لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

فواید روغن آرگان برای صورت

فواید روغن آرگان برای صورت || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. حاوی تعدادی خواص مفید و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست ایجاد می کند.

روغن آرگان از هسته‌هایی که روی درختان آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند ساخته می‌شود. اغلب به عنوان روغن خالص فروخته می شود که می تواند مستقیماً به صورت موضعی (مستقیم روی پوست) استفاده شود یا به منظور ارائه چندین فواید سلامتی مصرف شود. این به شکل کپسول مکمل برای مصرف خوراکی عرضه می شود. همچنین معمولاً با تعدادی از محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده مخلوط می شود.

این روغن برای حفظ سلامت موها عالی است. با این حال، اگر بدانید که می توانید از روغن آرگان نیز برای صورت استفاده کنید، شگفت زده خواهید شد. این روغن مغذی فوق العاده ملایم، سبک و دارای خواص مرطوب کنندگی است. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن به تسکین پوست شما و خلاص شدن از شر لکه های خشک کمک می کند. برای درک فواید این روغن برای پوست و نحوه استفاده از آن به خواندن این مقاله از پزشکت ادامه دهید.

آیا روغن آرگان برای صورت خوب است؟

این روغن به عنوان جام مقدس روغن برای مو و پوست در نظر گرفته می شود زیرا درست در وسط طیف روغن قرار می گیرد. نه خیلی سنگین است و نه خیلی سبک. به راحتی جذب پوست شما می شود و همچنین بسیار مرطوب کننده است. شما برای استفاده از این روغن به یک یا دو قطره برای صورت خود نیاز دارید.

حدود 99 درصد روغن آرگان از تری گلیسیریدها (اسیدهای اولئیک و لینولئیک) تشکیل شده است و 1 درصد باقیمانده حاوی ویتامین E ، کاروتنوئیدها، استرول ها و پلی فنول ها است که ینها برای پوست عالی هستند. روغن آرگان پوست شما را تقویت می کند، التهاب را کاهش می دهد ، لکه های خشک را نرم می کند و به بهبود سلامت کلی پوست کمک می کند.

پوست شما را مرطوب می کند.

این روغن حاوی ویتامین E و سایر اسیدهای چرب است. سبک است و به سرعت جذب پوست می شود. آبرسانی می کند، تغذیه می کند و پوست شما را برای مدت طولانی مرطوب نگه می دارد. اگر در شرایط خشک و سرد زندگی می کنید، به این روغن در کمد خود نیاز دارید. احتمالاً حتی می توانید مرطوب کننده معمولی خود را با این مرطوب کننده جایگزین کنید. این برای انواع پوست مناسب است ، بنابراین هیچ نگرانی در مورد آن ندارید.

این روغن شاید بیشتر به عنوان مرطوب کننده استفاده شود. به همین دلیل است که اغلب در لوسیون ها، صابون ها و نرم کننده های مو یافت می شود. می توان آن را به صورت موضعی یا خوراکی همراه با مکمل های روزانه برای اثر مرطوب کنندگی مصرف کرد. این تا حد زیادی به لطف ویتامین E فراوان آن است که یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که می تواند به بهبود احتباس آب در پوست کمک کند.

آکنه را درمان می کند.

فواید روغن آرگان برای صورت || پزشکت

استفاده از روغن روی پوست های مستعد آکنه (یعنی پوست های چرب) ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما روغن آرگان به عنوان یک عامل شفابخش عمل می کند. زیرا  دارای خواص ضد التهابی است که تورم را کاهش و آکنه را تسکین می دهد. همچنین دارای خواص ضد چربی است که می تواند به کاهش چربی و بهبود ظاهر پوست چرب کمک کند.

ضد پیری است.

به مرور زمان پوست ما شروع به چین و چروک شدن می کند و مایل است کدرتر از آنچه هست به نظر برسد، زیرا فاقد رطوبت و آبرسانی است که روند پیری را تسریع می کند. روغن آرگان سرعت بازسازی پوست را افزایش می دهد و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می بخشد. از آنجایی که روغن آرگان بسیار آبرسان است، رطوبت را حفظ می کند و صورت شما را حجیم تر، درخشان تر و نرم تر نشان می دهد.

از آسیب خورشید محافظت می کند.

روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی، آسیب یا پرپیگمانتاسیون ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت و ترمیم می کند. هیپرپیگمانتاسیون معمولاً به دلیل افزایش تولید و تجمع ملانین در پوست شما ایجاد می شود. در حالی که اجزای مختلف موجود در روغن آرگان به طور جمعی مانع از تولید ملانین می شوند.

شرایط پوستی شما را بهبود می بخشد.

لکه های ملتهب و خارش دار مشخصه برخی از بیماری های پوستی ناشی از کم آبی پوست مانند اگزما یا درماتیت آتوپیک هستند. جدا از داروهای معمولی، استفاده از روغن آرگان می تواند قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش را کاهش دهد، پوست شما را تسکین دهد، رطوبت را مسدود کند و عملکرد صحیح پوست شما را بهبود بخشد.

سلامت کلی پوست را بهبود می بخشد.

این روغن مملو از موادی است که برای حفظ سلامت پوست شما بهترین هستند. استفاده از این روغن در روال روزانه پوست شما می تواند تغییرات زیادی در ظاهر کلی پوست شما ایجاد کند.

زخم ها را التیام می بخشد.

روغن آرگان دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود زخم ها کمک کند. یکی از کاربردهای سنتی روغن آرگان برای درمان عفونت های پوستی است. روغن آرگان هم خاصیت ضد باکتریایی و هم قارچ کش دارد. این به آن توانایی کمک به درمان و پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی پوست را می دهد. روغن آرگان را حداقل دو بار در روز به صورت موضعی روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

نحوه استفاده از روغن آرگان برای صورت

فواید روغن آرگان برای صورت || پزشکت

برای استفاده از روغن آرگان لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • مرطوب کننده. قبل از شروع برنامه صبحگاهی، یک یا دو قطره روغن آرگان را کف دست خود بریزید و آن را روی تمام صورت خود بمالید. این کار را مجددا شب هم انجام دهید و بگذارید یک شب بماند.
  • تونر آبرسان. یک قطره روغن آرگان را روی یک پد پنبه ای بریزید و تونر خود را روی آن قرار دهید و صورت خود را با این ترکیب آغشته کنید.
  • لایه بردار یا مرطوب کننده لب. کمی روغن آرگان را به شکر قهوه ای اضافه کنید و به آرامی لب های خود را با این مخلوط لایه برداری کنید. یا روغن را روی لب ها بمالید و بگذارید مدتی روی لب ها بماند تا مرطوب و نرم شوند.
  • سرم. روغن آرگان را به سرم خود اضافه کنید و اجازه دهید قبل از اینکه به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید، خیس بخورد. همچنین باید بدانید که چگونه بهترین روغن آرگان را انتخاب کنید تا از حداکثر فواید آن بهره ببرید.

چگونه بهترین روغن آرگان را برای صورت خود انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین برند روغن آرگان لازم است نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • از هر محصولی که دارای عطر مصنوعی، رایحه یا مواد شیمیایی است خودداری کنید.
  • به دنبال روغن آرگان فشرده سرد باشید. زیرا بیشترین تاثیر را هم روی مو و هم روی پوست دارد.
  • روغن آرگان کاملا طبیعی است و نیازی به مواد نگهدارنده ندارد. بنابراین، به دنبال چیزی کاملا طبیعی و ارگانیک باشید.
  • روغن آرگان به دلیل روش استخراج آن و در دسترس بودن محدود میوه تنها در چند نقطه از جهان گران است. بنابراین لازم است روغنی که ارزان است را خریداری نکنید.

عوارض روغن آرگان برای صورت

فواید روغن آرگان برای صورت || پزشکت

اگرچه این روغن بسیار تقویت‌کننده است، اما در افرادی که پوست بسیار حساس یا آلرژی به آجیل درختی دارند، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت پوستی یا تشدید آکنه شود. این روغن در واقع از میوه هسته دار درست می شود، اما ممکن است در برخی افراد واکنش هایی ایجاد کند. همیشه قبل از استفاده از محصولات پوستی یک پچ تست انجام دهید.

اگر این روغن را مصرف می کنید، ببینید بدنتان چگونه به آن واکنش نشان می دهد. زیرا این روغن می تواند باعث نفخ شدید، اسهال، از دست دادن اشتها یا جوش شود.

بسیاری از ما از این روغن قوی برای حفظ سلامت موهای خود استفاده می کنیم، اما می توانید از این روغن برای صورت نیز استفاده کنید. زیرا این روغن دارای توانایی های آبرسانی برجسته و مزایای آنتی اکسیدانی قوی است. از آنجایی  که این روغن فوق العاده چسبناک است شما برای کل صورت خود به یک یا دو قطره از آن نیاز خواهید داشت.

 می توانید روغن را مستقیماً روی صورت خود بمالید یا آن را با روغن های دیگر و داروهای DIY مخلوط کنید تا سلامت پوست خود را بهبود ببخشید. نکات به اشتراک گذاشته شده در این مقاله را دنبال کنید. با این حال، اگر آلرژی به آجیل یا پوست حساس دارید، قبل از استفاده از روغن روی صورت خود یک آزمایش پچ انجام دهید.

سوالات متداول

آیا استفاده از  روغن آرگان پوست را تیره می کند؟ نه، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این روغن پوست را تیره می کند. برعکس، این روغن ممکن است از پوست در برابر هایپرپیگمانتاسیون ناشی از رادیکال های آزاد و آسیب خورشید محافظت کند.

آیا استفاده از روغن آرگان برای زیر چشم مفید است؟ بله، این روغن خالص ممکن است به کاهش پف و سیاهی زیر چشم کمک کند.

آیا استفاده روزانه از روغن آرگان اشکالی دارد؟ خیر، استفاده از مقدار کمی از این روغن برای پوست هر روز اشکالی ندارد.

روغن آرگان خالص چه رنگی است؟ این روغن خالص به رنگ زرد تیره است.

آیا روغن آرگان بو دارد؟ بله، این روغن خالص درجه آرایشی و بهداشتی دارای بوی منحصر به فرد، خام و آجیلی است که با جذب روغن در پوست، بلافاصله پس از استفاده از بین می رود.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز