لوگو پزشکت
زبان

العربی

رادیو پزشکت

دوره های پیراپزشکی چیست؟

دوره های پیراپزشکی چیست؟ | پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:


دوره های پیراپزشکی شامل انواع مختلف خدمات پزشکی اضطراری است که در بیمارستان یا محیطی مانند بیمارستان (اردوگاه های بهداشت پزشکی، خانه های سالمندان و غیره) مورد نیاز می باشد. پیراپزشکان کسانی هستند که می توانند دست خود را برای کمک به پزشکان در زمان بحران دراز کنند. آنها متخصصان آموزش دیده ای هستند که می دانند چگونه با بدن انسان برخورد و به پزشکان کمک کنند. متخصصان پیراپزشکی با انجام چندین معاینه، آزمایش، بازرسی، مشاهدات و درمان، درمان بهتر بیمار را تضمین می کنند.

کسی که هدفش کمک به دیگران، درمان دیگران و نجات جان افراد است، می تواند دوره های پیراپزشکی را انتخاب کند. صنعت پیراپزشکی، سیستم پشتیبانی صنعت پزشکی یا مراقبت های بهداشتی است.

مزایای انتخاب دوره پیراپزشکی

دوره های پیراپزشکی، دوره های آموزشی پزشکی شغل محور هستند. دوره های پیراپزشکی کاملاً آموزشی خاصی هستند و دانش آموزان را برای موقعیت های پزشکی واقعی آموزش می دهند. اهمیت دوره های پیراپزشکی باتوجه به افزایش نیاز به پیراپزشکان ماهر در زمینه پزشکی بسیار زیاد است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بدون پیراپزشکان، حوزه پزشکی فلج خواهد شد. دوره های پیراپزشکی شغلی محور هستند و فرصت های شغلی زیادی را ارائه می دهند.

یکی دیگر از مزایای دوره پیراپزشکی این است که گزینه هایی برای دوره های کارشناسی ارشد، فوق لیسانس، دیپلم، گواهینامه وجود دارد که مدت زمان آنها از 3 سال تا 6 ماه متفاوت است. شخص می تواند یک دوره پیراپزشکی را در هر مرحله از حرفه خود انجام دهد.

انواع شاخه های پیراپزشکی

دوره های پیراپزشکی چیست؟ | پزشکت

دوره های پیراپزشکی به متخصصان حوزه پزشکی آموزش دیده در زمینه درمان اضطراری قبل از پزشکی، کمک پزشکی، آموزش فناوری تشخیص و غیره می پردازد.

پیراپزشکان طیف گسترده ای از دوره ها را برای انتخاب در بخش های مختلف حوزه پزشکی ارائه می دهند.

بخش های اصلی دوره های پیراپزشکی، عبارتند از:

فناوری اشعه ایکس

دوره های فناوری اشعه ایکس، محبوب ترین دوره ها در بین دانشجویان پیراپزشک است. همچنین از اهمیت بالایی در درمان پزشکی برخوردار است. به دانشجویان در مورد انواع اشعه ایکس، فناوری تصویربرداری مورد استفاده، روش های بررسی و تفسیر نتایج اشعه ایکس، استفاده از اشعه ایکس در موارد خاص و غیره آموزش داده می شود.

دوره های آموزشی فناوری اشعه ایکس در بین پیراپزشکان، عبارتند از:

  • لیسانس فناوری تابش
  • دیپلم فناوری اشعه ایکس
  • گواهی تکنسین اشعه ایکس
  • کارشناس ارشد فناوری اشعه ایکس
  • کارشناسی فناوری تصویربرداری پزشکی

فناوری بیهوشی

این دوره به منظور آموزش دانشجویان در مورد نحوه استفاده از دوزهای بیهوشی با نیاز های مختلف مورد استفاده در موارد مختلف پزشکی است. روش بیهوشی یک گام اولیه در اکثر درمان های پزشکی محسوب می شود. بنابراین یک مرحله مهم است. زیرا آنها به طور مداوم سلامت بیمار و واکنش آنها را نسبت به داروی بی حسی بررسی می کنند.

دستمزد متخصصان بیهوشی بسیار بالا است و اگر شما بتوانید متخصصی مانند بیهوشی قلبی شوید، این مبلغ افزایش می یابد.

فیزیوتراپی

این شاخه از حوزه پیراپزشکی به حرکت فیزیکی اندام های انسان می پردازد. تکنیک های مختلف درمانی مانند الکتروتراپی، ورزش، تمرینات حرکتی و غیره برای درمان بیماران استفاده می شود. فیزیوتراپی همچنین پس از جراحی و عمل ایمپلنت برای بازگرداندن حرکت طبیعی اعضای بدن آسیب دیده استفاده می شود. فرصت های شغلی فوق العاده ای برای فیزیوتراپیست ها در زمینه ورزش وجود دارد.

دوره های دیالیز

دوره های دیالیز دانش آموختگان را در زمینه ماشین آلات، تکنیک ها، روش دیالیز آموزش می دهد. دیالیز روشی است که مایع اضافی و خون ناخالص را از بدن خارج می کند در حالی که بدن خود قادر به انجام این کار نیست.

پرستاری

دوره های پیراپزشکی چیست؟ | پزشکت

بعد از پزشکان، کادر پرستاری مهمترین نقش را دارند. آنها پس از جراحی از بیماران مراقبت می کنند و بیماران بستری در بیمارستان بستری می شوند. آنها همچنین به پزشکان در جراحی ها و سالن های عمل کمک می کنند. پرستاران در سطوح مختلف پرونده بیماران، تأمین دارو، مراقبت های قبل و بعد از عمل، پانسمان، مراقبت های اولیه، درمان فوری و غیره را حفظ می کنند.

دوره های آموزشی پرستاری، عبارتند از:

  • کارشناسی پرستاری
  • دیپلم دستیار مراقبت پرستاری
  • کارشناسی ارشد پرستاری بهداشت جامعه
  • کارشناسی ارشد پرستاری زنان و زایمان
  • کارشناسی ارشد پرستاری روانپزشکی
  • کارشناسی ارشد پرستاری سلامت
  • کارشناسی ارشد پرستاری کودکان

حقوق پرسنل پرستاری در بخش، بخش خصوصی، بخش دولتی، تجربه، مدارک و غیره متفاوت است. اگرچه مشاغل پرستاری یکی از پردرآمدترین مشاغل پیراپزشکی است.

متخصص شنوایی سنجی و گفتاردرمانگر

متخصص شنوایی شناسی به درمان بیماران مبتلا به اختلال گفتاری و شنوایی کمک می کند. بیمارانی که با مشکلات گفتاری، لکنت زبان متولد می شوند، با ورزش درمانی و فناوری و تجهیزات ویژه درمان خواهند شد. این دوره ها دانش آموختگان را آموزش می دهد تا تکنیک های مختلف تشخیصی، سطوح نقص، دانش تجهیزات و غیره را درک کنند.

تکنسین های آزمایشگاه های پزشکی

آزمایشگاه ها بخش مهمی از درمان پزشکی هستند. تشخیص بیماری ها عموماً با آزمایش نمونه ها در آزمایشگاه ها انجام می شود و نیاز به یک تکنسین ماهر دارد که در آزمایش و تجزیه و تحلیل نمونه ها و خواندن نتایج مهارت داشته باشد.

همچنین می توانید آزمایشگاه خود را راه اندازی یا به عنوان یک تکنسین شروع به کار کنید. به عنوان تکنسین آزمایشگاه در زمینه های مختلف پزشکی خاص و شغل پایدار بسیار امیدوار کننده، فضای زیادی برای رشد شغلی وجود دارد.

چرا پیراپزشکی را به عنوان شغل انتخاب می کنیم؟

دوره های پیراپزشکی چیست؟ | پزشکت

صنعت پیراپزشکی ستون فقرات صنعت پزشکی و مراقبت های بهداشتی است. همواره تقاضا برای پیراپزشکی واجد شرایط ماهر وجود دارد. این یک گزینه شغلی بسیار هوشمندانه و سودآور است.

اگرچه حقوق این حرفه چالش برانگیز می باشد، زیرا پیراپزشکان برای شیفت های طولانی مدت باید فعالیت کنند. بنابراین شما به عنوان یک پیراپزشک باید از نظر جسمانی قوی باشید. حتی بتوانید خودتان را برای شیفت های طولانی مدت آماده کنید. شما با موقعیت های بحرانی و سخت روبرو می شوید بنابراین؛ شما همچنین باید از نظر ذهنی آماده باشید.

به دلیل تعداد زیاد فرصت های شغلی در صنعت پزشکی که به سرعت در حال رشد است، بخش وسیعی در بخش پیراپزشکی وجود دارد. مراقبت های بهداشتی صنعتی است که همیشه نیاز به پیراپزشکی ماهر فراهم می کند. هر دو بخش خصوصی و دولتی می توانند بسیاری از فرصت های شغلی را برای پیراپزشکان مهیا کنند.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

نمایش کامنت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز