لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

شوره سر در سگ ها

شوره سر سگ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


اگر سگ شما از شوره سر رنج می‌برد، ممکن است تکه‌هایی از سلول‌های مرده پوست را مشاهده کنید که به مو یا پوست، به‌ویژه در پشت حیوان خانگی تان چسبیده‌اند. شوره سر ممکن است در نتیجه خشکی پوست، آلرژی غذایی، آلرژی فصلی، عدم تعادل هورمونی و کمبودهای تغذیه ای ایجاد شود. برای تعیین بهترین روش درمانی، ممکن است مشورت با دامپزشک ضروری باشد.

درست مانند انسان ها، سگ ها نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند با شوره سر مبارزه کنند. اگر سگ شما علائم شوره سر را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، مهم است که علت دقیق پوسته پوسته شدن پوست آنها را مشخص کنید. شوره سر وضعیتی است که با ظاهر شدن تکه های سلول های مرده پوست مشخص می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. شوره سر معمولاً با خارش و سوزش پوست همراه است. برای سگ ها، شوره سر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث خاراندن بی وقفه و در نهایت ریزش مو شود.

از آنجایی که علائم شوره سر سگ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند بسیار شبیه به سایر مشکلات پوستی باشد، مهم است که برای درمان بهتر توله سگ خود به دنبال علائم بیماری های پزشکی دیگر باشید.

در این مقاله از پزشکت درمورد آنچه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شوره سر در سگ ها شود، نحوه کمک به شوره سر در سگ ها، زمان مراجعه به دامپزشک و موارد دیگر بحث خواهیم کرد. بنابراین لازم است به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بتوانید یک بار برای همیشه از شر پوسته های سفید سگ خود خلاص شوید.

مطالعه بیشتر: بیماری های پوستی شایع در سگ 

عوارض شوره سر در سگ ها

شوره سر یک مشکل پوستی است که می‌تواند در سگ‌ها رخ دهد. عوارض شوره سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. خارش و تحریک پوست
  2. التهاب و قرمزی پوست
  3. پوست خشک و ترک خورده
  4. ریزش مو
  5. بوی نامطبوع در پوست

آیا شوره سر در سگ ها نگران کننده است؟

در بیشتر موارد، شوره سر در سگ ها جای نگرانی ندارد. اغلب فقط یک علامت استرس یا هوای سرد است و به مرور زمان خود به خود از بین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود. با این حال، چند مورد وجود دارد که در آن صورت شوره سر سگ چیزی است که باید بیشتر نگران آن بود. اگر سگ شما احساس خارش، بویی از پوست، شوره سر بیش از حد، ریزش مو، پوست تحریک شده یا سایر علائم ناراحتی کرد، باید در اسرع وقت آنها را نزد دامپزشک ببرید.

مطالعه بیشتر:تمیز کردن دندان سگ

جهت ویزیت تصویری و فوری با متخصص دامپزشکی همین الان کلیک کنید.

شور سر در سگ-پزشکت

علل شوره سر در سگ 

عوامل مختلفی از آلرژی گرفته تا عفونت های قارچی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ایجاد شوره سر در سگ ها شود. برخی از رایج ترین علل شوره سر در سگ ها عبارت است از:

  • شرایط هورمونی

بیماری هایی مانند کم کاری تیروئید و بیماری کوشینگ می توانند تغییراتی در سلامت پوست سگ شما ایجاد کنند. سیستم ایمنی ضعیف نیز حیوان را در برابر عفونت های ثانویه آسیب پذیرتر می کند.

  • سبوره ایدیوپاتیک

گاهی اوقات ما نمی دانیم چه چیزی باعث درماتیت سبورئیک می شود، از این رو از اصطلاح “ایدیوپاتیک” یا خود به خود استفاده می شود. سگ هایی که علت پوسته پوسته شدن پوست آن ها ناشناخته است، می توانند برای تسکین به صورت علامتی درمان شوند و در صورت نیاز مراقبت های مدیریتی بیشتری ارائه شود.

  • هوای خشک

سگ‌ها نیز مانند انسان ها در ماه‌های زمستان که هوا خشک‌تر از حد معمول است دچار خشکی پوست می‌شوند. گرمایش هوای اجباری می تواند این مشکل را تشدید کند. اگر فقط در ماه های زمستان متوجه شوره سر سگ خود می شوید، کمبود رطوبت در هوا ممکن است علت آن باشد.

  • چاقی و مسائل تغذیه ای

یک رژیم غذایی نامناسب می تواند باعث شود سگ شما مواد مغذی مورد نیاز خود را برای حفظ سلامت پوست و پوشش خود از دست بدهد. مطمئن شوید که سگ شما یک غذای سگ با کیفیت بالا و متعادل می خورد. اسیدهای چرب مانند امگا 3 و امگا 6 در سلامت پوست نقش دارند و برخی از سگ ها از مکمل های اضافی آنها در رژیم غذایی خود سود می برند. با این حال، مهم است که قبل از معرفی هر چیز جدیدی در رژیم غذایی سگ خود با دامپزشک خود مشورت کنید.

مطالعه بیشتر: نگهداری سگ خانگی

  • سبوره

سبوره یکی از علل شایع شوره سر در سگ ها است. این یک وضعیت پزشکی است که باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود غدد چربی پوست مقدار زیادی سبوم تولید کند که منجر به پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سبوره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند اولیه یا ثانویه باشد که نوع اولیه شایع نیست و به طور معمول ژنتیکی است. سبوره ثانویه بسیار شایع تر است و معمولاً به دلیل یک بیماری پوستی یا آلرژی زمینه ای ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

علاوه بر پوست خشک و پوسته پوسته، بیشتر سگ های مبتلا به سبوره پوست چرب را نیز تجربه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. سبوره معمولاً پشت، صورت و پهلوهای سگ را درگیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

معمولاً می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید سبوره را با شامپوهای دارویی درمان کنید. محصولات کراتولیتیک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند به حذف سلول های مرده اضافی پوست کمک کنند و محصولات کراتوپلاستیک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند تجمع جرم را کاهش دهند. هر دوی این ها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند در درمان سبوره و کاهش شوره سر در سگ شما موثر باشند.

  • آلرژی

آلرژی ها، از جمله آلرژی های محیطی و غذایی سگ، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند باعث ایجاد شوره سر در سگ ها شوند. که به این وضعیت درماتیت آلرژیک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند و در سگ ها، آلرژی معمولاً به صورت مشکلات پوستی ظاهر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سگ های مبتلا به آلرژی معمولاً دارای پوست خشک، پوسته پوسته، عفونت های مزمن گوش و پوست هستند و ممکن است دائماً پنجه های خود را لیس بزنند. برای اینکه متوجه شوید سگ شما به چه چیزی آلرژی دارد، دامپزشک شما ممکن است کنترل موثر کک، آزمایش رژیم غذایی ضد حساسیت ویژه یا انجام آزمایش برای بررسی آلرژی های محیطی را توصیه کند.

  • عفونت های باکتریایی

برخی از عفونت های باکتریایی مانند فولیکولیت و زرد زخم نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند باعث ایجاد شوره سر در سگ ها شوند. فولیکولیت عفونتی است که باعث ایجاد زخم، برآمدگی و دلمه روی پوست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. فولیکولیت معمولاً همراه با سایر مشکلات پوستی مانند جرب یا آلرژی رخ می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد که با آنتی بیوتیک های خوراکی و پمادهای ضد باکتری قابل درمان است.

ایمپتیگو عفونت دیگری است که در توله سگ ها شایع تر است و باعث ایجاد تاول پر از چرک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که معمولاً در قسمت بدون مو شکم سگ ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. ایمپتیگو معمولاً خیلی جدی نیست و به راحتی با پمادهای موضعی قابل درمان است.

مطالعه بیشتر: نگهداری از توله سگ 

  • عفونت های مخمری

عفونت های قارچی در سگ ها معمولاً در امتداد انگشتان پا یا گوش مشاهده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. سگ مبتلا به عفونت قارچی دائماً پنجه‌های خود را خراش می‌دهد یا لیس می‌زند و می‌جود، بنابراین اگر متوجه شدید سگتان هر یک از این کار ها را انجام می‌دهد، به دامپزشک مراجعه کنید. علائم عفونت قارچی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شامل تحریک، خارش یا تغییر رنگ پوست باشد. این بیماری به راحتی با پمادهای موضعی قابل درمان است، اما در موارد جدی تر، ممکن است به داروهای خوراکی یا اسپری های دارویی نیاز باشد.

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان دامپزشکی 

انگل های سگ || پزشکت

  • عفونت های انگلی

عفونت های انگلی نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند باعث شوره سر در سگ ها شوند. کک شایع ترین عفونت انگلی و جرب که توسط کنه ها ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود یکی دیگر از انواع عفونت انگلی است.

دو نوع مختلف عفونت جرب وجود دارد که عبارت است از:

جرب سارکوپتیک: به راحتی هم از سگ و هم از انسان منتقل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، اما این انگل روی انسان زنده نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماند. این نوع جرب باعث خارش، قرمزی پوست، زخم و ریزش مو می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و معمولاً بر گوش، صورت و پاهای سگ تأثیر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارد.

جرب دمودکتیک: بین سگ یا انسان قابل انتقال نیست و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ایجاد لکه های طاسی، دلمه یا زخم در توله سگ شما شود. درمان جرب بستگی به نوع جرب سگ شما دارد، اما معمولاً می‌توان آن را با پماد موضعی یا پیشگیری از کک یا کک خوراکی درمان کرد.

  • اختلالات غدد درون ریز

اختلالات غدد درون ریز مانند بیماری کوشینگ و کم کاری تیروئید نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ایجاد شوره سر در سگ ها شود. بیماری کوشینگ زمانی است که سگ شما کورتیزول زیادی در بدن خود ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. کورتیزول یک هورمون استروئیدی است که واکنش سگ شما به استرس را کنترل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، وزن حیوان خانگی تان را کنترل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، با عفونت ها مبارزه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و سطح گلوکز خون را تنظیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. کورتیزول بیش از حد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند علائم بالینی متعددی از جمله شوره سر را ایجاد کند.

کم کاری تیروئید در سگ ها به دلیل التهاب یا کوچک شدن غده تیروئید ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. در هر صورت، سیستم ایمنی ضعیف سگ شما را مستعد ابتلا به عفونت های ثانویه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شوره سر شود.

چه زمانی باید به دامپزشک مراجعه کرد؟

در بسیاری از موارد، شوره سر در سگ ها جای نگرانی ندارد. هوای سرد و استرس نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند در ایجاد شوره سر نقش داشته باشد و معمولاً به مرور زمان خود به خود فروکش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. با این حال، مواردی وجود دارد که شوره سر در سگ‌ها چیزی است که باید جدی‌تر در نظر گرفته شود. اگر سگ شما یکی از موارد زیر را دارد باید به دامپزشک مراجعه کنید:

  • پوست بسیار قرمز زیر پوسته ها
  • بویی که با شوره سر همراه است.
  • مقدار زیادی از پوسته ها که به طور ناگهانی ظاهر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.
  • خارش روی پوست آنها که به نظر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسد ناراحت کننده یا دردناک باشد.

هر یک از این علائم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند نشان دهنده اتفاق جدی تری باشد که برای سگ شما اتفاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌افتد. اگر متوجه هر یک از علائم فوق شدید، باید سگ خود را فورا نزد دامپزشک ببرید.

تشخیص شوره سر در سگ ها 

چند کار وجود دارد که دامپزشک شما باید انجام دهد تا بتواند به درستی شوره سر را در سگ تشخیص دهد. این شامل بررسی تاریخچه پزشکی سگ و انجام معاینه فیزیکی است. بسته به شدت شوره سر، انجام آزمایش نیز ممکن است مورد نیاز باشد.

دامپزشک در ابتدا یک معاینه فیزیکی کامل از سگ شما، از جمله سیستم های اندام داخلی و پوست انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. به منظور درمان مناسب شوره سر سگ ، دامپزشک باید علت اصلی را شناسایی کند. معاینه پوست، نوع پوسته پوسته روی سگ و اینکه اگر ریزش مو، بو یا چربی روی پوست و پوشش مو وجود داشته باشد را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

اگر سگ شما جوش و سایر برجستگی‌ها روی پوست خود دارد، احتمالاً همه این ها نشانه‌ای از عفونت باکتریایی است. اگر پوست آنها تیره شده باشد، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ناشی از تحریک مزمن پوست باشد و ضخیم شدن پوست، خارش مزمن را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. دامپزشک همچنین عفونت قارچی را که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شوره سر شود، بررسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

دامپزشک شما همچنین ممکن است آزمایشاتی مانند آزمایش هورمونی، آزمایش کشت پوست، خراش دادن پوست یا بیوپسی پوست را انجام دهد. این موارد به شناسایی بیشتر عامل ایجاد شوره سر سگ شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. آزمایش‌های هورمونی به دنبال عدم تعادل هورمونی هستند، کشت‌های پوستی عفونت‌های باکتریایی و قارچی را بررسی می‌کنند، خراش‌های پوستی انگل‌ها را شناسایی می‌کنند، و بیوپسی پوست سلول‌های التهابی، باکتری‌ها، مخمرها یا قارچ‌ها را بررسی می‌کند.

درمان خانگی شوره سر در سگ 

اگر سگ شما از شوره سر رنج می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برد، نترسید. خوشبختانه، راه های مختلفی برای درمان شوره سر در سگ ها وجود دارد. بهترین درمان برای توله سگ شما به علت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شوره سر به دلیل عفونت باشد، دامپزشک درمان عفونت را تجویز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که به نوبه خود به شوره سر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

برای درمان شوره سر در سگ‌ها، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

مراجعه به دامپزشک حیوانات.

در صورت مشاهده شوره سر در سگتان، اولین قدم مراجعه به دامپزشک حیوانات است. آنها می‌توانند نوع شوره سر را تشخیص داده و درمان مناسب را تعیین کنند.

از مواد حساسیت زا اجتناب کنید.

در صورتیکه دامپزشک شما مشکوک است که آلرژی ها عامل ایجاد شوره سر در سگ شما هستند، بهترین راه برای درمان آن اجتناب از آلرژن ها است. اگر سگ شما آلرژی غذایی داشته باشد، ممکن است تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد شود. اگر سگ شما آلرژی های محیطی دارد، باید مرتباً برای از بین بردن گرد و غبار آن را تمیز کنید، تخت آن را مرتب بشویید و آنها را به صورت هفتگی حمام کنید.

نظافت سگ || پزشکت

حمام کردن و نظافت حیوان خانگی تان

نظافت نامناسب اغلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ایجاد شوره سر در سگ ها شود. حمام کردن و نظافت مداوم سگ برای تمیز نگه داشتن توله سگ و کاهش خطر عفونت کلیدی است. چه سگ خود را نزد یک آرایشگر ببرید و چه آن را در خانه تمیز کنید، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باید فقط از شامپوهای غیر تحریک کننده استفاده کنید. از شامپو ضد شوره خود برای سگ خود استفاده نکنید.

اگر شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید سگ خود را با استفاده از ضربات کششی طولانی روی کت حیوان خانگی تان بشویید. این کار هرگونه کثیفی و زباله را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد، اما غدد چربی در لایه بالایی پوست آنها را تحریک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. برس زدن خز آنها این روغن ها را آزاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که به کت آنها درخشندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بخشد و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اما اگر شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید از یک برس و یک شانه روی خز آنها استفاده کنید. بهتر است خز سگ خود را پس از برس زدن شانه کنید، زیرا شانه کردن آنها به از بین بردن سلول های مرده و پوسته پوسته پوست کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. با یک برس درشت شروع کنید و سپس با یک برس نرم و یک حوله آن را خشک کنید. بسته به اینکه چه چیزی باعث شوره سر در توله سگ شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، دامپزشک ممکن است استفاده از پماد تسکین خارش را توصیه کند.

استرس را به حداقل برسانید.

استرس اغلب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شوره سر در سگ ها شود. شرایط مختلف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شود سگ احساس استرس کند، حتی اگر شما از آن آگاه نباشید. چیزهایی مانند تغییر خانه یا گرفتن یک حیوان جدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شود سگ شما احساس استرس کند و در نتیجه منجر به بروز شوره سر در آنها شود.

اگر متوجه شدید که سگ شما علاوه بر شوره سر، علائمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانند قدم زدن مکرر، ناله کردن، یا تکان دادن را از خود نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد، احتمالاً استرس دارد. شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید استرس را در سگ ها با حذف آنها از عامل استرس زا درمان کنید. همچنین باید آنها را وادار به ورزش کنید، که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به سگ شما کمک کند تا تنش را از بین ببرد. در برخی موارد، ممکن است به دارو برای کمک به کاهش برخی از استرس آنها نیاز باشد.

یک دستگاه رطوبت ساز تهیه کنید.

راه دیگر برای درمان شوره سر سگتان استفاده از دستگاه مرطوب کننده است. دما و رطوبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شوره سر را تشدید کند. شوره سر به ویژه در طول زمستان شایع است. این به دلیل کمبود رطوبت در هوا است که باعث کمبود رطوبت در کت، مو و پوست سگ شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. بنابراین اگر شوره سر سگ شما در هوای سرد بدتر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود، از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این به هوا رطوبت اضافه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که به خلاص شدن از شر پوسته های سفید مزاحم روی کت سگ شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

اسیدهای چرب را در رژیم غذایی توله سگ خود بگنجانید.

کمبود اسیدهای چرب امگا در رژیم غذایی سگ شما نیز می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث شوره سر در آنها شود. اگر این مورد برای توله سگ شما صادق است، سعی کنید اسیدهای چرب بیشتری را در رژیم غذایی آنها بگنجانید. می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانید این کار را با استفاده از قرص یا با افزودن روغن به غذای آنها انجام دهید. به طور کلی، حیوان خانگی تان الویت دادن به تغذیه سگ خود با یک رژیم غذایی مناسب و متعادل بسیار مهم است.

سخن آخر

همه ما کمی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با دانه های سفید آزاردهنده ای که در ناخوشایندترین مواقع روی سرمان ظاهر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، آشنا هستیم. شوره سر نه تنها آزاردهنده است، بلکه ناخوشایند است. اما شوره سر فقط مختص انسان نیست. سگ ها نیز ممکن است دچار شوره سر شوند. اگرچه ممکن است توله سگ شما از این پوسته پوسته شدن سفید خجالت نکشد (یا حتی از آن آگاه نباشد) اما برخورد با آن قطعا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای سگ شما آزاردهنده باشد. در بسیاری از موارد، شوره سر در سگ ها را می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان با یک شامپوی ساده ضد شوره و یک حمام خوب درمان کرد. با این حال، ایده خوبی است که با دامپزشک در مورد پوسته پوسته شدن پوست توله سگ خود مشورت کنید.

در موارد ساده، با تغذیه خوب و نظافت منظم می توان از شوره سر جلوگیری کرد. برخی از دامپزشکان ممکن است اضافه کردن اسیدهای چرب امگا 6 به رژیم غذایی را پیشنهاد کنند، اما همیشه قبل از تغییر رژیم غذایی سگ خود با دامپزشک خود مشورت کنید.

حتماً با دامپزشک خود برای درمان های خانگی که متناسب با وضعیت سگ شما هستند صحبت کنید. هرگز از محصولات ضد شوره برای انسان استفاده نکنید. این محصولات می توانند برای سگ ها مضر باشند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز