لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

برای تقویت نعوظ چی بخوریم؟

برای تقویت نعوظ چی بخوریم؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

رعایت رژیم غذایی تقویت نعوظ همراه با ورزش به مردان کمک می کند که سلامت کلی خود را بویژه دستگاه تناسلی خود را تقویت کرده و استرس خود را مدیریت کنید، که به نوبه خود می تواند به داشتن یک زندگی جنسی سالم کمک کند. رژیم غذایی برای تقویت نعوظ، امکان پذیر است.

بزرگ و سفت شدن آلت مردانه نعوظ نامیده می شود. اختلال نعوظ (ED) نوعی ناتوانی جنسی است و به وضعیتی گفته می شود که در آیک مرد نمی تواند برای برقراری رابطه جنسی به نعوظ رسیده و یا آن را حفظ کند.

اختلال نعوظ معمولاً مشکل نگران کننده ای نیست، اما می تواند کیفیت زندگی مردان را تحت تأثیر قرار داده و منجر به مشکلات زیر شود:

  • اضطراب
  • استرس در روابط
  • از دست دادن عزت نفس

بررسی ها نشان می دهد که علت ابتلا به ED می تواند جسمی یا روانی باشد.

دلایل جسمی اختلال نعوظ ممکن است به عوامل زیر مربوط شود:
  • خونرسانی ضعیف
  • عدم تعادل هورمونی
  • مشکلات سیستم عصبی

افراد مبتلا به دیابت، چاقی، بیماری های قلبی عروقی و سایر بیماری ها ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری ED باشند. استرس، اضطراب و افسردگی نیز می توانند در بروز اختلال نعوظ موثر باشند.

بسته به علت، گزینه های درمانی مختلفی برای درمان ED وجود دارد. یک پزشک ممکن است درمان های زیر را تجویز کند:

  • مشاوره
  • درمان جایگزین تستوسترون
  • داروهایی مانند ویاگرا، سیالیس و لویترا
  • جراحی برای قرار دادن ایمپلنت یا رفع انسداد رگ های خونی

با این حال، تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی نیز ممکن است به تنهایی و یا در کنار درمان پزشکی موثر باشد.

تاثیر رژیم غذایی بر اختلال نعوظ

برای تقویت نعوظ چی بخوریم؟ | پزشکت

تغییر در رژیم غذایی و ورزش می توانند خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی عروقی که منجر به ED می شوند، را کاهش دهد.

علاوه بر آن رعایت رژیم غذایی سالم همراه با ورزش به مردان کمک می کند که سلامت کلی خود را تقویت کرده و استرس خود را مدیریت کنید، که به نوبه خود می تواند به داشتن یک زندگی جنسی سالم کمک کند.

مردان

عادات سبک زندگی سالم که می توانند در مدیریت اختلال نعوظ به مردان کمک کنند عبارتند از:

  • ورزش منظم
  • حفظ وزن سالم
  • رعایت یک رژیم غذایی متنوع و مغذی
  • عدم مصرف الکل و پرهیز از مصرف دخانیات

بررسی ها نشان می دهند که بین اختلال نعوظ و رژیم غذایی ارتباط وجود دارد:

  • اختلال نعوظ در بین مردانی که رژیم مدیترانه ای را دنبال می کنند کمتر دیده می شود.
  • کاهش وزن باعث بهبود اختلال نعوظ در مردان چاق یا دارای اضافه وزن می شود.
  • کیفیت مایع منی در مردانی که رژیم غذایی غربی را دنبال می کنند کمتر است.
رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان یکی از سالم ترین رژیم های غذایی دنیا شناخته می شود. این رژیم غذایی شامل مصرف مقدار زیادی میوه ها و سبزیجات، روغن زیتون، ماهی، غلات کامل و حبوبات است. بررسی ها نشان می دهد خطر ابتلا به بیماری های قلبی درافرادی که دارای رژیم غذایی مدیترانه ای هستند، بسیار کمتر است.

رژیم غذایی غربی در نقطه مقابل رژیم غذایی مدیترانه ای قرار داشته و شامل مصرف مقدار زیادی غذاهای چرب و پرکالری مانند فست فودها، آرد سفید، غلات تسویه شده و انواع غذاهای فرآوری شده است. رژیم غذایی غربی مضرات زیادی برای سلامت افراد دارد. بررسی ها نشان می دهد افرادی که دارای رژیم غذایی غربی هستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی قرار دارند.

هیچ ماده غذایی معجزه آسایی برای پیشگیری از اختلال نعوظ وجود ندارد. با این حال، برخی شواهد نشان می دهد که مصرف برخی از غذاها می توانند به درمان اختلال نعوظ کمک کنند. در واقع اغلب ناتوانی های جنسی در مردان به دلیل عدم خونرسانی کافی به آلت تناسلی مرد است، به همین علت مصرف غذاهایی که برای سیستم قلبی- عروقی مفید هستند، می توانند در پیشگیری از اختلال نعوظ به مردان کمک کنند.

مواد غذایی که می توانند به درمان اختلال نعوظ در مردان کمک کنند عبارتند از:

کاکائو

برای تقویت نعوظ چی بخوریم؟ | پزشکت

کاکائو دارای مقدار زیادی ترکیبات فلاونوئید است. فلاونوئیدها که به طور عمده در گیاهان وجود دارند دارای خواص آنتی اکسیدان هستند. مصرف مواد غذایی حاوی فلاونوئیدها، می تواند به کاهش خطر ابتلا به ED کمک کند. اغلب ناتوانی های جنسی مردان از جمله اختلال نعوظ ناشی از گردش خون ضعیف است، و مصرف فلاونوئیدهای موجود در شکلات تلخ گردش خون را بهبود می بخشد. علاوه بر آن فلاونوئیدها و سایر آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ می توانند به کاهش فشار خون و کاهش کلسترول کمک کنند که هر دو از عوامل موثر در اختلال نعوظ هستند.

بررسی ها نشان می دهد مردانی که  روزانه 50 میلی گرم فلاونوئید مصرف می کنند 32٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ قرار دارند.

مهمترین منابع غذایی فلاونوئیدها عبارتند از:

  • چای
  • آجیل و غلات
  • میوه ها و سبزیجات
  • کاکائو و شکلات تلخ

فلاونوئیدها باعث افزایش جریان خون و غلظت اکسید نیتریک در خون می شوند که هر دو در ایجاد و حفظ نعوظ، نقش مهمی دارند.

چغندر

سبزیجات برگ سبز مانند کرفس و اسفناج به دلیل غلظت بالای نیترات می توانند گردش خون بدن را افزایش دهد. آب چغندر سرشار از نیترات است. نیترات ها گشاد کننده عروق هستند، به این معنی که رگ های خونی را باز کرده و جریان خون را افزایش می دهند. به همین علت بسیاری از داروهای مورد استفاده در درمان ناتوانی های جنسی مردان دارای نیترات هستند.

پسته

پسته یکی از مغذی ترین مغزها است که می توان آن را در میان وعده مصرف کرد. فوائد پسته برای اختلال نعوظ به دلیل وجود پروتئینی به نام آرژنین است. آرژنین در بدن به عنوان گشاد کننده عروق عمل کرده و به سلامت قلب و عروق خونی کمک می کند. بهبود گردش خون نیز برای سلامت جنسی مفید بوده و در افزایش رضایت جنسی نقش خیلی مهمی دارد.

بررسی ها نشان می دهد مصرف 100 گرم پسته در روز می تواند به درمان اختلال نعوظ کمک کند. فوائد مصرف پسته در مردانی که دچار اختلال نعوظ هستند عبارت است از:

  • تنظیم فشار خون
  • ایجاد و حفظ نعوظ
  • تنظیم سطح کلسترول

پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین های گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است. این مواد مغذی به سلامت قلب و عروق و تولید اکسید نیتریک در بدن کمک کند.

هندوانه

اگرچه 92 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، ولی 8 درصد مابقی می تواند برای سلامت قلب و افزایش قوای جنسی مردان معجزه کند. هندوانه به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی دارای فوائد زیادی برای سلامت انسان است. علاوه بر آن هندوانه رنگدانه قرمزی به نام لیکوپن دارد. لیکوپن نوعی آنتی اکسیدان است که مصرف آن در مردان به پیشگیری از ناتوانی های جنسی مانند اختلال نعوظ کمک می کند. بررسی ها نشان می دهد که لیکوپن هنگامی که همراه با غذاهای روغنی مانند آووکادو و روغن زیتون مصرف شود، بیشتر جذب بدن می شود. آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن به درمان ناباروری مردان و سرطان پروستات کمک می کنند.

دیگر منابع غذایی لیکوپن عبارتند از:

  • پاپایا
  • فلفل قرمز
  • گوجه فرنگی
  • گریپ فروت

همچنین قسمت سفید پوست هندوانه دارای مقدار زیادی سیترولین است که مصرف آن به شل شدن رگ های خونی و بهبود جریان خون کمک می کند. به همین علت از ترکیبات لیکوپن و سیترولین در تولید بسیاری از داروهای اختلال نعوظ استفاده می شود.

صدف

فوائد مصرف صدف در رفع ناتوانی های جنسی مردان کاملا شناخته شده است. زیرا صدف دارای مقدار زیادی ماده معدنی روی است که نقش مهمی در تولید هورمون مردانه تستوسترون دارد. پایین بودن سطح تستوسترون می تواند یکی از دلایل اختلال نعوظ باشد. صدف حاوی ترکیباتی است که باعث ترشح هورمون های جنسی در مردان و زنان می شود.

کافئین

بررسی ها نشان می دهند کسانی که کافئین بیشتری مصرف می کنند در معرض خطر کمتری برای ابتلا به ناتوانایی های جنسی مانند اختلال نعوظ قرار دارند. کافئین در مواد غذایی زیادی مانند چای و شکلات وجود دارد.

روش های مقابله با اختلال نعوظ

برای تقویت نعوظ چی بخوریم؟ | پزشکت

اختلال نعوظ می تواند به دلایل زیادی رخ دهد. این بیماری گاهی اوقات ممکن است ناشی از عوارض جانبی یک داروی خاص باشد. اما تقریباً در 75٪ از مردان، علت آن پیچیده تر است. ED ممکن است در اثر بیماری های عروقی، بیماری های عصبی، دیابت یا درمان های مربوط به پروستات در مردان ایجاد شود.

مردانی که دارای مشکل اختلال نعوظ هستند می توانند با استفاده از راهکارهای زیر تا حد زیادی به این مشکل غلبه کنند:

تغذیه سالم

رعایت یک رژیم غذایی سالم که از مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل و ماهی تشکیل شده است خطر ابتلا به ناتوانی های جنسی مانند اختلال نعوظ را در مردان کاهش می دهد.

پیاده روی

بررسی ها نشان می دهد که فقط 30 دقیقه پیاده روی در روز با کاهش 41 درصدی خطر ابتلا به بیماری ED ارتباط دارد. همچنین انجام تمرینات ورزشی با شدت متوسط ​​می تواند به بازیابی عملکرد جنسی در مردان میانسال چاق کمک کند.

تمرینات کف لگن

قوی بودن عضلات کف لگن قوی می تواند سفتی آلت مردان را در هنگام نعوظ افزایش دهد. بررسی ها نشان می دهد که سه ماه انجام تمرینات کگل به مدت دو بار در روز عضلات کف لکن را تقویت کرده و در پیشگیری از اختلال نعوظ به مردان کمک می کند.

تقویت سلامت قلب و عروق

فشار خون بالا، قند خون بالا، کلسترول و تری گلیسیرید بالا می تواند به عروق قلب آسیب رسانده و باعث حمله قلبی و یا سکته مغزی شوند. یکی از عوارض بیماری های قلبی-عروقی در مردان ابتلا به اختلال نعوظ است. به همین علت مردها باید با تغییر سبک زندگی و در صورت لزوم مصرف داروها فشار خون و سطح قند خود را کنترل کنند.

پرهیز از مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر

 بررسی ها نشان می دهد که بیش از 50٪ مردان پس از 40 سالگی تا حدودی به مشکل اختلال نعوظ مبتلا می شوند، اما میزان این خطر در افراد سیگاری بیشتر است. زیرا سیگار کشیدن باعث آسیب رسیدن به سیستم عروقی و در نتیجه ضعیف شدن خونرسانی به آلت تناسلی می شود. علاوه بر آن مصرف الکل نیز می تواند باعث ابتلا مردان به ED شود.

حفظ تناسب اندام

مردان چاق بیشتر از مردان لاغر در معرض ابتلا به اختلال نعوظ قرار دارند.  کاهش وزن می تواند در مبارزه با بسیاری از ناتوانی های جنسی مانند اختلال نعوظ به مردان کمک کند. بنابراین رسیدن به یک وزن سالم راهکار خوب دیگری برای پیشگیری یا رفع ED است. علاوه بر آن چاقی خطر بیماری عروق و دیابت که از عوامل مهم اختلال نعوظ هستند را در مردان افزایش می دهد. از طرفی دیگر چربی های اضافه بدن می تواند با هورمون ها تداخل پیدا کرده و در نتیجه باعث اختلال نعوظ شوند.

مصرف مکمل های گیاهی

مصرف مکمل های زیر می توانند به درمان اختلال نعوظ کمک کنند.

  • جینسینگ
  • پروپیونیل-ال-کارنیتین
  • دهیدرواپیآندروسترون (DHEA)

همچنین برای درمان اختلال نعوظ مکمل هایی در بازار وجود دارند که ویاگرا گیاهی نامیده می شود. مصرف این مکمل ها به خصوص در دوزهای بالا و در مدت طولانی ممکن است برای مردان دارای عوارض جانبی زیادی باشد. برچسب روی این مکمل ها معمولا همه مواد تشکیل دهنده محصول را فاش نمی کند، و به همین علت این مکمل ها ممکن است حاوی ترکیبات مضری باشند. به همین علت مردانی که قصد دارند برای درمان اختلال نعوظ از مکمل های گیاهی استفاده کنند باید قبل از انجام این کار حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

5 / 5. تعداد رای ها: 1

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز