لوگو پزشکت

مشاوره آنلاین پزشکی - پزشکت

مدت زمان ماندگاری امیکرون

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح چقدر است؟ || پزشکت

فهرست مطالب

فرم با 5 گزینه

تا دیر نشده علائمتو بگو، پزشکتو بگم:

-----------------------------------------

در مورد مدت زمان ماندگاری امیکرون روی سطوح و پوست یک مطالعه جدید نشان می دهد که امیکرون برای مدت طولانی تری روی سطوح زنده می ماند. کارشناسان از قبل می‌ دانستند که امیکرون قابل انتقال ‌ترین نوع SARS-CoV-2 است، اما یک مطالعه جدید نشان می ‌دهد که این سویه، بیشتر از هر نوع دیگر، روی سطوح و قسمت های پلاستیکی زنده می ‌ماند.

دانشمندان نمی دانند که آیا این مسئله منجر به بروز عفونت های بیشتر می شود یا خیر. بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، امیکرون روی پلاستیک نزدیک به 200 ساعت و روی پوست حدود 21 ساعت دوام می آورد. دو نوع اصلی جدید ویروس SARS-CoV-2 نسبت به نسخه ‌های قبلی خود مسری ‌تر هستند.

کارشناسان به طور فزاینده ای توافق دارند که این ویروس عمدتاً از طریق هوا پخش می شود. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه تکامل نوع امیکرون SARS-CoV-2 ممکن است به غالب شدن آن کمک کرده باشد. نوع امیکرون نسبت به انواع دیگر، روی سطوح پلاستیکی و پوست بیشتر زنده می ماند و احتمال انتشار آن از طریق لمس را افزایش می دهد. این مطالعه جالب به نظر می رسد و با دقت انجام شده است.

امیکرون و خطر عود کرونا چیست؟

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پلاستیک

طبق این مطالعه، وقتی این ویروس روی پلاستیک قرار می ‌گیرد، نسخه اصلی SARS-CoV-2 به مدت 56 ساعت زنده می ماند. نوع آلفا 191.3 ساعت زنده می ماند. بتا 156.6 ساعت زنده می ماند. نوع گاما 59.3 ساعت زنده می ماند. دلتا 114 ساعت زنده می ماند. زنده مانی نوع امیکرون از سایر انواع بیشتر بوده و این سویه 193.5 ساعت روی پلاستیک زنده می ماند.

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح چقدر است؟ || پزشکت

محققان همچنین دریافتند که انواع مختلف ویروس برای مدت‌ های مختلف روی پوست اجساد زنده می ‌مانند. نسخه اصلی SARS-CoV-2 به مدت 8.6 ساعت زنده می ماند. نوع آلفا 19.6 ساعت زنده می ماند. نوع بتا 19.1 ساعت زنده می ماند. گاما 11 ساعت زنده می ماند. دلتا 16.8 ساعت زنده می ماند. نوع امیکرون دوام بیشتری از سایر انواع دارد و 21.1 ساعت دوام می آورد.

نویسندگان این مقاله، هشدار می‌ دهند که محیط خارجی که نمونه ‌های ویروس را در آن جمع ‌آوری کرده ‌اند، ممکن است آن ها را به خطر بیاندازد. تأثیر احتمالی دیگر ممکن است مایعی باشد که محققان برای تهیه نمونه‌ های پوستی که حضور امیکرون را روی آن ارزیابی کردند، استفاده کرده اند.

علاوه بر این، آنها اشاره می کنند که علل طولانی شدن زمان بقای امیکرون در حال حاضر ناشناخته است. در نهایت، نویسندگان خاطرنشان می کنند، “رابطه بین مقدار ویروس باقی مانده در سطح و خطر انتقال هنوز در این مرحله نامشخص است.” با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری درباره سویه های مختلف کرونا ویروس به دست خواهد آمد.

در حال حاضر، آنها پیشنهاد می کنند که بهتر است زمان بقای یک نوع را عمدتاً به عنوان یک مقدار مرجع در نظر بگیریم تا زمانی که دانشمندان بیشتر متوجه ویژگی های آن شوند. علاوه براین، تا زمان به دست آوردن اطلاعات قطعی درباره این ویروس و سایر سویه های کرونا ویروس، باید نکات بهداشتی را رعایت کنید.

بیماری ژنتیک

عوارض امیکرون و کرونای دلتا بر چشم چیست؟

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی سطوح عفونی

اکثر عفونت های امیکرون به احتمال زیاد از طریق ذرات معلق در هوا رخ می دهند. حتی اگر گونه ‌های امیکرون و Delta نسبت به نسخه ‌های قبلی SARS-CoV-2 پایداری محیطی بیشتری داشته باشند، انتقال سطحی همچنان نقش نسبتاً کمی در انتقال این ویروس بازی می ‌کند.

این مطالعه نشان داد که استفاده از ضدعفونی کننده دست مبتنی بر پایه الکل، روی پوست به مدت 15 ثانیه همه انواع SARS-CoV-2 را بی ضرر می کند. شستن دست ها همیشه یک عمل خوب و پیشگیرانه برای ابتلا به این اختلال است.

محققان ژاپنی می گویند که نوع امیکرون روی پلاستیک و پوست، بیشتر زنده می ماند. به طور کلی، امیکرون نسبت به سایر انواع کووید-19 بیشتر زنده می ماند،. همین مسئله، یکی از علل احتمالی برای توضیح شیوع سریع امیکرون در سراسر جهان است.

ماندگاری کدام ویروس های کرونا بیشتر است؟

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح چقدر است؟ || پزشکت

محققان دانشگاه پزشکی استان کیوتو در bioRxiv نوشتند، در یک تست آزمایشگاهی، نمونه هایی از انواع مختلف ویروس، روی قطعات پلاستیکی و پوست انسان جمع آوری شده از کالبد شکافی، قرار داده شد.

این مطالعه نشان داد که نوع امیکرون همچنین دارای بالاترین پایداری محیطی در بین VOC ها (انواع نگران کننده) است، که نشان می دهد این پایداری بالا ممکن است یکی از عواملی باشد که به نوع امیکرون اجازه داده است که جایگزین نوع کرونا دلتا شود. و به سرعت شیوع یابد. این اطلاعات، از طریق مطالعات به دست آمد.

بر روی پلاستیک، نمونه های نوع امیکرون به طور متوسط ​​193.5 ساعت، یعنی کمی بیشتر از 8 روز، زنده ماندند. در مقایسه، سایر زمان ‌های مربوط به سویه های کروناویروس بر روی پلاستیک، شامل 56 ساعت برای سویه کووید اصلی، 191.3 ساعت برای آلفا، 156.6 ساعت برای بتا، 59.3 ساعت برای گاما و 114 ساعت برای دلتا بود.

بروز علائم امیکرون چند روز طول می کشد؟

مدت زمان ماندگاری انواع ویروس کرونا روی پوست

در نمونه های پوست، نمونه های امیکرون به طور متوسط ​​21.1 ساعت زنده ماندند. سایر انواع این میانگین زمان بقا را روی پوست داشتند:

  • 6 ساعت برای سویه اصلی کرونا ویروس
  • 11 ساعت برای سویه گاما کرونا ویروس
  • 1 ساعت برای سویه بتا کرونا ویروس
  • 6 ساعت برای سویه آلفا کرونا ویروس
  • 8 ساعت برای سویه دلتا کرونا ویروس

این مطالعه نشان داد که انواع مختلف ویروس نسبت به سویه اصلی کووید مقاومت بیشتری در برابر اتانول داشتند. گفتنی است، تمام نمونه ‌های کووید پس از قرار گرفتن در معرض مواد ضد عفونی‌ کننده دست که بر پایه الکل ساخته می شوند، به مدت 15 ثانیه غیرفعال شدند.

کدام ویروس کرونا بیشتر روی سطوح می مانند؟

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح چقدر است؟ || پزشکت

زمان زنده ماندن روی پلاستیک ممکن است برای نوع امیکرون بیشتر باشد. شواهد این امکان، بر اساس مطالعه ای است که توسط یک دست نوشته که اخیراً در bioRxiv آپلود شده است، توصیف شده است. این مطالعه نشان داد که نوع امیکرون به دست آمده از سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) ممکن است به میزان قابل توجهی بیشتر از سویه ‌های قبلی ویروس روی پلاستیک و پوست زنده بماند.

بررسی ها در سال 2020، نشان می دهد که SARS-CoV-2 ممکن است بیش از یک روز روی سطوح مختلف باقی بماند. آخرین مطالعه موجود، مستلزم تهیه نمونه هایی از انواع مختلف (نسخه اصلی و انواع آلفا، بتا، گاما، دلتا، و امیکرون) از موسسه ملی بیماری های عفونی در توکیو، ژاپن، کشت این نمونه ها و سپس قرارگیری ویروس در سطوح پلاستیکی و تکه های پوست واقعی انسان بوده است.

در مورد سطوح پلاستیکی، در این مطالعه از صفحات پلی استایرن استفاده کردند. برای پوست واقعی انسان، تیم تحقیقاتی، از تکه هایی از پوست جسد انسان استفاده کرد. هنگامی که ویروس ها روی این سطوح قرار گرفتند، تیم تحقیقاتی متعاقباً به طور مکرر وجود ویروس ها را بررسی کردند تا زمانی که دیگر نتوانند آنها را پیدا کنند.

آنها زمان بقا را به عنوان مدت زمانی تعریف کردند که ویروس روی سطح پلاستیک یا نمونه پوست قابل تشخیص است. تیمی از دانشگاه پزشکی استان کیوتو (ریوهی هیروس، یوشیتو ایتو، هیروشی ایکگایا، هاجیمه میازاکی، نائوتو واتانابه، تاکوما یوشیدا، ریسا باندو، تومو دایدوجی، تاکاکی ناکایا) این مطالعه را انجام دادند.

مدت زمان ماندگاری انواع ویروس کرونا روی سطوح

بررسی ها نشان می دهد روی پلاستیک، نسخه اصلی کمترین قدرت ماندگاری و نوع امیکرون بیشترین قدرت را دارد. در واقع، نوع امیکرون تقریباً چهار برابر بیشتر زنده ماند. سایر زمان ها، عبارت اند از:

  • دلتا: 114 ساعت زنده ماند.
  • گاما: 59.3 ساعت زنده ماند.
  • بتا: 156.6 ساعت زنده ماند.
  • آلفا: 191.3 ساعت زنده ماند.
  • نسخه اصلی: 56 ساعت زنده ماند.
  • نوع امیکرون: 193.5 ساعت زنده ماند.

همانطور که می بینید، نوع امیکرون بیش از سایرین روی این سطوح زنده می ماند. نوع آلفا در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن انواع بتا، دلتا و گاما قرار دارند. همین ترتیب روی نمونه های پوست انسان نیز نتایج زیر مشاهده شد:

  • گاما: 11 ساعت زنده ماند.
  • بتا: 19.1 ساعت زنده ماند.
  • آلفا: 19.6 ساعت زنده ماند.
  • نوع دلتا: 16.8 ساعت زنده ماند.
  • نسخه اصلی: 8.6 ساعت زنده ماند.
  • نوع امیکرون ۲۱.۱ ساعت زنده ماند.

می توانید ببینید که زمان زنده ماندن روی پوست، بسیار کمتر از همین زمان بر روی سطوح پلاستیکی بود. البته، این بدان معنا نیست که اگر نوع امیکرون روی پوست قرار بگیرد، باید به مدت 21 ساعت کاملاً بی حرکت بمانید و منتظر باشید تا ویروس از بین برود.

درعوض، احتمالاً می‌ توانید پوست خود را با آب و صابون بشویید یا زمانی که آب و صابون در دسترس نیستند، از ضد عفونی‌ کننده دست استفاده کنید. به طور مشابه، اگر ویروس روی یک سطح پلاستیکی قرار گرفته باشد، می‌ توانید همیشه از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن سطح استفاده کنید. البته همه می دانند که نباید ماده ضدعفونی کننده را بخورید یا تزریق کنید. هیچ پزشکی هرگز چنین چیزی را پیشنهاد نمی کند.

اهمیت رعایت بهداشت با توجه به مدت زمان ماندگاری کرونا

مدت زمان ماندگاری امیکرون روی پوست و سطوح چقدر است؟ || پزشکت

پس‌ به طور کلی، باید به این نکته توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دست، هنوز هم مهم است.

سپس تیم تحقیقاتی سعی کردند SARS-CoV-2 را روی تکه های پوست انسان قرار دهند و از محلول های مختلف الکل استفاده کنند. به هر حال، شما و پوستتان دقیقاً شبیه نمونه های مورد استفاده در یک آزمایش نیستید. می توانید کارهای بیشتری، مانند جابجایی، حرکت، خوردن هات داگ و استفاده از موبایل انجام دهید.

در مورد پوست انسان، تیم تحقیقاتی تفاوت ‌هایی را بین انواع مختلف پیدا نکردند. محلول اتانول 35 درصد توانست تمام نسخه های SARS-CoV-2 را در عرض 15 ثانیه به طور کامل غیرفعال کند. بدیهی است که این مطالعه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و در یک مجله علمی معتبر منتشر نشده است. بنابراین، به تمام این یافته ها حداقل باید به دیده تردید نگاه کنیم.

به طور کلی، با وجود این اطلاعات، هنوز هم باید نکات بهداشتی را رعایت کنید. به خصوص، باید از محصولات ضد عفونی کننده مناسب استفاده کنید. برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، باید تمام نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنید. فقط به این علت که این ویروس بیشتر از طریق هوا شیوع پیدا می کند، به این معنی نیست که دیگر نمی توانید از طریق سطوح آلوده، به این ویروس مبتلا شوید.

در حالی که لزوماً نیازی به تمیز کردن همه چیز با مواد ضدعفونی کننده ندارید، اما همچنان ایده خوبی است که هر چیزی که ممکن است آلوده شده باشد را پاک کنید. شستن مکرر و کامل دست ها هنوز هم ایده خوبی است. بنابراین، باید به دقت نکات بهداشتی را رعایت کنید.

علائم امیکرون را بشناسید.

سخن آخر

اطلاعات کنونی درباره سویه امیکرون، ناقص است. با گذشت زمان، ویژگی های این ویروس، با دقت بیشتری مشخص خواهد شد. تا آن زمان، شما باید همچنان به استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن سطوح و رعایت تمام نکات بهداشتی، ادامه دهید. زیرا رعایت نکات بهداشتی، موثر ترین راه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی است.

اگر سوالات بیشتری درباره روش های انتقال و پیشگیری از ابتلا به سویه امیکرون کرونا ویروس دارید، می توانید با پزشکت تماس بگیرید و با او درباره سوالات خود مشورت کنید.

همین حالا سوال خودتون رو از بهترین متخصصان پزشکت بپرسید!

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

0 / 5. تعداد رای ها: 0

هنوز کسی نظرش را ثبت نکرده شما اولین نفر باشید.

0

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین پزشکی در هر ساعت از شبانه روز