لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

جدیدترین اخبار کرونا ویروس

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

فهرست مطالب

جدیدترین اخبار کرونا ویروس

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

مرگ و میر بیماران کرونایی در آلمان پایین است[i]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

تاکسی های تاج در خیابان های هایدلبرگ

همه گیری کرونا ویروس در کشور آلمان بسیار زیاد بوده و بیش از 92000 نفر را در این کشور آلوده کرده است اما میزان مررگ و میر بیماران ناشی از این عفونت کشنده در کشور آلمان در مقایسه با کشورهای همسایه به طرز قابل توجهی کم بوده است. تاکسی تاج هایدلبرگ تنها یک ابتکار عمل در برابر کرونا در آلمان بوده است.  در این کشور تاکسی های معروف به تاکسی تاج در نظر گرفته شده که با این تاکسی ها پزشکان مجهز به وسایل محافظتی در خیابان های خالی هایدلبرگ رانندگی کرده و بیمارانی که در خانه هستند را معاینه می کنند. آن ها از بیماران آزمایش خون می گیرند و علائم آن ها را مورد ارزیابی قرار می دهد. حتی ممکن است بسیاری از بیماران با علائم خفیف را به بیمارستان منتقل کنند چون بستری شدن در بیمارستان شانس زنده ماندن بیماران را تا حدودی کاهش می دهد.

پروفسور هانس-جورج کروسلیچ، رئیس ویروس شناسی بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ، یکی از بیمارستان های تحقیقاتی برجسته آلمان در این زمینه می گوید “در اواخر هفته اول ابتلا به این بیماری، اگر ریه های فرد از بین برود شرایط بیمار بدتر می شود .”  این در حالی است که در آلمان بیش از 92000 عفونت تایید شده آزمایشگاهی مبتلا به Covid-19 وجود داشته است و با 1.295 کشته، میزان تلفات آلمان در حدود 1.4 درصد، در مقایسه با 12 درصد در ایتالیا، حدود 10 درصد در اسپانیا، فرانسه و انگلیس بود و سن متوسط ​​افراد آلوده در آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر پایین است.

کرونا، بیماری همه گیر اسکی بازان

پروفسور کروسلیچ می گوید، بسیاری از بیماران اولیه ویروس را در استراحتگاه های اسکی اتریش و ایتالیا گرفتند و نسبتاً جوان و سالم بودند. وی گفت: “این بیماری به عنوان همه گیر اسکی بازان در آلمان آغاز شد.” با گسترش عفونت ها، افراد مسن بیشتری مورد حمله قرار گرفته اند و میزان مرگ و میر، تنها 2/2 درصد در دو هفته گذشته نیز افزایش یافته است. اما متوسط ​​سن مبتلایان به این بیماری نسبتاً کم و در 49 سال بوده است. اما سن مبتلایان در فرانسه طبق آخرین گزارش های ملی آن ها 62.5 و در ایتالیا 62 است.

افزایش آزمایشات تشخیصی کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

توضیح دیگر در مورد میزان تلفات پایین این است که آلمان نسبت به بقیه کشورها افراد بیشتری را مود آزمایش قرار داده است. این بدان معناست که تعداد بیشتری از افراد با علائم خفیف و حتی بدون علائم مشخص را مورد آزمایش قرار داده و بیماران و افراد آلوده بیشتری را شناسایی کرده است. این اقدام به نوبه خود میزان مرگ و میر افراد ناشی از کروناویروس را در آلمان تا حدودی کاهش داده است.

 اما عوامل پزشکی قابل توجهی نیز وجود دارد که تعداد مرگ و میرها را در آلمان نسبتاً پایین نگه داشته است، از جمله:

  • آزمایش و درمان ها زودرس و گسترده
  • امکانات بیمارستانی بویژه بخش های مراقبت های ویژه
  • دولت قابل اعتماد و رعایت دستورالعمل های فاصله اجتماعی

دکتر کریستین درستن، رئیس ویروس شناس چارتی در آلمان می گویذ: “دلیل اینکه ما در آلمان مرگ و میر کمتری نسبت به سایر کشور ها داریم این است که آزمایشات تشخیصی زیادی را انجام می دهیم. هم اكنون، آلمان در حدود 350،000 تست كروناویروس در هفته انجام می دهد که بسیار بیشتر از كشورهای دیگر اروپایی است. آزمایش های اولیه و گسترده به مسئولان این امکان را داده است تا با قرنطینه کردن موارد شناخته شده و آلوده به ویروس، شیوع همه گیری را کاهش دهند و درمان نجات بخش به موقعی را انجام دهند و شانس زنده ماندن بیماران را افزایش دهند. کادر درمان در معرض خطر ویروس، بطور منظم مورد آزمایش قرار می گیرند و در صورت نتیجه مثبت، آزمایش های فردی را پیگیری می کنند.

همچنین مقامات بهداشتی آلمان قصد دارند یک مطالعه آنتی بادی در مقیاس بزرگ (هر هفته نمونه های تصادفی 100000 نفر) در سراسر آلمان را آزمایش کنند. بیماران هیچ هزینه ای برای این آزمایشات نمی پردازند این در حالی است که آزمایشات در اکثر کشورها به بیماران محدود می شود.

بیماری ژنتیک
کشور
کل
موارد

موارد جدید

مرگ و میر کل

مرگ های جدید
مجموع
بازیافت

تست های کل
تست /
پاپ 1M
جهان
1،523،898 +5،938 88،956 +501 332،800
ایالات متحده آمریکا
435،160 +233 14،797 +9 22،891 2،226،116 6،725
اسپانیا
148،220 14،792 48،021 355،000 7،593
ایتالیا
139،422 17،669 26،491 807،125 13،349
آلمان
113،296 2،349 46،300 1،317،887 15،730
فرانسه
112،950 10،869 21،254 224،254 3،436
چین
81،865 +63 3،335 +2 77،370
ایران
64،586 3،993 29،812 211،136 2،514
میزان شیوع و مرگ و میر و بهبود یافتگان کروناویروس تا لحظه انتشار این خبر بر اساس سایت جهانی https://www.worldometers.info/coronavirus/

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

خون بازماندگان کروناویروس می تواند جان بیماران را نجات دهد[ii]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

محققان شهر نیویورک در تلاش هستند که از خون بیماران مبتلا به COVID-19 که بهبود یافته اند به عنوان پادزهر احتمالی این بیماری استفاده کنند. از طرفی محققان چینی در حال تحقیقات و بررسی استفاده از پلاسما به عنوان بخشی از خون حاوی آنتی بادی (اما نه گلبول های قرمز) از مبتلایانی که بهبود یافته بودند هستند اما آن ها تاکنون فقط نتایج اولیه خود را گزارش داده اند و به نتایج قطعی نرسیده اند. رویکرد استفاده از پلاسما در زمان شیوع سندرم حاد تنفسی (SARS) و حتی ابولا تا حدودی موفقیت بوده اما محققان آمریکایی امیدوارند با انتخاب خون اهدا کننده ای که با آنتی بادی های بسته بندی شده و در اختیار بیماران قرار می گیرد، ارزش درمان این بیماری را افزایش دهند.

مزایای استفاده از پلاسما در درمان کرونا

پلاسما برعکس پیدا کردن دارو و تولید واکسن که ممکن است ماه ها و یا سال ها طول بکشد، در دسترس قرار دارد.

تزریق خون از این راه به شرطی که خون از نظر ویروس و سایر عوامل عفونی غربالگری شده باشد، نسبتاً بی خطر است. دانشمندانی که مسئولیت استفاده از پلاسما را قبول کرده اند تصمیم دارند از این روش برای پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا استفاده کنند.

این در حالی است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرده کرده است که استفاده از پلاسما برای بیماران نیازمند در موارد اظطراری بلامانع است. از این محققان رو در بیمارستان در شهر نیویورک  امیدوارند که برای درمان مبتلایان به این بیماری بتوانند از پلاسمای بازماندگان کورو ویروس استفاده کنند. محققان امیدوارند كه بعد از این مرحله اول، مصرف پلاسما برای افرادی كه در معرض خطر بالای ابتلا به COVID-19 هستند مانند پرستاران و پزشكان نیز افزایش یابد و این امر می تواند از شیوع کرونا و ابتلا کادر درمان جلوگیری کند.

آنتی بادی درمانی در درمان کرونا

آرتورو کازادوول، متخصص ایمونولوژیست در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور، مریلند، از اواخر ژانویه در تلاش هستند تا از خون بیماران به عنوان یک درمان COVID-19 استفاده کند، زیرا این بیماری در کشورهای دیگر رواج یافته و هیچ درمانی مطمئنی برای آن وجود ندارد. دانشمندان از این روش به عنوان “آنتی بادی درمانی” استفاده می کنند، زیرا فرد به جای تولید یک پاسخ ایمنی، آنتی بادی های خارجی را دریافت می کند.

داروی جدید تحقیقاتی در درمان کرونا

امروزه سازمان غذا و دارو (FDA) از پلاسمای بیماران به عنوان یک “داروی جدید تحقیقاتی” علیه کروناویروس این امکان را به دانشمندان می دهد که آزمایش هایی را برای بررسی آن در کارآزمایی های بالینی ارائه دهند، و به پزشکان اجازه می دهد از این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به عفونت های جدی COVID-19 استفاده کنند، حتی اگر هنوز تصویب نشده است.

 اما لیانگ یو، متخصص بیماری های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه ژجیانگ در چین می گوید:

در یک مطالعه مقدماتی، پزشکان 13 نفر را که به شدت به COVID-19 مبتلا بودند را با استفاده از پلاسما معالجه کردند و به نظر می رسد که طی چند روز ویروس ها از بین رفته اند و این نشان می دهد كه آنتی بادی ها با آن ها مبارزه كرده اند. اما او می گوید که بیمارانی که مورد بررسی قرار گرفته اند افرادی بودند که علائم شدیدی داشته اند. به نظر می رسد این روند درمانی برای بیمارانی مفید است که بیشتر از دو هفته بیمار بوده اند. اگر این روش به خوبی عمل کند وتاثیر خوبی بر بیماران داشته باشد ممکن است روش های درمانی مدرن جایگزین شود. گروه های تحقیقاتی و شرکت های بیوتکنولوژی در حال حاضر آنتی بادی های ضد ویروس را شناسایی می کنند، و قصد دارند این محصولات را به فرمول های دقیق دارویی تبدیل کنند.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

کورو ویروس می تواند گربه ها را آلوده کند.[iii]

جدیدترین اخبار کرونا ویروس | پزشکت

محققان چین می گویند، گربه ها می توانند به كروناویروس كه باعث COVID-19 می شود، آلوده شده و می توانند آن را به گربه های دیگر نیز انتقال دهند. اما سگ ها واقعاً مستعد ابتلا به این عفونت نیستند. این تیم در انستیتوی تحقیقات دامپزشکی هاربین نیز به این نتیجه رسیده است که جوجه ها و اردک ها احتمالا به این ویروس ها مبتلا نمی شوند.

با شیوع کروناویروس در سرتاسر جهان نگرانی ها برای انتقال این ویروس بین حیوانات خانگی و انسان ها بوجود آمد. تاکنون، چند مورد از آلوده شدن حیوانات اهلی (یک گربه در بلژیک و دو سگ در هنگ کنگ) گزارش شده است. اما به نظر می رسد که گربه های آلوده علائمی را از بیماری نشان نمی دهند و این نشان می دهد كه ویروس ممكن است در گربه ها بسیار قابل انتقال نباشد و یا نحوه انتقال آن ها نامشخص است. محققان معتقدند در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است. دیرک فیفیفر، اپیدمیولوژیک در دانشگاه شهر هنگ کنگ می گوید: نتایج نشان می دهد که در تلاش برای کنترل COVID-19، گربه ها را به عنوان حیوانات آلوده در نظر گرفته شوند، اما منجر به شیوع بیماری نمی شوند.

سندرم حاد تنفسی حاد در حیوانات

مطالعات قبلی در مورد SARS-CoV، که باعث سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) می شود، نشان داد که گربه ها می توانند به این ویروس آلوده شده و آن را به گربه های دیگر منتقل کنند. اما در طول بیماری SARS هیچ موردی گزارش نشده که این بیماری در گربه های خانگی و یا انتقال SARS-CoV از گربه ها به انسان انتقال پیدا کرده باشد. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که افراد مبتلا به COVID-19 تماس با حیوانات خانگی خود را محدود کنند و از نوازش کردن، بوسیدن و به اشتراک گذاشتن غذا با آن ها پرهیز کنند. به نظر می رسد که سگ ها کمتر به کرونا ویروس ها مبتلا می شوند. محققان پنج سگ جوان را با SARS-CoV-2 تلقیح کردند و دریافتند که دو RNA ویروسی در مدفوع آن ها دفع شده، اما هیچ یک حاوی ویروس عفونی نبوده اند.

از این پس جدیدترین اخبار کرونا ویروس، مشتمل بر شیوع، بروز، ابتلا، علل، عوامل خطر، پیشگیری، پیش آگهی و روش های درمانی کرونا ویروس را از پزشکت مشاهده نمایید.

شما می توانید سایر اخبار مربوط به کرونا ویروس، مشتمل بر اخبار زیر را از پزشکت پیگیری کنید:

 

[advisers limit=3 online =true skill=”15 34″]

منابع:

[i] https://www.nytimes.com/2020/04/04/world/europe/germany-coronavirus-death-rate.html

[ii] https://www.nature.com/articles/d41586-020-00895-8

[iii] https://www.nature.com/articles/d41586-020-00984-8

[advisers limit=5 online=true skill=”15 34″]

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز