به کاهش درد قلبی مرتبط با موارد کمتر شدید کمک کند.

برخی بررسی ها نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که استفاده مداوم از آسپرین با دوز پایین ممکن است از بروز حملات قلبی پیشگیری کند.

نوشیدنی های گرم

خواه یک لیوان آب داغ یا یک فنجان چای گیاهی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به تسکین درد قفسه سینه که به دلیل نفخ یا سوء هاضمه رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد کمک کند. نوشیدنی های گرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند نفخ را کاهش دهند، به هضم غذا کمک کنند و سلامت قلب را افزایش دهند. هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که درد فرد به دلیل گاز یا نفخ شکم باشد، یک نوشیدنی گرم ممکن است در از بین بردن گاز کمک کند. مایع داغ همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در تقویت هضم موثر باشد. ممکن است برخی از نوشیدنی ها از این نظر بهتر از بقیه باشند. به عنوان مثال، مشخص شده است که چای هیبیسکوس دارای فواید متعددی برای رفع نفخ دارد. هیبیسکوس همچنین ممکن است در کاهش فشار خون و کلسترول نقش داشته باشد. از این رو احتمال دارد از بروز بیماری های قلبی پیشگیری کند.

زردچوبه با شیر

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در یک لیوان شیر داغ مخلوط کرده و آن را مصرف کنید. این مخلوط را باید یک بار در روز، قبل از رفتن به رختخواب بنوشید. زردچوبه منبع غنی کورکومین است. این ترکیب به طور گسترده برای کاهش اکسیداسیون کلسترول، تشکیل لخته، و تشکیل پلاک شریان استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. همه اینها ممکن است منجر به مشکلات قلبی و درد قفسه سینه شود. کورکومین همچنین دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش شدت درد قفسه سینه کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

ریحان

ریحان حاوی منیزیم است که با کمک به آرامش قلب و عروق خونی، جریان خون را تقویت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ویتامین A است که از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. وقتی درد قفسه سینه را تجربه کردید، 10 برگ ریحان تازه را بجوید یا یک فنجان چای ریحان بنوشید تا تسکین پیدا کنید. برای جلوگیری از درد قفسه سینه و بهبود سلامت قلب، یک قاشق چای‌خوری آب ریحان تازه را با یک قاشق چای‌خوری عسل میل کنید و روزانه با معده خالی میل کنید.

از طرفی هم ریحان حاوی مقادیر زیادی ویتامین K و منیزیم است. در حالی که منیزیم جریان خون را به قلب افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و رگ های خونی را آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، ویتامین K از تجمع کلسترول در دیواره رگ های خونی شما جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این به درمان اختلالات قلبی و همچنین درد قفسه سینه کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

یونجه

یونجه در کاهش درد قفسه سینه موثر است زیرا سطح کلسترول و تجمع پلاک را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و جریان خون را به قلب روان تر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین یونجه حاوی مقادیر کافی کلروفیل است که شریان ها را نرم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و دفعات درد قفسه سینه را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. برای مصرف آن، با اضافه کردن یک قاشق چای‌خوری برگ خشک به یک فنجان آب داغ، یک چای گرم یونجه درست کنید. پنج دقیقه دم کنید، صاف کنید و لذت ببرید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید برای کاهش دفعات درد قفسه سینه با مشورت پزشک، مکمل های آن را به طور روزانه مصرف کنید.

رژیم گیاهخواری|| پزشکتسبزیجات

به جای مصرف منظم گوشت و لبنیات، رژیم گیاهخواری را انتخاب کنید. چربی کمتر و کاهش کلسترول می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند بسیاری از علائم جزئی درد آنژین را کاهش دهد. خوردن سبزیجات، به ویژه سبزیجات سبز، آنژین را کنترل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و به حفظ سلامت کلی کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

میوه های خانواده مرکبات

برای مبارزه با آنژین روزانه، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید از مرکبات مانند لیمو، آناناس، پرتقال و انگور استفاده کنید. ویتامین C همچنین به مدیریت سطح کلسترول کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

آب زیاد بنوشید.

آب سدیم اضافی را که باعث فشار خون و فشار خون بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، دفع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این علائم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به درد آنژین و بیماری عروق کرونر قلب شود. شما باید هر دو ساعت یک بار حدود هشت اونس آب بنوشید و دو لیتر آب توصیه روزانه برای بزرگسالان متوسط است. عدم دریافت آب کافی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند منجر به کم آبی بدن، سردرد، تحریک پذیری، سرگیجه، ضربان قلب نامنظم و تنگی نفس شود.

فلفل کاین

یک قاشق چایخوری فلفل قرمز را به یک لیوان آب میوه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. سپس آن را بنوشید. فلفل کاین حاوی کپسایسین و دارای خواص ضد التهابی قوی است که به کاهش شدت درد در قفسه سینه شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. همچنین در تنظیم جریان خون به قلب نیز موثر است. در نتیجه از بیماری های قلبی که ممکن است منجر به درد قفسه سینه نیز شوند، جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

دانه شنبلیله

یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را یک شب خیس کرده و صبح روز بعد مصرف کنید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در مقداری آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن مخلوط را بنوشید. این کار را 1 تا 2 بار در روز انجام دهید.

دانه های شنبلیله خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قدرتمندی را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند که سلامت قلب و عروق را افزایش داده و از درد قفسه سینه جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. آنها این کار را با افزایش جریان خون به قلب و کاهش سطح کلسترول انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

بادام

یک مشت بادام را چند ساعت در آب خیس کنید. پوست آن را بردارید و آن را بخورید. همچنین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید مقادیر مساوی روغن بادام و روغن گل رز را مخلوط کرده و برای تسکین سریع این مخلوط را روی سینه خود بمالید. بادام منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده چندگانه است که نه تنها سلامت قلب را ارتقا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، بلکه به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. این وضعیت حتی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به درمان بیماری های قلبی عروقی و درد قفسه سینه کمک کند.

هنگامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که ریفلاکس علت اصلی درد قلب باشد، خوردن چند بادام یا نوشیدن یک فنجان شیر بادام ممکن است به تسکین این درد کمک کند. شواهد علمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیادی برای حمایت از این ادعاها در مورد بادام وجود ندارد. درعوض، بیشتر شواهد حکایتی است که افراد دانش یا تجربه خود را به دیگران منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که بادام سرشار از چربی است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث رفلاکس اسید شود. اگر اینطور باشد، بادام در واقع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند درد را بدتر کند.

با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که مصرف بادام ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. اگرچه بادام ممکن است درد فوری را متوقف نکند، اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت کلی قلب داشته باشد.

تغییر سبک زندگی برای درمان درد قفسه سینه

تغییراتی در سبک زندگی وجود دارد که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید آنها را برای کاهش درد قفسه سینه به غیر از اصلاح رژیم غذایی رعایت کنید. مدیتیشن یکی از این تغییرات است. مدیتیشن جریان خون و اکسیژن را در کل بدن شما افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد و حتی ضربان قلب را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. همچنین شما را آرام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، اضطراب و استرس را کاهش و خطر درد قفسه سینه را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

برای مدیتیشن، راحت بنشینید و بدن خود را با پشت صاف آرام کنید. یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید، آن را برای چند ثانیه نگه دارید، سپس به آرامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق دهان نفس خود را بیرون دهید. ذهن خود را روی هر چیزی که شما را خوشحال می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و احساس آرامش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند متمرکز کنید. این الگوی تنفس را تا زمانی که درد از بین برود تکرار کنید. یوگا و حرکات کششی روزانه نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند از درد قفسه سینه جلوگیری کند.

بسته های سرد:

فعالیت های شدید مانند ورزش یا ضربه های شدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث درد قفسه سینه شود. استفاده از بسته سرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به خلاص شدن از شر تورم و درد کمک کند. از طرفی هم یکی از علل شایع درد قلب یا قفسه سینه، کشیدگی عضلات است. در این موارد، فرد می‌تواند به دلیل فشار ناشی از ورزش، فعالیت‌های دیگر یا ضربه‌های شدید در قفسه سینه درد داشته باشد. یکی دیگر از علل شایع درد قلب، کشیدگی عضلات قفسه سینه ناشی از وزنه برداری، زمین خوردن یا حتی حمل کودک است. التهاب دیواره قفسه سینه ( کوتوکندریت ) اغلب علت درد شدید قفسه سینه است. در هر یک از این موارد، استفاده از کیسه سرد یک روش پذیرفته شده برای کمک به کاهش تورم و توقف درد است.

دراز کشیدن:

دراز کشیدن بلافاصله در حالی که سر بالاتر از بدن قرار بگیرد، درد قفسه سینه ناشی از آنژین را تسکین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، زیرا در این شرایط جاذبه زمین از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود و خون رسانی به قلب افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد. عمودی نشستن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند درد ناشی از رفلاکس اسید را تسکین دهد.

مصرف غذاهای قلیایی:

غذاهای قلیایی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند التهاب را در بدن کاهش دهند و در نتیجه بروز زخم معده، بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهند. برخی از غذاهای قلیایی شامل میوه هایی مانند سیب، موز، شاه توت، خرما، پرتقال و آناناس و سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم، قارچ، هویج، کرفس، قارچ، کدو تنبل و بادمجان هستند.

حتی برای تسکین درد قفسه سینه بهتر است پس از استفاده از داروهای فوق، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید این نکات را نیز برای تسکین دنبال کنید.

  • از انجام فعالیت های شدید خودداری کنید.
  • از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.
  • مصرف الکل را به طور کامل ترک کنید.
  • از مصرف تنباکو خودداری کنید.
  • استرس را مدیریت کنید.

دردسینه و قورت دادن غذا|| پزشکتسوالات متداول

چرا هنگام قورت دادن غذا قفسه سینه ام درد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؟ در صورت بروز التهاب مری، ممکن است هنگام قورت دادن غذا دچار درد قفسه سینه و حالت تهوع شوید.

علل درد قفسه سینه در جوانان چیست؟ برخی از علل شایع درد قفسه سینه در بزرگسالان جوان، فعالیت بیش از حد، سرماخوردگی، سرفه، پلوریت، پریکاردیت و کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک است.

آیا درد قفسه سینه در اوایل بارداری رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد؟ بله. تغییرات در بدن، استرس، سوزش سر دل و سوء هاضمه برخی از شایع ترین علل درد قفسه سینه در دوران بارداری هستند.

آیا درد قفسه سینه به دلیل هوای سرد ممکن است رخ دهد؟ آره. اگرچه علت دقیق آن هنوز مشخص نشده است، اما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به دلیل تورم غضروفی به نام فضای مفصلی باشد.

چرا سمت راست قفسه سینه من درد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند؟ درد در سمت راست قفسه سینه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند نشانه التهاب یا تحریک ریه یا پوشش قفسه سینه باشد که به آن پلوریت نیز گفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورت ابتلا به این وضعیت، ممکن است هنگام تلاش برای سرفه، عطسه یا حتی نفس کشیدن، درد شدیدی را تجربه کنید. ضربه به قفسه سینه، سوزش سر دل، کشیدگی عضلانی، یا بیماری زمینه ای مانند کوتوکندریت، پانکراتیت و زونا نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث درد در سمت راست قفسه سینه شود.

در درد قفسه سینه چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت بروز درد قفسه سینه در وسط قفسه سینه و بروز هر یک از علائم زیر فوراً به پزشک مراجعه کنید:

  • عرق زیاد
  • تنگی نفس
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • سرگیجه یا سبکی سر
  • ضربان قلب سریع یا نامنظم
  • دردی که به گردن، فک، یک یا هر دو شانه یا بازو کشیده می شود.

آیا استرس می تواند باعث درد قفسه سینه شود؟ بله، استرس باعث درد قفسه سینه، افزایش تنش عضلانی در قفسه سینه می شود، این تنش ممکن است دردناک شود. به همین ترتیب، در لحظات پر استرس تر، ضربان قلب افزایش می یابد و نیروی ضربان قلب می تواند قوی تر شود.

برای درد قفسه سینه به کدام پزشک مراجعه کنم؟ ابتدا اگر درد قفسه سینه شما شدید است، فوراً با پزشک عمومی مشورت کنید و به او بگویید که چه علائمی همراه با درد قفسه سینه دارید. سپس پزشک با توجه به مشکل مربوط به درد قفسه سینه شما را معاینه کرده و به متخصص ارجاع می دهد.

تفاوت بین درد قفسه سینه و آنژین چیست؟ آنژین زمانی ایجاد می شود که خون غنی از اکسیژن کافی به قسمت خاصی از قلب جریان نداشته باشد. آنژین صدری و برخی دیگر از مشکلات مربوط به قفسه سینه، ریه و معده از انواع درد قفسه سینه هستند.

اگر درد قفسه سینه دارید چه باید کرد؟ بیشتر درد قفسه سینه مربوط به قلب نیست. اگر درد شدید قفسه سینه همراه با تنفس سریع، ضربان قلب سریع، تعریق زیاد، سرگیجه دارید. سپس بلافاصله به پزشک مراجعه کنید و علائم خود را همراه با درد قفسه سینه شرح دهید. هر درد قفسه سینه جدید، شدید یا مداوم باید با پزشک خود در میان گذاشته شود. این امر به ویژه در صورتی که سابقه بیماری قلبی یا ریوی دارید بسیار مهم است.

سخن آخر

درد قفسه سینه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به دلایل متعددی مانند مشکلات مربوط به قلب، ریه ها، سیستم اسکلتی عضلانی، اختلالات هراس و حتی سوء هاضمه ایجاد شود. علائمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌که همراه با درد قفسه سینه رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند می‌تواند در تشخیص علت اصلی درد قفسه سینه موثر باشند. در صورتی که درد قفسه سینه شما به سوء هاضمه یا فعالیت بدنی شدید مرتبط باشد، درمان های خانگی برای درد قفسه سینه که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است، موثر هستند. با این حال، درد مداوم قفسه سینه که پس از استفاده از داروها برطرف نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد، زیرا ممکن است نشانه یک بیماری زمینه ای جدی باشد.

مهمترین بخش از بین بردن و پیشگیری از درد قفسه سینه، شروع عادات زندگی سالم از هم اکنون است. حفظ یک رژیم غذایی مناسب، ورزش متوسط و صرف زمان برای استراحت و آرامش کافی برای سلامتی ضروری است. ترکیب هر یک از درمان‌های خانگی بالا و تغییر در شیوه زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا از درد قفسه سینه جلوگیری کنید تا بتوانید از یک زندگی شاد و پربار لذت ببرید. اگر آنژین صدری یا درد قفسه سینه دارید، مهم است که علائم خود را بشناسید و هر کاری که لازم است برای محدود کردن آنها به بهترین شکل ممکن انجام دهید. این امر مستلزم مراجعه به پزشک در موارد فوری و تغییرات سبک زندگی از طرف شما است.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.8 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز