لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

مزایای سلامت گل همیشه بهار

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید. | پزشکت

فهرست مطالب

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید.

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


گلهای نارنجی و زرد رنگ که به گل همیشه بهار نیز معروف هستند، زیبایی را به هر باغی می بخشند. آنها همچنین به دلیل مزایای سلامت گل همیشه بهار مشهورند و در جهان داروسازی محبوب هستند. در حقیقت، گل همیشه بهار یک داروی ضد قارچ، ضد عفونی کننده، ضد التهاب، ضد اسپاسم و شفا دهنده زخم است. گلبرگهای این گلهای شاد دارای خواص دارویی زیادی هستند و در لوازم آرایشی طبیعی، پمادهای گیاهی، کرم های پوشک، چای و تنتور به طور گسترده استفاده می شود.

کالاندولا، یک گیاه گلدار که به گل همیشه بهار نیز معروف است، می تواند به عنوان چای سرو شود یا به عنوان یک ماده در فرمولاسیون های مختلف گیاهی استفاده شود. در حالی که چای با خیساندن گل ها در آب جوش تهیه می شود، عصاره آن هم از گل ها و هم از برگ ها گرفته می شود.. چای گل همیشه بهار علیرغم طعم کمی تلخ آن یک داروی سنتی است که در طب عامیانه به دلیل خواص درمانی نسبت داده شده استفاده می شود. در عین حال، می توانید عصاره را در روغن ها و پمادها پیدا کنید.

معرفی مزایای گل همیشه بهار

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید. | پزشکت

بر اساس گزارش سال 2013 منتشر شده در Pharmacognosy Review، بیش از 200 فرمولاسیون تجاری و پزشکی مختلف در حال حاضر حاوی عصاره گل همیشه بهار غلیظ گل همیشه بهار است .

اگر می خواهید از گلهای روشن شکوفه شده در باغ خود لذت ببرید و از آنها برای بهبود سلامتی خود استفاده کنید، مطمئناً می توانید این کار را انجام دهید. شما می توانید درمان های طبیعی خانگی را با گل گل همیشه بهار برای بسیاری از مشکلات از بریدگی های کوچک گرفته تا تومورهای سرطانی تهیه کنید.

در اینجا برخی از فواید گل گل همیشه بهار برای سلامتی آورده شده است.

التیام دهنده زخم ها و بریدگی های جزئی

گل همیشه بهار به التیام زخم ها، بریدگی ها و تحریکات پوستی کمک می کند. این ماده دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی است و برای ضد عفونی و درمان زخم ها و بریدگی های کوچک مفید است. علاوه بر این، تولید کلاژن را تحریک می کند که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک می کند. چند گل تازه گل همیشه بهار را خرد کنید تا آب آن گرفته شود. آن را روی زخم بمالید یا روزانه 2 یا 3 بار به مدت چند روز برش دهید. از طرف دیگر، چندین بار در روز کرم یا لوسیون گل همیشه بهار را برای ناحیه آسیب دیده بمالید تا بهبودی حاصل شود.

تسکین عفونت های پوستی

گل همیشه بهار یک گیاه عالی برای تسکین هرگونه عفونت پوستی و درمان بثورات پوستی است .خارش، تورم و درد، همه علائم شایع عفونت های پوستی را تسکین می دهد. همچنین، به روند بهبودی کمک می کند. 1 یا 2 گل گل همیشه بهار را به صورت خمیر خرد کنید. این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید خشک شود.

بهبود سلامت دهان

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید. | پزشکت

گل همیشه بهار برای سلامت دهان و دندان شما مفید است. در واقع، این گیاه به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی قوی، یک افزودنی محبوب در خمیر دندان و دهانشویه است. مزایای سلامت دهان و دندان گل کانل را بهبود می بخشد. این به کاهش التهاب لثه و همچنین مبارزه و محافظت در برابر التهاب لثه، حفره، پلاک و سایر مشکلات دهانی کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2013 در مجله انجمن پریودنتولوژی هند منتشر شد گزارش می دهد که دهانشویه گل همیشه بهار علاوه بر جرم گیری در کاهش پلاک دندان و التهاب لثه موثر است. 1 تا 2 قاشق چای خوری گلبرگ گل همیشه بهار خشک را در 1 فنجان آب جوش بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد. آن را صاف کرده و بگذارید سرد شود. روزانه یکبار از آن به عنوان دهانشویه استفاده کنید.

سرشار از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها ترکیبات مفیدی هستند که اثرات مضر استرس اکسیداتیو را در بدن شما خنثی می کنند. عصاره کالاندولا دارای چندین آنتی اکسیدان قوی از جمله تری ترپن ها، فلاونوئیدها، پلی فنول ها و کاروتنوئیدها می باشد. علاوه بر این، دارای ترکیبات ضد التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا (TNFα) است. در حالی که التهاب یک پاسخ طبیعی بدن است، التهاب مزمن با شرایط متعددی از جمله چاقی، سندرم متابولیک و دیابت نوع 2 مرتبط است. در مطالعه‌ای بر روی موش‌های تغذیه شده با مونوسدیم گلوتامات (MSG)، عصاره گل همیشه بهار به طور قابل‌توجهی استرس اکسیداتیو را کاهش داد و کاهش سطح آنتی اکسیدان را تا 122 درصد برگرداند.

MSG یک تقویت کننده طعم محبوب است که ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و بی حسی در افراد حساس یا مصرف در دوزهای بالا شود. در حالی که این نتایج امیدوارکننده هستند، تحقیقات انسانی بیشتری مورد نیاز است.

کاهش گرفتگی عضلات

گل همیشه بهار دارای خواص ضد اسپاسم است که می تواند به کاهش گرفتگی عضلات کمک کند. در واقع، به کاهش گرفتگی های قاعدگی دردناک نیز کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2006 در Phytotherapy Research منتشر شد نشان می دهد که عصاره خام گل گل همیشه بهار حاوی ترکیبات اسپاسمولیتیک و اسپاسموژنیک است و این اثرات را از طریق مسدود کردن کانال کلسیم و فعالیت های کولینرژیک نشان می دهد.

این مطالعه یک شواهد علمی برای استفاده سنتی از آن برای کاهش گرفتگی و یبوست ایجاد می کند. هنگام گرفتگی، 1 تا 2 فنجان چای گل همیشه بهار بنوشید. برای تهیه چای، بگذارید 1 تا 2 قاشق چای خوری گلبرگ گل همیشه بهار خشک در 1 فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه خیس بخورد. آن را صاف کرده و از چای آرامش بخش لذت ببرید. گزینه دیگر استفاده از روغن گل همیشه بهار برای ماساژ ناحیه آسیب دیده است.

چشم صورتی را درمان می کند.

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید. | پزشکت

ملتحمه که به چشم صورتی نیز معروف است، التهاب ملتحمه است که می تواند باعث قرمزی و خارش چشم شود. گل های کندل یا همان گل های همیشه بهار با عوارض چشم صورتی مبارزه می کند. از آنجا که گل همیشه بهار دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی است، به مبارزه با عفونت و التیام ملتحمه کمک می کند. علاوه بر این، به عنوان یک ضد التهاب، ناراحتی و سوزش چشم را تسکین می دهد. 2 قاشق چایخوری گل همیشه بهار خشک را در یک فنجان آب داغ بریزید. روی آن را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه دم بکشد.

اجازه دهید تا خنک شود، سپس محلول را با پارچه پنیری صاف کنید. از این ترکیب برای شستن چشم های خود چندین بار در طول روز استفاده کنید.

کمک به درمان تومورهای سرطانی

گل همیشه بهار، به ویژه روغن، دارای خواص ضد توموری خاصی است که آن را در درمان سرطان بسیار مثر می کند. سایر اقدامات پیشگیرانه، از جمله برخی از تغییرات اساسی در شیوه زندگی، می تواند به جلوگیری از بروز برخی از انواع سرطان کمک کند و به طور بالقوه زندگی شما را نجات دهد.

یک مطالعه روی حیوانات در سال 2006 که در BMC Cancer منتشر شد گزارش می دهد که گل همیشه بهار به مبارزه با فعالیت سرطان زا در تومورها کمک می کند و حتی لنفوسیت ها را فعال می کند که با مهاجمان خارجی و عفونی مبارزه می کنند. علاوه بر مبارزه با سرطان، به مقابله با عوارض جانبی مرتبط با درمان سرطان مانند شیمی درمانی و اشعه نیز کمک می کند.

بر اساس مطالعه ای که در سال 2004 در مجله Clinical Oncology منتشر شد، به نظر می رسد گل همیشه بهار در کاهش و جلوگیری از بروز درماتیت ناشی از اشعه مورد استفاده در درمان سرطان پستان بسیار موثر است.

بثورات پوشک را التیام می بخشد.

گل همیشه بهار یک داروی بی خطر و موثر برای بثورات پوشک است که در نوزادان جوان است. این کار به تسریع روند بهبودی برای از بین بردن بثورات پوشک کمک می کند. گل همیشه بهار که سرشار از فلاونوئیدها است، از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. دو یا سه بار در روز چند قطره روغن گل همیشه بهار را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

از طرف دیگر، ⅓ فنجان گل خشک شده گل همیشه بهار را در 4 فنجان آب بجوشانید. بگذارید خنک شود، سپس آن را صاف کنید. از آن برای تمیز کردن ناحیه آسیب دیده استفاده کنید.

بونیون را درمان می کند.

مزایای گل همیشه بهار را بشناسید. | پزشکت

این وضعیت که یک برجستگی غیرطبیعی و استخوانی در قاعده انگشت بزرگ است، باعث درد شدید هنگام راه رفتن و همچنین کاهش انعطاف پذیری انگشت شست پا می شود. برای کاهش ناراحتی های ناشی از بونیون، می توانید از گل همیشه بهار استفاده کنید. خواص ضد التهابی این گیاه به کاهش درد و التهاب کمک می کند. همچنین از تشکیل میخچه و پینه روی ناحیه آسیب دیده جلوگیری می کند.

به آرامی مقداری برگ گل همیشه بهار را با دست خرد کنید تا آب آن گرفته شود. آب میوه را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید خودش خشک شود. 2 یا 3 بار در روز برای چند روز تکرار کنید. از طرف دیگر، می توانید پماد گل همیشه بهار را از یک فروشگاه گیاهی بخرید و آن را 2 یا 3 بار در روز به مدت چند روز در منطقه آسیب دیده بمالید.

عوارض جانبی گل همیشه بهار

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) کالاندولا را برای استفاده عمومی بی خطر می داند. با این حال، در حالی که ممکن است سلامت پوست را در برخی افراد بهبود بخشد، تماس پوستی ممکن است در برخی دیگر منجر به واکنش های آلرژیک شود. بنابراین، قبل از استفاده، باید با استفاده از مقدار کمی از هر محصول مبتنی بر کالاندولا، واکنش پوست خود را آزمایش کنید. افرادی که به سایر گیاهان از خانواده Asteraceae مانند بابونه آلمانی و آرنیکای کوهی حساسیت دارند، ممکن است بیشتر مستعد آلرژی به گل همیشه بهار باشند.

علاوه بر این، با توجه به اثرات ادعایی این گیاه در قاعدگی، ممکن است بهتر باشد در دوران بارداری از محصولات گل همیشه بهار اجتناب کنید تا خطر سقط جنین را کاهش دهید.

در نهایت، بررسی 46 مطالعه نشان داد که گل همیشه بهار ممکن است با داروهای آرام بخش و داروهای فشار خون تداخل داشته باشد. اگر یکی از اینها را مصرف می کنید، بهتر است از این گیاه اجتناب کنید.

منابع:

https://www.top10homeremedies.com/news-facts/benefits-of-calendula-flowers.html

https://www.healthline.com/nutrition/calendula-tea

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز