لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

رادیو پزشکت

علائم ویروس کرونا انگلیسی

علائم ویروس کرونا انگلیسی | پزشکت

فهرست مطالب

علائم ویروس کرونا انگلیسی

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


علائم ویروس کرونا انگلیسی (جهش یافته)، بیشتر از علائم افراد آلوده به سویه اصلی کرونا ویروس در سراسر جهان گزارش شده است.

نظرسنجی انجام شده توسط اداره آمار ملی انگلیس نشان داد که کسانی که آزمایش کرونا انگلیسی آنها مثبت بوده بیشتر سرفه، خستگی، دردهای عضلانی، گلو درد و تب را گزارش داده اند.

از طرفی هم بیماران آلوده به کرونای انگلیسی از دست دادن حس چشایی یا بو کمتری را تجربه کرده اند.

تونی مودی، MD، متخصص بیماری های عفونی در موسسه واکسن Duke Human در مرکز پزشکی دانشگاه دوک، می گوید: تعجب آور نیست که نوع جدید ویروس کرونا علائم جدیدتری را ایجاد کند.

این در حالی است که هیچ علائم جدیدی از ویروس کرونا انگلیسی توسط بیماران گزارش نشده است. اما علائم به طور ناگهانی ظاهر می شود که این شاید نگران كننده باشد.

کرونا نوع انگلیسی، معروف به B.1.1.7، اولین بار در ماه سپتامبر شناسایی شد و از آن زمان به سرعت در سراسر جهان انتشار یافته است.

بررسی ها نشان می دهد که 40 تا 70 درصد بیشتر از ویروس کرونا ویروس قابل انتقال است. مطالعات مقدماتی نشان می دهد واکسن های COVID-19 فعلی در برابر گونه B.1.1.7 موثر خواهند بود.

سرفه شایعترین علامت در افراد آلوده به نوع جدید بود که 35 درصد گزارش شده است. تنها در حدود 15 درصد با نوع جدید از دست دادن طعم یا بو در مقایسه با 19 درصد از افراد آلوده به ویروس کرونا گزارش شده است.

فرق علائم ویروس کرونای انگلیسی با نسخه اصلی کرونا

علائم ویروس کرونا انگلیسی | پزشکت

بررسی ها نشان داده است که علائم ویروس کرونای انگلیسی نسبت به نسخه اصلی علائم متفاوتی دارد. طبق این بررسی ها، سرفه، خستگی، درد عضلانی و گلو درد ممکن است در افرادی که آزمایش مثبتی برای ویروس جدید UK Covid دارند، بیشتر باشد.

بیماری ژنتیک

این تحقیق بر روی یک نمونه تصادفی از 6000 نفر انجام شد، که نتایج آن نشان داده از دست دادن چشایی و بویایی در نوع ویروس جدید کمتر دیده می شود.

در گروه تقریباً 3500 نفری مبتلا به ویروس انگلیسی، علائم زیر را تجربه کرده اند:

  • 8٪ گلودرد
  • 35٪ سرفه
  • 32٪ خستگی
  • 25٪ درد عضلانی
  • حدود 15٪ کاهش حس چشایی و بویایی

این در حالی است که در یک گروه 2500 نفری مبتلا به کرونا ویروس نسخه اصلی علائم زیر را گزارش داده اند:

  • 19٪ گلودرد
  • 28٪ سرفه
  • 29٪ خستگی
  • 21٪ درد عضلانی
  • 18٪ هم چشایی و هم بویایی خودشان را از دست داده اند.

ویروس جهش یافته از کجا آمده است؟

علائم ویروس کرونا انگلیسی | پزشکت

مت هنكاك روز دوشنبه 14 دسامبر به نمایندگان مجلس گفت كه نوع جدیدی از Covid-19 شناسایی شده است و در حال انتشار در برخی مناطق كشور است. سویه جدید، به نام VUI – 202012/01، اولین بار در سپتامبر در کنت شناسایی شد و در ماه نوامبر حدود یک چهارم موارد ویروس کرونا در لندن نوع اصلی آن بود. به سرعت در جنوب شرقی انگلستان انتشار پیدا کرد. پیشگیری از شیوع آن منجر به متوقف شدن بیش از 50 پروازها از یا به انگلیس شد.

ویروس شناسان معتقدند که جهش های متعدد در بیمار با سیستم ایمنی سرکوب شدیدی رخ می دهد. فرد ممکن است هفته ها ویروس را داشته باشد و سپس شخص دیگری را آلوده کند.

 سویه جدید از زمان ظهور به سرعت در انگلیس انتشار یافته است. دانشمندان بر این باورند که به سرعت انتشار یافته و تا 70 درصد بیشتر از انواع دیگر قابل انتقال است.

این رقمی بود که بوریس جانسون هنگام صحبت در مورد سویه جدید به آن اشاره کرده است. وی معتقد است این ویروس می تواند میزان عفونت را حداقل 0.4 افزایش دهد.

با این حال پروفسور نیل فرگوسن گفته است که شواهد محکمی وجود دارد که نژاد جدید 50 درصد از نوع اصلی قابل انتقال تر است.

آیا کرونا انگلیسی کودکان را آلوده می کند؟

پروفسور نیل فرگوسن، عضو گروه مشاوره تهدیدات ویروس های تنفسی جدید و نوظهور (NervTag)، در این مورد می گوید که نوع جدید می تواند کودکان را به راحتی آلوده کند.

وی گفت، طبق آخرین اطلاعات، بررسی ها نشان می دهد که ویروس جدید “تمایل بیشتری” برای آلوده كردن كودكان دارد. بررسی های صورت گرفته در طب دوره پنج یا شش هفته ای نشان داده است که این نوع ویروس در افراد زیر 15 سال شیوع بیشتری داشته است. با این حال، وی هشدار داد که قبل از نتیجه گیری، داده های بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

آیا آزمایشات تشخیصی کرونا انگلیسی را تشخیص می دهد؟

علائم ویروس کرونا انگلیسی | پزشکت

پروفسور کریس ویتی، رئیس ارشد پزشکی انگلیس، در مورد گزینه های تشخیص ویروس کرونا می گوید: آزمایش های استاندارد سواب Covid-19که به طور گسترده در مراکز آزمایش در سراسر جهان استفاده می شود، قادر به شناسایی نوع جدید ویروس هستند.

ویروس انگلیسی چقدر کشنده است؟

در جلسه مطبوعاتی در داونینگ استریت، مطرح شده است که نوع جدید ویروس کرونا می تواند به مراتب کشنده تر از نسخه اصلی Covid-19 باشد.

آقای جانسون در این مورد می گوید: ویروس کرونا انگلیسی علاوه بر انتشار سریعتر، ممکن است با میزان بالاتری از مرگ و میر همراه باشد.

بررسی های اولیه نشان می دهد که نوع جدید می تواند در حدود 30 درصد کشنده تر از سویه اولیه باشد.

نرخ قدیمی مرگ و میر ویروس کرونا اصلی در حدود 10 در 1000 نفر است. در حالی که نوع جدید کمی کشنده تر و 13 یا 14 نفر در 1000 است.

آیا ویروس انگلیسی به واکسن پاسخ خواهد داد؟

این نگرانی وجود داشت که واکسن ها علیه نوع جدید عمل نکنند. با این حال، بوریس جانسون تأیید می کند که هر سه واکسن مورد تأیید انگلیس ممکن است برای ایمن سازی در برابر نوع جدید موثر باشند.

بوریس جانسون با اشاره به واکسنهای Pfizer-BioNTech و Oxford-AstraZeneca که در حال حاضر در انگلیس صادر می شود، می گوید: تحقیقات نشان می دهد که واکسن هایی که ما استفاده می کنیم هم در برابر نوع قدیمی و هم در برابر این نوع جدید موثر هستند.

واکسن های اختراع شده توسط Pfizer، Moderna و Oxford همگی سیستم ایمنی بدن را برای حمله به پروتئین سنبله ویروس آموزش می دهند.

بر همین اساس، بدن انسان این توانایی را به دست می آورد که با چندین قسمت سنبله مقابله کند. به نظر می رسد این واکسن همچنان بر علیه سویه جدید انگلیسی موثر خواهد بود.

جهش ژنوم چیست؟

جهش به تغییر در ژنوم ویروس گفته می شود. ژنوم، مجموعه دستورالعمل های ژنتیکی است که تمام اطلاعات ویروس را در خودش جای داده است. زمانی که ویروس با بدن یک میزبان تماس برقرار کرده و شروع به تکثیر می کند، جهش رخ دهد.

Covid-19 همانطور که طی چند ماه گذشته از فردی به فرد دیگر منتقل شده، در حال جهش بوده و خواهد بود.

کلمه “جهش” ممکن است در بسیاری ترس ایجاد کند. زیرا این اصطلاح اغلب با فیلم های علمی تخیلی و فاجعه همراه است. اما جهش در چرخه زندگی یک ویروس، یک اتفاق طبیعی است.

در 22 نوامبر، دانشمندان انگلیس فاش کردند که 4000 جهش Covid-19 را تحت نظر دارند، با این نگرانی که ممکن است سویه های جدید در برابر واکسن ها مقاومت کنند.

آیا ویروس های جهش یافته خطرناک ترند؟

علائم ویروس کرونا انگلیسی | پزشکت

جهش ها در ویروس ها باعث خطرناک تر شدن آنها نمی شوند. با این حال، تغییرات موجود در ویروس ممکن است بر انتقال آنها را از یک فرد به فرد دیگر تأثیر بگذارد. حتی انتقال آنها را آسانتر کند. به همین دلیل است که سویه های جدید Covid-19 اغلب ” عفونی تر” نامیده می شوند.

در حال حاضر بیش از 20،000 جهش SARS-CoV-2 وجود دارد. دکتر پیت می گوید که اکثر ویروس های جهش پیدا کرده تفاوت زیادی نسبت به ویروس واقعی ندارند. اما بررسی ها نشان می دهد احتمال ورود ویروس ها به سلول های بدن بیشتر است. به نظر می رسد ویروس های بیشتری تولید می کند، بنابراین بیشتر عفونی است. با این حال، هیچ شواهدی وجود ندارد که این جهش خطرناک تر باشد.

در مورد ویروس انگلیسی مراقب آنچه می خوانید باشید.

دکتر پیت معتقد است که “عناوین ترسناک” می تواند خوانندگان را گمراه کند و گزارش می دهد که جهش های Covid “گاهی اوقات بیش از حد خطرناک معرفی می شود.”

بر همین اساس مردم باید مراقب آنچه می خوانند باشند.

استفاده از کلمه هشدار دهنده در مورد ویروس کرونا انگلیسی می تواند تا حدودی گمراه کننده باشد. اما واقعیت این است که ویروس انگلیسی می تواند واگیردارتر باشد.

اما هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چون ویروس ها جهش پیدا می کنند پس ریشه کن شدن آنها غیرممکن است. هنوز دلیل موجهی وجود دارد که می توانیم به ریشه کن شدن کامل ویروس کرونا امیدوار باشیم.

در حال حاضر به نظر می رسد پیشگیری از شیوع ویروس و انتقال آن از یک فرد به فرد دیگر و اقدامات بهداشتی مانند قرنطینه شدن بیماران، رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است.

دکتر پیت معتقد است: ریشه کن شدن بیماری کرونا با رفتارهای انسان ها بستگی دارد و به ویروس کرونا مربوط نمی شود.

واکسن کلید اصلی پیشگیری از جهش ها است.

آنتونی فاوسی، MD، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی، در یک جلسه مطبوعاتی گفته است: توزیع سریع واکسن های COVID-19 برای کاهش شیوع انواع مختلف ویروس کرونا مهم است. هرچه مدت زمان انتشار ویروس بیشتر باشد، جهش های بیشتری ایجاد می شود. واکسیناسیون می تواند از تکثیر و شیوع ویروس و تکثیر برای جهش آن پیشگیری کند.

علاوه بر دریافت واکسن، بهترین راه برای محافظت از خود در برابر انواع جدید، ادامه دادن همان اقدامات احتیاطی است که در برابر ویروس کرونا ویروس محافظت می کند. ماسک بزنید. دستان خود را بشویید. فاصله های اجتماعی را رعایت کنید. از ازدحام جمعیت پرهیز کنید و اگر می توانید در خانه بمانید.

منابع:

https://www.scotsman.com/health/coronavirus/covid-mutations-should-we-be-worried-scientists-monitor-more-4000-strains-coronavirus-and-could-they-resist-vaccines-3044535

https://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-2021/coronavirus-variant-symptoms.html

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز