لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

چرا گوسفندان سرفه می کنند؟

چرا بره های من من سرفه می کنند؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


شایع ترین علت سرفه در گوسفند، آسپیراسیون خاک، گرد و غبار، خوردن بیش از حد غذا یا مواد خوراکی است. با این حال، سرفه همچنین ناشی از اختلالاتی است که بر سیستم تنفسی تأثیر می گذارند. مواردی مانند انسداد راه هوایی، برونشیت، پنومونی و آتلکتازی از این جمله اند. این وضعیت ممکن است در برخی موارد با قرار گرفتن در معرض هوای سرد تشدید شود.

بروز سرفه در گوسفندان به ندرت خطرناک است. با این حال، ایجاد سرفه مزمن می تواند باعث افتادگی رکتوم شود. افتادگی رکتوم، وضعیتی کشنده است که در آن بافت رکتوم از بدن بیرون می زند. این عارضه اغلب در بره‌ های میش پرواری سیاه ‌پوست با آسیب دم دیده می‌ شود.

گوسفندها پستانداران گیاهخواری هستند که اغلب در گله ها یا در مزارع پرورش می یابند. می توان از آن ها برای تولید گوشت، پشم یا شیر استفاده کرد. امید به زندگی گوسفندان بین 6 تا 14 سال است، اما برخی از آنها تا 20 سال عمر می کنند. گوسفندها می توانند با آب و هواهای مختلف سازگار شوند و در سراسر جهان یافت می شوند.

بیش از 200 نژاد گوسفند وجود دارد که تحت شرایط خاصی رشد می کنند. اگر کسی قصد دارد از تعدادی گوسفند نگه داری کند، ابتدا باید با نگه داری این حیوانات آشنا شود. یکی‌ از سوالاتی که ممکن است بپرسید، این است که چرا گوسفند من سرفه می کند؟

به طور کلی، سرفه در گوسفندان می تواند باعث بروز پرولاپس رکتوم شود. بره های آسیب دیده معمولاً ذبح می شوند. هنگامی که گوسفند ارزش بیشتری دارد و نباید ذبح  شود، می توان آن را با قطع بافت، جایگزینی یا با قرار دادن حلقه های پرولاپس شیلنگ مانند برای محکم کردن رکتوم در جای خود درمان کرد.

بهتر است شایع ترین بیماری های گوسفندان را بشناسید.

چرا بره های من من سرفه می کنند؟ || پزشکت

علت سرفه در گوسفندان

انگل ریه در گوسفندان

نماتدهای انگلی، معمولا muellerius capillaris، می توانند در دستگاه تنفسی تحتانی گوسفند ساکن و باعث بروز سرفه شوند. این بیماری علائمی مانند ذات الریه یا برونشیت را نشان می دهد. این اختلال اغلب در مزارع با زمین های چرای مرطوب و خنک دیده می شود.

سرفه بروز پیدا کرده می تواند متوسط ​​تا شدید و مزمن باشد. ممکن است متوجه کاهش وزن یا کاهش تولید شیر در گوسفندان شیری شوید که ممکن است با عفونت های تحت بالینی همراه باشد. درمان نشدن این اختلال می تواند منجر به ناراحتی و نارسایی تنفسی شود. هنگامی که آلودگی حاد باشد، گوسفند ممکن است آب دهانش را بیرون بریزد و سر را به جلو آویزان کند.

انگل ریه، نوعی برونشیت انگلی است که در اثر انتشار گونه های مختلف انگل در گاوها و گوسفندان ایجاد می شود. اگر به طور خاص از بیماری انگل ریه صحبت می شود، هیچ نشانه ای از ابتلای گوسفندان به این بیماری وجود ندارد. با این حال گاهی اوقات یک گوسفند ممکن است سرفه کند و دچار کاهش وزن شود، اما همه گوسفندان چنین علائمی را نشان نمی دهند.

مطالعه بیشتر: بیماری های قابل انتقال حیوان و انسان

درمان انگل ریه در گوسفند

در صورت ادامه سرفه باید با دامپزشک تماس گرفت. به طور معمول، گوسفندان مبتلا را با بنزیمیدازول ها (فنبندازول، اکسفندازول و آلبندازول) و لاکتون های ماکروسیکلیک (ایورمکتین، دورامکتین، اپرینومکتین و موکسیدکتین) درمان می کنند. علاوه براین، آلودگی در گله ها با واکسیناسیون درمان می شود. حیوانات در مرتع باید برای درمان به داخل لانه منتقل شوند. اقدامات پیشگیرانه شامل جداسازی دام های مبتلا در چراگاه است.

داروهای زیادی در بازار موجود است که به درمان انگل ریه در گوسفندان کمک می کنند. لازم به ذکر است که صاحبان گوسفند در صورت مشاهده علائم غیرعادی در گوسفند باید با یک دامپزشک برای تشخیص مشکلات دام های خود صحبت کنند. انگل ریه یک بیماری خطرناک است و نباید توسط صاحبان آن به تنهایی درمان شود.

پس از مشورت با یک دامپزشک، او بهترین برنامه درمانی را تجویز خواهد کرد. زیرا داروها و روش های درمانی همیشه در حال ارتقا هستند و دامپزشک می تواند با توجه به شرایط گوسفند روش درمانی خاصی را توصیه کند.

با این حال، برخی از درمان های اساسی برای انگل ریه در گوسفند که ممکن است دامپزشک توصیه کند، شامل لاکتون های ماکروسیکلیک از جمله اپرینومکتین، دورامکتین، موکسیدکتین و ایورمکتین است. درمان دیگری که ممکن است دامپزشک اتخاذ کند، می تواند بنزیمیدازول ها از جمله اکسفندازول، آلبندازول و فنبندازول باشد.

تمام درمان هایی که یک دامپزشک ممکن است انجام دهد با توجه به وضعیت گوسفند ارزیابی می شود. گوسفندان برای پیشگیری و کاهش عفونت انگل ریه نیاز به درمان خاصی دارند. توصیه می شود که صاحبان دام، مصرف منظم دارو برای پیشگیری از بروز عفونت انگل ریه همراه با درمان منظم ضد انگلی را انجام دهند.

Barn cough در گوسفندان

Barn cough شایع ترین نوع سرفه در گوسفندان است. ممکن است بیشتر اوقات این نوع سرفه را در بره های در حال رشد مشاهده کنید. هر چه سرفه شدیدتر باشد، احتمال افتادگی رکتوم بیشتر است. علل این نوع سرفه شامل گرد و غبار، خوراک غبارآلود، استرس و شلوغی محل نگه داری یا هوای مرطوب است.

اگر بره فقط هنگام غذا خوردن سرفه کرد، غذا را مرطوب کنید. اگر فعالیت باعث سرفه گوسفند شود، لانه ممکن است پر از گرد و غبار باشد. بنابراین به آرامی لانه را با آب اسپری کنید. سرفه در تمام طول روز می تواند به معنای وجود یک عامل عفونی باشد.

آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین طولانی اثر باید یک روز در میان به مدت شش روز تجویز شوند. هنگامی که درمان آنتی بیوتیکی و کاهش شرایط گرد و غبار سرفه را متوقف نمی کند، عفونت ممکن است ویروسی باشد. بره را آرام نگه دارید و اجازه دهید بدن با ویروس ها مبارزه کند. مهمترین چیزی که باید در مورد گوسفندها رعایت کرد، حفظ سلامتی آنها است.

بخوانید: شایع ترین علل سقط جنین گوسفندان

سوالی داری؟ کلیک کن.

ویزیت آنلاین با بهترین متخصصان دامپزشکی

چرا بره های من من سرفه می کنند؟ || پزشکت

چرا بره های من من سرفه می کنند؟

گوسفندان می توانند سرفه کنند و زمانی که یک گوسفند سرفه می کند، می تواند نشانه ای جدی از وجود یک مشکل باشد. سرفه می تواند ناشی از یک عفونت باشد. مشکل اصلی شامل ابتلا به انگل ریه در گوسفند است. در این بیماری گوسفند حامل انگل هایی است که در برونش حیوان زندگی می کنند.

این انگل ها باعث برونشیت می شوند. طول این انگل ها از 4 تا 10 سانتی متر می باشد.

در بره ها، سرفه می تواند به علت مصرف بیش از حد غذا رخ دهد. علاوه براین، بیماری های دستگاه تنفسی می توانند توسط ویروس ها، باکتری ها یا انگل ها نیز ایجاد شوند. به طور کلی، بسیاری از این عوامل بیماری زا در دستگاه تنفسی بره های سالم نیز وجود دارند. در صورت وجود عوامل دیگر مانند عدم پناه گرفتن از خورشید یا بارندگی، آب و هوای بد، تراکم بیش از حد در محل نگه داری یا تامین ناکافی مواد معدنی و ویتامین ها، بیماری های مختلفی رخ می دهند.

با این حال، بسیاری از محصولات دارویی می توانند برای درمان سرفه گوسفندان استفاده شوند.

مطالعه بیشتر: مسمومیت با مس در گوسفندان

درمان عفونت تنفسی در گوسفندان

یکی از پاسخ های این سوال که چرا گوسفند من سرفه می کند، ابتلا حیوان به عفونت تنفسی است. بله احتمال این نوع آلودگی وجود دارد. هر گونه عفونت یا بیماری جدی و مزمن باید با توصیه یک متخصص بررسی و درمان شود. در گوسفند، پیوژنز شایع ترین عفونت باکتریایی است.

همه انواع پیوژن ها با یک دوره دارویی یک ماهه درمان می شوند. در این دارو از پروکائین پنی سیلین استفاده شده و میزان موفقیت آن نیز مطلوب است. اکیداً توصیه می شود که صاحبان گوسفند به محض مشاهده علائم مشکلات تنفسی در دام های خود، برای کسب بهترین پیش آگهی، سریعا با یک دامپزشک تماس بگیرند.

دامپزشک برخی از اقدامات و توصیه های احتیاطی را توصیه می کند که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرند. اگر سوالات بیشتری درباره درمان مشکلات تنفسی در گوسفندان دارید، با یک دامپزشک تماس بگیرید‌.

مشکلات تنفسی گوسفندان

دیدن سرفه گوسفند می تواند نشانه خطر باشد، بسیاری از صاحبان می پرسند چرا گوسفند من سرفه می کند؟ به طور کلی، یک گوسفند سالم سرفه نمی کند. اگر گوسفندی سرفه می کند یا ترشحات بینی وجود دارد، می تواند به این معنی باشد که در دستگاه تنفسی آنها مشکلی وجود دارد، یا با تحریک و عفونت مبتلا شده اند.

بسیاری از انواع باکتری ها، انگل ها و سایر عوامل عفونی باعث سرفه خشک در گوسفندها می شوند. صاحب گله می تواند با تماشای ویدیوی سرفه گوسفند در اینترنت به طور کامل بفهمد که سرفه در گوسفند چگونه تشخیص داده می شود. بسیاری از ویدئوها نشان می ‌دهند که سرفه سالم در گوسفند چگونه است و یک مشکل جدی نشان ‌دهنده چیست.

شایع ترین علت سرفه می تواند این باشد که گوسفند به باکتری های عفونی مبتلا شده است. یکی از معمول ترین راه هایی که از طریق آن گوسفند به باکتری یا لارو عفونی مبتلا می شود، زمانی است که از طریق غذای آلوده دچار آن ها می شود.

جهت مشاوره فوری و آسان با متخصص دامپزشکی همین الان کلیک کنید.

چرا بره های من من سرفه می کنند؟ || پزشکت

چرا گوسفندها در شب سرفه می کنند؟

سرفه کردن در گوسفندان چیز عادی نیست. به عنوان مثال، احتمال وجود انگل ریه وجود دارد. عفونت انگل ریه شامل انگل های زنده موجود در برونش گوسفند است. با این حال، سرفه‌ های گوسفند و خرخر کردن بینی نیز می‌ تواند به علت برخی باکتری‌ها یا ویروس‌های دیگر ایجاد شده باشد.

گوسفندان گاهی به علت چرا و گاهی به علل دیگر دچار عفونت و تحریکات در مجرای تنفسی خود می شوند. این عفونت ها و تحریکات باعث سرفه شبانه در گوسفندان می شود. یکی از شایع ترین و جدی ترین مسائل مربوط به سرفه گوسفند، انگل ریه است که در آن انگل های کوچک در مجرای تنفسی آن ها ایجاد می شود.

این آلودگی یک مشکل جدی است و اگر صاحب بره متوجه شد که بره سرفه می کند، باید توسط دامپزشک درمان شود.

سخن آخر

علت سرفه کردن گوسفندان من چیست؟ در بسیاری از موارد، گوسفندان به این علت سرفه می کنند که بیش از حد غذای خاصی را مصرف کرده ‌اند. در این مورد، مهم است که بدانیم حیوان چه چیزی می خورد و سپس اقدام مناسب را انجام داد. اگر گوسفند یونجه ای را می خورد که برای چند روز در فضای باز بوده است، ممکن بود باعث سرفه آن ها شود.

اگر گوسفندها قبلاً غذایی می خوردند که باعث سرفه آن ها شده بود، صاحب باید از دادن این غذا به آن ها خودداری کند تا گوسفندان بهبود یابند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

3.5 / 5. تعداد رای ها: 2

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز