لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

برای عفونت ادراری چه بخوریم؟

عفونت ادراری و مثانه- پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


برای عفونت ادراری چه بخوریم؟ و چه نخوریم؟ این موضوع برای افرادی که دچار عفونت ادراری مکرر می شوند، می تواند بسیار مهم باشد. اما واقعا رژیم غذایی و نوع چیزی که می خوریم در درمان و پیشگیری از عفونت ادراری تاثیری دارد؟ این مقاله از پزشکت را بخوانید تا به هر آنچه که در مورد رژیم غذایی عفونت ادراری و غذا های مجاز و غیرمجاز آن مربوط می شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

احساس سوزش، درد شکم و ادرار کدر همگی از علائم عفونت ادراری (UTI) هستند. این عفونت ناراحت کننده می تواند هر بخشی از سیستم ادراری شما را تحت تاثیر قرار دهد از جمله کلیه ها، حالب ها، مثانه و مجرای ادرار. با این حال، اکثر عفونت های ادراری دستگاه ادراری تحتانی (مخصوصاً مثانه) را درگیر می کنند. علائم دردناک عفونت ادراری نه تنها آزاردهنده هستند، بلکه می توانند خطرناک باشند و در صورت رسیدن عفونت به کلیه ها منجر به عواقب جدی می شوند. اولین قدم برای داشتن احساس بهتر مشورت با پزشک است، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از غذا های مجاز در عفونت ادراری و برنامه مراقبت حرفه‌ای، علائم UTI را تسکین دهید.

علل و علائم عفونت ادراری را در مقاله عفونت ادراری (UTI) بخوانید.

اگر مشکوک به عفونت ادراری هستید، بهتر است فورا با متخصص کلیه و مجاری ادراری آنلاین مشورت کنید.

عفونت ادراری برای کسی جالب نیست و اگر درمان نشود علائم آن به مرور زمان بدتر می شود. در بسیاری از موارد، پزشکان برای درمان عفونت ادراری آنتی بیوتیک تجویز می کنند . علاوه بر پیروی از برنامه مراقبتی ارائه شده توسط پزشک، رعایت یک رژیم غذایی خاص می تواند به شما در مدیریت علائم ناراحت کننده عفونت ادراری و سرعت بخشیدن به روند بهبودی در خانه کمک کند.

آب زغال اخته برای عفونت ادراری- پزشکت

آیا آب زغال اخته برای عفونت ادراری خوب است؟

در برخی از مطالعات بالینی (عمدتاً با زنان) بدست آمده است، که مصرف آب زغال اخته خالص، عصاره زغال اخته یا مکمل های کرن بری به کاهش خطر ابتلا به عفونت های ادراری مکرر کمک می کند. با این حال، در هر صورت، سود نوشیدن آب زغال اخته برای عفونت ادراری ناچیز است. در واقع آب بهترین انتخاب نوشیدنی برای افراد مبتلا به عفونت ادراری است. نوشیدن حداقل 12 فنجان 8 اونس آب در هر روز در حالی که عفونت دارید به دفع باکتری ها از سیستم شما کمک می کند و می تواند روند بهبودی را تسریع دهد.

چه غذایی برای عفونت ادراری خوب است؟

برای اینکه در اسرع وقت از عفونت ادراری خلاص شوید، غذاهای زیر را مصرف کنید:

ماست برای عفونت ادراری

سعی کنید غذاهای غنی از پروبیوتیک مانند ماست یونانی ساده، خیار شور و کلم ترش را در رژیم غذایی خود بگنجانید، زیرا حاوی باکتری های خوبی هستند که می توانند به مبارزه با عفونت کمک کنند.

غذاهای پر فیبر، غذا های مجاز در عفونت ادراری

غذاهایی که فیبر بالایی دارند مانند: موز، لوبیا، عدس، آجیل، جو دوسر و سایر غلات کامل می توانند به حذف باکتری های مضر از بدن شما کمک کنند. آنها همچنین حرکات منظم روده را تشویق می کنند که می تواند به کاهش فشار مثانه کمک کند.

ماهی سالمون برای عفونت ادراری

ماهی های آب سرد حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می توانند به کاهش التهاب ناشی از عفونت ادراری کمک کنند. مکمل های روغن ماهی جایگزین عالی دیگری برای افرادی است که ماهی نمی خورند. همیشه قبل از افزودن هر گونه مکملی به رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

بیماری های کلیوی

میوه برای عفونت ادراری

اگرچه محققان هنوز در حال بررسی اثربخشی آنها هستند، اما اعتقاد بر این است که خوردن کرن بری، زغال اخته و تمشک می تواند به مبارزه با عفونت ادراری کمک کند. آنها حاوی پروآنتوسیانیدین هستند که نشان داده شده است از چسبیدن باکتری های عامل عفونت به پوشش مجاری ادراری جلوگیری می کند.

در صورت لزوم می توانید با متخصص کلیه و مجاری ادراری آنلاین در پزشکت همین الان مشورت کنید.

در عفونت ادراری و مثانه چی نخوریم؟

زنان 10 برابر بیشتر از مردان به عفونت مثانه مبتلا می شوند زیرا مجرای ادرار کوتاه تری دارند. در زنان، به دلیل فاصله کمتر، باکتری ها می توانند سریعتر به مثانه برسند. در حالی که زن بودن شما را در معرض خطر بیشتری برای عفونت مثانه قرار می دهد، سایر عوامل خطر رایج عبارتند از:

  • دیابت
  • شکل یا عملکرد غیر طبیعی دستگاه ادراری
  • انواع خاصی از پیشگیری از بارداری، به ویژه دیافراگم با عوامل اسپرم کش
  • استعداد ژنتیکی. عفونت های مثانه در برخی خانواده ها جنبه ارثی دارد.
  • پس از یائسگی. در زنان یائسه تغییر سطح هورمون با عفونت مثانه مرتبط است.
  • بارداری. تغییرات هورمونی زنان در دوران بارداری خطر عفونت مثانه را افزایش می دهد.
  • فعالیت جنسی. در حین مقاربت، باکتری ها به مجرای ادرار رانده می شوند. همچنین داشتن چندین شریک جنسی خطر عفونت مثانه را افزایش می دهد.

علاوه بر این، تعدادی از غذاها و نوشیدنی‌های رایج، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، غذاهای تند، الکل، قهوه، میوه‌های اسیدی، مرکبات، یا نوشیدنی‌های کافئین‌دار می‌توانند مثانه شما را تحریک کنند و ممکن است علائم UTI را بدتر کنند. بنابراین در صورت ابتلا باید از آنها دوری کنید.

برای تسکین علائم عفونت مثانه از قهوه فاصله بگیرید.

مطمئناً، فنجان صبحگاهی قهوه شما را خوشحال می کند، اما ممکن است باعث شود علائم UTI شما دوباره ظاهر شود. کافئین برای تحریک مثانه و تشدید علائم عفونت مثانه شناخته شده است. مطالعه ای بر روی افراد مبتلا به  سیستیت بینابینی  (التهاب مزمن مثانه) نشان داد افرادی که قهوه می نوشند علائم بدتری را تجربه می کنند. یک لیوان چای گیاهی بدون کافئین را امتحان کنید تا جایگزین قهوه صبحگاهی شما تا زمانی که عاری از عفونت ادراری شوید، شود.

 

آبجو، شراب و مشروبات الکلی برای عفونت ادراری- پزشکت

آیا نوشیدن الکل می تواند باعث عفونت ادراری شود؟

 

ممکن است بدانید که آبجو، شراب و مشروبات الکلی می توانند معده شما را تحریک کنند اگر رفلاکس یا زخم دارید الکل نیز می تواند مثانه را تحریک کند، به خصوص اگر عفونت مثانه داشته باشید. اگرچه هنگام ابتلا به عفونت ادراری  لازم است که مایعات زیادی دریافت کنید، اما مهم است که از الکل خودداری کنید. بنابراین، حداقل در زمانی که سعی می‌کنید باکتری‌ها را از بین ببرید و از عفونت ادراری بهبود پیدا کنید، از مصرف الکل فاصله بگیرید. همچنین از نوشابه های مرکباتی یا کافئین دار که مثانه را تحریک می کنند نیز صرف نظر کنید.

به طور کلی مشخص شده است که نوشابه ها مثانه را در افراد مبتلا به التهاب مزمن مثانه تحریک می کنند و می توانند علائم را در افراد مبتلا به عفونت مثانه تشدید کنند. نوشابه‌های با طعم مرکبات (معجون مورد علاقه‌تان را در نظر بگیرید) و نوشابه‌های کافئین‌دار در تشدید علائم عفونت مجاری ادراری مقصر هستند. بنابراین، هنگامی که در تلاش برای غلبه بر عفونت مثانه هستید، به عنوان نوشیدنی انتخابی خود از آب یا آب زغال اخته استفاده کنید. میوه های اسیدی می توانند علائم عفونت مثانه را بدتر کنند.

چه میوه هایی برای عفونت ادراری خوب است ؟

میوه ممکن است بخشی ضروری از یک رژیم غذایی مناسب باشد، اما میوه هایی که حاوی مقدار زیادی اسید هستند می توانند مثانه را تحریک کنند و علائم UTI شما را بدتر کنند. بنابراین هنگام درمان عفونت ادراری سعی کنید از مصرف لیمو، پرتقال، گریپ فروت و گوجه فرنگی خودداری کنید. سایر میوه هایی که ممکن است باعث تحریک مثانه و تشدید عفونت مجاری ادراری شوند عبارتند از سیب، هلو، انگور ، آلو، توت فرنگی و آناناس. همچنین باید از آب میوه های تهیه شده از این میوه ها دوری کنید.

بیشتر بخوانید: درمان های خانگی عفونت ادراری

آیا رژیم غذایی می تواند از UTI پیشگیری یا درمان کند؟

ممکن است شنیده باشید که رژیم غذایی شما می تواند بر حساسیت شما به عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) تأثیر بگذارد. در حالی که برخی از مطالعات نشان داده‌اند که برخی نوشیدنی‌ها و الگوهای غذایی ممکن است حساسیت به عفونت‌های ادراری را افزایش دهند، اما تحقیقات محدودی در مورد اینکه چگونه رژیم غذایی شما بر خطر ابتلا به عفونت ادراری تأثیر می‌گذارد، یا اینکه آیا برخی غذاها و نوشیدنی‌ها می‌توانند طول یا شدت UTI را محدود کنند، وجود دارد. در واقع، طبق تحقیقات، رژیم غذایی و مصرف مایعات شما به عنوان عوامل خطر مستقل برای UTI در نظر گرفته نمی شوند. با این حال، تحقیقات موجود در مورد الگوی غذایی، غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است بر خطر ابتلا به عفونت ادراری تأثیر بگذارند، را در بخش زیر پوشش داده شده است.

رژیم های غذایی گیاهی

مطالعات های انجام شده رژیم های گیاهخواری را با خطر کمتر ابتلا به عفونت ادراری مرتبط دانسته اند. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2020 که 9724 بودایی را به مدت 9 سال دنبال کرد، نشان داد که الگوی غذایی گیاهخواری با کاهش 16 درصدی خطر ابتلا به عفونت ادراری مرتبط است. این اثر محافظتی عمدتاً در زنان مشاهده شد.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که برخی از غذاها، از جمله مرغ و گوشت خوک، به‌عنوان «مخزن غذا» برای سویه‌های باکتریایی E.coli به نام E. coli بیماری‌زا خارج روده‌ای (ExPEC) عمل می‌کنند که 65 تا 75 درصد از عفونت‌های ادراری را تشکیل می‌دهند. این بدان معناست که مخازن مواد غذایی ممکن است وسیله ای برای انتقال ExPEC باشند. محققان در مطالعه سال 2020 پیشنهاد کردند که از آنجایی که گیاهخواران از مخازن معمول غذایی ExPEC اجتناب می کنند، الگوهای غذایی گیاهخواری ممکن است به محافظت در برابر عفونت های ادراری کمک کند.

راه دیگری که رژیم های گیاهخواری ممکن است به محافظت در برابر عفونت های ادراری کمک کند این است که ادرار را کمتر اسیدی می کنند. تحقیقات نشان می دهد وقتی ادرار کمتر اسیدی و خنثی‌تر باشد، به جلوگیری از رشد باکتری‌های مرتبط با UTI کمک می‌کند. گوشت قرمز و سایر پروتئین های حیوانی دارای بار اسیدی کلیوی بالقوه (PRALs) هستند، به این معنی که ادرار را اسیدی تر می کنند. برعکس، میوه ها و سبزیجات دارای PRAL کم هستند و باعث می شوند ادرار کمتر اسیدی شود.

این عوامل می توانند توضیح دهند که چرا رژیم های گیاهخواری ممکن است به محافظت در برابر عفونت های ادراری کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد این اثر محافظتی بالقوه مورد نیاز است.

غذاهای تند عفونت مثانه را تحریک می کنند- پزشکت

آیا غذاهای تند عفونت مثانه را تحریک می کنند؟

در صورت ابتلا به عفونت ادراری باید از مصرف ادویه صرف نظر کنید. غذاهای تند محرک مثانه و بدتر شدن علائم عفونت ادراری محسوب می شوند، بنابراین وعده های غذایی خود را کنترل کنید و برای درمان عفونت ادراری، غذاهای خوش طعم را انتخاب کنید.

شیرین کننده های مصنوعی ممکن است علائم مثانه را بدتر کنند. وقتی سعی می کنید کالری را  در بدن خود کاهش دهید، شیرین کننده های مصنوعی ممکن است جایگزینی سالم برای شکر به نظر برسند. اما اگر به عفونت ادراری مبتلا شده اید، ممکن است در صورت استفاده از شیرین کننده های مصنوعی، علائم عفونت مثانه شما بدتر شود. در حالی که یک مطالعه نشان داد که شیرین کننده های مصنوعی علائم مثانه را در افراد مبتلا به سیستیت بینابینی مزمن بدتر می کند، اما هیچ دلیل واقعی وجود ندارد که آنها مثانه را در صورت داشتن یک عفونت ادراری ساده تحریک کنند. اما اگر این شیرین کننده های تقلبی شما را آزار می دهند، از آنها صرف نظر کنید.

چه ارتباطی بین مصرف برخی نوشیدنی ها و عفونت ادراری وجود دارد؟

تحقیقات نشان می دهد که مصرف نوشابه ممکن است با عفونت ادراری مکرر مرتبط باشد. یک مطالعه قدیمی در سال 1985 که شامل 225 زن بود، نشان داد که مصرف نوشابه های گازدار کولا به شدت با عفونت های ادراری مرتبط است. برخی از مطالعات نیز نشان داده اند که برخی از نوشیدنی ها می توانند به عنوان محرک مثانه عمل کرده و با علائم دستگاه ادراری تحتانی مرتبط باشند.

همچنین مطالعه ای بر روی 30 زن نشان داد که کاهش غذاها و نوشیدنی های محرک بالقوه، از جمله قهوه، چای، الکل، و نوشیدنی های گازدار و شیرین شده مصنوعی، علائم دستگاه ادراری تحتانی را کاهش می دهد، از جمله اینکه چقدر فوری و مکرر نیاز به ادرار کردن دارند. با این حال، محققان نتوانستند تعیین کنند که آیا کاهش علائم ناشی از کاهش یک یا همه نوشیدنی‌های بالقوه تحریک‌کننده بوده است.

برعکس، برخی از مطالعات نشان داده اند که برخی غذاها و نوشیدنی ها ممکن است به کاهش خطر عفونت ادراری کمک کنند. یک مطالعه در سال 2003 که شامل 324 زن بود نشان داد که نوشیدن مکرر آب تازه فشرده و 100٪ – به ویژه آب توت، و همچنین مصرف لبنیات تخمیر شده مانند ماست، با کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری مرتبط است. مطالعه فوق با شرکت 4145 مرد و زن نشان داد که مصرف آب مرکبات تنها با کاهش 50 درصدی علائم دستگاه ادراری تحتانی در مردان مرتبط است. علاوه بر این، افزایش مصرف آب ممکن است به کاهش بروز UTI در جمعیت های خاص کمک کند.

مصرف آب و تاثیر آن بر عفونت ادراری

مطالعه دیگری روی 140 زن مبتلا به عفونت ادراری مکرر که کمتر از 51 اونس (1.5 لیتر) آب در روز می‌نوشیدند، نشان داد که افزایش مصرف روزانه آب به میزان 51 اونس (1.5 لیتر) در طول یک سال، در مقایسه با زنانی که آب مصرف نمی‌کردند، در برابر عفونت‌های ادراری مکرر محافظت می‌کرد. مصرف آنها را افزایش دهید .

اگرچه افزایش مصرف آب ممکن است راهی برای کاهش عفونت های ادراری در جمعیت های خاص باشد، اما مطالعات بیشتری برای بررسی این ارتباط بالقوه مورد نیاز است، زیرا اکثر مطالعات در این زمینه قدیمی هستند.

تحریک کننده های بالقوه مثانه

هنگامی که عفونت ادراری دارید، اجتناب از نوشیدنی‌های بالقوه تحریک‌کننده مثانه، مانند قهوه، چای، نوشابه، الکل و نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی مانند نوشابه‌های رژیمی، ایده خوبی است و ممکن است به کاهش علائم کمک کند.

همچنین، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که برخی غذاها و نوشیدنی‌ها، از جمله فلفل‌های تند، الکل، چای، نوشابه، الکل، شیرین‌کننده‌های مصنوعی و برخی میوه‌ها و آب‌میوه‌ها ممکن است علائم بیماری‌های مرتبط با مثانه مانند سندرم درد مثانه یا سیستیت بینابینی (BPS) را بدتر کنند.

با این حال، این شرایط از UTI متمایز است.

در حالی که حذف این غذاها و نوشیدنی ها برای تسکین بالقوه منطقی است، اما در حال حاضر هیچ شواهد قوی مبنی بر اینکه اجتناب از برخی غذاها یا نوشیدنی ها به درمان یا کاهش قابل توجه علائم UTI کمک می کند، وجود ندارد.

به خاطر داشته باشید که این مقاله به مکمل ها در رابطه با پیشگیری یا درمان UTI نمی پردازد. تحقیقات نشان می دهد که برخی مکمل ها، از جمله پروبیوتیک ها و کرن بری، ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت ادراری کمک کنند.

سایر راهکارها برای درمان عفونت ادراری

سایر عواملی که ادعا می‌شود شانس شما را برای ابتلا به عفونت ادراری افزایش می‌دهد شامل پوشیدن لباس‌های زیر تنگ، استفاده از وان آب گرم، ادرار نکردن بعد از رابطه جنسی و دوش کردن است، اگرچه شواهد قوی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

در حالی که ممکن است نتوانید بر برخی از این عوامل تأثیر بگذارید، اگر به طور مکرر به UTI مبتلا می شوید، تلاش برای جلوگیری از عوامل خطری که می توانید کنترل کنید، و همچنین ایجاد تغییرات خاصی در رژیم غذایی و سبک زندگی ممکن است کمک کننده باشد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که در حال حاضر شواهد قوی وجود ندارد که نشان دهد هر غذا یا نوشیدنی می تواند عفونت های ادراری را درمان یا از آن پیشگیری کند.

علاوه بر این، در صورت ابتلای مکرر به عفونت ادراری، ضروری است که به یک متخصص مراقبت های بهداشتی مراجعه کنید تا بتوانید درمان مناسب را دریافت کنید. UTI درمان نشده می تواند منجر به عوارض جدی، از جمله اوروسپسیس، یک عفونت جدی شود.

 

عفونت ادراری چه خطراتی را به همراه دارد؟

عفونت ادراری می تواند خطراتی را برای فرد به همراه داشته باشد، برخی از این خطرها عبارتند از:

  • کمبود استروژن
  • اختلال در عملکرد مثانه
  • تغییرات در فلور باکتریایی
  • داشتن سیستم ایمنی ضعیف
  • آمیزش مکرر چهار بار یا بیشتر در هفته
  • ناهنجاری های تشریحی دستگاه ادراری تناسلی
  • سابقه خانوادگی UTIs یا UTIs در دوران کودکی
  • شریک جنسی جدید و استفاده از اسپرم کش، که ممکن است pH واژن را تغییر دهد.
  • داشتن گروه خونی غیر ترشحی، به این معنی که آنتی ژن های گروه خونی شما در مایعات بدن مانند اشک، بزاق، ادرار یا شیر مادر وجود ندارد.

سایر عواملی که ادعا می‌شود شانس شما را برای ابتلا به عفونت ادراری افزایش می‌دهد شامل پوشیدن لباس‌های زیر تنگ، استفاده از وان آب گرم، ادرار نکردن بعد از رابطه جنسی و دوش گرفتن است، اگرچه شواهد قوی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد. در حالی که ممکن است نتوانید بر برخی از این عوامل تأثیر بگذارید، اگر اغلب به UTI مبتلا می‌شوید، تلاش برای جلوگیری از عوامل خطری که می‌توانید کنترل کنید، و همچنین ایجاد تغییرات خاصی در رژیم غذایی و سبک زندگی ممکن است کمک کند.

 

عفونت های دستگاه ادراری (UTI) در زنان شایع تر است -پزشکت

علائم عفونت دستگاه ادراری (UTI) چیست؟

عفونت های دستگاه ادراری (UTI) معمولا در زنان شایع تر است، اما هر کسی می تواند آن را تجربه کند. اگر مشکوک به عفونت ادراری هستید، علائم زیر را زیر نظر بگیرید:

  • تب و لرز
  • ادرار کدر
  • ادرار بدبو
  • حالت تهوع
  • درد هنگام مقاربت
  • درد و فشار داخل شکم
  • دفع مکرر و مقدار کمی ادرار
  • احساس سوزش هنگام ادرار کردن
  • میل شدید و مداوم برای ادرار کردن
  • ادرار قرمز، صورتی یا کولا رنگ (علائم وجود خون در ادرار)
  • درد لگن، در زنان (در اطراف مرکز لگن و اطراف استخوان شرمگاهی)

بیشتر بخوانیم: سوزش ادرار

عفونت مثانه چگونه ایجاد می شود؟

عفونت مثانه یک نوع از عفونت ادراری است و زمانی رخ می دهد که باکتری وارد دستگاه ادراری شود. باکتری ها مجاری ادراری را تحریک می کنند که اغلب منجر به ادرار دردناک و حتی درد یا گرفتگی زیر شکم می شود. اگرچه آنتی‌بیوتیک‌های خاصی می‌توانند عفونت مثانه را درمان کنند. اما دانستن علائم عفونت مثانه برای کمک به بهبودی بدن و جلوگیری از تحریک بیشتر مثانه مهم است. طبق تحقیقات نشان می دهد از هر پنج زن، یک زن حداقل یک بار در طول زندگی خود دچار عفونت مجرای ادراری (UTI) می شود. 20 درصد از آنها بیش از یک مورد دارند. در واقع، عفونت مثانه منجر به نزدیک به 10 میلیون ویزیت پزشک در سال می شود، زیرا زنان به دنبال درمان برای درد، فشار و میل مداوم به ادرار هستند.

بیشتر بخوانید: علائم عفونت مثانه چیست؟

همه افراد مبتلا به عفونت مثانه علائم واضحی ندارند. اما علائم رایج عفونت مثانه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • درد لگن
  • ادرار کدر
  • ادرار با بوی بد
  • تب یا لرز خفیف
  • درد هنگام مقاربت
  • سنگ کلیه یا مثانه
  • دفع مکرر و مقدار کمی ادرار
  • نیاز شدید و مداوم به ادرار کردن
  • احساس سوزش یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • احساس فشار یا گرفتگی در قسمت تحتانی شکم
  • خون در ادرار (ادراری که قرمز، صورتی روشن به نظر می رسد)

عفونت مثانه می‌تواند آزاردهنده و دردناک باشد، اما اگر عفونت باکتریایی به کلیه‌ها سرایت کند، می‌تواند به یک مشکل سلامتی بسیار جدی تبدیل شود. به همین دلیل است که درک بدن شما مهم است و درمان زودهنگام عفونت مثانه به شما در مدیریت علائم کمک می کند.

سخن آخر در مورد ، غذا های مجاز در عفونت ادراری

اگرچه برخی از مطالعات نشان می‌دهند که برخی تغییرات رژیم غذایی ممکن است به کاهش خطر ابتلا به عفونت ادراری و کاهش برخی علائم مرتبط با مثانه کمک کند، تحقیقات در این زمینه در حال حاضر وجود ندارد. پیروی از یک رژیم گیاهخواری، افزایش مصرف مایعات و حذف محرک های احتمالی مثانه مانند نوشابه، الکل، شیرین کننده های مصنوعی و قهوه از رژیم غذایی شما ممکن است به پیشگیری از UTI و کاهش علائم کمک کند. با این حال، قبل از نتیجه گیری قوی، تحقیقات بیشتری برای بررسی ارتباط بالقوه بین رژیم غذایی و UTI مورد نیاز است.

اگر اغلب دچار عفونت مثانه می شوید، مهم است که با پزشکت مشورت کنید تا بتوانید درمان و مشاوره مناسب دریافت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید و از عوارض مربوط به UTI جلوگیری کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

4 / 5. تعداد رای ها: 4

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

1

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز