لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

هر آنچه که از لیفت لب Bullhorn باید بدانید

عمل جراحی زیبایی لیفت لب || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


لیفت لب bullhorn یک جراحی زیبایی انتخابی است که فضای بین پایه بینی و لب بالایی را کوتاه می‌کند و به این ترتیب لب‌ها را پرتر و برجسته‌تر نشان می‌دهد. لیفت لب Bullhorn معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین، روشی ایمن و موثر در نظر گرفته می‌شود. مانند تمام جراحی‌های انتخابی، خطرات و عوارض این جراحی زیبایی، عبارت‌اند از:

  • خونریزی
  • احساس درد
  • واکنش به بیهوشی
  • باقی ماندن جای زخم

انجام جراحی زیبایی لیفت لب Bullhorn در مطب، معمولا 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. ممکن است بتوانید بیشتر فعالیت‌های عادی خود را در روزهای بعد از عمل از سر بگیرید، اما باید اقدامات احتیاطی بیشتری را در مورد لب‌های خود انجام دهید و از انجام موارد زیر اجتناب کنید. برخی از این موارد اجتنابی عبارتند از:

  • فعالیت شدید
  • مصرف الکل
  • سیگار کشیدن

باید بدانید که انجام این روش جراحی زیبایی، فقط باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود.

آیا لیفت لب دائمی است یا موقت؟

لیفت لب bullhorn یک روش دائمی است که در برجسته‌تر نشان دادن لب بالایی موثر است. این روش ممکن است برای افرادی که نگهداری از پرکننده‌ها را دوست ندارند، یا کسانی که می‌خواهند دهان برجسته‌تر و بدون حجم کافی داشته باشند، جذاب باشد.

این روش جراحی محبوب که در مطب انجام می‌شود و به عنوان لیفت زیر بینی نیز شناخته می‌شود، فضای بین لب بالایی و سوراخ‌های بینی را کوتاه می‌کند، در حالی که لب بالایی را می‌چرخاند و بافت صورتی آن را بیشتر نمایان می‌کند. می‌توان آن را مطابق با نیازهای منحصر به فرد بیمار سفارشی و لب‌های متقارن‌تر و حجیم‌تر ایجاد کرد.

لیفت لب bullhorn بدون تکرار تزریق فیلر یا درمان‌های بعدی نتایج طولانی‌مدتی ایجاد می‌کند. Bullhorn به شکل برش آن اشاره دارد: دو خط متصل و افقی با لبه‌های رو به بالا در زیر پایه بینی. در حالی که لیفت لب bullhorn برای اکثر افراد بی‌خطر است، کاندیدهای ایده‌آل شامل کسانی هستند که به دنبال پر کردن لب‌های خود هستند.

افرادی که دهان‌های کوچک‌تر، لب‌های نازک‌تر، یا پایه‌های بینی پهن‌تری دارند که به دنبال جایگزینی طولانی‌مدت برای تزریق لب هستند نیز از انجام این روش جراحی سود خواهند برد. این روش ممکن است برای کسانی که حداقل 1.5 سانتی‌متر بین لب‌ها و پایه بینی‌شان فاصله ندارند، مناسب نباشد.

بیماری‌های خاصی که بر دهان تأثیر می‌گذارند، مانند بیماری تبخال، یا شرایطی که بر لخته شدن خون تأثیر می‌گذارند، می‌توانند افراد را از انجام این جراحی محروم کنند. روند بهبودی همچنین مستلزم این است که بیماران به مدت دو تا چهار هفته از سیگار کشیدن خودداری کنند، بنابراین برای افرادی که تمایلی به ترک سیگار پس از جراحی ندارند، ممکن است مناسب نباشند.

لیفت لب bullhorn چیست؟

عمل جراحی زیبایی لیفت لب || پزشکت

لیفت لب bullhorn که گاهی به آن لیفت لب زیر‌بینی نیز می‌گویند، روشی است که از طریق آن می‌توان بدون استفاده از فیلر یا پرکننده، لب‌ها را پرتر نشان داد. با مراقبت مناسب، نتایج این عمل دائمی خواهد‌ بود، در حالی که نتایج استفاده از مواد پرکننده اینگونه نیست.

انواع مختلفی از روش‌های جراحی لیفت لب وجود دارد. جراح لیفت لب bullhorn، فضای بین لب و بینی را که به فیلتروم معروف است، کوتاه می‌کند. این نوع لیفت لب را bullhorn می‌نامند. زیرا به کمک یک اسکار ظریف در امتداد سوراخ‌های بینی در یک خط ممتد از یک سوراخ بینی به سوراخ دیگر بینی به شکل شاخ گاو انجام می‌شود.

کاندیدهای خوب برای انجام جراحی زیبایی لیفت لب افرادی هستند که می‌خواهند لب‌هایشان پرتر به نظر برسد یا کسانی که می‌خواهند لب‌هایشان بلندتر و درشت‌تر باشد، بدون اینکه حجیم‌تر شود، می‌توانند از این روش استفاده کنند. کسانی که دهان‌های کوچک‌تر و پایه‌های بینی پهن‌تری دارند نیز کاندیدهای خوبی برای انجام این عمل زیبایی محسوب می‌شوند.

علاوه براین، لیفت لب یکی از روش‌های زنانه سازی صورت به حساب می‌آید‌. اگر فضای زیادی بین بالاترین قسمت لب و پایه بینی خود ندارید، که معمولاً حدود 1.5 سانتی متر است، ممکن است کاندید مناسبی برای انجام جراحی زیبایی لیفت لب bullhorn نباشید.

همچنین اگر سیگار می‌کشید و تمایلی به ترک یا استراحت 2 تا 4 هفته‌ای در طول روند بهبودی ندارید، پس نباید این روش جراحی زیبایی را انجام دهید. اگر به یک بیماری دهانی مانند تبخال مبتلا هستید یا با شرایطی رو به رو شده‌اید که بر توانایی لخته شدن خون شما تأثیر می‌گذارد، بهتر است قبل از آن با جراح خود صحبت کنید تا بدانید آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

هزینه لیفت لب bullhorn

از آنجایی که لیفت لب bullhorn یک عمل زیبایی انتخابی است، بسیار بعید است که بیمه آن را پوشش دهد. هزینه این عمل جراحی، بسته به جراح و شرایط خاص شما متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از هزینه انجام این عمل جراحی زیبایی، با یک پزشکت تماس بگیرید و با او مشورت کنید.

نواحی مورد درمان توسط لیفت لب bullhorn

لیفت لب bullhorn لب بالایی و فضای بین بینی و لب را هدف قرار می‌دهد که به فیلتروم معروف است. انواع مختلفی از لیفت لب وجود دارد، اما bullhorn زیر بینی یک گزینه محبوب است. این محبوبیت به این علت است که جای زخم مجزا است و معمولاً توسط سوراخ‌های بینی پنهان می‌شود.

خطرات یا عوارض لیفت لب bullhorn چیست؟

مانند بسیاری از جراحی‌های زیبایی، در این روش جراحی نیز احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. این مسئله علت این موضوع ضروری است که باید به یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد مراجعه کنید. عوارض جراحی پلاستیک، عبارت‌اند از:

  • جای زخم
  • آسیب عصبی
  • بهبود نامطلوب زخم
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی
  • از دست دادن خون در حین یا به طور بالقوه بعد از جراحی

مکانیسم عمل جراحی زیبایی لیفت لب bullhorn

عمل جراحی زیبایی لیفت لب || پزشکت

در واقع، عمل لیفت لب bullhorn فضای بین لب بالایی و بینی را کوتاه می‌کند و لب را به سمت بالا می‌کشد. بنابراین بافت صورتی بیشتری قابل مشاهده خواهد بود. در حالی که این روش جراحی از نظر فیزیکی حجم یا اندازه لب‌ها را تغییر نمی‌دهد، یا آن ظاهری را که گاهی به علت بزرگ‌کردن بیش از حد لب ایجاد می‌شود، ایجاد نمی‌کند، باعث می‌شود که قسمت بیشتری از لب بالایی قابل مشاهده باشد. این مسئله باعث می شود دهان پرتر و برجسته‌تر به نظر برسد.

پس از لیفت لب bullhorn، دندان‌های شما نیز هنگام لبخند زدن بیشتر دیده خواهند شد. اگر از انگشت خود برای کشیدن لب بالایی به سمت بالا استفاده کنید، می‌توانید تخمین بزنید که لیفت لب چگونه می‌تواند بر ظاهر شما اثر بگذارد. جراحی لیفت لب bullhorn باید در مطب یا اتاق عمل انجام شود. ممکن است در هفته‌های قبل از آن نیاز به معاینه پزشکی داشته باشید.

در روز عمل خود، می‌توانید انتظار داشته باشید که اقدامات زیر توسط تیم پزشکی شما انجام شوند:

  • به شما داروی بی‌حسی موضعی تزریق می شود تا ناحیه بی‌حس شود. هنگامی که صورت شما بی‌حس شد و جراح آن ناحیه را تمیز کرد، برشی از یک سوراخ بینی به سوراخ دیگر ایجاد می‌کند. سپس پوست را بریده و ناحیه را با بخیه می‌بندد.

شرایط بعد از جراحی لیفت لب bullhorn

جراح باید دقیقاً به شما بگوید که پس از لیفت لب چه شرایطی را در پیش خواهید داشت. ممکن است 2 تا 4 هفته بعد از عمل بر روی لب‌های خود کبودی و تورم داشته باشید. افرادی که به طور طبیعی لب‌های پرتری دارند، ممکن است نسبت به افرادی که لب‌های نازک‌تری دارند برای رسیدن به بهبودی کامل زمان بیشتری نیاز داشته باشند. زیرا لب‌های این افراد بافت بیشتری دارد.

بهبود جای زخم ممکن است 3 تا 4 ماه طول بکشد. در صورت مراقبت مناسب، نتایج این روش جراحی زیبایی باید دائمی باشند. به طور کلی، پس از لیفت لب bullhorn، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • از جویدن آدامس خودداری کنید.
  • حداقل 24 ساعت بعد از عمل استراحت کنید.
  • براساس توصیه‌های پزشک، محل هر برش را تمیز کنید.
  • از خوابیدن روی صورت یا باز کردن دهان خود اجتناب کنید.
  • از مسواک کوچکتر از حد معمول استفاده کنید و با دقت مسواک بزنید.
  • در هفته‌های بعد از جراحی، از ورزش شدید و سیگار کشیدن خودداری کنید.
  • لب‌های خود را به کمک یک محصول ملایم مورد تایید پزشک مرطوب نگه دارید.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا روش لیفت لب برای شما مناسب است یا خیر، دیدن تصاویری از افراد واقعی که این روش جراحی را انجام داده‌اند، می‌تواند برای تصمیم گیری شما مفید باشد.

آماده شدن برای جراحی لیفت لب bullhorn

عمل جراحی زیبایی لیفت لب || پزشکت

جراح شما در هفته‌های پیش از جراحی، دقیقاً در مورد کارهایی که باید و مواردی که نباید انجام دهید، به شما اطلاعات لازم را خواهد داد. با این حال، خوب است بدانید که برای آماده شدن برای انجام جراحی لیفت لب، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • 6 ساعت قبل از جراحی از خوردن غذا خودداری کنید.
  • سیگار را برای مدتی که پزشک تشخیص می‌دهد، ترک کنید.
  • سیگار کشیدن می‌تواند بیهوشی را تحت تاثیر قرار دهد، بهبود زخم را مختل کند و باعث ایجاد اسکار بیشتر شود.
  • از مصرف الکل در روزهای قبل و بعد از عمل خودداری کنید. الکل همچنین می‌تواند با بیهوشی تداخل داشته باشد.

اگر درباره این موارد سوالی دارید، می‌توانید با یک پزشک تماس بگیرید و با او مشورت کنید. علاوه براین، به شما توصیه می‌شود که حداقل 24 ساعت پس از عمل جراحی استراحت کنید و از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید. شما نباید روی صورت یا با دهان باز بخوابید و باید از سیگار کشیدن و جویدن آدامس خودداری کنید. علاوه براین، ممکن است که پزشک معالج شما یک برنامه تمیز کردن زخم برای کمک به بهبودی بهتر محل جراحی تجویز کند.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا جای زخم کمتر قابل دید باشد و نتایج دائمی و قابل توجه باید تا پایان دوره بهبودی به دست آید. لیفت لب bullhorn به طور گسترده‌ای بی‌خطر و موثر در نظر گرفته می‌شود، اما مانند بسیاری از جراحی‌ها، همیشه احتمال بروز خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد.

در صورت بروز هرگونه مشکل پس از جراحی حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید. با مشورت زودهنگام با جراح، می‌توانید از بروز عوارض جدی و خطرناک به طور موثری پیشگیری کنید‌.

سخن آخر

به طور معمول، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که فعالیت‌های روزانه خود را پس از حدود 24 ساعت از انجام عمل جراحی لیفت لب از سر بگیرید. اما به شما توصیه می‌شود تا حدود یک یا دو هفته از انجام فعالیت‌ های شدیدتر خودداری کنید. بخیه‌های شما ممکن است حدود پنج روز پس از جراحی برداشته شوند.

علاوه براین، دوره نقاهت معمولاً حدود دو هفته طول می‌کشد و در این مدت تورم باید به طور کامل فروکش کند. در صورتی که درباره عمل جراحی لیفت لب، روش انجام آن، مزایا و عوارض احتمالی و سایر موارد مرتبط با آن سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با یک پزشک تماس بگیرید و با متخصصین زیبایی درباره وضعیت سلامتی‌تان مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز