لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس (3)

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

فهرست مطالب

جدیدترین اخبار کرونا ویروس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

بیماران باید پاراستامول مصرف کنند نه ایبوپروفن یا کورتیزون

مقامات فرانسوی با اشاره به این که داروهای ضد التهابی بدون نسخه ممكن است Covid-19  را تشدید کند، هشدار دادند که مصرف دارو های ضد التهابی مانند ایبوپروفن و کورتیزون می تواند عاملی برای تشدید عفونت باشد و بیماران باید در صورت بروز تب، پاراستامول مصرف کنند چون این دارو باعث می شود كه تب بدون حمله به التهاب كاهش یابد.

علاوه بر آن این مقامات از مردم خواسته اند:

  • در صورت مصرف داروهای ضد التهابی در هنگام مراجعه به مراکز درمانی حتما به پزشک اطلاع دهند.
  • در هنگامی که بیمار مجبور به استفاده از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن و آسپرین است قبل از مصرف حتما با پزشک معالج خود مشورت کند.

مسوولان بهداشت فرانسه معتقدند كه داروهاي ضد التهاب براي افراد مبتلا به بيماري هاي عفوني به عنوان يك عامل خطر شناخته مي شود، زيرا سيستم ايمني بدن را تضعیف می کنند. ژان لوئیس مونتاستروک، رئیس داروسازی بیمارستان تولوز، در این باره می گوید که داروهای ضد التهابی در صورت وجود تب یا عفونت خطر بروز عوارض را افزایش می دهند.

انواع مختلف دارو های ضد التهابی غیر استروئیدی عبارتند از:

  • آسپرین
  • ایبوپروفن
  • سالسالات
  • ناپروکسن
  • oxaprozin
  • piroxicam
  • celecoxib
  • ایندومتاسین
  • Lodine
  • سولینداک
  • تولمتین
  • Toradol
  • Relafen
  • Dolobid
  • کتوپروفن
  • دیکلوفناک

منبع:

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/anti-inflammatory-drugs-may-aggravate-coronavirus-infection

بی تاثیری همه گیر بودن کرونا بر بیماری

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

اعلام کردن یک بیماری مانند کرونا به عنوان بیماری همه گیر، هیچ تغییری در جزئیات و وضعیت بیماری ایجاد نمی کند، بلکه باعث نگرانی مردم در میزان شیوع و انتشار جغرافیایی آن می شود. سازمان بهداشت جهانی تأكید كرده است كه استفاده از كلمه “همه گیر” به معنای تغییر در وضعیت بیماری نیست و مردم بهتر است خودشان علائم را شناسایی، بیماران را ایزوله و از آن ها مراقبت کنند و برای پیشگیری از بیماری تمام سعی و تلاش خود را نشان دهند. اما استفاده از این اصطلاح میزان اهمیت پیشگیری از بیماری را در سراسر جهان نشان می دهد که همه کشورها باید با یکدیگر همکاری کرده و به عنوان یک جبهه متحد برای کنترل این وضعیت تلاش کنند.

منبع:

بیماری ژنتیک

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/what-is-a-pandemic-coronavirus-covid-19

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

مصونیت احتمالی از کروناویروس

ویروس کرونا از خانواده ویروس های مرس و سارس است که تجربیات گذشته در مورد ابتلا به این دو بیماری نشان داده که افراد به محض آلوده شدن به این ویروس ها نسبت به آن ها مصونیت ایجاد کرده و دیده نشده که فردی دو بار به این بیماری مبتلا شود. محققان بر این اساس پیش بینی می کنند که احتمالا کرونا ویروس هم همین وضعیت را خواهد داشت.

گزینه های درمانی کرونا

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

گزینه های درمانی کرونا می تواند بر اساس شدت علائم بیمار در سه مرحله صورت می گیرد:

شرایط کاربردی
گزینه های درمانی
در صورتی که بیماران علائم خفیفی داشته باشند ممکن است تزریق مایعات یا اکسیژن درمانی بتواند برای بیمار کافی باشد. 
تزریق و اکسیژن درمانی

 

  • پزشک ممکن است در بیماران Covid-19 مبتلا به عفونت ذات الریه مجبور شود آنتی بیوتیک تجویز کند.
  • برخی از منابع استفاده از داروی ضد ویروسی تامیفلو در این مرحله را توصیه می کنند.
  • اما دارو تامیفلو برای مقابله با بیماری کرونا ویروس کاربرد و تاثیری ندارد، بلکه برای درمان آنفولانزا است که در مرحله اول بیماری احتمال می رود بیمار به آن مبتلا شده باشد از این دارو استفاده می شود.
  • در این مرحله ممکن است پزشک مسکن و داروهای ضد سرفه را تجویز کند.
آنتی بیوتیک

 

  • برای معدود افرادی که شرایط جدی تر و علائم شدیدتری دارند پزشک ممکن است تهویه مکانیکی را برای بیمار در نظر بگیرد.
  •  در این روش یک لوله برای انتقال هوا وارد دستگاه تنفسی بیمار می شود تا به تنفس او کمک کند.
تهویه مکانیکی

 

در طی این مراحل میزان موفقیت گزینه های درمان تا حدودی به مراقبت های خوب پرستاری، دلسوزی و همدلی در حمایت و مراقبت از افراد مبتلا به Covid-19 بستگی دارد.

 بیماران قلبی در معرض خطر کروناویروس

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

بیشتر داده هایی درباره  Covid-19 از چین نشان می دهد که در بین افراد در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس مبتلایان به بیماری های قلبی بیشتر از بقیه در معرض خطر قرار دارند و بعد از آن مبتلایان به دیابت، فشار خون بالا، بیماری مزمن ریه و در آخر برخی از مبتلایان به سرطان مهمترین عامل خطر هستند. در افرادی که بیشتر با این شرایط و بیماری ها درگیر هستند میزان ابتلا به بیماری کرونا بیشتر خواهد بود. مطمئنا افراد در معرض خطر و سالمندان باید داروهای تجویزی خود را طبق دستور پزشک مصرف کرده و از رعایت راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا غافل نشوند و سیستم ایمنی بدن خودشان را در برابر کرونا تقویت کنند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

منبع:

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/coronavirus-covid-19-q-and-a-protect-ourselves-vaccine

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

اروپا، مرکز کرونا ویروس

تدروس آدانوم قبیسیوس، مدیر سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرده در حال حاضر اروپا مرکز کرونا ویروس است که بعد از چین بیشترین میزان مرگ و میر را داشته است. سازمان جهانی بهداشت با اشاره به این که “ما در یک نقطه بحرانی هستیم”. از کشورها خواسته که همه اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل این بیماری انجام دهند.

منبع:

https://www.theguardian.com/world/2020/mar/14/coronavirus-latest-at-a-glance-14-march-evening

احتمال اختلال در زنجیره تامین خون در بحران کرونا

کورو ویروس، که باعث بیماری COVID-19 می شود، اضطراب، عدم اطمینان و اختلال زیادی در زندگی ما ایجاد کرده است. در مورد کمبودهای احتمالی داروها و ماسک های صورت قبلاً چیزهای زیادی نوشته شده است، اما ممکن است این بیماری در تامین خون کشور های مختلف هم اختلال ایجاد کند. از انجایی که تزریق خون به بیماران، یک بخش اساسی در جراحی های مختلف است در معالجه بیماری ها خاص مانند کم خونی سلول داسی و سرطان خون استفاده می شود ممکن است برخی کشورها در این بحران کرونا با کمبود منابع خون مواجه شوند. این در حالی است که اکنون بسیاری از ایالت ها از جمله واشنگتن، کالیفرنیا، کانزاس، پنسیلوانیا، کارولیناس، ماساچوست و رود آیلند خواستار اهدای خون هستند.

زنجیره تامین خون بسیار پیچیده است و به کمک های نوع دوستانه، جمع آوری خون، آزمایش، پردازش و توزیع به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیاز دارد. اما coronavirus می تواند در هر یک از این مراحل اساسی اختلال ایجاد کند. هیچ مدرکی مبنی بر انتقال COVID-19 از طریق انتقال خون وجود ندارد و اهدای خون در بحران بیماری کرونا بی خطر است.

منبع:

https://www.livescience.com/topics/live/coronavirus-live-updates

علائم خفیف، می تواند نشان دهنده بیشترین شیوع باشد.

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

افراد مبتلا به عفونت خفیف COVID-19 ممکن است بعد از حدود 10 روز ابتلا به این بیماری هنوز علائم عفونی نداشته باشند.

یک بررسی جدید نشان داده است افراد آلوده به کوروی ویروس جدید در مراحل اولیه بیماری تعداد زیادی از این ویروس ها را جذب می کنند. در این صورت ویروس ممکن است باعث بروز علائم خفیفی مانند سرماخوردگی شود اما این علائم خفیف ممکن است با بیشترین میزان اننتقال و شیوع ویروس همراه باشند. در بیماران مبتلا به SARS، عفونت ویروسی در حدود 7 تا 10 روز بعد از ابتلا بیمار به اوج خود می رسید و عفونت از دستگاه تنفس فوقانی به بافت عمیق ریه انتشار می یابد اما در بیماران مبتلا به COVID-19، عفونت ممکن است از روز 5 شروع شود که میزان شیوع 1000 برابر بیشتر از SARS خواهد بود.

موارد شدید بیماری

در موارد شدید عفونت در بیماری کرونا از حدود روز 10 یا 11 به حداکثر خود می رسد که در این صورت عفونت ریه های بیمار را درگیر و اولین نشانه های ذات الریه بروز می کند.

موارد خفیف بیماری

در موارد خفیف، عفونت ویروسی بعد از روز 5 به طور پیوسته فرو کش می کند. محققان با جمع آوری نمونه های از خلط و ترشحات بینی بیماران مبتلا به موارد خفیف را بررسی کردند که مشخص شد بیماران بعد از روز هشتم هیچ رشد ویروسی نداشته اند. ولی با این وجود، آن ها هنوز هم “مثبت” ارزیابی می شوند و حداقل دو هفته پس از برطرف علائم ویروس می تواند در بدن آن ها زنده باقی بماند و فرد باید دوهفته بعد از بیماری باز هم در خانه قرنطینه شود.

منبع:

https://www.livescience.com/coronavirus-sheds-early-in-disease.html

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

نحوه اتصال کرونا ویروس به سلول های انسان

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

دانشمندان نحوه اتصال coronavirus جدید را با گیرنده سلول های تنفسی به نام آنزیم تبدیل آنژیوتانسین 2 یا ACE2 انسان را شناسایی کردند. درک نحوه ورود ویروس به سلول های بدن می تواند به تحقیقات در مورد داروها یا حتی واکسن برای ویروس کمک کند.

ورود ویروس به بدن

ویروس ها، برای آلوده کردن انسان و قدرت بیماری زایی، باید وارد سلول های انسانی شوند. ویروس ها بعد از ورود به بدن از ترکیبات این سلولها برای تولید نسخه هایی جدید خود استفاده می کنند. در تاریخ 19 فوریه یک تیم تحقیقاتی، پروتئین سنبله یا پروتئین S را در SARS-COV-2 شناسایی کردن که به نظر می رسد مسئول ورود ویروس به داخل سلول بدن انسان ها باشد که می تواند به پروتئین گیرنده ACE2 بر روی سطح سلول های دستگاه تنفسی متصل شوند.

محققان معتقدند اگر بدن انسان را به عنوان یک خانه و SARS-CoV-2 را به عنوان سارق در نظر بگیریم، ACE2 می تواند درب خانه باشد که وقتی در معرض پروتئین S قرار بگیرد، می تواند ویروس را وارد خانه کند.  محققان دریافتند که پیوند مولکولی بین پروتئین سنبله SARS-CoV-2 و ACE2 کاملاً شبیه به الگوی اتصال کروناویروسی است که باعث شیوع SARS (سندرم حاد تنفسی حاد) در سال 2003 شد. coronaviruses های دیگری نیز وجود دارند که به طور منظم گردش می کنند و باعث عفونت دستگاه تنفسی فوقانی می شوند که بیشتر افراد آن را به عنوان سرماخوردگی می شناسند و علائم خفیفی دارد. این ویروس ها ممکن است با گیرنده ACE2 در دستگاه تنفسی برخورد نکنند و با استفاده از گیرنده های دیگر وارد بدن شوند.

میکروسکوپ الکترونی کریو

محققان از ابزاری به نام میکروسکوپ الکترونی کریو، برای بررسی ساختار کروناویروس استفاده کردند. این وسیله از نمونه های بسیار یخ زده و پرتوهای الکترونی برای تصویربرداری از باریک ترین ساختارهای مولکول های بیولوژیکی استفاده می کند.

اهمیت شناسایی ساختار ویروس

ساختار “کلید” SARS-CoV-2 و “نحوه اتصال آن به بدن” می تواند در تعیین نوع دارو های ضد ویروسی برای درمان بیماری حائز اهمیت باشد. بیشتر داروهای ضد ویروسی موجود در بازار ممکن است از تکثیر ویروسی در داخل بدن جلوگیری کنند این در حالی است که هدف از درمان، پیدا کردن دارویی است که با آن بتوان از ورود ویروس به بدن جلوگیری شود. در حال حاضر هیچ دارویی برای این هدف ساخته نشده است. از طرفی هم درمان ها و واکسن ها نه تنها باید در برابر ویروس موثر باشند بلکه باید برای بیماران نیز بی خطر باشد. مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده گفته اند كه زودترين واكسن كروناویروس تا یک سال آینده ممکن است ساخته نشود.

منبع:

https://www.livescience.com/how-coronavirus-infects-cells.html

می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر مراحل بیماری کرونا، میزان ماندگاری کرونا بر روی سطوح، کرونا در دوران بارداری، کرونا و کودکان، پیشگیری از ابتلا به کرونا ، نقش ویتامین ها در کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا  و راهکارهای کاهش اضطراب در برابر کرونا را  از پزشکت پیگیری کنید.

[advisers limit=5 online=true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز