لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

موقعیت های خواب زوج ها

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

فهرست مطالب

موقعیت های خواب زوج ها

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

پیدا کردن موقعیت های خواب برای زوج ها که بتوانند در کنار همدیگر حداکثر آرامش را داشته باشند، بسیار مهم است. موقعیتی که افراد در کنار همدیگر می خوابند، می تواند نشانگر جزییات رابطه مشترک آن ها باشد. روش خوابیدن، چیزهای زیادی درباره شخصیت انسان ها نشان می دهد. با شناخت موقعیت و روش خواب خود و همسرتان می توانید درک کنید که او نسبت به شما چه احساسی دارد.

انواع موقعیت های خواب زوج ها

موقعیت قاشق ها، نشانگر اعتماد و صمیمیت

در موقعیت خواب قاشق ها، زوج ها مانند یک جفت قاشق در یک کشو، کنار هم می خوابند. در این روش یک زوج با قسمت جلوی بدن خود به پشت بدن زوج دیگر، فشار می آورد. موقعیت خواب قاشق، به احتمال زیاد نشانگر صمیمیت و اعتماد زوجین به یکدیگر است.

قفل کردن پاها، نشانگر حامی هم بودن

همانطور که از نام این موقعیت مشخص است در این روش، زوج ها به معنای واقعی در هنگام خواب پاهایشان را با همدیگر قفل می کنند. قفل کردن پاها در خواب به احتمال زیاد نشان می دهد که این دو زوج، یک زوج جدا ناپذیر هستند و از یکدیگر مراقبت می کنند و حامی همدیگر هستند. غالبا این افراد احساس می کنند، طرف مقابل، بیشتر از خود فرد او را می شناسد و با یک نگاه، افکار و احساسات او را می فهمد.

برگشت به پشت، نشانگر زوج های مستقل

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

این موقعیت خواب بیشتر در زوج هایی دیده می شود که در رابطه خود احساس راحتی و امنیت می کنند و با هم رابطه عاشقانه بهتری نسبت به گذشته دارند. اما با گذشت زمان زوج ها به این نتیجه می رسند که هر کدام به فضای شخصی و مستقلی نیاز دارند. موقعیت خوابیدن به پشت، در حالی که فضای کمی بین زوج ها وجود دارد نشان می دهد زوج ها “عاشق آزادی” و در عین حال از رابطه مشترک خود مطمئن هستند.

این موقعیت نزدیکی و استقلال را در روابط نشان می دهد.

ستاره دریایی، نشانگر خودخواهی زوج ها

در موقعیت ستاره دریایی، یکی از زوج ها که نقش غالب را دارد مانند یک ستاره دریایی در تشک پخش می شود و بیشتر فضای تشک را به خودش اختصاص می دهد و زوج دیگر که نقش ثانویه دارد مجبور می شود روی زمین بخوابد.

این موقعیت، یک موقعیت خواب نامطلوب است که متاسفانه نشانگر خودخواه بودن فرد است.

نوزه، نشانگر روابط عاشقانه

موقعیت خواب نوزه، موقعیتی است که یک زوج ترجیح می دهد از سینه زوج دیگر به جای بالش استفاده کند. این موقعیت که با نام “The Nuzzle” شناخته می شود، اغلب در مراحل اولیه روابط مشترک دیده می شود. در زوج هایی که هنگام خواب این موقعیت را انتخاب می کنند به جرات می توان گفت در رابطه آن ها، کمبود عشق وجود ندارد.

تنگل، نشانگر وابستگی بیش از حد

موقعیتی که زوج ها به حدی به هم نزدیک می شوند، که بینی های همدیگر را لمس می کنند و تمام اندام آن ها در هم تنیده شده است نشانگر وابستگی بیش از حد می باشد. به این موقعیت، موقعیت خواب تنگل هم گفته می شود. زوج هایی که دائماً در آغوش یکدیگر می خوابند ممکن است برای خوابیدن، بیش از حد به یکدیگر وابسته باشند. این زوج ها باید برای رابطه خود حد و مرز مشخص کنند چون وابستگی بیش از حد در دراز مدت به زوج ها آسیب های جدی وارد می کند.

مردان
سلامت بانوان
کلیفانگر، نشانگر اعتماد بیش از حد به روابط

در موقعیت خواب “کلیفانگر”، زوج های در حالی که در قسمت های کاملاً مخالف تختخواب می خوابند، از یکدیگر دور می شوند. در موقعیت کلیفانگر به نظر می رسد زوج های تازه با هم دعوا و درگیری داشته اند اما این گونه نیست. این زوج ها به طور کلی از یکدیگر ناراحت نیستند و معمولاً در معرض خطر جدایی قرار ندارند. آن ها به روابط خود بیش از حد اعتماد دارند و از طرفی هم هر زوجی عاشق فضای شخصی خودش است.

موقعیت کلیفانگر نشان می دهد هر دو نفر از استقلال سالمی برخوردارند و نسبت به روابطشان مطمئن هستند.

تعقیب قاشق، نشانگر وجود یک مشکل

در موقعیت “تعقیب قاشق”، زوج ها مانند دو قاشق در کنار هم قرار دارند. با این تفسیر که قاشق کوچک وضعیتی مانند وضعیت جنین در شکم مادر را دارد و خودش را لبه تخت و یا تشک می کشاند. زوج دیگر، که نقش قاشق تعقیب کننده را دارد بدن خودش را به قاشق کوچک فشار می دهد. موقعیت تعقیب قاشق، نشان می دهد که مشکل خاصی پیش آمده و زوج ها نیاز دارند با هم یک صحبت جدی داشته باشند.

گره عاشقان، تعادل در استقلال و صمیمیت

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

در موقعیت “گره آشکارساز” و “گره عاشقان”، وضعیت خواب برای هر دو زوج ها یک برد محسوب می شود. این موقعیت خواب نشان می دهد، در رابطه مشترک زوج ها بین صمیمیت و استقلال افراد تعادل وجود دارد. موقعیت گره عاشقان، یک موقعیت دو مرحله است که زوج ها اول در کنار همدیگر قرار می گیرند. اما با گذشت زمان در طول شب به تدریج همدیگر را بغل می کنند. این موقعیت نسبت به موقعیت تنگل، نشانگر رابطه قوی تر بین زوج ها است.

تنها 8 درصد زوج ها در واقع این موقعیت دو مرحله ای را ترجیح می دهند.

نگه داشتن دست، احترام به فضای شخصی

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

برخی از زوج ها برای اینکه بتوانند راحت تر و بهتر بخوابند، ترجیح می دهند فضای شخصی همدیگر را حفظ کنند. اما این افراد برای حفظ تماس جسمی، در هنگام خواب دست های همدیگر را می گیرند. این موقعیت در زوج هایی که پیوند محکمی با یکدیگر دارند، اما نیازی به چسبیدن به یکدیگر در طول شب را ندارند دیده می شود.

خوابیدن در تخت و یا اتاق های جداگانه

خوابیدن در تخت خواب های جداگانه نشانگر پایان یک رابطه مشترک نیست و موقعیت خوابی است که بین زوج های زیاد دیده می شود. براساس بنیاد ملی خواب، تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر در اتاق های جداگانه و یا تخت جدا می خوابند. اگر رفتار خواب یک زوج مانع از استراحت و خوابیدن زوج دیگر می شود، این موقعیت می تواند حرکت خوبی برای حفظ و بهبود روابط می باشد. این زوج ها در موقع خواب می توانند در اتاق و تخت های جداگانه به اندازه کافی استراحت کرده و زمان برقراری رابطه جنسی برنامه ریزی و زمان صمیمیت را تعیین کنند.

بحث بالش، نشانگر ارتباط موثر

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

زوج هایی که موقعیت خواب ” بحث بالش ” را انتخاب می کنند، معمولاً با مقدار کمی فاصله از هم، رو به روی همدیگر می خوابند. این موقعیت فرصت کافی برای برقراری ارتباط بین زوج های ایجاد می کند. با این حال، موقعیت بحث بالش یکی از نادرترین موقعیت هایی است که تنها چهار درصد از زوج های هنگام خواب این موقعیت را دارند. زوج ها باید سعی کنند برای تقویت رابطه خود از این موقعیت استفاده کنند. موقعیت بحث بالش، فرصتی را برای زوج ها ایجاد می کند تا افکار و احساسات خود را بروز دهند و در مورد مسائل مختلف با هم صحبت کنند و از نظر جسمی و عاطفی به معشوق خود نزدیک شوند.

Top-to-Tail، نشانگر طلاق

شاید عجیب ترین موقعیت خواب بین زوج ها، موقعیت خواب “از سر به پا و یا Top-to-Tail ” باشد. همانطور که از نام آن مشخص است این یک وضعیت نامطلوب است که سر یک زوج در کنار پای زوج دیگر قرار می گیرد. به گفته کارشناسان رابطه جنسی، خوابیدن با شریک زندگی خود در موقعیت Top-to-Tail تقریباً بدترین انتخاب موقعیت خواب است. موقعیت Top-to-Tail معمولاً نشانگر استدلال پس و یا قبل از طلاق است.

این نوع خوابیدن در روابط مشترک احساسات عاشقانه و نزدیکی را از بین می برد.

مهارت های اتاق خواب

خواب خوب جزء مهم و بزرگ از یک سبک زندگی سالم است و تعداد زیادی مطالعه در این مورد انجام شده است که بهترین روش های خواب را بررسی می کنند. طبق اعلام بنیاد ملی خواب، اتخاذ روال و قوانین مانند استفاده از حمام گرم قبل از رفتن به رختخواب، خارج کردن وسایل مزاحم از اتاق خواب و کاهش مصرف کافئین همه می توانند برای بهبود خواب مفید باشند. اما یادآوری این نکته مهم است که شناخت این قوانین و روال های خوشبخت برای یک زندگی مشترک به زمان زیادی نیاز دارد.

برخی این راهکارها برای یک رابطه عاطفی بهتر در بین زوج های، عبارتند از:

قبل از خواب موبایل ها را کنار بگذارید.

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

بسیاری از افراد به تلفن های هوشمند خود معتاد هستند. در واقع این بیماری همه گیر محسوب می شود.

تلفن های هوشمند به دلایل زیادی منجر به بی خواب می شوند. نور پخش شده از صفحه نمایش، تولید ملاتونین را مختل می کند. ملاتونین یکی از مؤلفه های مفید برای استراحت و خواب خوب است.

تلفن های همراه همچنین ممکن است در طول شب با هشدار فرد را از خواب بیدار کند. علاوه بر مختل کردن خواب، تلفن های همراه باعث می شوند که زوج های هنگام خواب وقت خودشان را صرف موبایل کنند و کمتر به هم توجه کنند. وقتی یکی از زوج های متوجه شود که همسرش در رخت خواب به او توجهی ندارد و با موبایل سرگرم است، ممکن است منجر به نارضایتی و حتی درگیری و افسردگی منجر شود.

قبل از رفتن به رختخواب، اختلافات را کنار بگذارید.

ایجاد اختلاف در روابط حتی برای یک زن و شوهر به طور کلی اجتناب ناپذیر است، و گاهی اوقات این اختلافات نزدیک به زمان خوابیدن ایجاد می شوند. برخی از کارشناسان معتقدند زوجین بهتر است قبل از رفتن به رخت خواب عصبانی نشوند.

بهترین کار این است قبل از رفتن به رختخواب مشائل را خوب با هم حل و فصل و برطرف کنید.

این را در نظر داشته باشید یک خواب خوب باعث می شود شما در طول روز آسان تر بتوانید موقعیت شریک زندگی خود را درک کنید. بهتر است 20 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب برای اینکه عصبانی نباشید خود تان را با یک تفریح مثل کتاب خواندن و یا گوشدادن به موسیقی سرگرم کنید.

قبل از خواب همدیگر را نوازش کنید.
  • بعضی از زوج ها دوست دارند در آغوش همدیگر بخوابند. به این حالت خابیدن به شکل z هم می گویند.
  • برخی دیگر فقط دوست دارند هنگام برقراری رابطه جنسی همدیگر را بغل کنند.

زوج های خوشبخت درست قبل از رفتن به رختخواب کمی همدیگر را نوازش می کنند. این نوازش قبل از خواب باعث طولانی تر شدن رابطه های عاطفی می شود. زیرا، در یک سطح رشدی، انسان هوس صمیمیت و لمس جسمی دارد. نوازش مغز را منجر به تولید ماده شیمیایی به نام اکسی توسین می کند. اکسی توسین می تواند به طولانی شدن رابطه ها و ارتباط بین زوج ها کمک کند. به همین علت اکسی توسین حتی لقب ” هورمون نوازش ” را نیز به دست آورده است.

قبل از خواب، روال منظمی را رعایت کنید.

همه ما روال های معمولی مانند مسواک زدن، صورت شستن را قبل از خوابیدن انجام می دهیم.

زوج های خوشبخت تلاش می کنند این روال های قبل از خواب در کنار شریک زندگی خود و با همدیگر انجام دهند. برخی افراد معتقدند خستگی های روزمره باعث عدم عدم صمیمیت آن ها در خانه با همسرشان می شود. خوشبختانه تنظیم این روال های قبل از خواب میتواند در این زمینه به شما کند. لازم نیست روال های قبل از خواب روش های پیچیده ای باشند. حتی گفتن چند کلمه ساده می تواند بخشی از روال خواب زوج های خوشبخت باشد. “یک روال مهم شبانه این است که بهم دیگر بگوییم” دوستت دارم “.

درباره تلویزیون در اتاق خواب تصمیم مشترکی بگیرید.

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

بحث در مورد بودن یا نبودن تلویزیون در اتاق خواب یک بحث قدیمی است.

ما می دانیم که تلویزیون می توانند خواب را مختل کنند، اما بسیاری از مردم ادعا می کنند که بدون سر و صدا تلویزیون نمی توانند بخوابند. وقتی مطمئن باشیم که فیلم ها می توانند صمیمیت بین زوج های را مختل کنند، می توانیم بهتر تصمیم گیری کنیم. اما نظریه هایی وجود دارد که وجود تلویزیون در اتاق خواب منجر به گفتگو و بحث و جدل کمتری می شود. اما از طرفی ممکن است یک زوج سرگرم فیلم مورد علاقه خودش و حتی نوازش باشد، و زوج دیگر مجبور است ساکت و منزوی باشد. به همین دلیل مهم است که زوج های در مورد اینکه تلویزیون در اتاق خواب باشد و یا نباشد، به توافق برسند.

نظر هر شخص متفاوت است بنابراین بهتر است باهم یک تصمیم درست بگیرید.

در هنگام خواب با هم گپ بزنید.

برقراری ارتباط یکی از مهمترین عوامل در رابطه عاطفی است. حتی برقرار ارتباط یک عنصر ضروری برای درک احساسات همدیگر، همکاری و همدلی است. لازم نیست که صبر کنیم تا شرایط برای صحبت کردن پیش بیاید. گفتگو قبل از خواب می تواند در مورد خود خوابیدن باشد. مهم ساده صحبت کردن و ابراز علاقه به یکدیگر برای برقراری رابطه می باشد.

  • گفتگو می تواند ماهیت صمیمی تری داشته باشد.
  • گفتگو باعث ایجاد احساس امنیت و ارتباط در زوج های می شود.”
اتاق خواب را تمیز کنید.

طبق مطالعه ای که از طرف بنیاد ملی خواب منتشر شده است از شرکت کنندگان در مورد تمیزی اتاق خواب سوال شد. 66 درصد از پاسخ دهندگان اتاق خواب تمیز را به عنوان یک عنصر اصلی برای استراحت خوب تایید کردند. بسیاری از زوج هایی خوشبخت می دانند که خوابیدن در یک اتاق مرتب و تمیز باعث ایجاد احساس رضایت و آرامش در آن ها می شود و حتی منجر به یک رابطه رضایت بخش تر خواهد شد. مرتب کردن اتاق خواب قبل از رفتن به رختخواب می تواند باعث همکاری بیشتر زوج های ونزدیک شدن آن ها به همدیگر شود. شلوغی و نامرتب بودن اتاق خواب می تواند باعث ایجاد اضطراب شود و برعکس حذف موارد غیرضروری از اتاق خواب می تواند آرامش لازم را برای خوابیدن ایجاد کند.

تختخواب باید فقط محلی برای خواب و برقراری رابطه جنسی باشد. همه حواس پرتی های اتاق خواب و تختخواب باید حذف شوند.

همزمان با هم بخوابید.

اگر زوج ها بتوانند همزمان بخوابند بسیار مفید خواهد بود. برای برخی از زوج ها، این امر به دلیل برنامه های کاری و زندگی غیرممکن است .، اما خوابیدن همزمان زوج ها می تواند یک قدم بزرگ به سمت یک رابطه محکم باشد. علاوه بر آن زوج هایی که همزمان می خوابند کمتر از اختلالات خواب همدیگر مانند خروپف کردن رنج می برند.

با هم شام بخورید.

شام خوردن زوج ها با همدیگر در کنار هم یک روش عالی برای برقراری ارتباط بین زوج ها قبل از خواب است. حتی می تواند بخشی از یک روال شبانه قبل از خواب باشد که آن ها را، به هم نزدیک می کند. یک مطالعه از دانشگاه کرنل نشان داد زوج هایی که در کارهای خانه با هم همکاری می کنند، زندگی جنسی شادتری دارند.

قبل از خواب همدیگر را ماساژ دهید.

نوازش کردن می تواند یک راه عالی برای برقراری ارتباط با شریک زندگی می باشد. اما ماساژ، در یک سطح بالاتری نسبت به نوازش کردن رابطه ها بهتر می کند. ماساژ می تواند دردها و استرس روزانه را تا حدودی برطرف کند. لمس کردن همدیگر و ماساژ، راهی برای برقراری ارتباط صمیمی تر است. تنظیم کردن روال های خواب با یکدیگر، موسیقی آرامش بخش مناسب و اتاق خواب مرتب زمانی می تواند مفید باشد که زوج های قبل از رفتن به رختخواب، با ماساژ همدیگر، استرس را تسکین دهند.

ماساژ می تواند روشی ساده و مؤثر برای بهبود وضعیت جسمی و روانی زوج های شود و نشانگر محبت به یکدیگر است.

در اتاق خواب کار نکنید.

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

قبل از رفتن به اتاق خواب، مسائل کاری را کنار بگذارید، شاید این برای زوج ها امکان پذیر نباشد. اما برای داشتن خواب خوب، رابطه سالم و استراحت کافی در این زمینه حتما تلاش کنید. تحقیقات نشان داده تماس تلفنی کاری نه تنها بر سلامت روانی افراد تأثیر منفی گذاشته، بلکه به طور معنی داری باعث سرد شدن رابطه ها بین زوج ها می شود. دارد. به طور کلی از صحبت کردن با تلفن قبل از خوابیدن جلوگیری کنید.

قبل خوابیدن با هم صمیمی شوید.
  •  زوج های خوشبخت به طور کلی قبل از خوابیدن رابطه جنسی برقرار می کنند.
  • رابطه جنسی قبل از خواب یک راه عالی برای داشتن یک خواب خوب و رابطه عمیق بین زوج های می شود.
قبل ازخواب، قدم بزنید.

قدم زدن در فضای باز یک روال ایده آل برای برنامه خواب زوج های خوشبخت می باشد است در حالی که ورزش سنگین قبل از خواب ممکن است که بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارد. یک قدم زدن ده دقیقه ای و دست همدیگر را گرفتن قبل از خواب می تواند تاثیر به سزایی در ایجاد رابطه سالم داشته باشد. قدم زدن در فضای باز بعد از شام، یک چشم انداز تازه ای برای ایجاد فضای صمیمی به وجود می آورد.

حیوانات خانگی و بچه ها را از اتاق بیرون کنید.

ما بچه ها و حیوانات خانگی خود را از همه لحاظ دوست داریم. اما متأسفانه، آن ها می توانند الگوهای خواب و همچنین صمیمیت بین زوج های را خراب کنند. به نظر می رسد که زوج هایی عمدتا خوشبخت حیوانات خانگی و بچه ها را قبل از رفتن به رختخواب، از اتاق خواب خودشان بیرون می کشند. یک مطالعه با بررسی تأثیر حضور حیوان خانگی در خواب نشان داد، صاحبان حیوانات اهلی گزارش دادند، حیوانات 53٪ خواب آن ها را هر شب تا حدودی مختل می کردند. زوج های باید مزایا و مضرات خوابیدن با حیوانات خانگی را بررسی کند و در مورد بودن یا نبودن آن ها در اتاق خواب تصمیم بگیرند.

همین موضوع در مورد خوابیدن با بچه ها نیز صادق است.

خوابیدن با کودکان موضوعی بحث برانگیز است و قطعاً تصمیمی است که باید توسط پدر و مادر گرفته شود، اما اگر بچه ها در اتاق خواب والدین بخوابند، ممکن است کیفیت خواب و روابط شریک زندگی مختل شود.

شرایط محیط خواب برای زوج های خوشبخت

موقعیت های خواب زوج ها | پزشکت

تشک، دمای اتاق و نورپردازی اتاق خواب خود را تنظیم کنید.

اتاق های تاریک و سرد بهترین شرایط محیطی برای اتاق خواب را ایجاد می کنند. اما نوع تشک بستگی به سلیقه زوج های دارد. شاید تشک مناسب تا حدودی گران قیمت باشند، اما می توانند یک سرمایه گذاری با ارزش برای خواب و روابط زوج های باشند.

سلامت روان و خواب

سطح استرس، افسردگی و اضطراب شریک زندگی شما نه تنها می تواند روی کیفیت خواب همسرتان موثر باشد، بلکه روی خواب شما هم تأثیر می گذارد. تحفیقات نشان داد که بهداشت روانی مردان بر روی زنان تاثیر بیشتری دارد. بنابراین زنان خواب کمتری دارند و واکنش بیشتری نسبت به بیماری مردان نشان می دهد.

انواع موقعیت های خواب زوج ها و دلایل آن :

 

انواع موقعیت های خواب بین زوج ها
نشانگر اعتماد و صمیمیت موقعیت قاشق
نشانگر حامی هم بودن موقعیت قفل کردن پاها
نشانگر زوج های مستقل برگشت به پشت
نشانگر خودخواهی زوج های موقعیت ستاره دریایی
نشانگر روابط عاشقانه وضعیت خواب نوزه
نشانگر وابستگی بیش از حد موقعیت تنگل
نشانگر اعتماد بیش از حد به روابط کلیفانگر
تعادل در استقلال و صمیمیت موقعیت گره عاشقان
نشانگر وجود یک مشکل وضعیت تعقیب قاشق
احترام به فضای شخصی موقعیت نگه داشتن دست
نشانگر ارتباط موثر وضعیت بحث بالش
نشانگر طلاق موقعیت Top-to-Tail

مهارت های اتاق خواب در زوج های خوشبخت

  • زوج های خوشبخت با هم گپ می زنند.
  • زوج های خوشبخت همزمان می خوابند.
  • زوج های خوشبخت، با هم شام می خورند.
  • زوج های خوشبخت همدیگر را نوازش می کنند.
  • زوج های خوشبخت در اتاق خواب کار نمی کنند.
  • زوج های خوشبخت قبل از قبل، روال منظمی دارند.
  • زوج های خوشبخت قبل خوابیدن صمیمی می شوند.
  • زوج های خوشبخت قبل از رفتن به رختخواب، قدم می زنند.
  • زوج های خوشبخت قبل از خواب موبایل ها را کنار می گذارند.
  • زوج های خوشبخت قبل از خواب همدیگر را ماساژ می دهند.
  • زوج های خوشبخت قبل از رفتن به رختخواب اتاق خواب را تمیز می کنند.
  • زوج های خوشبخت قبل از رفتن به رختخواب، اختلافات را کنار می گذارند.
  • زوج های خوشبخت درباره داشتن تلویزیون در اتاق خواب تصمیم مشترک می گیرند.
  • زوج های خوشبخت قبل از رفتن به رختخواب، حیوانات خانگی و بچه ها را از اتاق بیرون می کنند.

منابع:

https://www.thelist.com/165291/what-all-happy-couples-do-before-going-to-bed/

https://www.thelist.com/164777/surprising-things-your-sleep-position-reveals-about-your-relationship/

[advisers limit=3 online =true skill=”11 10″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز